Salutare prieteni!
Ne-am intors aseara din aventura, abia acum 2 ore am facut ochi si m-am apucat de scris:
Dupa un drum lung inceput duminica dimineata am innoptat in Austria, inainte de granita cu Germania. Luni dimineata am plecat devreme ca sa fim la 8.30 in fata la dealerul Wensauer din Blaibach. Datorita minunatului iGo 2006 care a calculat drumul inclusiv prin padure pe un drum forestier asfaltat :crazysanta: am ajuns cu 1 ora mai tarziu.
Acolo ne-am bucurat ca aveau multe masini pe stoc, 40-50 singur erau, inclusiv unele abia sosite, inca neinregistrate. Majoritatea aveau zgarieturi, iar unele aveau diferite zone ale masinii infundate usor. Din cele de acolo am selectat repede 3 masini: 2 arginitii si 1 gri-carbon. Estetic toate erau OK. Dupa un drive-test cu fiecare din ele ne-am hotarat la aia gri-carbon, si datorita culorii. Una din cele argintii avea un zgomot ciudat de diesel si nu m-am mai uitat la ea.
Dupa targuieli cu neamtul vizavi de niste chestii minore i-am facut acolo o verificare tehnica, am fost la FORD si a pus-o pe computer, a verificat VINul in baza de date si am semnat actele. Se facuse tarziu, masina ne-a placut la toti trei, mergea bine, rotund, eram hotarati sa o luam, nu avea rost sa pierdem timpul sa asteptam pana a doua zi, caci luni serviciul inmatriculari inchide la 12.00. Daca asteptam, o rezervam si apoi fugeam pana in Leipzig, unde era al doilea dealer mare de masini din lotul asta.
Lucruri pozitive la masina: :party1:
- culoarea metalizata este superba, la noi nu prea am vazut-o in trafic. La Ford ii zice "Sea Grey".
- interiorul era impecabil. Banuiesc ca au curatat-o, dar mi-a placut ca nu avea urma de uzura. Am fost in Romania si m-am uitat inainte de plecare la masini in show-room, aratau la fel.
- masina vine bine dotata, este exact ce pot numi eu o dotare medie la o masina moderna: ABS, 6 airbaguri(fata, laterale si cortina), geamuri electrice fata, oglinzi electrice, radio CD cu 6 boxe, clima automata, tempomat, faruri de ceata, inchidere centralizata din telecomanda, computer de bord. Mai sunt pe lista, dar deja sunt din alea de bun simt.
- motorul merge foarte bine si consuma normal. Din poarta dealerului pana acasa (1500km) a consumat 7,1%, drum unde doar in Romania a vazut sub 100km/h, in general 130-140km/h. La 170km/h masina sta foarte bine, nu iese nici un pic de fum (mers in spatele ei >500km), iar in curbe este exact cum ma asteptam, super.
- spatiu interior super. Este simtitor mai mare decat Megane-ul meu, exact ce avea el nevoie (110kg la 1,85m)
- masina a fost inmatriculata prima oara in iunie 2005, asa ca am garantie la ea pana in iunie 2007 si platesc cu 50 EURO mai putin inmatricularea. Avea 49600km, acum a ajuns deja la 51200 :-)
Lucruri nu asa de
pozitive:
- usa dreapta spate a fost infundata si reparata, nu inlocuita. Se vede ca zgarietura sau infundatura a fost sub bandoul de protectie, nu a afectat usa in sine. Lacul dat peste este cel original, de la mai mult de 1 metru distanta nu se observa nimic.
- capota masinii este "impuscata de pietricele". Destul de multe aveau problema asta, la culoarea asta se vede ceva mai bine cand e curata. PENTRU NOI nu a fost o problema mare, caci am vazut acelasi lucru pe alte 2 masini private ale unor cunoscuti din Elvetia si Belgia, masini intretinute bine.
- cartea de service este necompletata. Am vazut si alte 2 carti de service la intamplare de la alte masini si erau in aceeasi stare. Sunt constient ca asta poate insemna multe, dar am luat in calcul cam tot ce s-a mai scris mai sus si am decis sa o luam.
Pretul final a fost 9400 EUR. Toate taxele mai costa 470 EUR, iar drumul ate 500 EUR. La 10.500 EUR pret final in fata blocului nu aveam ce sa luam noua, cu aceleasi dotari. Cum spuneam mai sus, la aceeasi bani era Clio Symbol, mult mai mic si mai slab dotat. In situatia data mai sus a fost optiunea cea mai buna. Si in cel mai rau caz in care nu va merge bine intr-un an de zile pierzi la ea mult mai putin decat la un Symbol luat de nou. Un Focus nou cu dotarile astea se apropie de 16.000 EUR (cu reducerea inclusa).
Dupa inscriere o sa ii schimb uleiul si filtrele (probabil folosind una din recomandarile de mai sus), si apoi... benzina! O sa incerc sa o prind intr-o zi dupa spalat sa ii trag niste poze sa le pun si aici, cele de pe adresa vanzatorului au disparut (baza de date se actualizeaza permanent).
Sfaturi pentru viitori interesati:
- Verificati telefonic daca ce e pe site e si in garaj. Asta unde am fost le actualizeaza zilnic pe site. De exemplu masina cumparata de mine nu mai e acolo, insa au aparut unele noi.
- fii acolo ori seara ca sa faci o prima vizionare si o alegere preliminara sau la prima ora dimineata. Noi am ajuns la 9.30 si am plecat la 13.00. La ora 10.00 plecau 2 romani cu o masina aleasa cu o seara inainte. La ors 11.00 au ajuns inca un grup de tineri care venisera si ei dupa o masina. Intre timp a venit un neamt si si-a luat una din cele 2 argintii pe care le-am lasat noi deoparte.
- Intereseaza-te de preturi la tinichigerie in tara. Noi am dat 9400 pe masina, insa la 8600-8800 erau masini cu aceleasi dotari, dar cu zgarieturi mai adanci sau infundate in vreun loc. E posibil ca un tinichigiu bun sa le scoata foarte bine...
Daca imi mai aduc aminte mai scriu...