
Toata lumea isi aminteste de Nissan Micra cu toate ca la noi s-a vandut putin spre deloc. Intr-adevar romanii nu digera masini de genul acesta cu toate ca in occident Micra a fost un mare succes ani la rand.
Actualul model am inteles ca este fabricat in India - si mie imi convine pentru ca indienii mi se par baieti de treaba, modesti, destepti si mult peste chinezi. Insa designul este mult mai cuminte decat la generatia precedenta, unii ar putea considera Micra o masina banala, si le-as cam da dreptate....
Dar masina are totusi un punct forte: interiorul. Nu ma asteptam sa arate atat de bine, cu toate ca imi placea si in poze. Volanul este super, imbracat in piele si cu multe comenzi plasate pe el. Pacat ca nu se poate ridica prea mult si cum scaunul nici el nu prea se lasa in jos rezulta o pozitie de condus inalta cu un volan ce zici ca iti sta pe genunchi. Scaunul soferului are chiar si o cotiera atasata de spatar... Spatiul este suficient in toate directiile iar doi adulti zdraveni pe locurile din fata nu se ating la umeri.In spate spatiul la picioare este foarte mare pentru asemenea masina.
Motorul nu ma asteptam sa fie atat de placut. Este vorba de un 3 cilindri de 1.2 litri si 80 CP care nu face niciun efort pentru a ascunde clantzanitul specific al unui '3 cilindri' dar la turatii ridicate pare mai silentios decat alte masini cu pretentii. Este suficient sa-l turezi cum trebuie si Micra tasneste de sub tine. Cel mai mult am vazut ca-i place la 4000 ture, dar trage bine si la sub 3000 ture. Atingi cu dezinvoltura viteze de 70-90km/h fara sa o fortezi. Pedala de ambreiaj cu cursa scurta, timoneria placuta, directia foarte echilibrata si o raza foarte mica de bracaj te ajuta de minune in traficul urban. Scaunele sunt suficient conturate si destul de confortabile pentru o masina din clasa mica. Vizibilitatea este excelenta in toate directiile, ajutand mult si oglinzile laterale generos dimensionate.

Afisa un consum mediu de 7.9 l/100km pe 350km de drive-test bucurestean cu zeci de soferi. Deci in exploatare normala Micra poate fi destul de economica.
Senzatia de masina ieftina o ai doar la inchiderea haionului, care se tranteste cam urat, in rest portierele functionand frumos. Lista de dotari este imensa pentru clasa asta, echiparea medie Acenta avuta la drive test avand clima automata, sistem audio, bluetooth, tempomat, limitator de viteza (setezi o valoare si cand o atingi taie alimentarea), volan multifunctional imbracat in piele, faruri de ceata si inca ceva dar nu mai tin minte. De mentionat ca ESP-ul vine in standard....
Cand ajungem la pret subiectul devine cam dureros. Pret de lista 12500 euro!!! Scoti cupoane, bagi tichete, o sucesti o invartesti si tot ajungi sa dai zece miare pe ea.... Din pacate mi se par cam multi banuti pentru cata masina primesti...