Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Opel Astra Enjoy 1,9 CDTI 150cp


  • Please log in to reply
1661 replies to this topic

#1626 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 13 mai 2015 - 11:23

daca era o pb cu chiuloasa sau garnitura, din cate stiu eu ar trebui sa fie urme de ulei in lichidul de racire. dar el e cat se poate de curat. nici pe capacul recipientului nu se vad urme...


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1627 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 13 mai 2015 - 11:09

una e sa amestece uleiul cu apa si alta e sa scape undeva compresia in circuitul de racire...Azi fuse zi de murdarit la mine,schimbat uleiul in cutie,in diferentialul central si in cel de spate.la A3...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1628 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 14 mai 2015 - 04:29

Ska, poate merge cu hidrogen, d'aia apare ca reziduu apa. :)


  • 0

#1629 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 14 august 2015 - 05:15

a prins si revizia de 170.000km.

mai am o ultima pozitie in carnetul de service pentru inca o revizie...

ei cred ca au calculat ca dupa 200.000km n-are rost s-o mai servicezi ca oricum pica toate de pe ea... :lol:

 

ceva senzor - 58.87lei ( habar n-am pt ce... )

opritor usa stg fata - 119.35lei ( se inchidea/deschidea greu si haraie ceva pe tija aia )

vas expansiune - 46.77lei ( am tot zis eu de erorile din bord. sper ca s-au rezolvat cu inlocuirea vasului. n-am inteles de ce a fost asa ieftin. initial ziceau ca e vreo 180lei.)

filtru aer - 20.16lei

filtru polen - 20.16lei

filtru motorina - 85.48lei

filtru ulei - 41.94lei

ulei aral hightronic 5w40 - 4L - 96.77lei

ulei aral hightronic 5w40 - 1L - 28.23lei

clips - 1.65lei

manopera revizie - 151.21lei

manopera vas expansiune - 42.34lei

manopera limitator usa - 30.24lei

 

total - 743.18lei + TVA = 921.54lei

 

n-am ce sa comentez.

masina merge f bine.

inca... :lol:


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1630 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 14 august 2015 - 08:33

Pfff ce ieftin  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


  • 0

#1631 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 august 2015 - 11:32

E mai ieftin decat la Fiesta, sigur


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1632 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 14 august 2015 - 11:47

 

vas expansiune - 46.77lei ( am tot zis eu de erorile din bord. sper ca s-au rezolvat cu inlocuirea vasului. n-am inteles de ce a fost asa ieftin. initial ziceau ca e vreo 180lei.)

Ti l-or fi spalat pe ala vechi :)


  • 1

#1633 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 15 august 2015 - 09:28

a prins si revizia de 170.000km.

Eu pe aia de de 74300 km / 7 ani (mol bacsi ai cuvintu' ... adica poti sa rizi) ... am facut primu' schimb de placute de frina.


  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#1634 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 august 2015 - 05:41

Ti l-or fi spalat pe ala vechi :)

nu e cazul. se vede pe vas ca-i nou.

 

adrian,

placutele pe fata in medie ma tineau max 30k, dar asta si la un stil mai agresiv.

acum vad ca duc spre 40k-45k.

alea pe spate le-am schimbat si eu prima data la 75k, dupa care la 135k.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1635 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 octombrie 2015 - 03:46

pe la inceputul saptamanii au inceput sa se auda niste zogomote ciudate la gropi/denivelari.

nemai auzite pana acum.

"cica" ar fi fost de vina bucsa bascula, banuscula, stg/dreapta si doua tije stabilizatoare.

cu ocazia asta am facut si un reglaj unghi de fuga/directie.

f scump... parerea mea, cel putin la manopera...

tije 2 x 56,45 = 112,90

bucsa 2 x 88,71 = 177,42

manopera 266,13 ( include si reglajul de directie )

total 690 cu tva

 

amortizoarele si flansele sunt ok, testate undeva in jur de 55% ( sub 40% am inteles ca incep problemele ) si am 175.000km.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1636 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 16 octombrie 2015 - 07:07

E extrem de probabil sa fii fost doar bieletele..restul o fi mincat SI GURILI lor o ciorba...cu tva cu tot...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1637 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 16 octombrie 2015 - 08:57

Pai numai directia de reglat costa 100-120 ron, nu mai ramane f scumpa manopera ptr restul operatiunilor

La XT cand o luasem la fel aveam la amortizoare, 55-65% eficienta cica, dar topaia cam mult, s'a simtit destul de mult cand le'am inlocuit


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1638 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 16 octombrie 2015 - 11:29

Aia cu proba la amortizoare e tot abureala,inportant e ca tu crezi in ea... :)


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1639 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 octombrie 2015 - 11:27

pai nu prea cred, ca de aia i-am pus sa si faca un test, ca deja la aproape 180.000 km cam simt ca nu mai sunt ca-n tinerete :)

adica nu trebuie sa-mi spuna cifrele ce si cum.

ideea e ca inca nu curg, si chiar varza nu-s. sa vedem cat si cum mai tin masina, si in functie de asta poate va primi la anul niste amortizore noi. problema e ca sunt intre 1200 si 1600 lei bucuta ( depinzand de unde le iei ) si merg doar SACHS, masina fiind cu pachet IDS+.

 

faptul ca au schimbat atat cele 2 bucse cat si tijele stalibizatoare ( nu bielete ! ) se simte, o idee. dar troncanitul ala a ramas, si nu imi dau seama de unde se aude :(

am scos tot de prin bord, usi, etc ( desi teoretic e clar nu de la "greierasi" d-astia e pb )

incep sa cred ca poate fi ceva de la motor, vre-un suport ceva... pb e ca nu se aude tot timpul si poate face si la denivelari mai mici din asfalt, sau la gropi/hartoape mai mari...

 

mai investighez.

 

oricum in mai putin de 5000 de km urmeaza revizia de 180k, unde pe langa revizie si distributie vor mai intra si discurile fata.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1640 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 17 octombrie 2015 - 12:50

Primul set de discuri?


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1641 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 octombrie 2015 - 06:09

da.


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1642 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 octombrie 2015 - 07:56

Ska,ca sa iti scurtez suferinta,cauta ceea ce se schimba in functie de km parcursi la Fiat-ul in chestiune,adica cumperi caietul de service al Fiat-ului......Ca sa nu mai zic ca si aici faci ghiveci,in sensul ca vorbesti de revizie de x km-Ceea ce numesti matale se face doar la casa mama,SI SE SCHIMBA AUTOMAT CE AU IN LISTA,ADICATELEA LA X-KM SE SCHIMBA UNELE,LA Y-KM SE SCHIMBA ALTELE.Mai pe limba ta-ori schimbi dupa ureche,ori schimbi dupa caietul de service al masinii,adica ce am scris cu majuscule.Amestecat nu sa ezista(cum zicea Amza Pelea) ;)


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1643 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 octombrie 2015 - 08:07

intr-adevar amortizoarele cu IDS costa mult,dar e bine,asa casti ochii cind  cumperi Fiat(Opel)Deci cu alea moare,ce sunt pe masina....Restul,schimbi de ce ai bani...


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1644 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 17 octombrie 2015 - 11:21

Fiat are/ a avut suspensii de genul IDS?


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1645 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 octombrie 2015 - 08:47

bai mihnea, mai taie din ele.

cartea zice revizii la 30.000km, dar fiind romania dealerul zice 15.000km. asa le-am si facut pana la 150.000km, cand eu am zis ca n-ar strica sa fie facute la 10.000km.

distributia zice cartea ca trebuie la 120.000k, dar fiind romania dealerul zice 60.000km. eu am considerat ca la 90.000km n-are ce sa se intample.

iar in rest lichid de frana si alte prostii d-astea stiu ei care-i treaba si le schimba cand trebuie.

cat despre discuri, placute, amortizoare, si alte CONSUMABILE nu-ti spune nimeni la cati kilmetri vor pica sau cand se vor strica. cum a fost si cu galeria de admisie, de exemplu. sau compresorul de clima, etc.

cat despre amortizoare stiam de la bun inceput CE cumpar, si mi-am inchipuit ca nu-s IEFTINE, dar aveam impresia ca sunt pana in max 200eur, dar se pare ca realitatea a fost un pic diferita.

intelege te rog ca oricum NU e masina mea, si NU eu platesc. daca trebuie schimbat CEVA se va schimba.

 

 

 

@Andrei

 

Advanced chassis: Premiere for IDSPlus with electronic adaptive suspension CDC

A completely new dimension of balance between comfort and active safety can be experienced in the new Astra with the optional, adaptive IDSPlus suspension system and electronic Continuous Damping Control (CDC). This integrated chassis control network (ICC), where the control units and sensors of ESPPlus, ABS and CDC communicate constantly via the high-speed CAN (Controller Area Network) data bus system, is making its premiere in the compact segment. With IDSPlus, Astra drivers can activate a special performance mode by pressing the Sport Switch. This selects suspension settings for the enthusiast-driver, adapts the steering and accelerator response and, with automatic and "Easytronic" transmissions, adjusts the shift points higher up the rpm range.

 

Pressing the Sports button will change the characteristics of the following systems to a Sports mode:

Engine: the engine will respond more spontaneously to accelerator pedal position.
Steering: The steering becomes more direct, thereby improving steering feel.
MTA or AT transmissions: The gearshift times on automatic or MTA transmissions will be shorter and the timings assigned to higher engine speeds. If the cruise control is switched on, this change will not occur.
CDC system: When the Sports program is switched on, damper control will be adapted to a sportier driving style - stiffer chassis tuning.
ESP: Is switched off by pressing the Sports switch for longer.

 

Continuous Damping Control (CDC)

Continuous Damping Control (CDC) is a continually variable damping system and is a completely new system in this class of vehicle. CDC adapts the damping performance of the vehicle's shock absorbers to the respective driving situations and road surface quality. The CDC system utilises the "Skyhook" operating principle. The aim of the "Skyhook" principle is to keep the body as steady as possible through variable damping, regardless of the condition of the road. For this, the system utilises as a reference point a so-to-speak imaginary virtual plane (e.g. the sky above the vehicle) which is stored as a computing model in the CDC control unit. The aim is to keep vehicle body movements as horizontal as possible with this plane. All vertical movements are compensated for as much as possible by targeted actuation of the individual shock absorbers. These actions are carried out in a matter of milliseconds.

 

Shock absorbers

The shock absorbers can be steplessly adjusted electronically. The CDC system continually monitors the movements of the wheels and vehicle and immediately changes the damping of each individual shock absorber. The chassis is thereby tuned in an optimum fashion to the respective driving situation. As a result, the Astra-H offers excellent ride comfort without compromising on safety reserves. Braking performance on uneven roads is also optimised and wear of the shock absorbers is compensated for up to a certain limit.

Shock absorber adjustment is calculated by a control unit and is based on the following information:

Road conditions
Vehicle speed
Brake actuation
Wheel acceleration
Steering movement
Vehicle's angle of inclination in the longitudinal and lateral direction (lift, roll, pitch)
Lateral acceleration (yaw rate)
Switch position - Normal or Sports driving style
ESP signal for damping correction


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1646 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 decembrie 2015 - 08:41

saptamana viitoare intra la revizie.

 

la 180.000km, filtre, ulei, discuri+placute fata, distributie+pompa de apa.

mai am un opritor la usa stanga spate defect. se inchide deschide greu.

mai am ceva troncanituri, pe undeva pe sub masina, si ma obsedeaza.

bineinteles ca nu face tot timpul, si cand am mers sa iau un mecanic sa-l dau o tura sa auda si el, deabia facea, si deabia se auzea, de zicea omu ca-s dus cu pluta.

oricum tot ce tine de directie/suspensie a fost verificat acum cate mii de km.

e un zgomot oarecum metalic. un cloncanit, doar la socuri mai mari in suspensie.

in cel mai rau caz e un amortizor dus, desi nu se simte, si nu am erori in bord de la IDS+.

foarte dubios.

partea a doua si mai nasoala e ca incepe sa faca zgomot ambreiaju.

asa in mers, nu se simte si nu se aude nimic, cupleaza bine, intra in viteze.

dar stand pe loc, cu motorul pornit, daca tin apasat ambreiajul incepe sa hurie ceva, si se aude destul de clar despre ce ar fi vorba.

ok, nu hurie de-ti plezneste sangele din urechi, dar e un zgomot sesizabil daca e liniste.

mi-au sugerat sa-l mai las, ca mai duce inca.

sunt oarecum sceptic...


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1647 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 17 decembrie 2015 - 09:05

O mai duce, da si cand nu te'o duce pana unde ai nevoie, e nasol ...

Chiar vazusem ieri un Astra J interesant. Oare astea mai au IDS+?


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#1648 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.539 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 17 decembrie 2015 - 09:28

Il cheama rulment de presiune.Oricui convine,dat fiind ca se demonteaza ca pentru schimbat ambreiajul,si km parcursi cu ambreiajul prezent,sa schimbe kit-ul de ambreiaj,ce cuprinde si rulmentul cu pricina.


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#1649 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 decembrie 2015 - 09:41

O mai duce, da si cand nu te'o duce pana unde ai nevoie, e nasol ...

Chiar vazusem ieri un Astra J interesant. Oare astea mai au IDS+?

Cam asta e si problema mea...

Astra J are suspensie reglabila, dar ii zice Flex Ride, si are 3 setari ( Tour - adica confort, Normal, si Sport )


Il cheama rulment de presiune.Oricui convine,dat fiind ca se demonteaza ca pentru schimbat ambreiajul,si km parcursi cu ambreiajul prezent,sa schimbe kit-ul de ambreiaj,ce cuprinde si rulmentul cu pricina.

Rulmentul il banuiam si eu.

Pai aia zic si eu, la km care-i are masina, sigur nu mai duce tot ansamblu inca 100k km, si daca tot s-ar demonta, clar merita schimbat tot kit-ul ( placa, disc, rulment. si volanta eventual? )


  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#1650 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 18 decembrie 2015 - 07:02

Volanta se vede la fata locului, nu e chiar o piesa ieftina. Daca sunt bani, decat a se comanda doar kitul de ambreiaj si a vedea dup'aia ca trebe si volanta, se pot lua toate.

Astea's preturi la prima cautare, LUK s'a nimerit, sigur oferta e mult mai variata


Aceasta postare a fost editata de andrei041: 18 decembrie 2015 - 07:03

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi