#76
Scris 14 decembrie 2017 - 10:55
#77
Scris 18 decembrie 2017 - 09:31
(...)
Am făcut toată treaba la Maxy, garajist de-al nostru :-)
S-a apucat Maxy de stricat masini?
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#78
Scris 18 decembrie 2017 - 11:24
S-a apucat Maxy de stricat masini?
S-a dat peste cap și a scos-o la lumina. Foarte mulțumit sunt. Acum cred ca o sa o parchez peste iarna la Mall vitan in parcarea subterana, ca nu prea am ce face cu ea pana în primăvară.
#79
Scris 19 decembrie 2017 - 09:47
Si cat te costa tichetul pentru un anotimp?
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#80
Scris 19 decembrie 2017 - 01:41
Am inteles ca vreo 200 de lei pe luna ar fi. Merita pentru ca inca nu i-am pus vreo protectie la lonjeroane si daca se duc alea, o sa ma coste infinit mai mult sa le repar decat 2-3 luni de parcare la Vitan.
#81
Scris 27 august 2018 - 05:48
Sa mai bag un update, zic, cu copy-paste de pe un forum mai generalist.
Configuratia de acum:
- Motor stock 1.6 + kit turbo de la Flyin Miata - acum ruleaza intr-o setare de ~150CP, astept evacuarea noua pentru a urca pana la 250CP
- Suspensii reglabile Vmaxx
- Placute de frana pentru circuit, furtunase de frana metalice si lichid special Motul
- Volanta marita si ambreiaj special
- Montat noua evacuare si refacuta harta pentru a folosi toata puterea disponibila
- Refacut sistemul de spalat parbrizul
- Modificat sistemul de racire al motorului si schimbat radiatorul
- Scos complet sistemul AC
- Radiator ulei si senzori de temperatura si presiune cu montare in bord
- Scut motor (pentru racire)
- Bucse si suporti motor pentru circuit (mult mai rigide)
- Pompa ulei cu angrenaj mai rezistent
- "damper" arbore cotit (reduce vibratiile care distrug pompe de ulei la turatii mai mari)
- Roll bar, scaune de competitie, ham
- Semi-slick-uri
- Un milion de alte lucruri mai mici, dar care mananca enorm de mult timp si bani...
Ce e foarte important intr-un astfel de proiect este studiul. Fiecare masina are anumite limite si orice imbunatatire trebuie facuta pentru a ridica punctele slabe ale respectivului model. La anumite masini este sistemul de racire, la altele sunt franele, la altele pistoanele sau bielele si tot asa. O reteta care se potriveste la MX5, nu se va potrivi si la un Evo sau STI. Comunitatile din afara tarii, unde sunt mii de pasionati cu modificari asemanatoare sunt incredibil de utile. De la "retete" sigure pentru fiecare treapta de putere si pana la varietatea mare de piese aftermarket disponibile, intotdeauna e bine de ales o masina care are deja o comunitate de pasionati in spate.
Si acum, special pentru Garajul, am o dilema. Ce naiba sa fac cu "siguranta"? Gresesc ei si pilotii de top, ce sa mai zici de niste puleti care se urca in masina pe circuit odata la 2 saptamani? Dilema e in felul urmator. Masina, asa cum a iesit ea din mana asiaticilor, nu are roll bar, adica, teoretic, daca te rastorni e posibil sa dai cu capul de diferite lucruri, inclusiv de asfalt. Logica lor nu era proasta, pentru ca un roll bar are mai multe dezavantaje decat avantaje pentru o masina de strada. De la greutatea suplimentara, pana la faptul ca, in cazul in care esti lovit din spate, vei lovi cu capul fix de padurea de bare metalice din spate.
Pe circuit se schimba treaba. Sansele se cam inverseaza si, in plus, porti casca. Asa ca intentionez sa pun cel putin roll bar in prima faza. Pe termen lung insa, oscilez intre a monta si scaun cu ham de curse si a o scoate complet de pe strada si a o lasa asa. Parerile sunt impartite, cei care ruleaza aceste masini in competitii (mai) serioase spunand ca orice modificare de la stock trebuie sa fie completa si, daca din varii motive nu o poti face, sa nici nu te apuci.
Aceasta postare a fost editata de alexx_elf: 27 august 2018 - 05:57
#82
Scris 27 august 2018 - 06:29
N'as sta pe ganduri si as pune un roll bar intr'o decapotabila care merge pe circuit
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#83
Scris 27 august 2018 - 07:57
Dar ca tot am facut vreo 15-20 de ture pe circuit, sa revin si cu niste impresii, comparativ cu celelalte masini cu care m-am dat:
De departe cea mai agila si mai iertatoare dintre toate. Am avut doua momente de supravirare destul de serioasa, dar le-am corectat destul de usor doar luand piciorul din gaz usor (erau pe accelerare) si contrabracand. Nu are absolut deloc subvirare, masina asta cu cauciucuri corecte (in primul rand cu talon mai mic) e incredibila si iti ofera niste satisfactii de necrezut pentru pretul platit. Comportamentul este predictibil desi, evident, te poate musca daca exagerezi.
Dpdv putere, masina a fost nicaieri (si mi-am asumat asta). Cu limitare la 6000 si turbina intrand de abia la 4500, orice mica inexactitate ma scotea din plaja de putere turbo si ma trimitea in teritoriul "mx5 100 de cai". Ca urmare, viteza la capatul liniei drepte era cu 20 km/h sub GTI si 50km/h sub M4-ul prietenului care a venit si el. Problema asta va disparea cu noua evacuare si dupa ce montez sistemul electronic de boost control. Ar trebui sa am putere disponibila incepand cu 3000-3500 RPM.
#84
Scris 27 august 2018 - 09:51
3500-7000 rpm va fi cu totul alta experienta.
Pe ce circuit mergi cu ea?
Noua masina, in configuratia cu viitoare evacuare, ce buget va fi inghitit?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#85
Scris 27 august 2018 - 10:04
#86
Scris 29 august 2018 - 12:41
Am facut acum lista finala si, pentru o masina exclusiv de circuit, cu ~250CP capabila sa tina fara probleme o sesiune de 20 de minute in conditiile unei sesiune vara in Romania, e nevoie de ~10-12k de euro. Nu e o suma mica, dar facuta corect, cu greu mai consuma vreun ban. La mine se mai adauga 400 de euro pentru motorul nou si inca ~700 pentru schimbarea lui
#87
Scris 02 septembrie 2018 - 11:47
Pe viitor, daca-ti vei permite financiar, ai aptitudini, poti incerca si-un VTM, vezi-l pe Andrei(cavaleria), Otil, plus alti puștani.
Aceasta postare a fost editata de mol: 02 septembrie 2018 - 11:49
#88
Scris 10 septembrie 2018 - 11:03
Si la VTM e cu dus si intors. Cheltuieli mari si nu apuci decat vreo 15-20 de minute de mers efectiv in 3 zile de concurs. Sigur, e interesant ca te aplauda lumea, dar sunt diferente mari intre masini si intre riscurile pe care vrea fiecare sa si le asume, atat dpdv al portofelului, cat si al sanatatii. Ma rog, mai vorbeam cu un amic care a bagat sume impresionante in masina cu care merge la circuit si concluzia mi se pare ca e trista. Fata de tarile cu traditie, noi nu avem decat un singur circuit. Dupa ce faci sute de tururi pe el, adrenalina cam dispare si raman doar banii bagati.
#89
Scris 17 septembrie 2018 - 10:48
Se pot îmbunătăți timpii pe acelasi circuit, se pot cauta alte circuite prin vecini, iar la VTM nu se merge pentru spectatori, ,, mertan-istule"!
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi