Scris 29 martie 2012 - 09:11
No, fiindca in curand "salvarea" implineste 3 anisori si aprox. 68.000km, sa mai facem un review asupra starii ei.
Pentru ca aveam ceva dubii asupra integritatii trenului de rulare (aici intrand atat suspensia cat si directia, bucse pivoti si toate fierataniile de acolo), si pentru ca iese si din garantia oficiala de 3 ani sau 150.000km si nu am de gand s-o extind, am fost ieri la o verificare generala.
Am facut test de amortizoare, geometrie roti, reglaje si strans pe dedesubt, verificat tot,tot,tot...
Se pare ca e sanatoasa tun, cu mici exceptii:
- mi-a scartait toata iarna scaunul de la sofer - s-a comandat pe garantie nus ce pasla ce inveleste buretele si care ar fi cauza zgomotului respectiv;
- cureaua de agregat e usor imbatranita cu mici crapaturi - s-a comandat pe garantie;
- bateria da semne de slabiciune - posibil sa trebuiasca s-o schimb pana in toamna, dar, mai vedem;
- in urma schimbarii de caseta de directie in toamna trecuta, se pare ca ceva nu a fost perfect aliniat la puntea fata - s-a rezolvat pe loc.
Am stat 6 ore in service, timp in care s-a lucrat continuu la masina.
Si acum, surprizele de care sigur se va gasi cineva sa se lege:
- factura a fost de...266RON
- consumul masinii pe ultimii 200km de cand am facut plinul si a dat caldura - 10.6l/100km, mers NUMAI in Bucuresti (a se lua in considerare si cei 3km care-i fac zilnic de la iesirea din Buc pana acasa pe sos Alexandriei, daca e chiar atat de important la calcularea consumului). In medie, merg cam 35-40km/zi numai in targ la ore de maxima audienta (8:30-9:30 dimineata si 18:00-19:30 seara).
- dupa reglajele care au fost facute, sta mult mai bine pe drum, nu mai tzopaie ca nebuna de cur.
Acum, fiindca planurile de a face update de sistem audio mi-au fost date peste cap, imi canalizez banii si energia catre altceva: SUSPENSIA.
Si aici, cer ajutorul lui Fuscobal, sper sa citeasca asta.
Vreau sa pun un kit Koni FSD +arcuri Eibach Pro (combinatia asta se vinde deja in State sub forma de pachet). Daca cineva are experienta cu asa ceva sau are alt sfat mai bun, nu sunt refractar.
Deasemenea, daca stie careva o sursa mai ieftina decat pretul pietei care e de aprox. 700euro.
Mentionez ca nu vreau sa ma dau pe circuit cu ea, ma intereseaza strict confortul si sa stea bine pe drum, pe curbe. Actuala suspensie, cea stock, imi da senzatia de nesiguranta, nefiltrand foarte bine denivelarile, plus ca e moale ceea ce-o face sa se balanseze ca barca pe valuri pe curbe.
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."