Achizitie Ford Focus 2 SH - Sfaturi
#1
Scris 28 februarie 2007 - 06:33
Dupa cautari indelungi, am hotarat in familie ca decat un Clio Symbol Dynamique 1,4 100CP la 10.000 DDP mai bine un Ford Focus 2 1,6 16V 101 CP din 2005. In Germania am gasit 4 Autohaus-uir in apropiere de Leipzig und au intre 50 si 250 masini modelul asta. Majoritatea sunt din 2005, echiparea Trend, cu 40-55k km la bord. Masinile au fost rulate in Spania, ca masini de inchiriat. Au reviziile la zi, cartile de service, toate documentele originale. Preturile sunt undeva intre 8500 si 9900 cu TVA, eu cred ca vom merge catre alea de 9000 - 9500, in functie de starea lor.
Echiparea Trend cuprinde:
- 6 airbaguri
- ABS
- oglinzi electrice si geamuri electrice (fata)
- aer conditionat
- radio CD Ford
- inchidere centralizata
- tempomat
Unele modele au climatronic si/sau vopsea metalizata.
Toti dealerii mi-au zis ca sunt liber sa vin acolo si sa le testez in voie, drive-test, verificare tehnica (unii sunt chiar service autorizat Ford si au zis ca pot face o revizie completa la ei), actele de export. Intrebarea mea pentru voi, mai experimentati, este: Ce sa verific la masina? Voi merge acolo cu tatal si cu socrul meu, ultimul se pricepe bine la masini, dar nu e mecanic auto.
Eu am listat urmatoarele:
- interior masina (pete, rupturi, etc)
- functionare butoane bord (CD, lumini, stergatoare, Clima, etc)
- vopsea exterior bara fata/spate (zgarieturi parcare, lovituri)
- vopsea lateral exterior (zgarieturi trafic, lovituri, ciupituri, etc)
- balans stanga-dreapta si fata-spate, pe loc.
- suprafata sub motor (pete lichid, pete ulei, etc)
- ansamblu motor (pete ulei, pete benzina, elemente schimbate, elemente lipsa, etc)
- stare consumabile schimbate la ultima revizie (filtre)
- stare jante otel (lovituri, zgarieturi) si stare cauciucuri (probabil de vara).
- Drive-test
- turatie relanti
- linearitate in urcare turatie pe loc, pana la 2000rpm
- linearitate in urcare turatie in mers, cu motorul cald, pana la 4000rpm
- zgomote specifice in curbe, la franare, la accelerare si in mers (greierasi)
- zgaltaieli in volan, in mers
- ABS
- consum mediu (la Ford parca ramana consumul mediu de la achizitionare, nu se reseteaza)
Daca mai aveti alte idei va rog sa imi spuneti, intentionez sa plec cu lista la drum peste 2 saptamani.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#2
Scris 28 februarie 2007 - 06:47
Un singur lucru cred ca te-ar mai putea ajuta: sa ai o cunostinta la Ford undeva care sa poata sa-ti verifice in sistem VIN-ul masinii.
Poti afla instantaneu toate caracteristicile si dotarile si eventual reparatii care s-au facut in service-uri Ford.
EDIT:
Sau sa te duci cu un sistem de diagnoza dupa tine si sa scanezi masina.
Aceasta postare a fost editata de Extremero: 28 februarie 2007 - 06:49
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#3
Scris 28 februarie 2007 - 06:49
Masinile au foarte putini km si sunt noi asa ca mai mult ca sigur nu o sa ai ce sa descoperi la ele decat daca nu cumva au fost lovite.
Daca au kilometri astia masinile ar trebui sa arate foarte bine la interior asa ca uitatul la schimbator,volan ,maner portiera interior , pedale si la scaun sofer nu ar mai avea o asa mare importanta.Oricum sa te uiti sa vezi daca sunt tocite.
Sa incerci sa mergi un pic pe autostrada si sa atingi viteza maxima sa vezi daca e stabila masina la viteza respectiva, daca tremura,etc.
Franele sa le incerci si sa vezi daca trage dreapta sau stanga.
Cauciucurile daca sunt tocite uniform.
Incearca sa gasesti una cu mai multe optiuni chiar daca are 5-10.000 km in plus fata de alte masini.
Si sa vorbesti cu ei sa te ajute la facutul actelor sa nu te plimbi aiurea prin oras.Daca e un parc maricel mai mult ca sigur o sa mergi cu un sofer sa faci actele.
Placile de 30 de zile costa cu 15 euro mai mult decat alea de 15 zile.
Bafta la cumparare.
Aceasta postare a fost editata de nicukla: 28 februarie 2007 - 06:51
#4
Scris 28 februarie 2007 - 08:19
Daca au kilometri astia masinile ar trebui sa arate foarte bine la interior asa ca uitatul la schimbator,volan ,maner portiera interior , pedale si la scaun sofer nu ar mai avea o asa mare importanta.Oricum sa te uiti sa vezi daca sunt tocite.
Uita-te tu bine ca daca au fost masini de inchiriat o sa fii UIMIT sa vezi in ce stare sunt majoritatea dupa doar 10000 km. Eu am ramas socat sa vad cat de nesimtita e lumea daca o masina la 5000 km este deja arsa cu tigara in mai multe locuri, plafonul murdar, mocheta greu de descris. E ca si cum inchiriaza lumea masinile astea sa tina cate o petrecere noaptea in loc sa-si ia o camera de hotel. Jale. Acum si pentru ca sunteti 3 va puteti distribui anumite puncte din "inspecta asta" astfel incat sa mearga mai repede. unul se uita la interior la toate masinile, unul la exterior cu atentie si unul (socrul tau) sub capota. La 50 masini cate sunt dupa cum zici tu, ar fi un sistem eficient si nu ati omite anumite aspecte. Va ia 1 minut inspectia cu ochiul si eliminati o parte buna din masini. Apoi 5-10 minute drive-test, cu radio inchis intotdeauna bineinteles (asta se testeaza odata cu aspectul interior)
Bafta la cumparat!
#5
Scris 28 februarie 2007 - 09:46
in rest, vorba lui extremero, daca testezi tot ce ai scris acolo, e mai mult decat suficient.
repet, sebica a adus un ford de genu asta, parca 1.4 si nu 1.6. dar nu sint sigur. masina e ok.
iti sugerez sa nu te uiti la cateva sute de euro si sa iei una dotata.
#6
Scris 28 februarie 2007 - 10:45
Cand duci masina inapoi aceasta este inspectata de catre firma de inchiriat masini.
Eu in ultimi 2 ani am inchiriat de 7 ori masina in Europa,ultima data acum 2 saptamani am inchiriat un Opel Astra din 2002 de 1.6 benzina si arata impecabil masina la 130.000 km cat avea masina si mergea si impecabil.
E o regula ca curete masina cand o aduci inapoi ca celacre o inhiriaza sa aibe masina curata si spalata.
Extremero parca zicea ca a ars cu tigara tapiseria de la scaun la o masina inchiriata si a luat amenda.
Intreaba-i de garantie la masina.Aceasta garantie de 1 an o sa te coste cam 200-250 euro dar eu zic ca merita si este valabila in toata Europa.La BMW garantia de 1 an era de 300 euro.
#7
Scris 28 februarie 2007 - 11:05
Legat de starea masinilor, am inteles ca dealerii fac asa: masinile zgariate si tocite la interior le lasa asa ca sa poata vinde si masini ieftine. Pe cele cu zgarieturi si netocite la interior le dau cu polish sa arate OK, pe cele cu interiorul imbacsit le curata, crescand astfel pretul pentru ele. Din ce am inteles de la ei, la 9000 - 9500 (maxim 10.000) gasesc una buna, cu interior curat, exterior OK si cu km ~50k km.
Am retinut treaba cu stabilitatea la viteza mare si cu balansul la frana. In cazurile astea, va rog sa mentionati si posibile cauze. La prima ma gandesc la jante non-rotunde, dar la a doua? Daca are jantele tocite ne-uniform parca e de la bielete.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#8
Scris 28 februarie 2007 - 11:29
Volanul sa stea drept in linie dreapta.
daca tremura masina la viteze mai mari pot si cauciucurile,jentile sau bieletele daca ai sentimentul de plutire.
Pt pivoti ar trebui sa urci si sa cobori niste borduri sa vezi daca se aude ceva sau sa mergi pe piatra cubica.( dar nu o sa gasesti pe acolo drum din asta )
Cauciucurile daca sunt tocite intr-o parte inseamna ca e si unghiul de directie si unghiul de fuga.
Astia de la inchirieri au obligatia sa faca revizia la 6 luni sau 10.000 km ( asa e in Olanda de unde inchiriez eu mereu).
La acte sa fii atent.Daca cumperi pe firma vezi sa platesti pretul fara tva ( netto ).Sa ai actele firmei la tine,de preferat in original.Oricum o sa sune ei la finaniar sa verifice numarul european fiscal al firmei.
Daca o sa cumperi pe persoana fizica o sa platesti cu tot cu tva ( brutto ).
Eu daca o sa plec lunea viitoare ,la intoarcere daca o sa fie prin apropiere o sa trec si eu sa vad ce masini au si in ce stare sunt,mai ales ca ar merge pentru sotie un focus din asta model nou.
#9
Scris 01 martie 2007 - 08:47
nu e numai vorba de vandalizat intentionat, dar fiecare are alt stil de condus si altfel se adapteaza la masina, macar daca e 1-2-3 soferi intr-un final se vor obisnui ei cu masina dar cand in fiecare saptamana e alt sofer cu alt stil de conducere si alte deprinderi... nici nu vreau sa ma gandesc la ambreiaj si la motor... o saptamana subturat, saptamana viitoare supraturat si tot asa, o minune de masina, cemai
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 01 martie 2007 - 08:48
#10
Scris 01 martie 2007 - 09:54
www.wensauer.com
http://www.auto-daffner.de
http://www.acl-daffner.de
http://www.hwf-autohandel.de
http://www.autolandchemnitz.de/
Reviziile sunt la 10.000km, asa e in toata Europa. Si eu m-am gandit la partea cu soferi multipli, dar la un diesel efectul poate fi mult mai distructiv, pe cand la o masina pe benzina nu stiu ce poate sa aiba. Are tata o dacie Break acasa de 9 ani pe care ma invatat trei oameni sa conducem si motorul merge bine si acum, la 90.000km. ma astept mult mai mult de la un Focus 2005 decat la o Dacie '97 proiectata in anii '80. Iar daca i-au schimbat filtrele la timp si a fost inspectata...
Si daca nu o sa mearga bine, iar tata nu o sa fie multumit pe deplin de masina, dupa 1 an o sa o vindem si nu ma astept sa pierdem prea mult la pret, dat fiind ca aici sunt cel putin la aceleasi preturi. Daca totul va fi OK, va ramane in familei ani buni, fiind o masina solida pe care te poti baza.
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 01 martie 2007 - 10:00
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#11
Scris 01 martie 2007 - 05:58
Daca trec pe acolo pana seara la 18.00 o sa trec sa vad masinile si o sa fac si ceva poze la masini,toata treaba e sa trec ziua pe acolo.Eu normal pe 12 martie ar trebui sa plec ( asta depinde de viitorul propietar al masini ) si de intors ar trebui sa fie data de 15-16 martie.
Ar trebui inainte de plecare sa iti mai faci oferte de rezerva daca nu or sa iti placa nicio masina de la ei.Ai putea sa te duci cu masina avand in vedere ca va duceti 3 insi si e si aproape la cativa km cum intri in Germania.
#12
Scris 02 martie 2007 - 09:43
Oferte de rezerva nu prea am mai gasit, si prefer sa dau 3-500 EUR mai mult pe o masina mai buna, decat sa merg dupa cate o masina in pretul fixat prin cine-stie-ce colt al Germaniei. Pana atunci mai caut autohausuri in zona aia, de backup.
Stiti cumva unde gasesc un motel mai ieftin in zona Leipzig?
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#13
Scris 02 martie 2007 - 04:16
In Leipzig ai si Formula 1 la 26 euro camera.
www.forumule1.com si www.etaphotel.com la care poti sa faci rezervare pe net.
si ai mai putea pw www.booking.com sa faci rezervari la diferite pensiuni si hoteluri din zona.
La Formule1 wc-ul si dusul este pe hol in camera ai 3 paturi si o ghiuveta si TV,la Etap ai wc si dus in camera + ghiuveta si TV.
La Formule1 parcarea de obicei este gratis,la Etap am platit parcarea tot timpul.
#14
Scris 02 martie 2007 - 04:53
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#15
Scris 05 martie 2007 - 02:10
- asigurari medicale. S-au scos sau se cer in continuare?
- trusa de prim-ajutor. Daca masina cea noua nu o sa vina cu trusa din asta, sa plec cu una in plus de acasa sau sa nu fiu asa paranoic?
- buletin vs. pasaport. Mai e nevoie de pasaport sau e Ok sa mergem cu buletinul?
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#16
Scris 05 martie 2007 - 02:17
Trusa - nu lua, poti opri la un supermarket din .de sa cumperi.
De preferinta, ia pasaportul. Asa recomanda si MAE, macar pentru o perioada de tranzitie de 6 luni. Plus ca, la dealeri, probabil nu o sa va dea masinile pe mana doar pe baza buletinului.
#17
Scris 09 martie 2007 - 04:38
La telefon dealerul din Leipzig (ACL Daffner) a mentionat ca mai are doar 23 masini, fata de cele ~80 care sunt pe site . Cum de acolo au inceput sa apara masinile astea si pe Autovit (la ~11.000 EUR), stau si ma intreb ce masini oi mai gasi eu acolo. Ei sunt dealeri mari Ford si d-asta toti trag acolo. Pe de alta parte la Wensauer care zice ca are pe stoc toate masinile de pe site, 61. Sa il cred pe asta si sa ma duc la el prima oara sau sa merg la ACL, unde merge tot romanul, in speranta ca cele 23 masini sunt OK si ca gasesc una pe placul meu? Care sunt sansele ca asta sa zica ca are 60 si de fapt sa aiba 3-4? :devil:
Nu ar fi o problema sa ii iau la rand, dar nu pot fi vizitati in aceeasi zi cu sanse de cumparare, biroul de acte inchide la ora 12 si ar insemna sa mai stau inca o zi. :crying:
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#18
Scris 09 martie 2007 - 11:08
Intre timp insa s-au luat dupa romanii si bulgarii cu care lucreaza zi de zi.
Pe mine au incercat sa ma traga in piept cand mi-am adus masina (mi-a retinut 500 euro din tva si imi explica in limba lor fel de fel de prostii - eram cu niste baieti care se ocupau numai de adus masini si i-au taiat-o).
Dar daca ala zice ca are 61 atunci macar 20 tot mai are (zic eu...).
#19
Scris 09 martie 2007 - 11:31
Sambata si duminca inchis.
#20
Scris 10 martie 2007 - 01:00
Mersi de sfaturi, va povestesc la intoarcere ce am gasit!
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#21
Scris 11 martie 2007 - 12:44
- Ca posesor FF2, ar trebui sa citesc eu sfaturile astea
- M-am bagat cam tarziu in discutie
- Am de povestit ceva referitor la masini "rent"
A mea avea 4800km a lui 40000. Fiind "grozavi" din fire, amandoi, iar soselele bune, am incercat mersul "la blana" pe lungi portiuni de drum. Ce-am "reusit" eu se vede in avatar. De fapt pe pante am trecut binishor de 200/h. El n-a reusit mai mult de 180-190.
Ambele masini aratau impecabil, nu erau nici macar zgariate, fara nici o pata la interior sau scamoshare a tapitzeriei.
Diferenta era probabil data doar de ... rulaj. Multi soferi, multe stiluri, uzura "nenaturala" a transmisiei.
#22
Scris 12 martie 2007 - 01:15
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#23
Scris 12 martie 2007 - 04:13
Sa revenim: nu te minuna de cum merge masina acolo, parca e alta planeta. Omega pe care am adus-o a mers acolo 240. Cand am ajuns in Ro de 225 nu a mai trecut niciodata...
Pentru ca la ei e penal nu se baga la manarit kilometraje si nici la falsificat acte (aici ma refer la eventualitatea in care masina a fost lovita). In rest, daca masina are vreo buba nu se dau in laturi s-o ascunda. Cu cat e mai mare dealer-ul (si am inteles ca asta la care te duci e mare) cu atat ai mai multe sanse sa fie masina asa cum a adus-o priprietarul.
Bafta la cumparaturi!
#24
Scris 12 martie 2007 - 07:35
#25
Scris 12 martie 2007 - 02:30
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi