Aceasta postare a fost editata de Alllexandru: 08 aprilie 2007 - 10:08
2 roti Vs quad-uri sau atv-uri
#1
Scris 08 aprilie 2007 - 07:53
#2
Scris 08 aprilie 2007 - 12:49
Ca si fun e clar ca atv-ul ramane in urma in multe parti unde un enduro merge mai departe.
La siguranta... atv-ul e varza. Pana si la cadere, in timp de motorul pleaca de langa tine, atv-ul vine exact peste tine!
2 roti...
#3
Scris 08 aprilie 2007 - 02:29
La pct.2 intrebarea e : "care e mai sigur", raspuns care nu poate fi "nici unul", ci obligatoriu unul din ele !
p.s.
Sigur nu e nici cu troleibuzul....
Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 aprilie 2007 - 02:30
#4
Scris 08 aprilie 2007 - 02:46
#5
Scris 08 aprilie 2007 - 05:21
La capitolul siguranta, totusi atv/quad are o bila in plus din partea mea pt simplul fapt ca e mai greu sa te rastorni decat sa cazi cu motocicleta (sau cel putin asa vad eu lucrurile in acest moment).In afara de asta avand in vedere ca exceptand cele 2 roti in plus quad-ul este de fapt o motocicleta sunt de parere ca poate folosi unui incepator ca mine.Adica pot invata sa schimb vitezele si sa gradez acceleratia mult mai bine fara riscul de a cadea din prima.Nu vreau sa intelegeti din asta ca sunt speriat sau nesigur,dar e clar ca inca nu am reflexele formate, si chiar mai mult de atat le am pe cele de la masina mult mai adanc inradacinate.
Va salut si va tin la curent cu ce voi hatari(ajutat de acest poll)
VW Passat B6
#6
Scris 09 aprilie 2007 - 06:35
Oricum atvul e o chestie strict de fun, aplicatiile practice sint foarte limitate (in afara de cazul in care ai cabana undeva, o ferma, etc).
#7
Scris 09 aprilie 2007 - 10:21
#8
Scris 09 aprilie 2007 - 01:57
In Franta s-a permis o perioada circulatia cu ATV-urile si pe drumurile publice si era un articol in revista franceza Auto Moto et Sport in care se relatau tot felul de accidente din cauza sentimentului fals de siguranta dat de cele 4 roti ale ATV-ului.
Aceasta postare a fost editata de Dee: 09 aprilie 2007 - 01:58
#9
Scris 09 aprilie 2007 - 03:17
La viraje pe asfalt , pe 2 roti poti sa te inclini odata cu motorul si sa iei mai usor curba.. pe atv poti ajuta virajul cu inclinarea corpului, dar daca ai ajuns pe 2 roti, multe sanse nu mai ai.
In off-road la inclinari mici ale terenului laterale, motorul fuge de sub tine si scapi suor.. atv-ul are tendinta sa se rastoarne peste tine.
La franarea de urgenta pe asfalt, daca o masina i-ti taie fata, daca ai prezenta de spirit, poti frana si culca motorul.. am vazut o franare de atv.. molt nu mai avea si facea o frumoasa rostogolire..
Astea sunt simple concluzi la ce am vazut, dar nu practicat.. poate ma insel..
Cei in masura i-ti vor explica mult mai bine.
Daca ai ferma in campie sau o zona deluroasa, atv-ul cred ca e bun. In rest 2 roti castiga
Aceasta postare a fost editata de aztec: 09 aprilie 2007 - 03:19
#10
Scris 09 aprilie 2007 - 08:55
Siguranta: pe off road treaba e clara: cazu cu motorul, dinamica te arunca in alta parte decat pe fier / cazi cu atv-ul si in cele mai multe cazuri vine peste tine.
Comoditate: pe off road atv-ul inseamna zgaltaiala continua; daca alegi sa stai in picioare pozitia e incomoda si-ti rupe spatele; la motor te poti ridica in scarite si stai mult mai natural in pozitia aia.
Rapiditate: nu se compara, atv-ul este mai lent clar; eu am avut sub fund acum un DT de 200cc in doi timpi. Teoretic o lesinata, practic a mers perfect! Si totusi atv-ul de 400cc nu se putea tine decat greu de mine, la atv daca iei cu rotile de pe o parte un damb ai sanse foarte mari sa te rastorni... In curbe iar avem o diferenta mare: in timp ce cu atv-ul trebuie sa te ridici din sa si sa te apleci mult pe interior (altfel te rastorni cu mare spor), cu motorul (cu gume bune) daca stii sa-l tii si sa pui piciorul jos glisezi mult mai eficient. Totusi, daca punem doi incepatori pe acelasi traseu, incepatorul cu atv-ul va lua curbele mai tare, sentimentul de securitate ii da curaj.
Capacitate de trecere: la urcare sunt sanse sa urci mai usor cu atv-ul; totusi, daca te pricepi cu motorul si stii sa-l tii fara sa-ti vina in frunte ai sanse mai mari sa urci o panta extrema. Si daca ceva nu merge bine si se ridica fata, cu motorul n-ai probleme (ii dai drumul si cazi in fund) in timp ce cu atv-ul e cam nasol (se ridica si cade exact peste tine). In plus, la padure, prin albii de rauri/parauri cu motorul gasesti intodeauna o cale sa te strecori (ai nevoie de o suprafata de 15cm latime maxim) in timp ce cu atv-ul ramai printre craci si copaci, trebuie sa stii sa incaleci sleaurile, etc.
Ce sa zic, si eu sunt atv-ist convins, ma dau de cate ori am ocazia. Insa daca pot sa aleg mai repede iau motorul decat atv-ul.
#11
Scris 10 aprilie 2007 - 02:27
Spunea totusi ca la nivelul de incepator sau mediu sunt sanse mult mai mari ca motorul sa scoata timp mai mic si cu mai putine probleme.
Ideile sunt impartite... Mol, ai iesit cu a ta pe coclauri?
#12
Scris 10 aprilie 2007 - 03:26
Motivul---ceva ,,morcovi'' fata de interpretarea termenului de ,,drum public'',de catre organ.Motocicleta o tin in curtea unui prieten,care-i situata intr-un cartier nou ,aflat in plina constructie.Accesul pana in camp, tre' facut pe un drum neasfaltat,batatorit de mama-natura(adica nu-i special amenajat),pe care nu este nici un semn de circulatie,etc...dar,intr-o zi, venind de la endureala ,m-a oprit un instructor auto, sa-mi vada si, sa-mi admire motorul si ,la intrebarea mea cu privire la acel drum,mi-a spus ca-i mai bine sa ma abtin in a dialoga cu organele...(daca-l considerati un subiect interesant-drumul public-,se poate deschide un nou topic.
Abia astazi mi-am luat buletinul cu noul domiciliu(cu ceva insistente),urmand sa-mi fac programarea pentru examenul moto(ma tot visez calare...pe motor!).
On-topic
Concluzia(care se putea obtine si prin nitica logica--fara practica) pe care am tras-o, ar fi--pentru endureala la modul extrem, trebe o trotineta mai usoara(un atu pentru manevrabilitate),mai mica,mai altfel...(nu dejaba, spining la cat e ,,de mult'',merge pe niste ,,paraitori'')
Am fost impresionat de al sau cuplu(Transalp),fie deal,vale,+sotie...tot asa-i zumzetul(eu,avand o greutate neglijabila nu prea ma,, simte''---noroc c-am citit ca ,,jocul'' lantului se vede cu cineva incalecat ,iar pentru asta ,acel cineva a trebuit sa fie un prieten---l-am raportat si la greutatea mea).
Atv-ul(plus ,tot ce are mai mult de doua roti), nu-ti poate da acel sentiment unic ,pe care l-am regasit cu aceeasi intensitate doar la schiat si, pe care il putem numi cum vrem...
Un alt plus venit din partea motocicletei ar fi ca,inca,n-o pot exploata la maxim,inca,nu-mi pot bate joc de ea,in sensul ca,deocamdata,imi este superioara.La masina ,acei 150cp mi se par insuficienti,ma lasa rece,pot trage de ei cu acceleratia lipita de podea----cand voi ajunge si la motocicleta sa traiesc aceeasi senzatie de saturatie(cica ,ar fi ceva mai greu),voi trece la ceva mai puternic(un Varadero,abs, de 1000 )
Despre sunetul scos de motor,despre trairile de pe el, as vorbi mai mult decat un vanatoro-pescar...Mi-a mers la suflet...
Ador si ,,urletul'' din padure,al motoarelor de pe masinile de raliu si sper,ca la Bucuresti, in mai ,sa-mi imbogatesc ,,urletele''... :beerchug:
ps :my parere--in off-road,atata timp cat ai echilibru,doua roti ,sunt superioare utilajelor care au mai multe roti.
#13
Scris 10 aprilie 2007 - 04:34
mi se pare mai sigur pe 2 roti, poate suna paradoxal..daca nu esti duda sa cazi din picioare sau sa te incurci al viteza mica, nu te ajuta cele 4 roti...daca insa ai echilibrul betivului, e recomandat sa mergi cu 4...zic eu
nici ca senzatie nu se compara, pe 2 roti era muult mai tare senzatia si mult mai mobila jucaria
#14
Scris 10 aprilie 2007 - 04:48
Concluzie:masina e una, motocicleta e altceva si cred ca e o greseala fatala sa incerci sa atingi limitele unei motociclete, mai ales pe drumurile noastre si cu soferii nostrii(ma refer strict la mersul pe strada - drum public, sau cum vreti sa ii ziceti)
VW Passat B6
#15
Scris 11 aprilie 2007 - 03:09
#16
Scris 12 aprilie 2007 - 03:22
VW Passat B6
#17
Scris 12 aprilie 2007 - 06:10
Am vazut unul la cca. 4.000 si-un pic de euro ,doua locuri,tractiune spate(!!!),nou...M-a impresionat ca forma si pret(ma asteptam sa fie mult mai scumpe---eu am dat aceeasi bani pe un moto sh!)
Eu il gasesc ceva mai distractiv decat un atv...
#18
Scris 12 aprilie 2007 - 07:24
Dar e fun!
Si sa mergi cu el pe strada... inghiti fum si gaza ca-ti trece in 3 zile!
#19
Scris 12 aprilie 2007 - 07:30
Mie mi-ar placea un quad cat mai aproape de o motocicleta - asa cum sunt cele sport, singura problema e ca nu vreau sa imi cumpar platforma ca sa il car in padure - vreau sa pot ajuge cu el acolo , deci chestia cu inmatricularea e esentiala.
VW Passat B6
#20
Scris 28 aprilie 2007 - 02:38
Deci concluzia la versus ar fi ca atv in momentul asta e cam waste of money (a lot of money) din moment ce nu ai voie pe drumurile publice cu el .
VW Passat B6
#21
Scris 29 aprilie 2007 - 11:23
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#22
Scris 29 mai 2007 - 12:48
Pentru ceilalti muritori ...numai respect.
P.S. Nu se pot inamtricula pt ca nu au certificat de conformitate cu normele euro...hartogaraie, birocratie, cum vreti sa ii ziceti.
Aceasta postare a fost editata de DOOM: 29 mai 2007 - 12:50
VW Passat B6
#23
Scris 06 octombrie 2008 - 11:18
M-am intors aseara de la Buzau de la un raid enduro. Am fost muuulte motoare si un singur atv. Cel cu atv-ul imi e bun prieten si se pricepe bine cu el. Totusi, i-au iesit ochii din cap ca sa se tina de noi.
Siguranta: pe off road treaba e clara: cazu cu motorul, dinamica te arunca in alta parte decat pe fier / cazi cu atv-ul si in cele mai multe cazuri vine peste tine.
Comoditate: pe off road atv-ul inseamna zgaltaiala continua; daca alegi sa stai in picioare pozitia e incomoda si-ti rupe spatele; la motor te poti ridica in scarite si stai mult mai natural in pozitia aia.
Rapiditate: nu se compara, atv-ul este mai lent clar; eu am avut sub fund acum un DT de 200cc in doi timpi. Teoretic o lesinata, practic a mers perfect! Si totusi atv-ul de 400cc nu se putea tine decat greu de mine, la atv daca iei cu rotile de pe o parte un damb ai sanse foarte mari sa te rastorni... In curbe iar avem o diferenta mare: in timp ce cu atv-ul trebuie sa te ridici din sa si sa te apleci mult pe interior (altfel te rastorni cu mare spor), cu motorul (cu gume bune) daca stii sa-l tii si sa pui piciorul jos glisezi mult mai eficient. Totusi, daca punem doi incepatori pe acelasi traseu, incepatorul cu atv-ul va lua curbele mai tare, sentimentul de securitate ii da curaj.
Capacitate de trecere: la urcare sunt sanse sa urci mai usor cu atv-ul; totusi, daca te pricepi cu motorul si stii sa-l tii fara sa-ti vina in frunte ai sanse mai mari sa urci o panta extrema. Si daca ceva nu merge bine si se ridica fata, cu motorul n-ai probleme (ii dai drumul si cazi in fund) in timp ce cu atv-ul e cam nasol (se ridica si cade exact peste tine). In plus, la padure, prin albii de rauri/parauri cu motorul gasesti intodeauna o cale sa te strecori (ai nevoie de o suprafata de 15cm latime maxim) in timp ce cu atv-ul ramai printre craci si copaci, trebuie sa stii sa incaleci sleaurile, etc.
Ce sa zic, si eu sunt atv-ist convins, ma dau de cate ori am ocazia. Insa daca pot sa aleg mai repede iau motorul decat atv-ul.
Nu stiu cu atv-ul dar cu Quad-ul sincer va ieseau voua ochii din cap tinandu-va dupa el,daca tu esti indragostit de 2 roti nu minimaliza avantajele unui quad,uite,daca vrei alege tu un traseu ,care vrei si eu vin cu quad-ul ,asa o sa te convingi si tu si eu de cum stau lucrurile,(quad yamaha yzf 450)iar cu problema trecerii pe un parau padure etc ,crede-ma nu am intalnit vad sau pomi asa de apropiati incat sa fie doar 15 cm,panta abrubta de urcus nu cred ca il urci asa cum o faci cu un quad,uite un link in care ai exemplu http://www.youtube.c...feature=related
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi