Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Problema Nasoala Cu 523i


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 10 septembrie 2006 - 05:34

Faza e urmatoarea: Ai mei au luat un 523i din 1998 care ar fi trebuit sa aiba un motor M52B25 (256S3) de 170CP, insa am constatat ca pe masina este un motor M50 (206S2) de 2 litri si 149CP fara VANOS, insa "mufele" de la vanos exista.
Intrebarea e: ce ar trebui sa schimb pt a pune pe el un M52B25 de 2,5L ? Cutia de viteze?
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#2 Viper05

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 3 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 05

Scris 10 septembrie 2006 - 08:55

Faza e urmatoarea: Ai mei au luat un 523i din 1998 care ar fi trebuit sa aiba un motor M52B25 (256S3) de 170CP, insa am constatat ca pe masina este un motor M50 (206S2) de 2 litri si 149CP fara VANOS, insa "mufele" de la vanos exista.
Intrebarea e: ce ar trebui sa schimb pt a pune pe el un M52B25 de 2,5L ? Cutia de viteze?


Lol unu verde cumva?
  • 0

#3 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 10 septembrie 2006 - 08:56

Lol unu verde cumva?


nu.....argintiu
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#4 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 septembrie 2006 - 09:43

oameni buni, nu mai dati va rog quote integral la mesajul precedent, ca nu are nici un sens http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/offtopic.gif
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#5 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 10 septembrie 2006 - 10:04

Faza e urmatoarea: Ai mei au luat un 523i din 1998 care ar fi trebuit sa aiba un motor M52B25 (256S3) de 170CP, insa am constatat ca pe masina este un motor M50 (206S2) de 2 litri si 149CP fara VANOS, insa "mufele" de la vanos exista.
Intrebarea e: ce ar trebui sa schimb pt a pune pe el un M52B25 de 2,5L ? Cutia de viteze?


adica tu l-ai cumparat crezand ca are motorul de 2.5 si 170 cai si cand colo era de 2.0??? :P :D

eu stiu ca nu exista M52B25 ci doar M50B25 si M54B25.. oricum cred ca merge cutia la ambele...
  • 0

#6 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 12:37

adica tu l-ai cumparat crezand ca are motorul de 2.5 si 170 cai si cand colo era de 2.0??? :blink: :blink:

eu stiu ca nu exista M52B25 ci doar M50B25 si M54B25.. oricum cred ca merge cutia la ambele...


da, ai mei l-au luat crezand ca e motorul de 2,5 si cand m-am gandit sa verific mi-am dat seama ca e M50 (206S2) varianta fara vanos :(.

in principiu asta m-ar interesa dak pot sa pun spre exemplu M52 de 2,0(vanos) fara sa schimb cutia de viteze.... :(
  • 0

#7 imircea

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 Mesaje:
Inregistrat: 22-februarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Audi
  • Model:A6 2007 quattro
  • Motorizare:3.0 TDI 232 CP

Scris 11 septembrie 2006 - 12:44

Scuza-ma ca ma bag... n-au verificat motorul INAINTE sa cumpere masina?
  • 0
Audi A6 3.0 TDI - quattro 232 CP / VW Golf 1,6 Tiptronic / Skoda Octavia 1.9 TDI - 90 CP (la tata)

#8 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 12:47

Scuza-ma ca ma bag... n-au verificat motorul INAINTE sa cumpere masina?

asta le-am zis shi eu dar nah.... :blink:
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#9 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 septembrie 2006 - 12:50

Off'topic: Duxter ... foloseste butonul Add reply pentru a raspunde sau ptr a posta ... nu mai cita post'ul precedent de fiecare data. Rog un mod sa ii editeze post'urile si sa il stearga si pe al meu dupa rezolvarea probl
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#10 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 11 septembrie 2006 - 08:18

da, ai mei l-au luat crezand ca e motorul de 2,5 si cand m-am gandit sa verific mi-am dat seama ca e M50 (206S2) varianta fara vanos :blink:.

in principiu asta m-ar interesa dak pot sa pun spre exemplu M52 de 2,0(vanos) fara sa schimb cutia de viteze.... :blink:


cum ai verificat?

100% merge sa pui motorul ala fara sa schimbi cutia..
  • 0

#11 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 11 septembrie 2006 - 08:26

Faza e urmatoarea: Ai mei au luat un 523i din 1998 care ar fi trebuit sa aiba un motor M52B25 (256S3) de 170CP, insa am constatat ca pe masina este un motor M50 (206S2) de 2 litri si 149CP fara VANOS, insa "mufele" de la vanos exista.
Intrebarea e: ce ar trebui sa schimb pt a pune pe el un M52B25 de 2,5L ? Cutia de viteze?


vad mai multe confuzii si mai multe probleme

M50B20 are 150 cai (nu 149, nu 151, indiferent ca are sau nu vanos)
M50B25 are 192 cai, idem M52B25
un 523i din 1998 ar fi avut motorul M52B23, care are intr-adevar 170 cai.

motoarele M52 au bloc din aluminiu cu camasi de nikasil. o simpla cautare pe google despre "nikasil problem" iti va explica de ce nu vrei sa iti pui un astfel de motor

in 1998 nu mai exista M50, deci clar masina e minarita. macar ai motorul trecut in acte ? la identificare ce-a iesit ?

"mufele" de la vanos sint de fapt o singura mufa. esti sigur ca e de la vanos si nu altceva ?

baga o poza cu motorul.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#12 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 11 septembrie 2006 - 09:46

M50B25 are 192 cai, idem M52B25


eu stiam ca M52 au fost decat pe E36/E39 323/523 si 328/528, adica 170 si 193 cai.. :blink: si au inlocuit 320 si 325 M50 pe E36 si au fost inlocuite de M54 pe E39 (525 si 530) :blink:
  • 0

#13 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 11 septembrie 2006 - 09:50

exista M52B20.

http://www.realoem.c...o...hg=11&fg=05
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#14 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 10:12

Da, ai dreptete in privinta asta.... M50B20 (206S2) - 150CP, M52B25 (256S5) - 192CP..am facut eu o confuzie...probabil info. de pe unele situri erau eronate....
Motorul nu e trecut in acte....si surpriza mai mare a fost cand au ajuns ai mei cu ea la RAR :|, in ce priveste poza, sapt. asta reintru in posesia masinii si o voi posta .
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#15 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 11 septembrie 2006 - 10:14

exista M52B20.

http://www.realoem.c...o...hg=11&fg=05


da, am vazut si eu ca pe E36 coupe numai M52 s-au pus 320/323/325/328..
  • 0

#16 Viper05

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 3 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 05

Scris 11 septembrie 2006 - 11:45

Nu a trecut RAR ? :) Cat ati dat pe ea?
  • 0

#17 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 11 septembrie 2006 - 11:50

Da, ai dreptete in privinta asta.... M50B20 (206S2) - 150CP, M52B25 (256S5) - 192CP..am facut eu o confuzie...probabil info. de pe unele situri erau eronate....
Motorul nu e trecut in acte....si surpriza mai mare a fost cand au ajuns ai mei cu ea la RAR :|, in ce priveste poza, sapt. asta reintru in posesia masinii si o voi posta .


eu zic sa anulezi contractul de vinzare cumparare si sa-ti iei banii inapoi. nu te complica !
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#18 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 11:51

Pai dak motorul nu corespundea in acte....nu a trecut...
6600E
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#19 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 11 septembrie 2006 - 11:53

cum puteti sa dati o gramada de bani din mina fara sa verificati masina ? :)
sper ca n-ai luat-o de la vreun samsar sau alta persoana cu care poti avea probleme majore in a-ti recupera banii.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#20 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 11:58

eu zic sa anulezi contractul de vinzare cumparare si sa-ti iei banii inapoi. nu te complica !

eu stiu dak se mai poate....plus ca au trecut aprox. 2 luni de cand cica tot fac cercetari si de abia sapt. asta reintru in posesie...
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#21 Viper05

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 3 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 05

Scris 11 septembrie 2006 - 12:00

oricum la banii astia da de gandit totusi, nici eu nu-mi explic cum nu v-ati uitat macar la serie... http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/closedeyes.gif

Oricum daca masina e furata sau chesti de astea se confisca si tu ramai cu paguba care trebuie sa o recuperezi de la vanzator.Ati dat toti bani sau numa un avans?
  • 0

#22 WLF

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 4 Mesaje:
Inregistrat: 16-februarie 05
  • Location:Cluj Napoca

Scris 11 septembrie 2006 - 12:02

vad mai multe confuzii si mai multe probleme

M50B20 are 150 cai (nu 149, nu 151, indiferent ca are sau nu vanos)
M50B25 are 192 cai, idem M52B25
un 523i din 1998 ar fi avut motorul M52B23, care are intr-adevar 170 cai.


523i are M52B25 pentru ca are capacitatea de 2.5 si 170 cai.

M52B25 cu 192 de cai nu a existat, pentru ca nu a existat 525i intre 1996 si 2000. Abia 525i M54 a avut 192 de cai.

Daca s-a pus M50 pe E39, s-a modificat toata instalatia electrica, plus suportii de motor si eventual radiator si furtunele de la apa. Furtunele de la M52 au coturi total diferite fatza de M50, numai in mod fortat poti duce un furtun la radiator. Sistemul de servo este improvizat, probabil s-a pastrat cel de m52, dar pompa servo este diferita, iar racitorul dintre radiatoare probabil ca a fost eliminat. Compresorul de clima ori a ramas de M50, cam problematic pentru ca este posibil sa fie R12 nu R134A, sau a fost improvizata prinderea compresorului de M52 pe M50, destul de dificil si datorita curelei.

Eu zic sa il lasi asa. Daca o sa duci masina la alt mecanic decat cel care a facut improvizatia, o sa iasa o prostie si mai mare decat improvizatia actuala.

Aceasta postare a fost editata de WLF: 11 septembrie 2006 - 12:04

  • 0

#23 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 12:07

Toti banii....
masina nu e furata in cele din urma....desi la inceput mancau bors gaborii, atat ca e un motor mai vechi care nu e trecut in acte. Oricum pare mai greu pt ai mei sa incerce sa recup. banii decat sa puna alt bloc...sau eu jtiu...
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine

#24 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 11 septembrie 2006 - 12:09

pai si cum treci rarul, ca tot n-o sa ai seria din carte ?
le zici ca ai schimbat tu motorul de cind ai cumparat-o pina ai ajuns la rar ?

te complici inutil... parerea mea ™
ochii mai mari pe viitor, sint multi tepari care abia asteapta !
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#25 Duxt3r

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 37 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Suceava
  • Marca:BMW
  • Model:523i 1997
  • Motorizare:2.5i 170cp+

Scris 11 septembrie 2006 - 12:14

523i are M52B25 pentru ca are capacitatea de 2.5 si 170 cai.

M52B25 cu 192 de cai nu a existat, pentru ca nu a existat 525i intre 1996 si 2000. Abia 525i M54 a avut 192 de cai.

Daca s-a pus M50 pe E39, s-a modificat toata instalatia electrica, plus suportii de motor si eventual radiator si furtunele de la apa. Furtunele de la M52 au coturi total diferite fatza de M50, numai in mod fortat poti duce un furtun la radiator. Sistemul de servo este improvizat, probabil s-a pastrat cel de m52, dar pompa servo este diferita, iar racitorul dintre radiatoare probabil ca a fost eliminat. Compresorul de clima ori a ramas de M50, cam problematic pentru ca este posibil sa fie R12 nu R134A, sau a fost improvizata prinderea compresorului de M52 pe M50, destul de dificil si datorita curelei.

Eu zic sa il lasi asa. Daca o sa duci masina la alt mecanic decat cel care a facut improvizatia, o sa iasa o prostie si mai mare decat improvizatia actuala.

nu pot sa zic ca ma pricep la ce zici u :), insa cei de la un service BMW din bucuresti mi-au zis ca motorul este bine pus la punct si merge chiar foarte bine, nu mi-au inlocuit decat pompa de apa si atat....in privinta compresorului park ziceau ca e cel de pe 523i
  • 0
BMW 523i 2,5i 170cp+ 1997
BMW 520i e39 with M50 engine




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi