Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Ambreiaj, cum este mai bine


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 31 iulie 2007 - 09:53

din ce ai scris am o observatie, e riscant sa stai asa cu piciorul pe ambreiaj pentru ca risti sa prajesti discul, ca sa nu mai zic a e incomod, in mod normal masinile mai noi au foot rest in stanga ambreiajului tocmai pentru asta
  • 0

#2 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 31 iulie 2007 - 10:02

Tocmai asta am spus, Mk4 nu cupleaza ambreiajul la sprijinire. Un amanunt interesant pentru mine.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#3 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 31 iulie 2007 - 10:05

eu stau vesnic cu piciorul pe ambreiaj si nu am distrus nici o masina.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#4 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 31 iulie 2007 - 10:06

pai nici o masina nu cupleaza ambreiajul in primul milimetru dar il tensioneaza, in fine, faci cum vrei dar ai sanse mari sa schimbi ambreiajul (sau rulmentul de presiune) din 30 in 30 mii km, mai ales la masinile noi cu ambreiaj hidraulic

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 31 iulie 2007 - 10:07

  • 0

#5 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 31 iulie 2007 - 10:15

Nu despre asta vorbeam aici, nu te supara. Si nu conduc de ieri. Nici la Astra nu am schimbat ambreiajul. Iti spun clar ca ambreiajul de Mk4 NU tensioneaza nimic in prima faza. Pana nu mergi cu unul nu ai cum sa intelegi, descrierea mea e un pic defectuoasa.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#6 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 31 iulie 2007 - 10:18

eu te inteleg, ma mai trezesc si eu cu stangul uitat prin zona.
pare faina machineta. sa ne anunti daca faci schimbul.
:unsure:
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#7 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 31 iulie 2007 - 10:41

Iti spun clar ca ambreiajul de Mk4 NU tensioneaza nimic in prima faza.


De unde stii, ai vazut tu cum se comporta placa de presiune cind tii piciorul pe pedala ?
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#8 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 31 iulie 2007 - 10:43

a crapat la cineva? ca si noi conducm masini si nu asa de delicat precum viper. si nu a crapat nene.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#9 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 31 iulie 2007 - 10:49

Eu tin mai tot timpul piciorul stand �sprijinit� de ambreiaj. Stiu, este incorect.


E neaparat nevoie sa comentati chestiunea asta atata vreme cat am recunoscut ca nu e OK? Daca trebuie si nu se poate, faceti va rog topic la Mecanica cu "cum se foloseste pedala de ambreiaj", ok? Ce naiba, e atat de dificil sa va tineti departe de taste? Puii mei, credeam ca in astea 2 saptamani v-ati mai maturizat un pic!!!
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#10 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 31 iulie 2007 - 10:54

ete draci. baga un split. e normal sa apara discutii. nu e OK, dar nici asa de daunator, doar nu ai talpa de 3KG.

mi-a placut ce ai scris, se vede ca esti profund impresionat si masina e pe stilul tau.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#11 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 31 iulie 2007 - 10:55

Puii mei, credeam ca in astea 2 saptamani v-ati mai maturizat un pic!!!


"Puii mei" - ce caz e asta, vocativ ???

Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 31 iulie 2007 - 10:57

  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#12 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 31 iulie 2007 - 10:56

Nu, e injuratura maxima ramasa in mine dupa o cura de dezintoxicare in Bucovina.

Da, e normal sa apara discutii, dar de sfaturi sincer nu duc lipsa... Si chiar nu era cazul, doar ca unii nu se pot abtine in a arata ce soferi desavarsiti sunt ei... Si automat ce prosti altii ca nu i-a dus capul, nu?

Aceasta postare a fost editata de VIPER: 31 iulie 2007 - 10:57

  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#13 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 31 iulie 2007 - 11:00

... la tine vad ca e altfel ... la mine cind am vrut sa pun cuvintul ala cu p (desi la mine se referea la altceva) imi aparea ceva de genu' "vreau ban" http://www.garajul.r...w...4902&st=240

(asa e daca esti doar un biet " Membru" ...)
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#14 turbo_tudor

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 Mesaje:
Inregistrat: 17-decembrie 06
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H 2006
  • Motorizare:1.3 CDTI 90CP

Scris 02 august 2007 - 11:16

In primul rand nu voi tolera nici un off-topic care duce spre flame.

In al doilea rand: piciorul rezemat de ambreiaj dauneaza?eu zic ca da
Mult? depinde de motorizare.
La masinile cu motoare mari care au si ambreiaje mai dure, nu se va simti asa de tare rezematul piciorului in perioada de exploatare.
La masinile cu motoare mici in schimb se va simti mult mai repede. Toate masinile cu motoare mici au ambreiajul mult mai moale deci automat ele vor lucra cat timp piciorul este rezeamat.
Acelasi fenomen de uzura prematura se va resimti si la masinile care au comanda ambreiajului hidraulica (vezi Opel Astra Classic). Atata timp cat tu stai cu piciorul rezemat pe pedala pompa iti va lucra si circuitul va fi sub presiune. Faptul ca sta sub presiune se va resimti in rulment care va duce la o uzura prematura. Stiu cateva masini care si-au schimbat ambreiajul prematur datorita faptului ca partea hidraulica a rulmentului (comanda) a inceput sa curga si a udat ambreiajul cu ulei hidraulic
  • 0
Opel Astra 1.3 CDTI 90 HP, Chrysler Sebring 2.0 LX 140 HP, Albert Einstein: Everything is relative!

#15 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 02 august 2007 - 11:31

este total daunator sa va "hodiniti" piciorul pe ambreiaj, oricat de putin il atingi, rulmentul deja apasa pe placa, sau chiar daca nu apasa, se invarte. Prima piesa care cade este rulmentul de presiune, apoi placa de presiune. Chiar daca apesi pedala un singur cm, rulmentul se invarte.

Ca si o concluzie, nu tineti niciodata piciorul pe ambreiaj, la semafor scoateti intotdeauna pe liber si lasati ambreiajul, in general cu cat tii mai putin apasat (sau atins) ambreiajul cu atat mai bine.

Uff, am vorbit!
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#16 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 02 august 2007 - 11:36

he he he
sau daca va oboseste apelati cu incredere la o transmisie automata :P

sharanel zice bine, hodinirea piciorului pe pedala de ambreiaj actioneaza (chiar daca doar partial) sistemul si il uzeaza nejustificat.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#17 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 02 august 2007 - 12:15

Si io asta incerc sa tot zic, dar nu o sa intelegeti ce am zis pana nu va dati cu un Mondeo Mk4.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#18 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 august 2007 - 12:21

eu cred ca unii au piciorul mai greu ca altii. :P
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#19 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 02 august 2007 - 12:34

Adevarat si asta. Piciorul meu stang e obisnuit din tinerete sa-si dozeze apasarea (deh, cica am fost "tobosar")...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#20 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 02 august 2007 - 12:56

am si eu o intrebare: cat de mult dauneaza daca tii ambreiaju vreo 10 sec cam la fiecare stop in cat timp apar probleme (daca apar)?
alea 10 sec semnifica timpul de cand se pune verde si pana pleaca adormitii din fata. la dacie tata il tinea tot timpu la semafor (ca si 1q, stia si stie ca nu-i corect :P) si n-a avut nici pe naiba, dar cred ca e un caz singular.
ah si oarecum offtopic: eu propun si vorbesc serios sa se scrie in cod ca atunci cand se pune verde toti s-o bage in viteza si cum pleaca ala din fata sa plece si ei, nu ca pana acum (si acum, evident) dupa ce primu e la 5 m al doilea abia o baga in viteza si tot asa. asta ar fi o masura foarte buna pt a fluidiza traficul.
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#21 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 02 august 2007 - 01:02

haha.

10s e enorm, nu vad rostul. problema e, daca ai avea un fluture pe ambreiaj, ar conta? sau cata forta exercita cu adevarat piciorul sprijinit? sau ce pozitii de sprijin aveti? va intreb asta, pt ca unii chiar tin o idee pedala apasata (si in functie de cum ai piciorul, poti face asta involuntar). altii tin masina in viteza tot timpul la semafor, cica pleaca mai repede.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#22 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 02 august 2007 - 01:11

Daca te uiti in manualul "Padurarului", deoarece cred ca scrie la fel ca si la mine, ai sa vezi ca e o atentionare acolo care spune clar sa nu atingi pedala de ambreiaj decat strict cat ai nevoie sa schimbi vitezele. SI acelasi lucru e valabil si pentru maneta schimbatorului...aviz celor care conduc cu mana dreapta pe maciulia lui.
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#23 cianurel

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 2 Mesaje:
Inregistrat: 20-august 07
  • Marca:Dacia
  • Model:solenza
  • Motorizare:1.4i

Scris 20 august 2007 - 06:06

Un rulment de presiune ,ca pana sa actioneze furca rulmentul si apoi ``soarele ``discului este ceva cale ..are o fiabilitate suficient de mare pentru a depasi ca durata de viata discul de ambreiaj. Cine schimba discul fara a schimba si rulmentul ????? Eu am 39000 km cu Solenza numai prin Bucuresti ,unde evident debraieri la greu. Piciorul il tin(greu de definit dpdv al fortei cati N,daN etc.)pe pedala de ambreiaj .Nicio problema .La turatia de relantii pleaca fara probleme fara a atinge pedala de acceleratie(ca si test vorbind). Asa este teoretic nu este bine sa tii piciorul pe pedala de ambreiaj.Ce voiam sa spun este ca oricum primul care cade este discul . Viata cea mai scurta o au discurile de ambreiaj de pe masinile conduse de o mare parte a soferitelor .Cel mai daunator este cand efectuezi debraieri si cuplari intrun timp nepermis de lung.Placa de presiune este proiectata sa cada dupa disc .Piesa de sacrificiu din intreg ansamblul ,este discul de ambreiaj.Debraieriile/cuplarile lungi genereaza (prin frecare de alunecare)cantitati mari de caldura la decalirea sorelui si scaderea fortei elastice a acestuia.De aici rezulta o presiune de contact mai redusa in sistemul placa de presiune ,disc,volanta ce au drept urmare frecari de alunecare suplimentare ,cu efectele negative enumerate mai sus.
Concluzie : daca nu tineti piciorul in stand by pe pedala de ambreiaj este forte bine.Daca totusi il tineti usor sprijinit .....nu va stresati.Rulmentul de presiune va sustine (cu limite desigur).

Aceasta postare a fost editata de cianurel: 20 august 2007 - 06:08

  • 0

#24 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 20 august 2007 - 06:26

din punctul meu de vedere si cum il tin eu si cat de repede schimb, chiar nu exista nici un pericol. si la cum merg, poate la "padurar" :D sa pun unul nou in perioada de 2-3 ani, cat tin o masina, pana acum nu s-a intamplat asta niciodata.

cu maneta schimbatorului e alta treaba. nu tin mana pe el niciodata.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#25 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 20 august 2007 - 06:32

Mie ATS-ul mi-a predat in mana placa un pic albastrita si discul aproape intact dupa numai 10,000km de cand.... ups, il mai schimbase odata pe motiv ca din cauza unei piese montate gresit din fabrica s-a scurs un pic de ulei din cutie pe disc :cunaooooo: Deci sunt la al 3-lea ambreiaj; primul inlocuit pe garantie, al doilea pe banii mei + ridicat din umeri - "utilizare defectuoasa, domle" :D Acuma naiba s-o ia de masina, Matizul de scoala pe care am facut ore avea 87,000km si ambreiaj din fabrica :D Oricum nu ma consider un "ambreiaj killer", la stop o scot complet din viteza si stau cu ambele picioare pe covoras, nici chiar in ambuteiaje nu pot sa spun ca imi fortez norocul. De forje si de tras blocu' dupa mine cu ambreiaj patinat nici nu poate fi vorba. Acuma doar daca am o problema la sistemul hidraulic si tine placa tensionata tot timpul sau.... :tomato: mi-au pus la garantie prima data un ambreiaj gata uzaaat! :ph34r_anim:
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi