Pe mine m-a surprins Perez ca a reusit sa faca un singur schimb de pneuri in 58 de ture. In tura 25 a trecut de la hard la soft. 33 de ture pe soft in conditia in care restul faceau maxim 15. Iar faptul ca a terminat pe locul 7 inseamna ceva.
Felicitari Petrov pentru locul pe podium. Un loc meritat. Imi pare rau ca nu l-a ajuns Massa din urma. Chiar vroiam sa vad cum isi bate joc Petrov de el iar, cum a facut la Abu Dhabi
Tocmai acum am terminat de vazut ultima cursa din sezonul trecut, cea de la Abu Dhabi. Si atunci, Button a reusit cam 30 de tururi pe soft-uri pana a trebuit sa schimbe (impins si de regulament).
Alonso a fost in spatele lui Petrov atunci si nu mi s-a parut ca Petrov a avut alt merit decat acela de a nu gresi (ceea ce e mare lucru pentru un debutant). Titlul lui Alonso a fost pierdut in ordine de:
1) ghinion - atunci cand safety car-ul intra din primul tur si acel incident schimba total dinamica cursei cred ca te poti considera un pic ghinionist
2) lipsa de inspiratie cu privire la cauciucuri - toti cei care au schimbat repede s-au speriat de ceea ce parea o degradare accentuata a cauciucurilor soft. Adevarul e ca cei 3 din fata (Vettel, Hamilton, Button) au mai rezistat inca 10-20 de tururi cu acele cauciucuri, ba chiar s-au distantat mult de pluton.
3) alegerea proasta a momentului de pit-stop - Ferrari a ales sa urmareasca miscarile lui Webber. Sigur, echipa ar putea fi invinuita ca nu a mers dupa Vettel, dar la momentul ala nu stiu cati ar fi ales altfel.
Probabil ca doar talentul lui Alonso a facut ca Ferrari sa se bata pentru titlu anul trecut. In duelul cu Petrov, pana sa ramana blocat in spatele lui, Alonso scotea timpi cu 0.5-1s mai rapizi decat Petrov. Mi s-a parut extrem de cretina ideea de a pune ultima cursa a sezonului pe un circuit unde se depaseste incredibil de greu. In toata cursa nu au fost mai mult de 2 depasiri, iar Alonso si Hamilton, probabil 2 dintre cei mai agresivi piloti, au stat toata cursa blocati in spatele celor 2 masini Renault. Asta cred ca spune multe.
Ce ziceti de prima cursa din noul sezon?
Vettel, fara KERS, a plecat fenomenal de la start si i-a dat peste 2 secunde lui Hammilton in prima tura.
RedBull pana la urma n-a avut un mini-kers cum s-a speculat, ci n-a avut deloc pentru ca nu s-a dovedit fiabil in primul Practice.
Comentatorii au fost mai pertinenti decat vechia combinatie ( un articol frumos despre asta pe Motorsport News). Totusi nu se ridica la nivelul celor de la BBC pe care i-am ascultat cu mare placere de fiecare data.
Dominatia Red Bull pare ca se accentueaza. Vettel este fara indoiala un pilot extraordinar, dar este evident ca si masina il ajuta incredibil de mult. Acum, presupunand ca celelalte echipe si-au dezvoltata Kers-ul cat de mult se poate, cred ca pentru Red Bull va fi un galop de sanatate odata ce isi pun la punct si acest sistem.
E bine ca au luat masuri ca sa creasca numarul de depasiri, pilotii sunt f apropiati valoric, la fel si masinile din fata. Pe hartie ideile par bune, dar de multe ori socoteala din birouri nu s-a potrivit cu cea din cursa.