Haldex este mai slab ca Torsen, si merge 90% (fata) - 10% (spate) pana intri in (cuvant urat) cu masina. Apoi distribuie 50-50, cam tardiv zic eu.
Ha, ti-a bagat prostii in cap cine ti-a spus asa ceva. A stii nu inseamna a gandi, deci a nu se confunda cele doua verbe intre ele. In primul rand cand ai tractiune doar pe o punte ai consum de combustibil mai mic, la fel si uzura. Mai departe daca ai Torsen doar central nu-ti foloseste decat daca mergi tare pe teren cu aderenta scazuta, in genul rally, altfel este inutil. Un sofer normal are doua variante: intra pe teren cu aderenta scazuta fara Torsen si simte cum masina incepe sa danseze si din instinct calca frana sau macar ia piciorul de pe acceleratie. Din acel moment anvelopele de iarna fac totul. A doua varianta acelasi sofel banal are torsen si intra tare pe suprafata problematica dar nu simte inca problema si merge tare in continuare. Rezultatul ? Dezastrous..... torsenul central pentru un sofer normal este chiar mai periculos pentru ca ii induce acestuia o senzatie de siguranta care iarna tine in proportie de 99% de anvelope.
Asta se intampla la mersul cu viteza. Sa vedem mai departe ce face Torsenul central cand stai pe loc pe o suprafata alunecoasa.... daca pierde aderenta pe o punte (cel mai probabil sa se intampla asa) pur si simplu anuleaza complet puntea aia facand-o inutilizabila, deci la final stai pe loc ca orice masina cu tractiunea pe o singura punte. Daca vrei torsen folosit la capacitatea sa reala, ia o masina cu 2 torsene, nu cu unul singur, unul pe punea spate, in genul Audi A7.
Haldex-ul de generatie noua, chiar daca e mai puturos in reactii macar este mai sincer cu soferul vis-a-vis de suprafata pe care circula. Daca stai pe loc nu mai conteaza ca intervine ceva mai tarziu ca torsenul, tu trebuie decat sa-i dai talpa ca sa invarta rotile, oricum in zapada nu semerge cu viteza mare daca esti om normal.
Mergi prin zapada cu Audi Q5 si cu Skoda Yeti si apoi mai vb pe care ai dori sa o ai sub fund iarna. Torsenu e bun iarna pentru un pilot de rally care stie sa se joace cu distributia de mase, cu inertia masinii si cu proprietatile torsenului, altfel pentru un sofer normal acesta din urma se poate dovedi inutil, sau cel putin mai inutil ca Haldex-ul (ca sa nu mai vb de ultima generatie de Haldex)
Aceasta postare a fost editata de greierele: 21 noiembrie 2012 - 12:04