ford Focus 1.0 Ecoboost 100 CP sau Skoda Rapid 1.2 TSI 105 CP sau altceva
#1
Scris 10 august 2013 - 11:50
buget este 13.000 EUR cu reduceri si Rabla.
La astea 2 s-a gindit el si dintre ele eu i-am zis Focus...
Ar mai fi altceva? Alternative?
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#2
Scris 11 august 2013 - 12:11
Frank, altceva pentru acea ruda a unui amic...
#3
Scris 11 august 2013 - 02:06
Superb !
Comentariul, nu masina.
#4
Scris 11 august 2013 - 07:57
Eu pot sa iti spun ca feelingul in Ford este ceva mai bun decat o compacta motorizata de un 1.6 benzina de la inceputul anilor 2000. Daca se trece peste prejudecatile date de motorizare eu o consider o alegere potrivita pentru o compacta cuminte chiar si in situatia in care in trecut ai condus si masini mai puternice.
#5
Scris 11 august 2013 - 08:21
Eu am o asa... chestie, impotriva submotorizarii crunte, ala e 1.0 fie el si turbo.
Un Cruze 1.6 aspirat 124 CP merita? Cu putin strech, la 13700 poate lua Cruze in 5 usi, echipare superioara dar motor 1.8i 141 CP.
Puterea este printre cele mai importante aspecte la o masina, chiar daca initial multi spun ca "imi ajunge, nu merg repede, prefer confortul, bla bla bla". Am vazut de prea multe ori regrete si doar putini au avut barbatia sa o si recunoasca.
Mai caut intre timp
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#6
Scris 11 august 2013 - 08:46
Forester, puterea nu este ci poate fi printre cele mai importante lucruri la o masina...la unii...
Cel mai important lucru la orice ,,masina'' este omul, adica piesa dintre volan si scaun.
Un motor potent te face sa te crezi potent, adica cam determina mancarimi anale in depasiri, in top speed-uri...Facand o paralela, citisem acum cativa ani ca iarna, procentajul covarsitor al celor care raman atarnati in zapada, coclauri, este dat de catre cei cu 4x4, tocmai fiindca au prurit (aici ne poate ajuta Oaspetele, medicamentos nu fizic scarpinandu-ne... ) .
Deci, am avut ocazia sa conduc masini intre 300 cp si cca. 45(parca atat are o Dacie) si cand nu ai cu ce(la masina ma refer), TREBUIE sa mergi lejer.
Eu pun pe primul plan la o masina confortul/siguranta(logic ar fi fost invers), marimea, greutatea ei fiind foarte importante.Lipsa puterii o poti suplini conducand adecvat....
Ca fapt divers legat de consum, noaptea, fara ac, mergand oarescum constant cu 80-90km/h, ceva dealuri, vai...am scos un consum de 5,6 l% pe o masina de 1,6(16v)/cca.1,5tone. Pe mine ma intereseaza si consumul, asadar cu un diesel, benzinar mai mic ar fi fost sub 5?Ziua, cu ac am scos pe acelasi traseu cu 0,7 l% mai mult.
Intre Ford si Skoda as merge oricand pe Ford, excluzand doar cand in balanta este pusa Skoda Scout ...
#7
Scris 11 august 2013 - 08:54
...
Deci, am avut ocazia sa conduc masini intre 300 cp si cca. 45(parca atat are o Dacie) si cand nu ai cu ce(la masina ma refer), TREBUIE sa mergi lejer.
...
Mergi frustrat, nu lejer. Eu cel putin as fi frustrat.
Depinde si de bucata de cotlet dintre scaun si volan, ca sa poti decide/descrie viitorul comportament rutier. Un cretin va face tampenii si cu mai ales cu un logan 1.4
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#8
Scris 11 august 2013 - 09:34
Legat de frustrare...tine de psihic, motorizarea lui nu a masinii... Daca treci de acel prag de ,,nervozitate'', ai trecut la supercar-uri accesibile...Deocamdata motorul masinii te alimenteaza si pe tine, nu invers.... ai nevoie de el ... Candva, imi vei da dreptate...
Superb !
Comentariul, nu masina.
Ba, iar vrei sa ne ciondanim ?
#9
Scris 11 august 2013 - 10:05
Mergi frustrat, nu lejer. Eu cel putin as fi frustrat.
Depinde si de bucata de cotlet dintre scaun si volan, ca sa poti decide/descrie viitorul comportament rutier. Un cretin va face tampenii
si cumai ales cu un logan 1.4
+1 !
Unul din factorii determinanti in producerea accidentelor e LIPSA puterii !
Sa nu mai vorbim de "confort", care in principal vizeaza psihicul si nu asa cum ar parea ( la prima vedere ) fizicul.
Degeaba ai un fotoliu tras de un magar. Mai bine un scaun normal care face ce-i spui tu, cand vrei/sau mai degraba AI NEVOIE !
O masina submotorizata e un fel de sanie, care ( oricata pricepere ai avea ) va putea cu greu sa fereasca obstacolele din cale.
Despre stresul generat de conducerea unei masini submotorizate nu mai vorbim. Un kakat de 50 cai in 200 km te consuma nervos cat o masina de 150 cai in 8 ore de mers !
#10
Scris 11 august 2013 - 10:11
...pe cei care au probleme cu nervii, asa-i, la cat mai multi...
Evident ca plusul dat de caluti contribuie la confortul ,,spiritual''...
,,Orice plus poate fi un plus''-de la mine citire...
Aceasta postare a fost editata de mol: 11 august 2013 - 10:12
#11
Scris 11 august 2013 - 11:08
Pe unii numai intelectul deficitar nu-i lasa sa vada ( si implicit nu sunt afectati ) de coloanele interminabile generate ( de cele mai multe ori ) de masini incapabile sa faca o depasire decenta.
#12
Scris 11 august 2013 - 11:20
Intelect deficitar?
Ti-a ramas gandul la Subaru? Mai fac si altii roti...
#13
Scris 11 august 2013 - 11:21
am auzit doar laude de noul 1L turbo de la ford. fie el de 100 sau 125cp.
as fi curios sa vad cum se misca un rasnita din asta
depinde si la ce-i trebuie masina.
ca daca o arde prin oras 10000km pe an, si are un concediu pe an, nu vad de ce i-ar trebui mii de cai.
daca bate tara in lung si-n lat, si face 30-40000km pe an, atunci clar trebuie ceva mai cu vana-n sistem
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#14
Scris 11 august 2013 - 12:14
Ieri cand am iesit din Bv pe DN1, eu si inca niste zeci bune de masini am mers ( pana unde au inceput serpentinele catre Predeal ) cu 50/h ! Si asta din cauza unui handicapat care se credea prin oras, si a strans gramezi de masini in spatele lui. Pentru cine nu stie, pe portiunea aia locurile in care ai voie sa depasesti sunt extrem de putine si scurte.
Conform unei teorii bolnave, chiar nu a contat ca primele masini din coada ( de dupa imbecil ) s-a nimerit sa fie unele foarte modeste.
Uneori ma gandesc foarte serios ( si ma bucur ) ca la noi regimul armelor nu-i ca in state !
#15
Scris 11 august 2013 - 12:25
Conform unei teorii bolnave, chiar nu a contat ca primele masini din coada ( de dupa imbecil ) s-a nimerit sa fie unele foarte modeste.
Desi vorbesti pe inteles ... eu nu te pot pricepe
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#16
Scris 11 august 2013 - 12:45
Ieri cand am iesit din Bv pe DN1, eu si inca niste zeci bune de masini am mers ( pana unde au inceput serpentinele catre Predeal ) cu 50/h ! Si asta din cauza unui handicapat care se credea prin oras, si a strans gramezi de masini in spatele lui. Pentru cine nu stie, pe portiunea aia locurile in care ai voie sa depasesti sunt extrem de putine si scurte.
Conform unei teorii bolnave, chiar nu a contat ca primele masini din coada ( de dupa imbecil ) s-a nimerit sa fie unele foarte modeste.
Uneori ma gandesc foarte serios ( si ma bucur ) ca la noi regimul armelor nu-i ca in state !
N-ai idee cat de mult iti impartasesc si eu teoria asta
@Frank: Skoda are costuri de întreținere mai mici, deci clar Rapid. Bonus la reîncărcare: motorizare mai mare.
#17
Scris 11 august 2013 - 01:39
Asa, de'afara, as alege Rapid'ul, insa interiorul mi se pare cam monoton, dar per total un Focus sedan cred c'ar fi alegerea mea
Ca dotari sunt echivalente? Despre ce motorizari se discuta?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#18
Scris 11 august 2013 - 02:13
Ieri cand am iesit din Bv pe DN1, eu si inca niste zeci bune de masini am mers ( pana unde au inceput serpentinele catre Predeal ) cu 50/h ! Si asta din cauza unui handicapat care se credea prin oras, si a strans gramezi de masini in spatele lui.
Vineri am fost pana la Cluj, iar la intoarcere am dat peste o coloana de vreo 2-3 km. De tare mult nu am mai prins asa ceva in zona Dej-Beclean...se mergea cu 50-60 km/h si evident, EXTREM DE COMPACT, practic desi nimeni nu avea tupeu sa se bage in depasire nici nu iti permitea tie sa o faci.
De nervi, am inceput sa ma comport ca in tinerete, desi eram cu copiii in masina si am tras vreo 2-3 depasiri total necarcateristice.
Bine, tinand cont deaglomeratia prezenta, nu se mergea nici pe sensul opus foarte tare, dar totusi...pentru mine situatiile astea sunt periculoase, fiindca ori ma resemnez si "adorm" in coloana, ori ma bag la creeatie.
Ultimul accident l-am patit acum 6-7 ani, cand ma intorceam din Sighisoara de la intalnirea vwforum, la 3 km (lol) de Bistrita.
#19
Scris 11 august 2013 - 04:12
acolo nu ai ce face cu nici o masina,nu iti permite infrastructura,esti ca la chinezi,in uniforma,libertate nu exista in sofat.Imi place ca Forester a devenit anti-motoare mici....Cit despre masinile in chestiune,sunt cam tot pe acolo,difera,in conceptia mea motoarele,adica nu cred in boost-uri si alte labi,diferenta de cilindree isi spune cuvintul,sau sunt conservator,sau retrograd,sau.....
#20
Scris 11 august 2013 - 04:57
Nici nu cred ca am fost vreodata pro-motoare mici, ci eventual am fost doar fraier.
Ce mi se pare mai ingrijorator este ca dispar motoarele mai mari din fiecare gama dintre cele accesibile oarecum omului de rand. De genul nu stiu daca mai ofera vreun constructor un 2.0 benzina pe o compacta. Ok, ne frecam piciorul de lemn cu unele wannabe-uri de gen 1.6T /160-180 de cai, trebuie sa conduc si eu una d-aia sa vad cu ce se mananca.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#21
Scris 11 august 2013 - 05:12
ce-i place pescarului,adica pina in 2 litri turbate,sunt ok,te tine la taxe in 2 litri si prestatii mai mult de 2 litri.Asta pina vor baga impozitare pe putere,ca aici...Mie imi plac motoare mai mari,sper sa ramin macar pe la 3 litri,senzatia de putere o ai nu numai cind intra turbina....
#22
Scris 11 august 2013 - 08:09
nu toate-s reusite, dar unele sunt chiar bune.
1,8T de 150cp care-l avea VAG_ul e unul dintre cele mai bune motoare ale lor.
1,6T de 180cp de la Opel e printre cele mai de besini motoare pe care le-am condus ( astea noi de 170/200cp nu stiu cum sunt ca deabia au aparut )
1,6T de 150/180cp de la Ford am inteles ca se misca bine.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#23
Scris 11 august 2013 - 09:18
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#24
Scris 12 august 2013 - 09:16
Cel puțin motorul 1.2 TSI de la VAG știu că avea probleme, toată lumea se plângea pe vwforum și se duceau oamenii cu mașinile prin service. Dacă problemele mai persistă, nu ar fi o alegere prea bună ce-i drept.
#25
Scris 12 august 2013 - 10:29
Au schimbat lantul care facea probleme, de 2 ori.
1.la generatia anterioara a lui 1.2TSI au schimbat furnizorul de lant de distributie
2.la generatia actuala au pus curea l-au schimbat cu o curea de distributie.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi