Salt la continut


Fotografie

1.6 DOHC CEE'D


  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#1 doru_S

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 1 Mesaje:
Inregistrat: 14-august 08
  • Marca:kia
  • Model:cee'd
  • Motorizare:1.6 dohc 122 cp

Scris 14 august 2008 - 03:37

ARE CINEVA UN MOTOR 1,6 BENZINA?AS VREA SA STIU COMPORTAMENTUL MASINII,STABILITATE ,CONSUM,ETC.
  • 0

#2 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 14 august 2008 - 03:44

are Aer Curat, o sa scrie el probabil

p.s. nu mai scrie cu litere mari te rog
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#3 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 august 2008 - 03:53

La stabilitate este fix ca si celelalte modele, adik f buna, din pct meu de vedere (echipata cu pneuri de 205 R16, insa nici cu cele standard nu cred ca lucrurile sa stea prost). Dinamic e clar ca e de dorit in locul uneia cu motor de 1.4, care, cu 4 persoane in masina, trebuie turata serios peste 4000rpm sa poti face o depasire in scurt (si de preferat sa incerci sa intri lansat in depasire).
Ca si consum, extraurban, la un mers obisnuit, cu A/C, nu ar trebui sa depaseasa 7.5%, insa sigur se poate scoate si undeva in jur de 6.5%, fara A/C si mers linistit. La consumul urban, conteaza mult orasul si ruta ... Completeaza macar orasul la locatie, la profil :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#4 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 14 august 2008 - 05:03

frati-tu are 205 R16 pe kia? au fost optionale ? foarte tare, tot aceeasi dimensiune o am eu pe 325xi si pe Laguna 2.0T....
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#5 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 14 august 2008 - 05:58

Dap, am in familie o Kia Cee'd 1,6 cvvt. Suntem multumiti de ea si in pofida unor gratuite si gresite aere ale unora fata de marca, s-a dovedit a fi mai mult decat o masina de buget. Desigur ca nu o consider a fi cea mai buna din clasa ei (de altfel, in ziua de astazi nu cred sa fie vreuna, indiferent care, cea mai cea), dar masina se prezinta si comporta bine la majoritatea capitolelor.
Motorul de 1,6i 122cp ar fi de preferat in loc de 1,4i 109cp, este mai elastic, are mai multa vana, iar diferenta de consum nu este uriasa. Ca tot veni vorba de consum, acesta este influentat (pe langa temp ext., incarcarea masinii, functionarea ac-ului, traseu, stil de condus, etc.) si de dimensiunea rotilor. In cazul meu Cee'd-ul are 225/45 R17. Pana acum, in cazul unui drum extraurban, 2-3 persoane si bagaje lejere, clima on, trafic relativ fluent, consum de ~ 7,5%. In cazul unor variatiuni pe tema, consumul extraurban este: 6,8 - 7 % si ~8 %.
Consumul urban se situeaza undeva in jurul valorii de 9%, dar trebuie sa mentionez ca traseul parcurs nu este extrem de aglomerat si are ~6-7 km pe sens.
Comportamentul masinii si stabilitatea sunt cel putin bune, insa si aici au un rol (de data asta strict pozitiv) rotile pe 17". Insa tot rotile pe 17" te obliga sa fi mai atent si sa ai ceva mai multa grija la gropi & comp. Rotile pe 17" au o contributie la o rigiditate usor crescuta a masinii, cu bunele si relele care decurg de aici.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#6 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 august 2008 - 06:41

@Frank: da, au fost optionale: 236euro + TVA pentru jantele de 16, cu pneuri de 205
Se mai poate si 225 R17, insa nu pe versiunea de baza. Standard vine cu R15 si 185, iar optional se poate 195 pe aceiasi R15
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#7 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 30 august 2008 - 02:55

Motorul de 1,6i 122cp ar fi de preferat in loc de 1,4i 109cp, este mai elastic, are mai multa vana, iar diferenta de consum nu este uriasa.

Ai avut ocazia sa conduci suficient ambele motorizari ?
  • 0

#8 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 august 2008 - 03:22

De ce intrebi? Ai vreo indoiala asupra afirmatiilor?
Motorul de 1.4 mi se pare un pic subdimensionat ptr masina asta si in nici un caz nu'si arata cei 109CP, iar ca sa sa obtii reprize bune, turele multe necesare se vor resimti in consum ... de aceea si eu cred ca e de preferat un 1.6, daca e posibil
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#9 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 30 august 2008 - 06:33

Ai avut ocazia sa conduci suficient ambele motorizari ?


Eu asa as zice. :lol:
E drept ca am mers mult mai mult cu 1,6-le, dar nici cu 1,4 nu pot spune ca am facut doar un scurt drive test.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#10 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 30 august 2008 - 08:40

De ce intrebi? Ai vreo indoiala asupra afirmatiilor?
Motorul de 1.4 mi se pare un pic subdimensionat ptr masina asta si in nici un caz nu'si arata cei 109CP, iar ca sa sa obtii reprize bune, turele multe necesare se vor resimti in consum ... de aceea si eu cred ca e de preferat un 1.6, daca e posibil

Nu spun ca 1.6 nu ar fi de preferat, dar mai peste tot pe unde am citit, am inteles ca diferentele in exploatare fata de cel de 1.4 ar fi minime.

Probabil cel de 2.0 sau diesel-urile sa fie mai potente.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 30 august 2008 - 08:41

  • 0

#11 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 30 august 2008 - 09:21

Treaba cu dif minime ai auzit-o cumva de la posesorii motorizarii de 1.4i ? sau de la cineva care a mers cu ambele?
Daca vrei sa te convingi singur, mergi si fa drive test cu ambele motorizari; cea de 1.4i o au toti dealerii, cea de 1,6i nu va fi la fel de usor de gasit, dar nu imposibil.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#12 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 31 august 2008 - 04:48

Of the two petrols, we prefer the 104bhp 1.4-litre, which is so eager and flexible that it's not worth paying more for the 120bhp 1.6, which is surprisingly flat at low revs.

http://www.whatcar.c...ll.aspx?RT=2688
  • 0

#13 tibitu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.924 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 05
  • Location:Bucuresti

Scris 31 august 2008 - 05:24

Poate sunt subiectiv insa nu sunt deacord cu andrei cum ca 1,4-le ar fi mic pt masina asta.Nu zic ca e racheta,insa m-am dat destul la ea si chiar se infige.Probabil nu e un motor pe care sa-l conduci numai in 4-5000 de ture,insa nu se face de ras cand ai nevoie de o repriza mai in forta.Si maine tot 1,4 asi lua,evident din considerente financiare.Pt mers 90% urban chiar nu vad rostul unei puteri mai mari,nu ma incalzeste sa fiu primul la stop iar cand ma grabesc am cu ce sa o fac.E adevarat cu 1,6-le nu am mers dar nici nu sunt curios,nu cred ca e mare scofala diferenta in exploatarea urbana.
  • 0

#14 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 31 august 2008 - 06:11

Nusht tu cum ai simtit'o, insa pentru depasiri din scurt (pe serpentine la bulgari), trebuia sa plec la cel putin 3k rpm si lansat (adik sa accelerez pana aproape in fundul celui din fata, in timp ce cel din contrasens imi elibera banda) si sa nu schimb sub 4500.
Poate e si masina gandita sa nu'ti comunice prea multe, insa, mie unul, nu'mi place.
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#15 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 31 august 2008 - 06:16

Orice benzinar trebuie dus peste 3000 rpm pentru a avea o acceleratie decenta...
  • 0

#16 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 31 august 2008 - 06:43

Poate ca e doar senzatie, datorita antifonarii mai slabe, insa Solenza pleaca mai repede ... Trebuie sa zic totusi si ca 4persoane in Solenza nu retin cand am avut ultima oara si sa fac depasire, asa ca nu puneti mare baza pe ce zic eu :lol:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#17 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 31 august 2008 - 11:28

http://www.whatcar.c...ll.aspx?RT=2688


Este o diferenta in ceea ce spun ei acolo, pt ca cel putin eu inteleg ca nu gasesc de nedorit motorul de 1.6i, ci fiind placut surprinsi de comportamentul benzinarului de 1.4i si luand in considerare dif. financiara, prefera 1.4i.
Ca si 1.6i are dezavantajele sale, ca oricare altul, este clar.
Si inca ceva, nu as lua ca litera de lege ce se publica printr-o revista sau alta.
Daca vrei sa ajungi mai aproape de o concluzie personala, incearca sa le testezi pe ambele intr-un interval cat mai scurt de timp.


@ Tibi: nu este un motor mic (vezi cazul Octavia 2 1.4mpi), nu spun ca nu se achita de sarcini in traficul urban si extraurban, insa exista o diferenta in exploatare (mai ales atunci cand mergi cu clima on, etc.) in favoarea benzinarului mai mare; chestiune de altfel normala. Si aceasta diferenta nu se traduce in v. max, reprize, etc., ci intr-un "confort" mai bun in exploatare.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#18 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 31 august 2008 - 11:44

cei de la whatcar gindesc din perspectiva faptului ca c'eed este a budget car, si atunci best value for money din perspectiva lor este 1.4....
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#19 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 01 septembrie 2008 - 07:46

Eu am vazut ca au precizat si ca in vreme ce motorasul de 1.4 este flexibil, ce de 1.6 este (sau pare) anemic la turatii joase...
  • 0

#20 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 septembrie 2008 - 01:26

Nusht tu cum ai simtit'o, insa pentru depasiri din scurt (pe serpentine la bulgari), trebuia sa plec la cel putin 3k rpm si lansat (adik sa accelerez pana aproape in fundul celui din fata, in timp ce cel din contrasens imi elibera banda) si sa nu schimb sub 4500.
Poate e si masina gandita sa nu'ti comunice prea multe, insa, mie unul, nu'mi place.

stiu ca e o chestie de perceptie, dar chiar si la mine am impresia ca daca nu fac cum ai descris nu trage destul pt o depasire din scurt :lol:...si fii convins ca trage

am mers cu masina lui tibi si ma asteptam sa fie mai lenesa dupa ce am citit pe forumuri...ei bine, nu e...pt mers normal mi se pare de ajuns

nu cred ca 1.6 ala e lesinat la ture joase...tocmai acolo cred ca mananca pe paine 1.4...
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#21 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 septembrie 2008 - 02:32

1.6'le, avand cuplu mai mare, sigur se misca mai bine. Banuiesc ca la dinamica ar fi cam ca A3'ul pe care'l conduc acum ... si e de ajuns pentru cineva care nu tine neaparat sa depaseasca tot ce prinde si mai ales imediat
O sa pun si graficele de putere/cuplu pentru cele doua motoare, insa n'are cum sa stea 1.6'le mai prost decat 1.4'le, indiferent de turatie
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#22 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 septembrie 2008 - 10:43

clar sta mai bine
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#23 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 30 septembrie 2008 - 06:58

Clar nu sesizezi diferenta in exploatare zi de zi :D
  • 0

#24 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 septembrie 2008 - 07:19

Artanis ... cati km ai condus ambele motorizari?
Daca prin "exploatare zi de zi" te referi la mers in oras, evident ca nu o sa vezi mare diferenta (poate doar la consum), insa un 1.6 nici nu este motorizare pentru o citadina ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#25 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 30 septembrie 2008 - 07:21

Eu zic ca o simti, aaaaaa daca nu vrei sa o bagi de seama, e altceva.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi