Franarea
#1
Posted 26 April 2004 - 12:59 PM
ceea ce n-a observat inca nimeni este ca suprafata de contact a cauciucului cu soseaua este aproximativ aceeasi atit pentru cauciucuri late, cit si pentru inguste.
ia cititi voi putin "the wheel and tyre bible" aici:
http://www.chris-lon...tyre_bible.html
in special sectiunea "Fat or thin? The question of contact patches and grip".
poza edificatoare:
http://www.chris-lon...ntactpatch1.gif
shi citeva citate in traducere aproximativa:
1. suprafata de contact a rotilor cu soseaua nu se schimba daca punem roti mai late
2. in formula 1, ca tot s-a dat exemplu, aderenta este datorata fortei de apasare care este enorma (o masina de f1 la 200km/h poate merge pe acoperisul unui tunel fara probleme), si nu latimii rotilor. de asemenea aderenta este mult imbunatatita datorita coeficientului de frecare, adica datorita materialelor din care sint fabricate rotile.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#2
Posted 26 April 2004 - 01:02 PM
este super clasica, o folosesc toti profesorii de matematica. shi intr-adevar demonstreaza ceva, ca daca pleci de la premise false, atunci poti obtine orice rezultate. logica pura, fals implica orice.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#3
Posted 27 April 2004 - 01:30 AM
Alta problema. Dumneavoastra judecati aici problema din punct de vedere al frecarii prin alunecare care are o formula diferita de frecarea prin rostogolire. Si pe mine m-a ros problema asta rau de tot. Problema e ca in liceu se trata doar frecarea prin alunecare, cine nu a facut o f.ckultate tehnica nu prea a avut parte de cealalta forta de frecare. http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/verystrange.gif
La chestia cu discurile nu am ajuns la o concluzie desi m-am chinuit lejer vreo 2 ani. Asa, o presupunere, cred ca discurile se fac mai mari in principal din nevoia de a disipa caldura cit mai bine.
Niste cauciucuri mai late, ajuta la frinare pentru ca aderenta creste mai mult decit scade apasarea normala la suprafata. E relativ simplu.
[Edited on 26-4-2004 by EvilOne]
#4
Posted 27 April 2004 - 09:43 AM
Asta chiar n-am mai auzit-o.Deci puneti-va la bmw roti de dacie ca suprafata de contact e aceasi.Tare de tot.
Unde gasiti site-uri-le astea ma ?
Suprafata de contact e vizibila cu ochiul.Si politia isi da seama cam ce latime a avut pneul la accidente si alte alea.Pai daca ar fi la fel...mare dilema.
Si apropo daca ai presiune mai mica in pneu tot acceasi suprafata de contact e ?
Zau da e la mintea cocosului.
Iar faza cu F1 nu are nici o legatura ca acolo e vb. de aerodinamica la viteze mari ca doar nu pneul o lipeste de asfalt.Si aici e vb. de franare.
CrisArkgoth,
inainte sa te repezi si sa arunci cu vorba, citeste bine ce scrie pe siteul ala, shi cauta referinte despre el. e una din cele mai bune documentatii legate de cauciucuri, jenti si fenomenele asociate. are si sustinere matematica si fizica buna.
shi ca sa fiu in ton cu tine, ce legatura are faptul ca militianul vede LATIMEA cauciucului la accident, cu SUPRAFATA DE CONTACT a aceluiasi cauciuc ? te-ai obosit macar sa te uiti pe poza pe care ti-am pus-o, nu zic sa citesti formulele si explicatiile ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#5
Posted 27 April 2004 - 09:51 AM
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#6
Posted 28 April 2004 - 09:34 AM
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users