Salt la continut


Fotografie

Dacia Pick Up


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 28 februarie 2008 - 07:21

In primul rand trebuie sa-i multumesc membrului nostru Swiby pentru ce a facut ! :wub:

Fara el nu as fi reusit sa va aduc astazi aceste detalii despre noul model de la Dacia.


Dar inainte sa insiruiesc date despre acest model. O sa incep prin a descrie atmosfera si a mentiona anumite detalii pe care reprezentantii Renault Romania ni le-a adus la cunostinta.

Persoanele prezente la eveniment au fost in numar mic (in jur de 50 ). A fost ceva restrans, bine organizat. Cu o atmosfera placuta, totul scufundat intr-o lumina relaxanta (chiar daca puteau face un efort mai mare de a lumina masinile) si cu o muzica ambientala placuta. Nota 9 pentru organizatori !

Primul reprezentant care a luat cuvantul a fost chiar Directorul Comercial Renault, Dacia si Nissan pe Romania, Jacques Daniel.

Acesta a vorbit despre succesul loganului pe piata internationala. A mentionat faptul ca Logan este in prezent comercializat in 44 de tari si numarul acestora va creste prin adaugarea tarilor scandinave.
La exporturi, Logan a comercializat cele mai multe modele spre Franta, urmata in de aproape de Germania. Domnul Jacques Daniel chiar a vrut sa scoata in evidenta faptul ca un neamt care are oricand acces la un golf sau un passat, sau orice alta masina produsa la el "acasa"; germanul prefera sa astepte 6 luni dupa un model Logan. Tot in acest paragraf a facut referire si la topurile din JD Power in care Loganul se presupune a fi la acelasi nivel cu Toyota si Honda.
(sa fiu sincer, nu prea cred aceasta afirmatie facuta de domnul Jacques dar eu trebuie sa fiu cat mai impartial, asadar sper sa nu mai am interventii pana la sfarsitul reportajului)

Acestea fiind spuse, directorul comercial a inceput sa vorbeasca despre vechiul papuc. A mentionat ca acest model a iesit din productie de mai bine de un an si astfel gama Dacia ramasese in joc pe piata VU-urilor (vehicule utilitare) numai cu modelul Logan Van care a inceput sa fie comercializat la inceputul anului 2007. Dupa o scurta prezentare a noului model, insotita de remarca: "singurul lucru care il are in comun cu vechea generatie este numele", domnul Daniel a prezentat etapele de comercializare, afirmand ca la un produs autohton cetatenii tarii respective trebuie sa aibe cea mai mare prioritate. Asadar pentru inceput noul Pick Up va fi comercializat in Romania iar in a doua faza in Bulgaria si Turcia.

Cam acestea au fost singurele lucruri mentionate de directorul comercial despre noul model. In schimb a precizat planurile de viitor pentru grupul Dacia. A adus in discutie faptul ca la Mioveni nu este o singura uzina, ci doua. Una specializata pe creearea de subansamble pentru diferite modele din cadrul grupului Renault - Dacia - Nissan. Iar la orizont se materializeaza o cutie de viteze pe care uzina mecanica din Mioveni o va produce pentru grupul Nissan. Din pacate nu a mentionat daca aceasta va fi manuala sau automata. Tot la orizont se mai configureaza inca 2 uzine de productie a autoturismului Logan. Dar si aceasta informatie a fost foarte imprecisa. Nu a mentionat daca macar una dintre uzine va fi produsa pe teritoriul tarii sau pe acest continent for that matter.


A doua persoana care a iesit la rampa a fost George Valceanu. Domnul avand functia de Sef Produs Dacia.

El si-a inceput discursul scurt: Robustete - Practicitate - Pret. Apoi repede a intrat in date tehnice pe care o sa vi le prezint imediat.

Singura afirmatie care a facuto referitoare la celelalte modele Logan a fost a ceea ca Dacia va mari intervalele reviziilor. Atata la benzina cat si la motorina Benzina de la 10.000 la 20.000 iar la Motorina de la 10.000 la 15.000 . Si pentru un plus de informare a tradus si ce inseamna acest lucru in bani salvati la mentenanta. Pentru motoarele pe benzina costurile vor scadea cu 34% iar la Motorina cu 17%. Aceste procente au fost calculate la o insumare de 100.000 de kilometri. Partea rea este ca aceste intervale sunt valabile doar la masinile Logan comercializate de la inceputul acestui an.


La lansare au fost prezentate 4 tipuri de Logan Pick Up.

2 modele gata de comercializare si 2 prototipuri.

O sa incep mai intai cu modele gata de comercializare.

Asadar varianta standard Logan Pick Up

Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata

Dimensiuni.
Lungime = 4496 mm
Latime totala = 1735 / 1993 cu retrovizoare
Inaltime = 1554 mm
Ampatement = 2905 mm
Ecartament fata = 1470 mm
Ecartament spate = 1466 mm
Lungime bena = 1807 mm
Latime maxima bena = 1374 mm
Latime bena intre pasajul rotilor = 1024 mm
Inaltime laturi bena = 535 mm
Inaltime pragului de incarcare spate = 636 mm
Latime oblon spate = 120 mm
Garda la sol = 155 mm

Bena are o capacitate de incarcare de pana la 800 Kg iar oblonul de inchidere a benei poate suporta 300 kg.
Franarea este asigurata de discuri ventilate fata si tamburi spate.
Motoarele sunt 3 la numar . Unul pe benzina 1.6 MPI de 90 CP (128 Nm la 3000 RPM) si 2 pe motorina 1.5 dCi , unul de 70 CP(160 Nm la 1700 RPM) si unul de 85 CP(200 Nm la 1700 RPM).

Cabina este plina de detalii practice. Cum ar fi cuier, plasa de retinere in spatele scaunelor etc. . Dar cel ma important aspect al cabinei este ca in spatele scaunelor exista un spatiu de depozitare nici mai mic nici mai mare de 300 de litri.
Bena are nu mai putin de 16 puncte de ancorare. Puntea spate este formata dintr-o osie in forma de H cu bara antiruliu. Alte detalii care au mai fost mentionate sunt protectia impotriva griblurei si mentionarea unei ceri care a fost injectata in cavitati.

Acum am sa vorbesc putin despre dotarile Logan Pick-Up.
Acestea sunt mult sub cele ale Loganului care il vedem zilnic pe strada. La modelul de baza nu se ofera nici macar servodirectie. Acesta fiind optional cu un pret de catalog de 405 Euro. Nici ABS-ul nu poate fi cumparat la aceasta echipare. Singurul lucru de protectie care se afla dotat in standard (inafara de centuri)este airbagul sofer.

Nivelul de echipare caracterizat mai sus se numeste E0 "LOGAN"
Pentru motorul 1.6 MPI / 90 CP pretul este de 7250E - TVA inclus
motorul 1.5 dCi / 70 CP pretul este de 8350E - TVA inclus

Motorul de dCi de 80 CP este valabil doar pe varianta de echipare E1 "PACK CONFORT" (doar aceste 2 nivele de echipare sunt valabile la Logan Pick Up)

Preturile pentru Pack Confort sunt urmatoarele
pentru 1.6 MPI 7750E - TVA inclus
1.5 dCi 8850E - TVA inclus
1.5 dCi 85 CP 9300E - TVA inclus

Acest nivel de echipare are in plus fata de E0 Logan , cadru metalic de protectie luneta , baghete laterale de protectie, inchidete centralizata cu cheie si optiunile de a cumpara ABS-ul, aerul conditionat, geamurile electrice si multe altele.


Dacia Logan Pick-up cu Suprastructura.

Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata

Inafara de ce este trecut pe tabelul din ultima poza mai pot sa adaug inaltimea totala : 2223 mm

Nu prea am ce sa adaug la acest model inafara de ce se poate observa in poze. Absolut nimic special. Usile se deschide la 90 de grade iar greutatea suprastructurii este de 60 kg. Aceasta suprastructura este oferita ca accesoriu de cei de la Dacia si costa in jur de 600E.


Acum cele 2 prototipuri facute de Dacia impreuna cu firma Cautis

Acestea inca nu au intrat in productie si nu exista preturi pentru ele. Din cate am inteles mai multe detalii despre acestea vor aparea in urmatoarele 2 saptamani.


Dacia Logan Pick-up Automobil Tip Frigorific.

Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata

Este singura masina la care am facut o poza pe dedesubt si singura la care am facut o poza cu interiorul.

Evident masina este facuta pentru transportul de marfuri alimentare perisabile. Si sunt 2 variante dintre care se poate alege. Una doar de mentinere a temperaturii intre 0 si 6 grade C. iar una de refrigerare care poate sa tine la temperaturi mai mici de 0 grade. Acesta costa ceva mai mult deoarece se schimba agregatul de refrigerare si suprastructura este mai groasa. Pentru acest model, masina este dotat cu o instalatie electrica suplimentara.

iar ultima si favorita mea este : Logan Pick Up Autoatelier


Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata

Imaginile vorbesc de la sine la fel ca si numele. Masina este dotata cu un generator aflat sub scaunul pasagerului (imi cer scuze ca nu l-am pozat :wub:) care transforma curentul primit de la baterie intr-unul de 220 ca sa poata alimenta diferite ustensile. Masina mai poate fi dotata cu o baterie suplimentara. Oficialii Dacia sustin ca bateria de pe masina cu motorul oprit poate sa functioneze la parametrii normali timp de 40 - 45 de minute.

Strategia celor de la Dacia consta intr-un "Autolaborator" care merge pe teren si ia probe, studiaza diferiti parametrii etc. etc. . Eu ma gandesc la micii intreprinzatori. Doar ganditi-va la ceasornicari, sau la cei care fac chei sau mai stiu eu ce. Ca au o pravalie pe roti. Daca nu le convine profitul sau mai stiu eu ce intr-o piata se pot muta foarte usor intr-o alta piata, sau ma rog ... unde vor ei.

Cam astea sunt datele si informatiile care le-am cules astazi de la lansare. Masina este departe de a excela in vreun capitol un capitol (probabil doar la spatiu). Dar pretul este absolut imbatabil. Se va vinde ca painea calda. De asta sunt sigur. Un neajuns foarte mare va fi ca Dacia nu va produce niciodata un Logan Pick-up cu o cabina de 5 persoane. Si nu putina lume a strambat nasul la auzul acestei vesti. Ei sustin ca ar creste prea mult pretul. Eu zic ca si cu un astfel de model tot ar iesi sub concurenta ca pret. Si tot va vinde. Dar ma rog, cine sunt eu sa judec ?

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 28 februarie 2008 - 07:24

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi