Laguna vs. Mondeo vs. Santa FE vs. altceva
#1
Scris 06 septembrie 2009 - 10:00
Sunt in situatia fericita in care trebuie sa imi iau masina pe banii firmei . Nu am o suma fixa, mai degraba un buget exact de cheltuiala lunara cu leasingul operational. Diferenta vine acolo unde pot alege o masina mai scumpa cu motor mic sau taxa inmatriculare zero, decat una cu motor mare. Uitandu-ma la masinile din flota existenta (cumparate inainte de criza) cred ca valoarea masinii poate ajunge la 21-22.000 EUR DDP la un motor 2.0 diesel. Masina o iau pentru exact 3 ani, dup-aia se schimba.
Eu vreau clar o masina de familie, cu spatiu cat mai generos si dotari maxime. Sunt un "gadget freak" cu ureche pentru confort si plecand de la Megane Dynamique cu toate dotarile nu vreau ceva in minus, ba dimpotriva. Consumul ma intereseaza pentru ca masina o sa o folosesc si in weekend si atunci nu vreau sa dau milioane la benzinarie.
La o prima vedere pe net am gasit asa:
- Laguna Estate 2.0dci 150CP GT Line - 20.100 EUR - reducere 3.600
- Ford Mondeo 2.0tdci 143CP Ghia/Titanium - 20.200 EUR - reducere 4.600
- Ford Mondeo 2.0tdci 143CP Ghia/Titanium Wagon - 21.400 EUR - reducere 4.600
- Ford Mondeo 2.0tdci 143CP Ghia X / Titanium X - 22.000 EUR - reducere 4.600
- Citroen C4 Grand Picasso - 22.000 DDP
- Santa Fe 5 SEATS GLS 4WD Comfort Extra - 22.000 EUR - reducere Xxxx (nu stiu cat, dar cred ca ~3-5.000)
Am fost ieri la Renault si m-am blocat in sens pozitiv. Mi-au zis ca au pe stoc cateva masini din Dec 2008, la un pret halucinant;
- Laguna Break Dynamique 2.0dci 150CP CVA - 18.000 EUR DDP (reducere 7.500 eur)
- Laguna Sedan Privilege 2.0dci 150CP CVA - 18.600 DDP
Nu am apucat sa merg si la restul sa vad daca situatia din teren e diferita de ce e pe site, insa momentan nu stiu ce sa aleg dintre astea 2:
- breakul imi place mai mult ca design si spatiu in spate (utilitate), plus ca au pe stoc gri metalizat
- breakul este cu tapiterie neagra + partial piele neagra
- sedanul este doar alb, insa la interior se schimba treaba...
- Sedan are in plus tapiterie piele crem, scaune reglabile electric, scaune incalzite, audio Cabasse, oglinda retrovizoare electrocrom, perdelute pentru locurile spate, card deschidere "Maini Libere", covorase adaptate perfect cu ambianta.
Nu am ajuns la Hyndai ieri sa vad Santa Fe in detaliu, insa astept si oferta de acolo, de pe site pare ca au pe stoc modele 2.2 diesel 4x4 echipare medie (Comfort Extra). Nu sunt asa multe dotari ca la Laguna, insa parca ma incanta ideea de masina mai inalta si de spatiu mai mare. Nu vrea "gipan" ca sa moara toti vecinii, ci ma gandesc la o posibila situatie nefericita in care centrul de greutate ridicat la un impact frontal poate fi un avantaj pentru pasagerii din Santa Fe...
La Ford ieri plecasera vanzatorii acasa cu 40 minute mai devreme, nu am apucat sa vad exact ce masini mai au, insa numai niste reduceri mari la Ghia X / Titanium X m-ar face sa ma gandesc la el, la interior este mult mai eleganta Laguna (exteriorul stiu ca este "Love it / Hate it" si in plus are cutie automata.
Am mai luat in calcul alte masini discutate si pe aici (Outlander la 19.500, Subaru Legacy la 24.000), am mai fost si pe la alte case (Passat nu imi place si e scumpa, Superb nu au pe stoc, preturi mari si nu dau reduceri, C5 are preturi mari si nu au reduceri, etc). Astept inca raspuns de la Mazda 6 sport wagon si Honda Accord, poate au vreo super-oferta.
Sumarizand, ce ma sfatuiti sa aleg sau ce alte aspecte sa iau in calcul? Sa fie Laguna break pentru spatiu si eleganta exterioara, Laguna Sedan pentru eleganta interioara si dotari, spatiul si dinamica diferita dintr-un Santa Fe, altceva...?
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#2
Scris 06 septembrie 2009 - 10:16
Hyundai Santa Fe 4x4 s-ar putea sa nu aiba un consum care sa te multumeasca, tinand cont de masa si tractiune.
Mondeo Wagon e imens, poate un pic prea. Eu as alege intre Laguna kombi si Mondeo sedan. Ma rog, daca Mazda vine cu o oferta buna e altceva. Desi si acolo vorbim de 2,2 dizal, deci alte costuri si probabil consum.
#3
Scris 06 septembrie 2009 - 10:43
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#4
Scris 06 septembrie 2009 - 11:00
Daca alegi CVA si te astepti la cine stie ce minuni o sa fii dezamagit si aici stiu foarte bine ce spun. Cutia se preteaza insa excelent la o conducere normala fara valente sportive si e grozav faptul ca in aceasta combinatie obtii consumuri foarte bune, similare cu cele obtinute in cazul unei masini identice cu CVM, cel putin in cazul Koleos-ului. In plus confortul la drum(extraurban dar mai ales in oras) este regesc.
Daca Sedan-ul acela alb are si trapa panoramica(si cred ca are) arata mult mai bine decat iti faci impresia, mai mai ca nu mai bagi in seama parte posterioara care lasa loc de interpretari.
#5
Scris 06 septembrie 2009 - 11:01
sa fie cat mai dotata.
eu as alege intre laguna si mondeo ( nu sedan. ori break ori 5usi )
intr-adevar interiorul la laguna este mai ... rafinat decat la ford. bine, asta depinde si de gusturi
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#6
Scris 06 septembrie 2009 - 12:22
Tipul de la Serus zicea ca modelele sunt Break Dynamique (nu GT Line) cu senzori parcare, iar Sedanul este Privilege si atat. O sa mai cer o a doua parere la un alt dealer, o trapa pe Sedan mi-ar schimba si mie parerea destul de mult Astept si de la Ford o lista de modele din stoc, e posibil sa fe unele si cu optionale comandate, insa acolo va fi important pentru mine sa aiba reducere mare ca sa se incadreze in buget...
Cu CVA de la Laguna am mers acum cateva luni intr-un drive-test si mi-a placut mult. Nu o fi ea super-sportiva, insa are si posibilitate de schimbare manuala a treptelor, ceea ce e mai mult decat suficient pentru mine. Stiu ca nu e comparabila cu DSG de la VAG, insa fiind mai degraba un fan al confortului sunt sigur ca va fi destul.
Despre interior stiu ca lucrurile sunt subiective: imi place si Laguna si Mondeo, insa la Mondeo parca au bagat prea mult "crom" si chestii stralucitoare pe bord, chiar si la versiunea Ghia. Pana nu am in fata preturile si de la Mondeo nu il exclud din calcule, ins apleaca cu un dezavantaj in fata mea, si anume cutia automata la preturi bune si frana de parcare automata (lipsa manetei aleia incomode face toti banii).
Ska, ma uit in special la cele din stoc pentru ca ele tind sa aiba reducerile cele mai mari, si cum nu m aintereseaza decat strict 3 ani de zile nu vad nici un impediment). la cele configurate acum si comandate astept 1-2-3 luni si le-as lua si cu preturi mai mari.
Intre timp am mai citit si vazut ca Santa Fe are 1911kg fata de 1650kg Laguna, o diferenta notabila. Este diferenta de comportament rutier asa diferita ca sa justifice o schimbare de atentie?
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 06 septembrie 2009 - 12:24
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#7
Scris 06 septembrie 2009 - 12:45
Hyundai Santa Fe 4x4 s-ar putea sa nu aiba un consum care sa te multumeasca, tinand cont de masa si tractiune.
cum spuneam.
estimez un 9=10% mediu.
#8
Scris 06 septembrie 2009 - 12:54
Sa inteleg ca din partea firmei nu ai vreo restrictie in acest sens (poate fi orice marca/model, atat timp cat se incadreaza intr-un anumit buget) ?
Din pacate la Skoda, Honda, etc. nu cred ca vei obtine cine stie ce discount. In schimb la Weltauto am vazut unele oferte interesante (de ex. Skoda Superb II Elegance 2.0 TDI-CR/170 CP 4x4, 02.2009,Km 9500, 24900 Euro TVA inclus GARANTIE, TVA deductibil, Posibilitate Leasing). Eu m-as uita si la astfel de oferte.
Privind strict masinile noi, pe stoc, avand in vedere ca nu toate ofertele sunt prezente si pe site-urilor respectivilor, este destul de greu de facut o selectie.
Hyundai SantaFe are preturi interesante (nu prea mult, dar oricum mai bine decat pana acum), masina nu am vazut sa exceleze la ceva anume, dar pe total nici nu dezamageste.
#9
Scris 06 septembrie 2009 - 01:06
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#10
Scris 06 septembrie 2009 - 01:15
#11
Scris 06 septembrie 2009 - 02:40
Se anunta f interesant noul Kia Sorento, insa in primul rand nu se va incadra in buget si apoi va trebui sa astepti macar pana la inceputul lui Octombrie.
#12
Scris 06 septembrie 2009 - 03:15
Strict intre Mondeo, Laguna si Santa Fe aleg Mondeo fara discutie, mai ales in variantele Ghia sau Titanium, as plusa chiar la un 2.2 TDCi cu 170 bhp. Sunt posesor actual de 2.0 TDCi, fost posesor de Laguna, fost conducator (aproximativ 2 luni) de Santa Fe.
Votul meu merge la Mondeo hatchback (5 usi).
#13
Scris 06 septembrie 2009 - 03:17
ceea ce nu ne-ai zis este daca pastrezi si Megane-ul actual sau nu. Ca mie mi se pare ca si asta intra in ecuatie.
Altminteri, intre cele descrise de tine, eu as lua Laguna berlina. Nu inteleg ce avantaj ai daca nu te intinzi la maximul bugetului oferit si iei o masina mai ieftina (cum inteleg ca e cazul daca iei Lagunele alea de pe stoc din 2008 cu reducerea mare).
Avantajul unui SUV eu l-am vazut sincer si ieri noapte in Bucuresti, avind in vedere baltile imense care se formasera in unele cartiere si pe la unele pasaje. As fi dorit de exemplu sa am X3 cu capabilitati de trecere vad 40-50 cm, in loc de joasa Serie 3. E adevarat insa ca Santa Fe nu e prea dinamic, e mai batrinesc asa, in plus vezi ca am impresia ca ai costuri mari cu taxa de prima inmatriculare...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#14
Scris 06 septembrie 2009 - 05:27
@the1, poti sa niste detalii, te rog? Ce criterii ai luat tu in calcul?
@norium Mersi de info, si eu o sa astept ofertele de la Ford si apoi sa vad. Nu cred ca in buget intra motorul de 2.2 diesel, insa 2.0 140CP nu cred ca nu e destul.
@frank Megane-ul ramane in familie, oricum de ~9 luni e condus de sotie. Nu se pune problema sa il vindem, decat daca primeste si ea masina de la servici. Merge prea frumos si consuma prea putin ca sa facem schimburi
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#15
Scris 06 septembrie 2009 - 05:42
vrei spatiu pentru familie poti lua un monovolum .
la 20 000 si suv eu m-as uita la forester. dar asta sunt eu e un suv nu prea mare dar nici mic .
sau daca vrei musai renault un scenic.
#16
Scris 06 septembrie 2009 - 05:43
#17
Scris 06 septembrie 2009 - 06:48
Totusi, personal, as alege clar Mondeo... 5usi. Discutam pe mess si despre oferte interesante de la Ford, daca vrei. Un Kuga nu te-ar interesa deloc? E mai agil, mai bun pt. oras si mai aratos si mai economic decat un SantaFe.
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#18
Scris 06 septembrie 2009 - 07:35
Este si mai mic decat SantaFe.....................................................
...... Un Kuga nu te-ar interesa deloc? E mai agil, mai bun pt. oras si mai aratos si mai economic decat un SantaFe.
#19
Scris 07 septembrie 2009 - 09:29
Laguna 3 Dynamique 2.0 Turbo 170 CP CVA, cu dotari suplimentare Vopsea Metalizata culoare B66 Gri Eclipse + Xenon + Card maini libere + Kit maini libere telefon + Pack City, an de fabricatie 2008 , pret de lista CIP 21.327 euro / DDP 25.379 euro , pret special CIP 14.062 euro / DDP 16.734 euro.
Mai caut, poate "the car" e inca acolo...
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#20
Scris 07 septembrie 2009 - 09:42
Este si mai mic decat SantaFe.
da, insa dupa cum spunea si levi, e aproape la fel de mic in spate si portbagaj ca si un Focus....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#21
Scris 07 septembrie 2009 - 09:43
@Frank: asta spuneam si eu, ca e mic kuga.
#22
Scris 07 septembrie 2009 - 10:08
oferta e foarte atragatoare, mai ales la pretul asta tind sa uit ca e asa urita ... din punctul meu de vedere, nu as lua automata, dar 2.0T de 170 CP la Laguna 3 nu vine decit cu automata...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#23
Scris 07 septembrie 2009 - 10:39
Dar la tine costul nu e primordial, adica daca iei o masina de 20.000 nu inseamna automat ca iti reduce salariul fata de varianta in care ai fi luat una de 14.000 si cand ti-ar fi marit salariul.
#24
Scris 07 septembrie 2009 - 10:47
Am mai sunat azi la alti dealeri si aflat ca mai sunt astfel de masini din stoc 2008, cea mai tentanta fiind un Sedan GT Line 2.0dci cutie manuala cu Navigatie, trapa si alte chestii la 20700 EUR.
De la Ford am primit doar un Trend 2.0tdci 140CP AT la 20100, insa ii lipsesc multe din dotarile Lagunei.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#25
Scris 07 septembrie 2009 - 11:08
spatiu tata, cat vezi cu ochii, la fel si portbagajul.
poate o prinzi si full options (ma rog)
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi