Salt la continut


Fotografie
- - - - -

clarificare aspecte cuplu maxim - turatii


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 matrix100008

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 Mesaje:
Inregistrat: 09-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda
  • Model:Accord
  • Motorizare:2.0 156 CP

Scris 08 februarie 2008 - 10:19

Deschid si eu un topic (nu stiu daca s-a mai abordat problema in trecut) legat de cuplul maxim, puterea motorului si turatia optima la care ar trebui sa se schimbe treapta de viteza.
Spre exemplu la Megane-ul meu 2, 1.5 DCI,100CP, eu am cuplu maxim 200Nm la 1900 de turatii si puterea de 100 de cai la 4000rpm.
Ideea e ca din cate stiu eu, motorul pt a ramane sanatos un timp mai indelungat e bine sa il tii in jurul turatiei unde are cuplu maxim, pt a-l "obosi cat mai putin".
Insa atunci cand schimbi intr-o treapta superioara nu e bine sa mergi cu turatia mai sus, spre ex 2500-3000 (in cazul meu vorbesc) pentru a realiza un echilibru al cuplului pentru treapta superioara in care schimbi??
Spre ex daca sunt in treapta a 2-a si schimb intre 2500-3000, in treapta a 3-a intru automat la o turatie de aproximativ 2000 rpm.
Cam asta ar fi turatia unde schimbul ar fi optim? Ca daca schimb in jur de 2000 unde am cuplu maxim, in treapta a 3-a as intra cu 1500 sau mai putin.
Si puterea maxima de care se spune ca la mine ar fi la 4000 rpm???? pot merge cu turatia la 4000 in situatii extreme pt a ajunge la puterea maxima sau o omor??
Recunosc faptul ca am mai uitat detaliile legate de fizica... :)
Astept parerile cunoscatorilor de profil si nu numai....
  • 0

The power of dreams...now I know what Soichiro meant...


#2 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 08 februarie 2008 - 10:24

dupa mine trebe tinuta la turatie de cuplu maxim. In consecina inainte de a schimba te vei duce cu cel putin 500rpm peste 2000 exact cum ai zis tu.
Puterea maxima vrei nu vrei o sa o atingi la viteza foarte mare si atunci nu ai ce face ca nu mai ai ce treaba sa schimbi. In acceleratii cotidiene nu vad nici o problema in a atunge 4000rpm sua mai mult atata timp cat accelerarea este progresiva chiar daca este puternica.
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#3 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 08 februarie 2008 - 10:41

La diesel e bine sa o tii pe unde ai cuplul maxim. La dum intins poti sa mergi si la turatii mai mici daca vrei consum redus, dar trebuie tinut cont si de faptul ca la turatie mica motorul nu se unge asa bine, iar turbina, in timp, isi poate pierde din performante. Asa ca, din cand in cand tre' sa o mai turezi sa nu se invete prost :). Nu e niciun pericol sa o turezi spre puterea maxima, chiar si in mod regulat. Pericol e daca ajungi pe rosu prea des.
La mine cuplul maxim e la 1750rpm si de obicei o tin intre 1800-2500, cu exceptia cazurilor cand ma grabesc.

La benzina e cu totul altceva, cel putin la cele aspirate cuplul maxim e mult mai sus si ar fi aberant sa o tii mereu peste 4000-5000rpm.
  • 0

#4 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 08 februarie 2008 - 10:46

La diesel e si problema evacuarii din cauza particulelor solide (clasicul "fum de diesel"). Am auzit destul de multe cazuri de oameni care au mers pe perioade foarte lungi "la consum" sub turatia de cuplu in oras si apoi au picat ITP-ul pe motiv de opacitate a gazelor de esapament sau la un drum pe autostrada la viteze (si implicit turatii) mai mari s-au transformat in adevarate furnale pe roti :)

Aceasta postare a fost editata de DanCld: 08 februarie 2008 - 10:47

  • 0

#5 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 08 februarie 2008 - 10:57

nu e un topic de versus!
se muta la generalitati auto

4000 nu ar tb sa vada niciodata masina ta, cu absolut nici o exceptie
pentru a nu o obosi, iti recomand sa o lasi sa se odihneasca 10-15 min dupa fiecare 100km, schimbarile sa le faci la max 1500rpm, iar la vale sa opresti motorul

acu sa devin serios
vrei performante, schimbi 3500+
vrei mers lejer, schimbi intre 2500 si 3000
daca schimbi sub 2500 (si dupa aia ii dai blana ca e diesel si trage) iti bati joc de masina, de turbina, umpli toate cele ale masinii de depuneri, fum si toata distractia asociata cu un motor subturat.
daca mergi la 4000 mereu vei avea o uzura mai mare, zgomot mare si consum mai mare. insa vei avea toti ce 100 de cai la dispozitie.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#6 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 februarie 2008 - 12:32

Reguli de "cum se merge" cu o masina nu exista, ci numai de cum "nu e bine sa mergi" cu o masina.
Stilul de condus difera de la individ la individ, insa trebuie adaptat conditiilor de trafic si masinii pe care o conducem.
Masina se simte, nu e nevoie sa te uiti pe turometru decit in perioada de acomodare cu masina respectiva. Singura situatie in care e bine sa te uiti la turometru sunt depasirile intr-o treapta superioara, cind nu e indicat sa stai mult in preajma zonei rosii. Incepind din zona rosie motorul are deja putere inferioara celei maxime si risti sa intre si limitatorul de turatie ( doamne fereste sa fii atunci in depasire ).
Cine sta cu ochii pe ceasuri si nu-si cunoaste - simte - masina, va conduce foarte prost.
Pe mine nu m-a interesat niciodata sa studiez specificatiile tehnice ale unei masini decit dupa ce am condus respectiva masina, si asta numai din curiozitate.
  • 0

#7 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 februarie 2008 - 12:46

ce a subliniat relu, as dori sa subliniez si eu...
o masina "se simte".
e bine ca turatia la diesel sa fie intre 2000-2500rpm, acolo se va simti cel mai bine.
daca ajungi cu ea in rosu la depasiri, ii dai treapta superiora ! :)

la schimbul treptelor e bine sa nu cada cu mult sub turatia de unde incepe cuplu maxim.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#8 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 februarie 2008 - 01:01

In depasire nu se da superioara pentru ca ai toate sansele sa fie ultima schimbare de viteza...Pe autostrada e altceva, dar nu e bine sa prinzi obiceiul asta.
  • 0

#9 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 08 februarie 2008 - 01:28

mai pe scurt...nici prea prea nici foarte foarte :)
utilizare "normala" uniforma si fara griji in toata plaja de ture :) fara nici un fel de abuzuri de nici o parte
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#10 matrix100008

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 Mesaje:
Inregistrat: 09-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda
  • Model:Accord
  • Motorizare:2.0 156 CP

Scris 08 februarie 2008 - 01:49

Sunt perfect de acord cu ce zice Relu, insa e valabil mai mult la drum intins. Spre exemplu in oras unde de cele mai multe ori daca mergi cu a 3-a esti de-a dreptul norocos, de multe ori lumea schimba prost subturand motorul(din ce am vazut inclusiv uneori chiar si la nevastamea(si ea e very good driver-Mike Tek confirma te rog... :) )si la multi altii de altfel).
Si inca ceva...nu stiu daca e cineva care schimba cu ochii la turometru... :) ...poate doar cand faci scoala...
Eu vroiam sa mi se confirme niste teorii...si "ska" a raspuns la obiect cand a spus ca intr-o treapta superioara nu e bine sa intri cu mult sub limita cuplului maxim.
Iar legat de puterea maxima la 4000 rpm, intrebarea fusese daca se merita dusa acolo sau e riscant la un diesel...that's all folks... :D
  • 0

The power of dreams...now I know what Soichiro meant...


#11 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 08 februarie 2008 - 01:51

nu e deloc riscant :)
acu sa nu iei asta si sa schimbi de la rece non stop numai la 4000...ca nu e bine :)
dar nu te teme sa folosesti toata gama verde de turatii, cand e nevoie, cand te grabesti etc...de-aia e verde zona aia, sa o poti folosi
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#12 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 februarie 2008 - 01:56

@relu
phey depinde...
daca depasesti o singura masina, iti ajunge o singura treapta ( 3 sau 4 ) depinzand de viteza.
dar eu cum peste 50-60% din cazuri depasesti cel putin 2-3 masini, in 60-70% din cazuri trebuie sa schimb in treapta superioara sa-mi termin depasirea ( in siguranta, bine inteles :) )
si nu ca vreau eu sa fiu jmeker, dar in marea majoritate a cazurilor sunt coloane de masini, ca stim cu totii cum se circula in .ro

Aceasta postare a fost editata de ska: 08 februarie 2008 - 01:58

  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#13 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 08 februarie 2008 - 02:19

...de multe ori lumea schimba prost subturand motorul(din ce am vazut inclusiv uneori chiar si la nevastamea(si ea e very good driver-Mike Tek confirma te rog... :) )

off topic
confirm, confirm ca stiu ca citeste....si datorezi o bere pt asta
p.s. eu cu voi 2 n-ar tb sa vorbesc pana nu vad pozele alea :)
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#14 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 08 februarie 2008 - 03:00

Mai e de notat ca la diesel nu are absolut niciun rost sa te apropii de zona rosie. De obicei puterea maxima e pe la 4000-4500 (cu mici exceptii) iar redline e pe la 5000-6000, zona in care deja ai o pierdere maricica de putere. La benzina e altceva, puterea maxima o scoti la turatii mai mari si caderea de putere nu e asa brusca deci la redline inca mai ai ceva putere.
  • 0

#15 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 februarie 2008 - 03:08

@Ska
Da mah, dar depasire inseamna ca mergi mai repede ca ceilalti, nu tre sa demarezi incontinuu. Orice schimbare de treapta in depasire e foarte riscanta prin aia ca poti s-o "chiflezi" si esti pierdut in cazul asta.
  • 0

#16 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 februarie 2008 - 06:07

neron, redlineul la diesel e max 5000 si asta la motoare mari si cu putere mai mare ( vezi gen 535d, etc )
dar 6000rpm la diesel?
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#17 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 08 februarie 2008 - 07:27

la BMW am un gadget haios, si anume la modelele cu 6 cilndri care nu au Efficient Dynamics, au pus in schimb un indicator pe bord pentru versiunile manuale care iti indica momentul cind e recomandat sa schimbi viteza, atit in treapta superioara cit si retrogradare (optimizat pentru consum cica). Practic daca accelerez, dincolo de o anumita turatie, sa zicem ca sunt in a 3-a, si pe bord imi apare ^4. Sau sunt in a 3-a si scad turatia pt ca frinez, si imi arata sageata in jos si 3....

Ei, ideea e ca daca nu accelerez in forta, masina imi recomanda deja de la 2,000 rpm sa schimb treapta superioara si turatia cade in 1,500 rpm.... la inceput imi chiar faceam probleme ca merg subturat (obisnuit de la Laguna turbo...)

turatia de cuplu maxim este 270 Nm intre 2,400 si 4,200 rpm....
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#18 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 februarie 2008 - 07:44

din benzinarele pe care le-am condus, acu ceva vreme :
cielo, nubira, octavia 1,8T si 1,6i de la VW pe G4 si G5, masina se simte cel mai bine, cu un consum bun (in oras) intre 2500-3500rpm.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#19 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 08 februarie 2008 - 09:15

Toyota are acelasi sistem de cand au lansat noua Corrola / Auris . Eu am condus aurisul de 1.4 benzina si schimbatul vitezelor sunt indicate tot de la pragul de 1.500 RPM
  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#20 matrix100008

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 Mesaje:
Inregistrat: 09-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda
  • Model:Accord
  • Motorizare:2.0 156 CP

Scris 08 februarie 2008 - 11:25

la mine zona rosie incepe la 4500. Si cam aici se invart diesel-urile. 4500-5000. La 6000 cred ca sunt motoarele deja de capacitate mare.
Am mai observat o chestie...megane-ul meu poate pleca de pe loc fara acceleratie...doar din ambreiaj...si cuplul de 200Nm nu mi se pare unul exagerat de mare ca sa poate face asta. Spre exemplu am un prieten cu o avensis diesel care pleaca numai asa(la recomandarea sefului de service de la toyota care i-a zis ca avand cuplul foarte mare nu trebuie sa plece de pe loc accelerand ca omoara ambreiajul :) ) dar are motor de 2.0 si cuplu de 300 Nm.
  • 0

The power of dreams...now I know what Soichiro meant...


#21 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 februarie 2008 - 08:36

eu inca nu am vazut diesel care sa mearga in 6000rpm.
poate alea de la LeMans...

eu nu stiu daca e chiar asa indicat sa pleci de pe loc doar din ambreiaj.
eu urc si pante cu 2-a fara acceleratie, si da in nas masina, dar nu e bine din cate stiu eu :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#22 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 februarie 2008 - 10:46

poti explica mai detaliat ce presupune "plecarea din ambreiaj", fara acceleratie ?!?
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#23 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 februarie 2008 - 12:12

apesi ambreiajul, bagi 1 si il lasi incet pana masina pleaca de pe loc, fara sa apesi acceleratia. bine inteles, nu va pleca cu o viteza obritoare... :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#24 cata69

    the nobody

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 18.794 Mesaje:
Inregistrat: 08-mai 02
  • Location:RO-B
  • Marca:BMW
  • Model:X3
  • Motorizare:3.0sd

Scris 09 februarie 2008 - 12:25

o lasi pana se opreste :) asta explica de ce pleaca de la semafor 2-3 masini maxim. jeez, ce stil.
  • 0

tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
Posted Image
despre fotografie

Users ignored today: mecea

#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 09 februarie 2008 - 01:20

orice masina pleaca fara acceleratie, chiar si dacia pe carburator :)
evident, tb sa ai rabdare sa ridici usor
la astea cu ECU e chiar simplu, ridici un pic din ambreiaj pana "musca" un pic il apesi la loc si ECU ti-o tureaza un pic :D...ridici iar si ai plecat
e util cu incepatorii eu asa am invatat mai multi oameni sa simta ambreiajul (nu cum le zice la scoala..turati la 1500 si incepeti sa ridicati incet)
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi