Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Merita ESP-ul?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 04 septembrie 2003 - 06:53

Merita!
Mai ales in conditii de aderenta scazute, adica ploaie si zapada!
De unde ai pretul de 600 de euro???
Eu stiam ca in ro se aduc sisteme ESP si in general de franare marca Bosh ;) dar nu stiu preturi :D
  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#2 viperu

    the turbocharged

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 444 Mesaje:
Inregistrat: 25-ianuarie 03
  • Location:la volan

Scris 04 septembrie 2003 - 10:08

Merita un Airbag 1000 euro ???

Daca raspunsul e da, atunci posibil ca si ESP-ul merita 600 euro, poate chiar si mai mult daca il poti decupla...
  • 0

#3 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 05 septembrie 2003 - 07:12

Uitandu-ma la V6 aseara am vazut reportaj cu X-type 2.0D ;)
Masina nu are in standard ESP, dar era optional la 500 de euro :D

Viper vezi ca pe Solenza e 170 euroi un airbag(unu singur)!
  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#4 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 05 septembrie 2003 - 10:45

Fara doar si poate ESP-ul (VDC la mine) este aproape indispensabil. Partea rea este ca al meu nu poate fi decuplat, iar partea buna este ca am un ESP Sport care lasa masina sa derapeze un pic si intervine chiar in ultimul moment. L-am pus la munca din greu iarna asta atat pe el cat si pe prietenul sau ASR.

BRAVA, bella ta are vdc?

Numai Bine
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#5 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 05 septembrie 2003 - 02:55

N-are cum sa aibe VDC. Acum depinde si ce masin are ESP. Am vazut CLK cu ESP nedeuplabil care nu a vrut nici mort sa urce peste niste sleauri de 3 cm inaltime, iarna,... ..Dar astea sint probleme minore (insa al dracu de deranjante). Adevaratul avantaj e cind te scapa de la un super accident. Atunci iti vine sa il "pupi"
  • 0

#6 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 07 septembrie 2003 - 11:05

Credeam ca omu are Brava. Acum mi-am adus aminte ca are 1,6 TS.

Spining are legatura omule. Computerul vedea ca rotile patineaza si masina nu se accelera nici moarta. Deci, daca e ESP si ASR e bine sa fie DECUPLABILE
  • 0

#7 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 ianuarie 2004 - 09:42

Salutare Cielo&Stilo si bine ai venit pe forum http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif

Acum in ceea ce priveste VDC-ul, acesta nu poate fi decuplat la mine (Alfa 147) chiar si daca ASR este dezactivat. In schimb am remarcat ca odata cu dezactivarea ASR-ului, VDC-ul intervine o idee mai tarziu in cazul in care masina derapeaza.

Iar din cate am citit ESP-ul nu este chiar acelasi lucru cu VDC-ul (poate doar efectul) deoarece acesta din urma nu intervine asupra motorului ca sa taie gazele in cazul unui drapaj (ceea ce pentru iubitorii condusului sportiv este un avataj)

Numai Bine
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#8 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 11 ianuarie 2004 - 11:40

ce e aia admin ? Are gust bun?

aaa, am aflat cu se poate decupla TOTAL VDC-ul (ESP) la mine. Ridic capota, deschid cutia cu sigurante, scot siguranta cu pricina, o bag in buzunar, inchid cutia si capota.
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#9 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 12 ianuarie 2004 - 02:19

Originally posted by pbman
aicu - si siguranta aia are in grija numai VDC-ul? nu e ocupa cumva si de alte functii?

ai putea sa faci o chestie mai comoda - de exemplu sa legi pe unul din firele care duc la siguranta un buton (I/O) pe care sa-l aduci in interiorul masinii. Nu te mai dai jos din masina in frig, nu te mai murdaresti...

just a thought :)


Cred ca se ocupa doar de VDC deoarece pe display imi scria doar VDC SYSTEM FAILURE si mi s-a aprins si ledul de pe bord. In rest totul era OK.

Ideea cu intrerupatorul este buna http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif dar in mod normal nu as dezactiva VDC-ul deoarece spre deosebire de ESP, acesta nu-mi taie gazele la motor in cazul unui derapaj, deci placera ramane aproape intacta. Problemele apar cand vrei sa te invarti cu frana de mana sau sa faci tot felul de smecherii pe zapada unde VDC-ul nu te lasa cat o fi el de sport.

Numai Bine


[Edited on 12-1-2004 by aiculedtzu]
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#10 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 12:38

cre ca e automatic steering control. adica daca ai 200 la ora si tragi de volan cit poti n-o sa se intimple nimic :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#11 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 12:51

adica directia e controlata de un computer care iti poate anula comenzile tale daca nu se pot face in siguranta. vei vira, dar foarte putin, invers proportional cu viteza.

repet, nu stiu sigur daca asta inseamna ASC, dar descrierea e a controlul directiei.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#12 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 01:25

e aceeasi idee, bmw a dezvoltat-o. mi se pare ca virgula caseta aia e acum electrica.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#13 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 februarie 2004 - 01:25

Ce are BMW Seria5 se numeste Active Steering si sunt singurii care au asa ceva pe masina.

ASC+T exista la unele modele BMW si este un fel de ASR, adica nu lasa rotile sa patineze la plecarea de pe loc si din cate tin eu minte actioneaza pana la viteze de 40km/h.

Peste aceste viteze de regula inra in actiune ESP-ul, sau VDC-ul sau DSC-ul sau ...
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#14 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 februarie 2004 - 01:34

Originally posted by dante01
Toate fac la fel, adica si echivalentele ESP? VDC&co...


La mine, VDC-ul se compune din:

- o unitate centrala care proceseaza datele primite de la senzori

- un senzor care detecteza unghiul de rotire al volanului

- 4 senzori care detecteaza viteza de rotatie a fiecarei roti

- un sezor care detecteaza rotatia masinii in jurul axei verticale

- un senzor care care detecteaza acceleratia laterala (forta centrifuga)
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#15 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 01:49

Ce are BMW Seria5 se numeste Active Steering si sunt singurii care au asa ceva pe masina.



mh mh mh... eu m-am dat in 2001 cu un a8 prin germania, si la 240km/h a tras un prost de volan ca s-a speriat... si nu s-a intimplat nimic :P a virat foarte putin si foarte fin. probabil nu se numeste la fel, dar tehnologia exista si nu e chiar noua.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#16 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 februarie 2004 - 02:14

Cred ca acel A8 avea ceva similar cu Servotronic de la BMW. Adica la viteze reduse servomecanismul intervine mai puternic asupra directiei astfel incat volanul poate fi invartit cu un deget dar la viteze mari volanul tinde sa devina "mai tare" (scade asistenta servomecanismului) pentru ca sa previna accidentele in cazul in care la 200km/h tragi de volan.

In schimb la Active Steering (care este premiera mondiala) unghiul volanului este variat continuu in functie de viteza.
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#17 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 02:19

poate n-am fost clar: nu s-a pus problema ca nu a _putut_ sa miste de volan, nu... volanul mergea la fel de usor, dar a sucit de el destule grade, si directia s-a schimbat foarte putin.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#18 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 februarie 2004 - 02:23

poate au intervenit antipatinajele care au franat rotile/ repartizat cuplul astfel corectand directia ... :P
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#19 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 02:33

bine ma, nu ma crede :P
io eram acolo paralizat si stiu bine cum a fost mersu. nu cred ca te scoate nici un sistem din derapaj daca sucesti volanul la 90 grade la 240 la ora... exceptind ala de care vorbim.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#20 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 04 februarie 2004 - 02:49

:P

ideea este ca din 10 reviste, atat .ro cat si straine, 10 spun ca Active Steering este premiera modiala.

Iar in timpul test drive-ului cu noul 5 nenea de la reprezentanta care statea langa mine 50% din timp doar de el mi-a vorbit.
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#21 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 04 februarie 2004 - 03:50

la mine 50% din timp a tzipat la mine sa merg dracu mai incet iar restul de 50% si-a inghitit vorbele incercind sa se tzina de tot ce putea :P

o fi premiera mondiala tehnologia cu care au realizat-o ei... eu auzisem mai demult de idee, si dupa cum spuneam am vazut-o cu ochii mei in aplicare. ne contrazicem ca la gradinitza acum.... ba a mea e mai mare ! :P
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#22 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 05 februarie 2004 - 10:04

Best Technology: BMW's Active Steering

Computers allow the 5-Series to handle highways, parking lots and emergencies with ease.

NEW YORK (Money Magazine) - For any car at any price, the 2004 BMW 5-Series' Active Steering is the year's top tech leap. Describing it barely does justice -- this is something you have to drive to believe, or believe in.

Depending on how fast you're going, the system intelligently varies the steering ratio to produce a sharper or lazier turn relative to how much you're twisting the wheel. Especially below 10 mph, turn the wheel a little and the car turns a lot.

Sounds like no big deal, but it becomes miraculous the first time you execute a sharp U-turn or negotiate a tight parking slot. Suddenly the mental lightbulb comes on: Say good-bye to all that hand-over-hand shuffling, as a roughly half-revolution of the steering wheel produces a graceful swing into a space or around a stationary obstacle.

At what we'll call "fun driving" speeds (roughly 20 mph to 45 mph), the steering ratio slows but still remains quicker than your typical car. Charge down a snaking road, and the system executes lightning-fast directional changes without forcing you to saw at the wheel like an addled lumberjack. At high speeds, the steering becomes marginally slower than a traditional unit, boosting stability and avoiding any hint of twitchiness.

Don't confuse this with common variable-assist power steering, which merely makes the wheel feel lighter at slow speeds and firmer when going fast.
The technology also links up with an electronic stability-control system for further advantage: If the car senses it's about to skid, an electric motor can automatically apply a subtle countersteer to stabilize the car.

If it all sounds like a scary overthrow of human control a la HAL 9000, rest easy: The BMW won't give you a bum steer. The system feels entirely right and natural in every driving situation. You do nothing different, as the technology goes about its business behind the scenes.

Expect other luxury automakers to mimic or match BMW's system. It's that good.
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl

#23 aiculedtzu

    demisionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.730 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 02
  • Location:Oradea

Scris 05 februarie 2004 - 10:06

Info despre cum lucreaza Active Steering:
http://www.mwerks.co...ticle_136.shtml
  • 0
Alfa Romeo 147 2.0 TS a.k.a. The Black Pearl




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi