Masina Noua La 12-14k Euro Ddp
#26
Scris 29 august 2006 - 01:52
Daca nu face mai mult de 15mii km anual nu vad de ce ar lua diesel.
"Masina va fi destinata unei doamne de varsta a doua"... Mama lui Clarkson are un Jazz, deci, thumbs up.
Am vazut si testat un Jazz 1.4 azi. Trebuia sa testez un Civic, dar era imprumutat unui potential client. Merge binisor, masina e destul de mare si grea. Foarte spatioasa, materiale si finisare interioara acceptabila (putin sub Astra), multe spatii de depozitare. Pozitie cam inalta la condus si vizibilitate destul de redusa datorita montantilor grosi. Mi-a placut, desi parca era prea feminina pentru gusturile mele.
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#27
Scris 29 august 2006 - 02:03
Pai vezi tu ca nu gresesc cand selectez Jazz-ul in finala.
Ca si materiale si finisaje eu cred ca sta (cel putin) bine , este peste Yaris de ex., pe alocuri am avut senzatia ca si peste Corolla hatch. Vizibilitatea nu am gasit-o redusa, iar Jazz-ul nu este asa de feminin, mai degraba unisex. Oricum nu conteaza asta prea mult.
Oportunitatea unui diesel (acolo unde este o astfel de oferta), chiar daca rulajul este sub cel indicat, este data prin faptul ca masina va fi tinuta multi ani, astfel amortizandu-se diferenta de pret fara probleme.
#28
Scris 29 august 2006 - 09:14
Intr-o alta ordine de idei, daca ti-e asa de frica de eventualele probleme ce pot aparea dece nu alegi un model al marcii care ofera cea mai mare garantie in acest moment. si ghici ghicitoarea mea cine e asta?! Da, e Hyundai. Adica o marca coreeana care in opinia multora nu se ridica la nivelul genunchilor unei japoneze, dar care are iata curajul sa ofere 5 ani garantie(e drept ca aceasta scade la 3 ani daca masina este instrainata in aceasta perioada) si are preturi la jumatate fata de alte marci solide.
Hyundai Getz 1.5CRDi 82cp - 9.900 euro CIP
Hyundai Getz 1.4 97cp - 8.790 euro CIP
+ o masina adevarata de oras cu dimensiuni perfecte pentru traficul urban - este in plus si destul de incapatoare;
+ motor diesel puternic, cu vana(215 Nm cuplu maxim - reprize excelente) si economic(6.5 -7 % consum real intr-un oras aglomerat);
+ bine accesorizat la un pret corect;
- sufera de unele probleme de imagine(cum ziceam mai sus nu e nici Toyota nici Honda sau la noi nu e VAG);
- finisaje si materiale doar de calitate medie.
Hyundai Elantra 1.6 107cp - 10.900 euro CIP
+ pret foarte bun daca e sa socotim faptul ca e motorizata de un 1.6, are dotari cel putin corecte si garantie 5 ani;
+ incapatoiare, motor cu performante bune si consum in limite normale;
- are povara catorva ani pe piata;
#29
Scris 29 august 2006 - 09:39
Pai nu este si normal sa fim selectivi ?
Ca doar noi dam banii si tot noi ne vom stresa cu eventuale nedorite probleme aparute. Principala grija a importatorilor si dealerilor din Ro este sa ia banii, mai rar sa mai faca si treaba buna si-n rest, asa cum trebuie.
Si da, m-am saturat de marcile europene. Cel putin pt urmatoarele 2 masini. Dar asta este doar opinia si hotararea mea.
Rares cum m-a prins pe mine microbul Vwag, cand am spus ca nu vreau Vw tocmai datorita pretului mare cerut si dotarilor saracacioase oferite ?
Nici cu povestile nemuritoare despre japoneze nu sunt de acord, statistic si real ofera premise mai bune de functionare cat mai mult in parametri dati de constructor, fara probleme si batai de cap suplimentare si constante precum fac majoritatea marcilor europene. Ca statisticile astea sunt unele mai mult sau mai putin blamate (vezi JD Power, etc.) este adevarat. Ca nu trebuie sa ne bazam exclusiv pe statistici iarasi adevarat. Ca marcile japoneze stau destul de slab la capitolul service si retea teritoriala (fata de cum ar fi de dorit) iarasi adevarat. ca unele au preturi prea mari fata de normal (vezi Honda, Mazda) iarasi adevarat, numai ca sunt reale perspective de a fi schimbate ultimile 2.
Asa de gasit minusuri japonezelor gasim, si reale nu la nivelul de impresii. dar per total daca facem exact la fel analiza marcilor europene vom vedea ca situatia va avantaja japonezele. Si acestea se strica, chestiunea cu nu se strica niciodata e pur marketing si demagogie la cine tine. Nu am sustinut asa ceva vreodata ci doar faptul ca premisele de a se intampla asa ceva in cazul marcilor japoneze sunt mai reduse.
Dintre marcile japoneze, la noi in tara, Toyota pare a sta cel mai bine, are cea mai buna retea teritoriala proprie, preturi ceva mai mici deca tcelelalte (poate si pt ca sunt facute in Eu, la celelalte nu consideram taxa non-eu si tot ar iesi putin mai sus), preturi revizii ceva mai bune.
Hyundai a fost (si oarecum este) considerat, insa :
Elantra a schimbat generatia, ca la noi inca se vinde modelul vechi e altceva.
Getz este cam mic fata de dorinta exprimata.
Generic, au termene de livrare mari (bine in special la Accent), preturi mari chiar mult prea mari de dupa vanzare.
Nu mi-ai spus care tip de motorizare crezi tu ca ar fi cel de dorit in cazul de fata, desi intuiesc ce va spune benzinarul din tine.
#30
Scris 29 august 2006 - 09:57
#31
Scris 29 august 2006 - 11:49
Nu mi-ai spus care tip de motorizare crezi tu ca ar fi cel de dorit in cazul de fata, desi intuiesc ce va spune benzinarul din tine.
Din punct de vedere al rentabilitatii eu cred ca nu avem ce discuta. In 7 ani la un rulaj total de 105k km merge numai si numai o benzinara. Mai ieftina cu minim 10-15% ca pret de achizitie, mai putin costisitoare in exploatare din privinta costurilor cu reviziile tot cam cu 10-15%. Pierde la un singur capitol si anume consumul de combustibil unde in functie de model consuma cu pana la 25% mai mult. Asta inseamna ca abia dupa 100k km, adica exact cand te gandesti sa o vinzi, faci o afacere cumparand diesel. In rest doar iti blochezi niste bani in niste fiare.
Nu mai socotesc ca dieselul prin natura componentelor suplimentare la motor este mai predispus eventualelor defectiuni.
#32
Scris 29 august 2006 - 01:03
#33
Scris 29 august 2006 - 01:33
la revanzare vei lua mereu mai mult pe un diesel, poti scoate 1-2.000e mai mult din asta
#34
Scris 29 august 2006 - 02:16
#35
Scris 29 august 2006 - 02:20
#36
Scris 29 august 2006 - 02:32
Ce anume este VSA'ul acela? Ca nu am reusit sa gasesc
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#38
Scris 29 august 2006 - 05:38
Ar mai fi Nissan Micra sau/si Almera (care am inteles ca are preturi f mici acum fiind la sfarsit de cariera)
#39
Scris 29 august 2006 - 06:17
Referitor la intrebarea diesel vs. benzina: parerea mea e ca pentru o doamna e preferabila benzinara. Cu orice motorizare trebuie sa fii atent la carburant dar de regula (parere personala) se aud mai multe belele legate de motorina decat de benzina (stiu ca nu e o data statistica, asa ca ia-o ca pe folclor). Ca eu nu bag decat diesel Euro5 de la anumite statii OMV sau MOL la care nu am auzit inca sa se planga nimeni, e altceva. Nu toti vor sa aiba mania cautarii unei statii cu carburant bun.
De asemenea, sa stii sa nu mergi subturat sau sa faci pauza la relanti dupa o conducere in forta, e alta chestie care e greu de respectat de oricine.
Ca observatie in pretul Jazz-ului intra si un hatch Corolla. Nu inteleg insa la Toyota de ce tii de grec cand sunt si alti dealeri; cel putin la service eu nu recomand pe grec. Insa nici la egiptean nu e situatia foarte roza; macar oamenii sunt in general mai cu bun simt si mai priceputi. Partea proasta la service e ca daca ai probleme trebuie sa te programezi cu 2 sapt. inainte...
Ma amuza ca adeseori aud fie pareri multumite de service de la persoane care nu au avut probleme, fie nu prea au habar ce se schimba si ce nu.
Din anumite motive personale nu mai recomand nimic... poti sa crezi sau nu CR (cred ca am tot spus ca strict pentru fiabilitate te uiti la CR si mai putin la JDP), poti avea noroc sau ghinion cu orice marca. Tot ce-ti spun e ca pe de o parte trebuie sa tii cont de service (la amanunte, nu bancuri) pe de alta parte sa ai cat mai putin nevoie de ei (atat ca defecte cat si ca daune).
Cat despre amortizarea diesel, discutia se poarta la fiecare marca (nu e generala!) si are in vedere nu doar lista de preturi de vanzare, ci si costurile reviziilor (parca acum ceva timp la Hyunday era o diferenta mare).
Almera hatch mi-a placut ca design. Insa vezi ca in SUA Nissan a stat slab in CR (Infiniti QX45 a fost cel mai putin fiabil SUV, de exemplu). Nu stiu care e situatia in Europa...
#40
Scris 29 august 2006 - 08:10
@ tibitu : Grande Punto ar fi o oferta interesanta, insa tocmai problema fiabilitatii la Fiat ma ingrijoreaza, mai ales ca masina va fi tinuta o perioada f mare de timp.
@ andrei041 : Jazz-ul are cam toate dotarile vizate, mai putin geamuri electrice spate, dar s-ar putea rezolva si ele. Pretul ar fi de 12.350 Euro Cip din care scadem reducerea de 1k Euro, apoi la cei 11.350 Euro ramasi adaugam acciza, taxa vamala pt non europene si apoi tva. Cu tot cu reducere iese un pret mare, se impune leasing pt evitarea suprataxarii, insa si mai problematica ramane chestiunea asigurarii Casco, care se face la ddp, deci oricum valoarea asigurata contine si taxele vamale, ceea ce implica o prima de asigurare f. mare pt masina (undeva f.putin peste 1k euro anual).
Bucuria scaderii taxelor vamale de la 30% la 10% este o mare pacaleala, pt ca cei 30% aveai posibilitatea sa-i aplici la doar 20% din Cip (in leasing) pe cand ce i10% vor fi la intreaga valoare Cip => o taxa efectiva sensibil mai mare. Ex in cazul Jazz-ului de la 7-800 Euro ajunge la putin peste 1200 Euro.
La toate aceste chestiuni se adauga faptul ca practic nu poti comanda masina, ea vanind undeva prin Decembrie. pt ca se intampla schimbarea cu intrarea oficiala a Honda pe piata din Ro, sunt restrictii, brambureli mai mari decat pana acum (usor de inteles avand in vedere ca Carpati nu a facut treaba prea buna vreodata, de ce ar face acum ?). Plus ca ei se asteapta sa cumpar ce aduc ei si nu ce vreau eu, la nivel de dotari suplimentare si culoare. Ceea ce nu se va intampla, nu de altceva dar eu dau banii si nu primesc masina gratis.
Astfel ca ca toate acestea, din pacate, se pare ca vor scoate Jazz-ul din optiunile disponibile. Imi pare rau de aceasta, inca mai sper sa se poata face ceva, dar sansele sunt mici.
@ dany_s : Mazda 3 sigur nu intra in bugetul dispus. Mazda 2 1.4CD R4 SOHC 68 CP - TE 12800 Euro Cip. Se afla cam in aceiasi situatie cu Honda Jazz.
Plus ca as fi obligat la service Romcar.
@ hansolo : De acord cu tine in ceea ce priveste atentia la carburant, la exploatarea unui diesel.
La Toyota f multe din chestiuni sunt impuse de politica grecului, astfel ca si Toyo Motor trebuie sa marjeze vrea nu vrea. Ca mai poate face si una alta, da dar in anumite limite, uneori am avut impresia ca si lor le convine de fapt chestiunea avand astfel de castigat. In ceea ce priveste service-ul ar fi f probabil sa apelez la ei, daca se va alege o Toyota in final.
Adevarat si cu CR, JDP, noroc/ghinion.
Almera ca si celelalte modele Nissan, sufera destul de mult datorita politici Renault Romania.
#41
Scris 29 august 2006 - 09:04
#42
Scris 29 august 2006 - 10:09
ar fi o posibilitate
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#43
Scris 30 august 2006 - 12:52
Acum specificatiile tehnice spun:
Corolla Hatchback 5 doors VVT-i 1.4 5MT
Engine Type 1.4 16v VVT-i
Number of cylinders 4 in line
Valve mechanism 16 valve DOHC Chain drive
Bore x Stroke (mm) 79.0 x 71.3
Compression ratio 10.5:1
Displacement (cc) 1398
Maximum output (kW/rpm) 71/6000
Maximum output (DIN hp/rpm) 97/6000
Maximum torque (kg-m/rpm) 130/4400
Fuel Injection System Electronic Fuel Injection
Fuel consumption
Fuel type 95 octane petrol
Extra urban conditions L/100km (93/116/EEC) 5.7
Urban conditions L/100km (93/116/EEC) 8.4
Combined L/100 km (93/116/EEC) 6.7
CO� emissions (g/km) 159
Euro Class Euro IV
Ce parere aveti de aceasta varianta ?
Face fata motorizarea ?
Am auzit opinii cum ca ar fi cam la limita si uneori consumul poate fi mai mare.
Merita aceasta masina ?
S-ar justifica diferenta de 1.618 Euro ddp pt varianta diesel ?
Daca consideram ca in cateva saptamani/luni va aparea noua Corolla, am putea spune ca nu prea mai merita orice varianta de Corolla actuala, nu ?
insa noua generatie va veni cu preturi noi, mai mari din pacate.
#44
Scris 30 august 2006 - 01:04
Eu cand am luat Corolla diferenta diesel-benzina era mult mai mare...
Parerea mea e ca puterea e suficienta; eu am mers de curand cu un Avensis 2.2/150 (distanta mare, peste 300km) si nu pot sa spun ca a mea era o martoaga... totul e sa cunosti masina si sa apreciezi corect distantele.
Eu as alege in continuare diesel-ul pentru confortul sporit la croaziera si pentru sportivitate dar recomand benzinarul pentru o doamna.
#45
Scris 30 august 2006 - 01:14
O chestiune buna ar fi ca transmisia este pe lant la benzinarul de 1,4, fata de 1,4 d4d care are transmisia pe curea.
Ceva info noi despre viitorul model (indiferent cum se va numi) ?
#46
Scris 30 august 2006 - 06:29
Info nu am, ca nu lucrez la ei, din fericire.O chestiune buna ar fi ca transmisia este pe lant la benzinarul de 1,4, fata de 1,4 d4d care are transmisia pe curea.
Ceva info noi despre viitorul model (indiferent cum se va numi) ?
1.4d4d e pe lant, in ciuda mai multor documente oficiale contradictorii (cel putin asa mi-a spus mecanicul si asa reiese de pe un forum francez).
#47
Scris 30 august 2006 - 06:51
phey cat de greu e sa va uitati sub capota? sau e chiar totu acoperit de plastice...
la 1700eur diff, deja nu prea mai merita diesel sincer.
97cp sunt suficienti pentru un mers normal.
consumul va fi in limitele normale
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#48
Scris 30 august 2006 - 09:27
ma uit sub capota dar sunt plastice multe; vad o curea lata dar poate sa fie cureaua de accesorii; lant nu am vazut dar pe forumul francez unul care a avut probleme la distributie a aratat lantul+intinzatorul (dracu stie ce face ala, arata tot ca o curea si cu ala a avut probleme).
La Avensis e mai naspa, e un plastic care acopera aproape tot.
#49
Scris 30 august 2006 - 10:34
#50
Scris 30 august 2006 - 01:27
ca transmisia numai prin lantz nu e (doar daca iei motocicleta poate)
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi