nu, nu e masina mea Mihnea, e masina de firma
bine ca am lamurit aceasta problema de la inceput
Avand in vedere km care se tot adunau la fosta masina ( Astra H ). si masina tragea spre 180.000km, urmand a fi inlocuite ( distributie, amortizoare, si intr-un viitor nu prea indepartat kit ambreiaj ) am zis ca decat sa-i "dublam valoarea" ( amortizoare cu IDS aprox 1200eur 4buc, si kit ambreaiaj aprox 1000eur ), si oricum in max 1 an sa fie schimbata, am hotarat ca mai bine o vindem asa cum e si luam ceva mai nou. cat mai nou si cat mai putin rulat.
Asa ca masina veche si-a gasit un nou proprietar.
Avand in vedere ca nu sunt vremuri "fara numar", bugetul pentru noua achizitie a fost in consecinta.
Cerintele minime pentru masina au fost de la 150cp in sus, cutie automata, xenon si scaune incalzite.
Nu am vrut din start masina noua, din prisma pretului si a termenelor de livrare.
In urma selectiei timp de vreo 1 luna, singurele exemplare care se incadrau in buget au fost Astra J.
Mi-au mai facut cu ochiul niste Seat Leon 2.0TDI FR 184cp DSG, dar erau intre 2000 si 3000eur mai scumpe. Am considerat ca nu merita 15-20% in plus.
Asa ca am gasit la o reprezentata in Germania cotetul.
Fabricatie 2015/03. Nu avea inca 1 an, si mai avea evident si garantie de fabrica.
Am luat-o cu 24950km. A fost adusa de cei la Opel, si luata in leasing.
Nu a fost cea mai ieftina varianta, dar luata over-all a fost decent.
Ca dotari, in afara de piele, trapa (pe care oricum nu le voiam) si FlexRide ( noul IDS+ adica amortizoare reglabile ) cam are de toate de la faruri xenon AFL - adaptive, scaune sport AGR, jante pe 18", Navi 950, senzori parcare, camera pentru R, volan incalzit, usb, clima "bizonica", senzori de ploaie si lumini, tempomat, bluetooth, si multe alte maruntisuri.
Singura problema a fost culoarea neagra, pe care am exclus-o din start, dar n-am avut incotro, deoarece la ce am cautat nu am avut f multe variante care sa-mi convina.
de aratat arata f bine pe negru si jante pe 18, dar e f pretentioasa culoarea.
am mai fost la lansare prin 2008 cu o astra J 1.6turbo benzina la drive test, dar nu mai prea tin minte mare lucru si recent tot intr-un test scurt cu 1.4turbo automat. deci prea multe nu prea stiam despre Astra J. A fost si pentru mine o surpriza. si placuta si neplacuta
Cel mai mare "neajuns" ( sa fiu critic, ca de laude toata lumea e buna ) este greutatea.
Masina FULL OPTION cu motorul de 165cp si cutie automata are 1731kg. cu sofer si un plin, depaseste 1800KG. O MIE OPT SUTE DE KG...
Ceea ce se simte la dinamica si performante. Aici regret enorm masina veche, care era "racheta".
Dar ma consolez cu faptul, ca desi cea noua are suspensie sport si sasiu coborat, si jante pe 18, este muuult mai comfortabila, fara sa afecteze prea tare partea de stabilitate.
In rest... farurile AFL sunt de exceptie, scaunele sport cu certificare AGR un deliciu... cutia automata e de scoala veche Aisin 6 trepte, care habar n-are ce-i ala mod sport... ai +/- la cutie daca vrei, dar... nu e genul care sa-i placa sodomizarea.
De mers merge foarte smooth... comod si relaxant.
Am deja peste 8000km de cand am luat-o prin martie.
Consumul mediu e undeva spre 8%... cam cu 0,5% mai mare ca la Astra precedenta.