Salt la continut


Fotografie

renault 1.5 dci 65 cp are turbo sau nu ?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 12 mai 2003 - 10:51

Pai la dci e Commonrail 2 1400 bar deci e posibil ca injectoarele sa aibe mai multe orificii si mai fine. Oricum o sa trebuiasca sa bagi in ea motorina E3. Aia cu HDI+tractorul e legenda, daca motorina e murdara atunci duzele se vor duce in mod sigur.

Mie personal mi se pare noul dci putin inferior noilor hdi de la PSA.
  • 0

#2 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 15 mai 2003 - 12:08

Johnny B urmareste si valoarea cuplului. 160 Nm din 1.5 cilindree nu scoate un aspirat niciodata. In plus asta e o versiune mai ieftina si mai economica a motorului 1.5 dci: fara intercooler si fara turbo cu geometrie variabila (parca?). Decit sa dezvolte 2 motoare, mai bine scot unu cu diferite "reglaje". In viitor se asteapta 100cp sdin 1.5 dci care va echipa Megane2.
  • 0

#3 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 16 mai 2003 - 01:53

Nu, 316 are motor de 1.8 chiar aproape de 1.9 cu Valvtronic care scoate 115cp. Dar nu e chiar relevant. Chestia e ca la benzina evolutia s-a facut destul de lent, pe cind la diesel in 8 ani a explodat pur si simplu. Si aproape toate schimbarile s-au facut in directia buna. Putere, culplu rafinament++
Consum, vibratii, noxe --

Marea problema ramine pretul, care este destul de crescut din cauza materialelor scumpe utilizate si nu in ultimil rind din cauza taxelor.

Si dezvoltarea nu se opreste aici.Se zvoneste ca PD poate duce 3000bar, VVT, materiale mai usoare pentru motor sint citeva chestii care o sa duca dieselul si mai sus.

Oricum diferenta se vede clar intre un diesel actual 1.5 dci sa zicem si unul pe sistem vechi. Eu am 1.8 td de 90 cp si am vazut diferenta.
  • 0

#4 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 31 iulie 2003 - 02:02

La turbo cu geometrie fixa, exista niste variabile care asigura intrarea in functiune a turbinei. Turatia, cit de mult e apasata pedala etc. In general o turbina fixa, intra in functiune pe la 2000rpm, insa numai daca apesi pedala mai mult (cel putin asa face masina mea).

La alea cu geometrie variabila, turbo merge cam tot timpul si indiferent de apasare, turbina furnizeaza presiune in galerie.

Geometrie variabila sint super pentru o curba de cuplu plata, excelenta pentru condusul pe sosea.

Geometrie fixa mai bune cind se urmareste putere maxima cit mai mare (competitii, etc)
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi