Land Rover Academy
#26
Scris 13 iulie 2008 - 05:50
http://florinpanait.wordpress.com
#27
Scris 13 iulie 2008 - 06:57
(sau daca vrei mergem impreuna pe drum ?.... )
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#28
Scris 14 iulie 2008 - 10:54
super salesman, ne vedem acolo
(sau daca vrei mergem impreuna pe drum ?.... )
cu masina mea sau cu r26-ul?
http://florinpanait.wordpress.com
#29
Scris 15 iulie 2008 - 03:30
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#30
Scris 15 iulie 2008 - 04:22
cine stie.
e mai bine sa fim pregatiti daca va fi cazul
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#31
Scris 16 iulie 2008 - 05:31
Aceasta postare a fost editata de greierasul: 16 iulie 2008 - 05:32
#32
Scris 16 iulie 2008 - 07:13
Relu din pacate nu ai nimerit-o..................
................dar atat vreme cat nu ai suspensie independenta pe spate care sa tina contactul mai bine cu solul ai pierdut o gramada din posibilitatile offroad. Va lamuriti voi la test ca Discovery 3 nu e chiar o gluma cum vad ca aveti impresia..........
..........
Discovery 3 este o masina foarte buna in teren accidentat , am curaj sa pun pariu ca Defender se comporta mai slab.
Greierasule vezi ca pierzi pariul !
Nu vreau sa ne "contram", dar tocmai aici ai zbircit-o pentru ca exact asta e "punctul forte" la Defender. In off-road suspensia independenta e cea mai proasta alegere. Urmeaza garda la sol, capacitatea masinii de a trece peste "cocoase", unghiul de atac, etc... Unde Discovery 3 se inpotmoleste, Defenderul trece fluierind.
E foarte adevarat ca in citeva minute nu poti sa-ti dai seama de capacitatile unei masini, si poti fi "pacalit" de aparente destul de usor.
La fel de adevarat e ca Discovery 3 e de preferat daca se merge in off-road numai la pescuit sau uneori la vinatoare "prin preajma". In Defender, notiunea de confort nu exista. El stie un singur lucru: off-road.
Sper ca nu te-am necajit ... :beerchug:
#33
Scris 16 iulie 2008 - 09:11
Cand ai mecanic.. macar poti avea o predictie si poti sti cum lucreaza masina , la electronica...
#34
Scris 18 iulie 2008 - 07:12
Aztec, lucrez foarte mult cu tractoare, romanesti si straine. Nu te baza exclusiv pe mecanica, daca-i stii cat de proasta este, se rupe cand ti-e lumea mai draga. Ce am constatat personal: cel mai mult conteaza cat de destept a fost proiectantul si ce materiale s-au folosit. Sa vezi carute facute praf si n-au inginerie electronica in ele. Uita-te cate componente are o masina noua de la orice firma, vezi cat de proste par materialele, plastic fragil peste tot si totusi pana si Loganul nu prea se defecteaza si au si performante foarte bune. Cine le-a gandit e cheia, nu neaparat principiul ales..... Daca in Defender , ca la Aro, s-a rupt un dinte in diferential , s-a terminat distractia.
Aceasta postare a fost editata de greierasul: 18 iulie 2008 - 07:19
#35
Scris 18 iulie 2008 - 10:34
.......... Totusi cu o idee nu sunt de acord... daca excludem fiabilitatea mai mare a unei suspensii rigide altceva nu mi se pare mai bun la ea fata de una independenta. Daca ocazional esti in mare dificultate cred ca cea independenta se descurca mai bine daca nu cedeaza )))))))))))),...................
De foarte multe ori aparentele insala:
"
In solid axle suspension, because both wheels share the same axle, the up or down movement of one wheel causes a like movement in the other wheel. They respond as one unit. As you can imagine, this doesn't make for the most comfortable ride. Even though solid axle designs utilize springs to soften their inherently harsh ride characteristics (more on different spring setups below), they still bump along like a brick outhouse. So why use them at all? Well, strength, for one. Because of the unitized construction, solid axle suspension systems offer incredible load bearing capacity. They also handle uneven roads superbly. You'll find them in trucks and offroad vehicles.
A modified form of the solid axle design is called Twin-I-beam suspension, or semi-rigid axle. In this setup, two rigid axles -- one for each wheel -- take the place of a single axle. This design offers many of the strengths of the solid axle design, with a slightly softer ride. You'll find it used primarily in the front end of light trucks.
The other main design is called independent suspension. As the name suggests, independent suspension assemblies offer a separate "bridge" for each wheel. They deliver the best ride characteristics by far, and are found most frequently in passenger cars, minivans, and other street vehicles. This is the most polular kind of suspension system in use today. If you like the "smoothness" of your car's ride, we can almost guarantee it has independent suspension. "
Eficienta puntii rigide in off-road este de necontestat, la fel si lipsa confortului. Dar asa cum spui si tu, fiecare isi alege masina functie de necesitatile lui. Si daca ne gindim bine, cind nu avem nevoie de "real off-road", o masina gen Discovery3 e mai potrivita majoritatii amatorilor.
Uite ce NU poate face o suspensie independenta si o garda la sol mica :
p.s.
Defender NU are blocaje de diferentiale fata/spate, decit mijloc, si ala manual ON-OFF.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 18 iulie 2008 - 10:34
#36
Scris 18 iulie 2008 - 11:15
El fiind acela ..ce se da in campionatul national de off-road(si mai si castiga din cand in cand), a participat la "Dakar series" ..
************************************************************************
" Ref punti rigide vs susp independenta: puntile rigide sunt acele mici amanunte dupa care inca mai poti recunoaste un off roader de altceva...Anume, daca ne uitam la colegii americani, care cam stiu bine cu ce se mananca ala off road, o sa vedeti ca NU PREA EXISTA NICI O MASINA CU SUSP INDEPENDENTA FACUTA PT COMPETITII...Nu vorbim de curse BAJA, adica un fel de rally-raid, ca e alta istorie!!! vorbim de mers pur si simplu off road.
Ei (americanii...) zic asa: (si eu sunt 100% de acord cu ei)
- punte rigida egal suspension travel fara legatura cu susp indep...vorbesc de travel de suspensie UTIL, nu ca imi merge roata jos si atat, adica fara apasare pe guma...
- punte rigida inseamna ca planetarele stau fixe in punte, in sensu ca nu se onduleaza la fiecare miscare a rotii, ca la o planetara de susp indep (IFS, adica Independent Front Suspension), ca atare sansele sa se franga o planetara in punte sunt mult mai mici decat intr-o masina cu IFS...Iar noi rupem planetare IN PUNTE RIGIDA, ce sa mai vorbim de IFS...
Cam asta ar fi ...
Acum vreo 3-4 ani a construit un tip in State o masina super bengoasa, cu susp indep pe toate rotile. Planetarele erau de fapt niste arbori cardanici super tari, motor adevarat, ma rog, o super masina pe care omu vroia sa o foloseasca si sa revolutioneze competitiile de rockcrawling... Au existat multe pro si contra pe multe situri de profil din State...dupa 6 luni cetateanul schimbase toata ingineria cu punti rigide...ma gandesc ca dintr-un motiv o fi fost...
Asa ca, daca vorbim de off road, vorbim de punti rigide PUNCT"
********************************************************************************
***************
"Domnilor!!!
............
Revin: (pardon, ma mai scuzati o data daca a picat greu la stomac "punct" u cu pricina...). Daca vorbim de off road si nu baja (sau rally raid), unde suspensiile independente sunt 7 clase peste punti rigide (iar baja sau rally raid tot un fel de "pe langa sosea" , dar in nici un caz off road extrem!!), atunci vorbim (si nu spun eu, "dictatorul De Teren", ci o spune o intreaga armata de off roaderi cu muuuult mai multa experienta decat noi, toti romanii adunati la un loc si inmultiti cu 1000!!! Ma refer aici la gasca de off roaderi de la patria muma a off roadului extrem, si anume din State. Si care fir-ar ei sa fie, sunt muuuuuuulti tare....si profesori, multi dintre ei!
Daca cineva imi arata o singura masina care avea punti rigide si cineva a modificat-o ca sa aiba suspensie independenta eu o mananc. O maruntesc si o mananc cu totu'. In schimb, pot sa arat nu una, nu 10, nu 100...ci niste multe sute sau mii de masini care sufera exact aceasta modificare!!! Si vorbesc de modele noi de masina, nu neaparat numai din anii 80...asa ca aspectul asta ca "ie mai ieftin" zic eu ca nu are acoperire... Revin la problema cu mancatul: ma refer la un cineva cu un minim de experienta in off road, nu unul care incearca marea cu degetul...sau incearca sa-mi serveasca o masina la pranz!!!Wink)
Mie, sincer, mi se pare ca discutam despre un subiect care frizeaza hilarul!!! Fara suparare, dar doar din cauza ca sunt fan al unei anume marci, care nu face decat suspensie independenta pe fata, nu este suficient ca sa dau peste cap un adevar acceptat de, repet, niste multi oameni care mananca off road pe paine!! (ma refer la aia din State). E ca si cum eu, fan Nissan Patrol, as sustine pana in panzele albe ca mai bun pt rally raid nu exista alta masina decat Patrolu'!!! Nu e frate asa...
De ce oare se fac kit-uri pt montat punti rigide si nu invers?!?! Exista kit-uri long travel, cu planetare bengoase, etc, pt IFS-uri, dar, repet, pt baja...nu pt off road extrem!! Ce dracu, chiar inventam noi roata?!?!Wink) "
*******************************************************************
Ref viitor susp independente: viitorul asta a venit deja, cu Discovery 3, care are sistemul de suspensie pneumatic "care imita puntea rigida". Ce va sa zica?! Atunci cand o roata urca, camputeru' masinii "spune" rotii opuse sa coboare (adica o impinge, pur si simplu, prin perna de aer), ca sa creeze apasare pe roata de jos...Ceeace inseamna ca o susp indep neasistata prin acest procedeu nu are cum sa lucreze ca o punte rigida NICIODATA, taman din cauza lipsei de apasare pe roata...care n-are nici o legatura cu ieftineala, scump, fiabilitate, etc. Aceste chestiuni sunt discutabile, dar apasarea pe roata nu, decat daca vrei sa sfidezi evidenta!! E ca si cum afara e noaptea cea grea, dar tu zici ca "e zi, dom'le, nu vezi?!?!"Wink) Iar sistemul lui LR3 "imita" o punte rigida...oare de ce oare?! Ca o fi mai buna pe teren decat IFS?!?! Fugi, ca nu cred...Wink)
************************************************************************
Aceasta postare a fost editata de aztec: 18 iulie 2008 - 11:20
#37
Scris 18 iulie 2008 - 11:27
*****************************
Masini cu susp indep: prin 1994-95 am avut un Isuzu Trooper lung. Un cazan de mare exceptie! In general vorbind, nu doar ala care l-am avut eu...Am condus un Mitsu V6 cateva luni, prin 1996 (cred..). Masina buna, in general vorbind...dar nu de off road extrem. In general, cred ca am mers cu 95% din masinile care se gasesc in Europa (ma refer la masini de teren). Poate chiar mai bine, daca stau si ma gandesc... Hotararea mea ref punti rigide vine nu numai din experienta personala, cat si din foarte multe ore petrecute pentru studierea teoretica a subiectului suspensii. Mi-am cumparat tratate despre subiect (care se gasesc cu mari cautari..si nu in Romania, din pacate). Am stat pe net multe nopti, ca sa caut date despre subiect. ma rog, cum spuneam, chiar ma intereseaza subiectul. Chestia asta cu suspensiile...nu e chiar simpla (am pus niste arcuri mai inalte, amortizoare mai lungi si asta e!!). Ba chiar din contra.
Pe langa fazele astea care le-am invatat din experienta...fratilor, aia din State STIU mult mai bine decat noi ce si cum!!! Daca la ei ar apare cineva sa spuna "domle, eu m-am gandit ca daca ai punte rigida, ar fi bine sa scapi de ea!", mi-e frica sa ma gandesc cam ce carne si-ar lua... Incercati, de curiozitate, saitu' www.pirate4x4.com. Logati-va si postati intrebarea asta. Nici nu stiu cum sa ma exprim ca sa nu deranjez... Inca o data: nu exista nici o firma, om, etc, care sa fabrice un kit pentru a schimba din punte rigida in IFS!!! Nicaieri!!!! In schimb exista kituri de punte rigida pentru modele noi, din 2000 incoa'! Si nu e vorba de bani, e vorba de ce face pe teren fiecare sistem!
**********************************************************
#38
Scris 19 iulie 2008 - 12:13
http://www.youtube.c...feature=related
48 min de video la subiect
http://www.youtube.c...h?v=4zCrT8U_44w
Aceasta postare a fost editata de aztec: 19 iulie 2008 - 12:14
#39
Scris 19 iulie 2008 - 01:26
Stau uneori la semafor in spatele unor pseudo jeep-uri cum ar fi: Range Rover, Discovery3, X5, etc...si cind ma uit la garda la sol care nu e cu mult mai mare ca la WRX-ul meu, sau la bascule, nu pot sa nu ma gindesc ca oamenii aia care au dat o gramada de bani pe ele, chiar cred ca au masini de teren. Sunt mari, frumoase, grele, dar n-au nene treaba cu off-roadul.
Singura "pseudo" care se comporta cit de cit OK in teren e Touaregul.
Pentru sport extrem se folosesc si multe alte marci, dar cu modificari majore.
#40
Scris 20 iulie 2008 - 09:19
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
Bolovanul acela pe care urca Defender-ul e o glumita, ia uitati ce oua are gagica asta cat o mana de om
http://youtube.com/watch?v=Zi4096077C8
Am reusit sa va schimb parerea despre Discovery 3 ?
#41
Scris 20 iulie 2008 - 09:21
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#42
Scris 20 iulie 2008 - 09:31
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
Dragutica si Toyota FJ............. http://youtube.com/w...feature=related
#43
Scris 21 iulie 2008 - 02:53
LR poate discovery ? D'ala de care vorbiram, evident. Defenderul din pacate nu "stie" extrem decat daca i se schimba planetarele (nu stiu cum erau alea de acum 30 de ani din africa, da' astea noi parca au grisine in loc de planetare). Cu ultimele doua de accord, dar soft, nu hard.singurele masini care puteau sa se avinte in teren cu sanse reale de a se mai si intoarce inapoi erau cam 3 la numar: Land Rover, Toyota LC si Mercedes G. Toate cele 3 sunt capabile de off-road extrem fara modificari
#44
Scris 21 iulie 2008 - 03:43
Hai sa facem o chestie. Vii tu cu a ta, Greierasul cu un Discovery3 si vin si eu cu una, sa vedem cum se comporta masinile astea in "real life"
Aaa, si cauti tu locul.
Aceasta postare a fost editata de Relu: 21 iulie 2008 - 03:44
#45
Scris 21 iulie 2008 - 05:04
super salesman, ne vedem acolo
(sau daca vrei mergem impreuna pe drum ?.... )
Am primit azi confirmarea de participarea de la echipa LR Academy. Cica wk trecut s-a facut primul curs ...
Ia zi, mergem impreuna?
http://florinpanait.wordpress.com
#46
Scris 21 iulie 2008 - 09:16
#47
Scris 21 iulie 2008 - 09:19
#48
Scris 21 iulie 2008 - 10:01
Relu , m-am bagat sub masina si la planetarele din spate, langa roata, ele au un fel de coroana zimtata si cu un fel de pinten care pare a fi controlat, actionat electric, electromecanic, pinten care se "propteste" in dintii coroanei........... ce mecanism e asta ? frana de mana ?
Aceasta postare a fost editata de greierasul: 21 iulie 2008 - 10:04
#49
Scris 21 iulie 2008 - 10:43
#50
Scris 30 iulie 2008 - 03:21
Iti dam intalnire vineri 1 august, la ora 19, la Pensiunea Ana pe DN1, Nr. 17, in Cheia, Judetul Prahova.
Vineri seara ne vom intalni toti la o cina festiva in cadrul careia vom face cunostinta.
Sambata dimineata, dupa micul dejun, o sa facem un scurt curs teoretic si introductiv, dupa care vom merge pe traseu, unde vom pune in practica diverse tehnici de condus offroad. Probele de traseu se vor intinde pana la ora 18, fiind intrerupte doar de un pranz campenesc, la ora 13:30.
In situatia in care terenul este impracticabil din cauza ploii, ne vom desfasura pe un teren de backup, urmand sa se faca o reprogramare pe cheltuiala noastra pentru traseul stabilit initial.
Din pacate noi nu asiguram cheltuielile cu masa ale insotitorilor, insa le puteti achita separat la pensiune si reprezinta 200RON, insumand cina festiva, micul dejun si pranzul campenesc.
Daca aveti intrebari, va rog sa ni le adresati.
http://www.landrover...t...hp?f=8&t=35
poze de pe-acolo
sper sa fie vreme buna sa ne dam in liniste
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi