Merita ESP-ul?
#1
Scris 04 septembrie 2003 - 06:53
Mai ales in conditii de aderenta scazute, adica ploaie si zapada!
De unde ai pretul de 600 de euro???
Eu stiam ca in ro se aduc sisteme ESP si in general de franare marca Bosh dar nu stiu preturi
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#2
Scris 04 septembrie 2003 - 10:08
Daca raspunsul e da, atunci posibil ca si ESP-ul merita 600 euro, poate chiar si mai mult daca il poti decupla...
#3
Scris 05 septembrie 2003 - 07:12
Masina nu are in standard ESP, dar era optional la 500 de euro
Viper vezi ca pe Solenza e 170 euroi un airbag(unu singur)!
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#4
Scris 05 septembrie 2003 - 10:45
BRAVA, bella ta are vdc?
Numai Bine
#5
Scris 05 septembrie 2003 - 02:55
#6
Scris 07 septembrie 2003 - 11:05
Spining are legatura omule. Computerul vedea ca rotile patineaza si masina nu se accelera nici moarta. Deci, daca e ESP si ASR e bine sa fie DECUPLABILE
#7
Scris 04 ianuarie 2004 - 09:42
Acum in ceea ce priveste VDC-ul, acesta nu poate fi decuplat la mine (Alfa 147) chiar si daca ASR este dezactivat. In schimb am remarcat ca odata cu dezactivarea ASR-ului, VDC-ul intervine o idee mai tarziu in cazul in care masina derapeaza.
Iar din cate am citit ESP-ul nu este chiar acelasi lucru cu VDC-ul (poate doar efectul) deoarece acesta din urma nu intervine asupra motorului ca sa taie gazele in cazul unui drapaj (ceea ce pentru iubitorii condusului sportiv este un avataj)
Numai Bine
#8
Scris 11 ianuarie 2004 - 11:40
aaa, am aflat cu se poate decupla TOTAL VDC-ul (ESP) la mine. Ridic capota, deschid cutia cu sigurante, scot siguranta cu pricina, o bag in buzunar, inchid cutia si capota.
#9
Scris 12 ianuarie 2004 - 02:19
Originally posted by pbman
aicu - si siguranta aia are in grija numai VDC-ul? nu e ocupa cumva si de alte functii?
ai putea sa faci o chestie mai comoda - de exemplu sa legi pe unul din firele care duc la siguranta un buton (I/O) pe care sa-l aduci in interiorul masinii. Nu te mai dai jos din masina in frig, nu te mai murdaresti...
just a thought
Cred ca se ocupa doar de VDC deoarece pe display imi scria doar VDC SYSTEM FAILURE si mi s-a aprins si ledul de pe bord. In rest totul era OK.
Ideea cu intrerupatorul este buna http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif dar in mod normal nu as dezactiva VDC-ul deoarece spre deosebire de ESP, acesta nu-mi taie gazele la motor in cazul unui derapaj, deci placera ramane aproape intacta. Problemele apar cand vrei sa te invarti cu frana de mana sau sa faci tot felul de smecherii pe zapada unde VDC-ul nu te lasa cat o fi el de sport.
Numai Bine
[Edited on 12-1-2004 by aiculedtzu]
#10
Scris 04 februarie 2004 - 12:38
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#11
Scris 04 februarie 2004 - 12:51
repet, nu stiu sigur daca asta inseamna ASC, dar descrierea e a controlul directiei.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#12
Scris 04 februarie 2004 - 01:25
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#13
Scris 04 februarie 2004 - 01:25
ASC+T exista la unele modele BMW si este un fel de ASR, adica nu lasa rotile sa patineze la plecarea de pe loc si din cate tin eu minte actioneaza pana la viteze de 40km/h.
Peste aceste viteze de regula inra in actiune ESP-ul, sau VDC-ul sau DSC-ul sau ...
#14
Scris 04 februarie 2004 - 01:34
Originally posted by dante01
Toate fac la fel, adica si echivalentele ESP? VDC&co...
La mine, VDC-ul se compune din:
- o unitate centrala care proceseaza datele primite de la senzori
- un senzor care detecteza unghiul de rotire al volanului
- 4 senzori care detecteaza viteza de rotatie a fiecarei roti
- un sezor care detecteaza rotatia masinii in jurul axei verticale
- un senzor care care detecteaza acceleratia laterala (forta centrifuga)
#15
Scris 04 februarie 2004 - 01:49
Ce are BMW Seria5 se numeste Active Steering si sunt singurii care au asa ceva pe masina.
mh mh mh... eu m-am dat in 2001 cu un a8 prin germania, si la 240km/h a tras un prost de volan ca s-a speriat... si nu s-a intimplat nimic a virat foarte putin si foarte fin. probabil nu se numeste la fel, dar tehnologia exista si nu e chiar noua.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#16
Scris 04 februarie 2004 - 02:14
In schimb la Active Steering (care este premiera mondiala) unghiul volanului este variat continuu in functie de viteza.
#17
Scris 04 februarie 2004 - 02:19
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#18
Scris 04 februarie 2004 - 02:23
#19
Scris 04 februarie 2004 - 02:33
io eram acolo paralizat si stiu bine cum a fost mersu. nu cred ca te scoate nici un sistem din derapaj daca sucesti volanul la 90 grade la 240 la ora... exceptind ala de care vorbim.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#20
Scris 04 februarie 2004 - 02:49
ideea este ca din 10 reviste, atat .ro cat si straine, 10 spun ca Active Steering este premiera modiala.
Iar in timpul test drive-ului cu noul 5 nenea de la reprezentanta care statea langa mine 50% din timp doar de el mi-a vorbit.
#21
Scris 04 februarie 2004 - 03:50
o fi premiera mondiala tehnologia cu care au realizat-o ei... eu auzisem mai demult de idee, si dupa cum spuneam am vazut-o cu ochii mei in aplicare. ne contrazicem ca la gradinitza acum.... ba a mea e mai mare !
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#22
Scris 05 februarie 2004 - 10:04
Computers allow the 5-Series to handle highways, parking lots and emergencies with ease.
NEW YORK (Money Magazine) - For any car at any price, the 2004 BMW 5-Series' Active Steering is the year's top tech leap. Describing it barely does justice -- this is something you have to drive to believe, or believe in.
Depending on how fast you're going, the system intelligently varies the steering ratio to produce a sharper or lazier turn relative to how much you're twisting the wheel. Especially below 10 mph, turn the wheel a little and the car turns a lot.
Sounds like no big deal, but it becomes miraculous the first time you execute a sharp U-turn or negotiate a tight parking slot. Suddenly the mental lightbulb comes on: Say good-bye to all that hand-over-hand shuffling, as a roughly half-revolution of the steering wheel produces a graceful swing into a space or around a stationary obstacle.
At what we'll call "fun driving" speeds (roughly 20 mph to 45 mph), the steering ratio slows but still remains quicker than your typical car. Charge down a snaking road, and the system executes lightning-fast directional changes without forcing you to saw at the wheel like an addled lumberjack. At high speeds, the steering becomes marginally slower than a traditional unit, boosting stability and avoiding any hint of twitchiness.
Don't confuse this with common variable-assist power steering, which merely makes the wheel feel lighter at slow speeds and firmer when going fast.
The technology also links up with an electronic stability-control system for further advantage: If the car senses it's about to skid, an electric motor can automatically apply a subtle countersteer to stabilize the car.
If it all sounds like a scary overthrow of human control a la HAL 9000, rest easy: The BMW won't give you a bum steer. The system feels entirely right and natural in every driving situation. You do nothing different, as the technology goes about its business behind the scenes.
Expect other luxury automakers to mimic or match BMW's system. It's that good.
#23
Scris 05 februarie 2004 - 10:06
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi