Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Intra clima, fug caii de sub capota


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 aphedrone

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Location:Bucale
  • Marca:BMW
  • Model:530i E60
  • Motorizare:231CP 300Nm

Scris 21 martie 2007 - 11:03

Are cineva idee cam cati cai te parasesc cand dai drumul la AC/Clima? E in functie de compresor, in functie de masina? De ce se intampla asta.

Rog sa ma lumineze careva.
  • 0
2004 E60 530i Schwartz Metallic

#2 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 11:11

1. din cate stiu eu is cam aproximativ 5 cai putere, cred ca se poate calcula in functie de putererea compresorului de AC
2. un AC de casa ia ceva pe la 5000W generic vorbind, si transformand in cp iese pe undeva pe la 7 cai putere aprox

concluzia mea e ca ac-ul ia intre minim 5 si maxim 10 cai putere

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 21 martie 2007 - 11:12

  • 0

#3 aphedrone

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Location:Bucale
  • Marca:BMW
  • Model:530i E60
  • Motorizare:231CP 300Nm

Scris 21 martie 2007 - 11:31

Asa stiam si eu dar acum vine urmatoarea intrebare. Sa zicem ca ai un motor de 100 cai, benzol. Daca bagi AC-ul, pierzi cei 7 cai, se simte o diferenta considerabila.

Dar daca iti faci un tuning la motor care iti adauga 7 cai, nu simti nici o diferenta. De ce cand pierzi 7 cai se simte foarte tare si cand adaugi 7 cai nu simti nimic?

Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 21 martie 2007 - 11:32

  • 0
2004 E60 530i Schwartz Metallic

#4 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 21 martie 2007 - 11:33

se simte diferenta si la cei 7 cai castigati, daca ai avea un buton sa tot opresti si pornesti "versiunea noua de soft" ai simti la fel
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#5 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 11:34

pai pt. ca de pus/scos AC-ul ai buton si poti sa simti f. usor modificarea de putere, cand faci tunning nu poti sa faci on/off la tuning, si pe langa asta, toti care au facut tunning povestesc de parca si-ar fi pus al doilea motor deci ei se lauda ca se simte f. tare

edit: am scris odata cu mike, aceeasi idee ;)

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 21 martie 2007 - 11:34

  • 0

#6 aphedrone

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Location:Bucale
  • Marca:BMW
  • Model:530i E60
  • Motorizare:231CP 300Nm

Scris 21 martie 2007 - 11:37

Da, face sens. Solutia este un chiptuning pentru orice masina. Sa mai faci rost de vreo 10 calusei. De rezerva cand vrei sa pornesti clima.
  • 0
2004 E60 530i Schwartz Metallic

#7 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 11:40

la motoarele diesel ac-ul se simte mult mai putin, la astra-ul de 75cai diferenta era f. mica, la jetta de 105cai e aproape insesizabil, la passat de 140 nu se simte absolut deloc, la espero de 90cai se simtea destul de tare ac-ul on/off, ma gandesc ca afecteaza mai mult cuplul decat puterea, nu stiu sigur, dar la diesel se simte mult mai putin fata de motoarele pe benzina
  • 0

#8 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 21 martie 2007 - 11:48

cred ca mai conteaza si compresorul de AC
la cielo se simtea rau, la rio nu prea simt mare lucru (in nici un caz asa rau). simt insa la semafor cand pleaca, are acea mica vibratie specifica

chiptuningul nu e o solutie care sa rezolve problema. tot pierzi, oricata putere ai avea niciodata nu iti e suficienta. de ce zic asta? pt ca te vei obisnui cu ea de 107 cai si vei simti aproape la fel de "urat" intrarea ACului
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#9 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 21 martie 2007 - 12:17

Solutia este cea aleasa de BMW la Seria1, adica compresorul este actional electric variabil continuu, si nu continuu mecanic ca la restul masinilor, indiferent ce temperatura vrei el merge la maxim. Pina nu ceri sa iti faca 16 grade cind afara sint 30, nu o sa mai simti piedica aia care ma seaca teribil.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#10 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 12:32

pai curentul ala tot foloseste din puterea motorului, indirect prin alternator dar tot de la motor vine, sa fie mai mica puterea consumata asa decat invartit direct nu stiu, insa un motor electric care sa mearga atat de mult... prefer direct pe motor, elimini un motor in plus, deci cresti fiabilitatea
  • 0

#11 canan17ro

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 821 Mesaje:
Inregistrat: 21-septembrie 04
  • Location:Bucuresti - Lausanne
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.9 CDTI 200

Scris 21 martie 2007 - 01:01

La Seria 1 este facut sa acumuleze energie numai in frana de motor, o stocheaza si o foloseste cand e nevoie. Reduce foarte mult si consumul de carburant lucru pentru care a si fost facut sistemul alaturi de multe altele in acest scop.
  • 0
Opel Astra 1.9 CD<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->TI<!--colorc--></span><!--/colorc--> 200 de cai by<a href="http://www.flash-tuning.ro" target="_blank"> <!--coloro:#cc0000--><span style="color:#cc0000"><!--/coloro-->Flash-tuning<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

#12 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 01:10

asta cu energia stocata in frana de motor e doar un ajutor destul de mic, nu e sursa principala de energie in nici un caz
  • 0

#13 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 21 martie 2007 - 01:29

depinde de masina....eu la V8 simteam ca imi ia ceva putere dar mai aveam resurse destule.
Corrola 1.4 benzina nu se simte absolut nimic....la fel si Santa Fe(2.2d)
Ibiza....ai dat drumu la AC s-au dus toti caii...
X3 2.0i se simte un pic
Leon....foarte putin
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#14 aphedrone

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Location:Bucale
  • Marca:BMW
  • Model:530i E60
  • Motorizare:231CP 300Nm

Scris 21 martie 2007 - 01:57

... asa ca nu exista nici un pattern. Nu se potriveste nici o teorie, nici cu diesel, nici cu benzina. Daca la V8 se simte si la Corolla 1.4 nu, e bizar rau.
  • 0
2004 E60 530i Schwartz Metallic

#15 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 21 martie 2007 - 02:17

la Tico se simte in 2 "feluri" - scade puterea si creste turatia de mers in gol (scrie si in manualul de utilizare asta cu marirea turatiei) asa ca nu prea mai ai frina de motor ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#16 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 21 martie 2007 - 02:20

la matiz stiu ca daca pui AC parca esti in flinstone, dar chiar si asa, decat sa ai demaraj rapid pana la urmatorul semafor unde stai inca 2 minute la coada in caldura de te coci, mai bine scazi putin din demaraj si ai racoare
  • 0

#17 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 21 martie 2007 - 02:49

... asa ca nu exista nici un pattern. Nu se potriveste nici o teorie, nici cu diesel, nici cu benzina. Daca la V8 se simte si la Corolla 1.4 nu, e bizar rau.

ca sa fac o paranteza....minunata Corrola aia...cand am pornit clima am crezut ca e stricata,nu se simtea nimic,nu se auzea nimic....iar dupa cateva secunde m-a luat un val rece.
La V8-Audi era altceva ....se simtea,porneai clima scadea un pic de putere la motor se auzea compresorul(deh...masina avea vreo 17 ani) dar era atat de performanta incat nu cred ca nimeni putea sa merga cu ea pe LOW niic pe eca mai a dracu canicula....pur si simplu te dureau articulatiile,te durea capul....tocmai schimbasem freonul si aerul era inghetat...

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 21 martie 2007 - 02:49

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#18 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 21 martie 2007 - 03:52

la matiz stiu ca daca pui AC parca esti in flinstone


... se simte putin, dar nu ca la Tico
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#19 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 21 martie 2007 - 04:33

la mine in Dacie nu se simte nimic....: geamurile jos, camasa desfacuta..eventual papuci in picioare si am rezolvat problema cu canicula:)))))))))))))))))))))))))))))))))
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#20 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 21 martie 2007 - 04:36

La masina descrisa sub avatar nu se simte mare lucru insa creste consumul cu cel putin 1%.

Aceasta postare a fost editata de DanCld: 21 martie 2007 - 04:36

  • 0

#21 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 21 martie 2007 - 04:56

La mine nu se simte nimic

La Aveo se simtea insa

nu stiu daca e vre-o regula speciala sau vreun pattern...

Aceasta postare a fost editata de dany_s: 21 martie 2007 - 04:58

  • 0

#22 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 21 martie 2007 - 07:59

Dar daca iti faci un tuning la motor care iti adauga 7 cai, nu simti nici o diferenta. De ce cand pierzi 7 cai se simte foarte tare si cand adaugi 7 cai nu simti nimic?


In afara de ce s-a zis mai sus, conteaza foarte mult curba de putere si cuplu. Aia 7 cai ACul ti-i ia oricum. Deci daca mergi la 2500rpm unde motorul aba are vreo 20CP cind iti fura 7 din ei e foarte clar. La tuning cine stie unde se pun aia 7 cai... poate iti salta cuplul putin numai de la 5000rpm incolo.
Cu alte cuvinte Ac-ul iti ia cam aceeasi putere peste tot (vorba vine ca la puteri mici sigur scade si ac-ul) in timp ce tuningul iti creste cu 7 cai puterea MAXIMA. Nu e nici o garantie ca iti creste puterea si in turatii mai mici sau poate ti-o creste cu 1CP la 3000rpm. De cite ori ajungi tu la puterea maxima a unei masini? de citeva ori pe an?

PS: sincer nu sint sigur ca am dreptate... ac-ul ar trebui sa se roteasca cu motorul deci sa ia mai multa putere la turatii mari si mai putina la turatii mici. Intrebarea e: se raceste masina mai repede daca mergi la 5000rpm decit la 2000rpm? ca eu nu am observat.

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 21 martie 2007 - 08:02

  • 0
Salam. Florin Salam.

#23 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 22 martie 2007 - 11:05

scade puterea si creste turatia de mers in gol (scrie si in manualul de utilizare asta cu marirea turatiei) asa ca nu prea mai ai frina de motor ...


Cum sa scada eficienta franei de motor? Cu AC eficienta creste, pe langa efortul de a comprima aer tre' sa mai invarta si AC-ul. Frana de motor nu are legatura cu turatia de mers in gol decat atunci cand ajunge la ea (si respectiv intr-adevar dispare). Dar ma indoiesc ca turatia aia creste la 3000rpm sau chestii de genul asta...
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#24 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 22 martie 2007 - 12:59

Cum sa scada eficienta franei de motor? Cu AC eficienta creste, pe langa efortul de a comprima aer tre' sa mai invarta si AC-ul. Frana de motor nu are legatura cu turatia de mers in gol decat atunci cand ajunge la ea (si respectiv intr-adevar dispare). Dar ma indoiesc ca turatia aia creste la 3000rpm sau chestii de genul asta...



Tico are cuplul maxim la 2500 rpm, turatia de ralanti cu AC oprit la 950 rpm si cu AC pornit la 1100 rpm ...

Diferenta dintre cele 2 turatii nu e mare da se simte ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 22 martie 2007 - 01:10

pai relanti e una, frana de motor e alta
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi