Originally posted by SirJohn
Astfel - puterea maxima a motorului (cea care se da drept caracteristica la un motor e.g.: 110 CP), este puterea maxima pe care motorul o dezvolta in conditiile ideale: cuplu maxim (la turatia optima - depinde de motor si fabricatie), de incarcarea autoturismului, de presiunea in pneuri, de aderenta soselei, de rezistenta aerului etc. Ceea ce voiam sa subliniez este ca viteza maxima a unui autoturism nu este data nici de puterea maxima (care se determina la turatia optima=cuplu maxim - care fie vorba intre noi, la un diesel e intre 1500 - 2500 rot/min, la benzina intre 3000-4500), ci de curba puterii in functie de turatia motorului... Adica: cu cat puterea este mai mare la turatie mai mare cu atat viteza de varf este mai buna... Astfel este posibil ca o masina ca are la turatia optima o putere mult mai mare decat alta, sa fie subclasata de alta dpdv al vitezei maxime.
aici e o greseala mare. n-am vazut nici o masina la care puterea maxima sa fie atinsa la aceeasi turatie cu cuplul maxim. de obicei puterea maxima e indicata la turatia maxima permisa (sau limitata din computer), iar cuplul maxim e mai jos. n-as putea sa iti explic de ce, dar asa apare in toate fisele tehnice, si chiar asa se intimpla. pacat ca nu avem si noi o instalatie de dyno sa ne scoatem niste grafice. eu aun un programel care analizeaza o inregistrare audio a motorului dar nu e prea precis. inca se lucreaza la el.