Explicatia sta binisor in picioare, faptul ca imbogatesti amestecul peste limita nu va duce la turarea in plus a motorului. Si eu am avut acest senzor dereglat (alta masina, diesel) si simptomele erau cam la fel insa fiind diesel erau si vizibile. Consumul mare 10 in oras http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/gunshot.gif, si dupa o anumita cursa a pedalei de acceleratie scotea fum destul de mult. Mie mi l-au reglat si de atunci nu mai sint probleme. E posibil sa nu scapi fara schimbarea lui.
Dar ca sa incercam una mica ( a mers la un posesor de Leganza http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif ), scoate bornele de la baterie vreo 15 minute, pune-le la loc si da drumu la motor. Asta aduce setarile la default si e posibil sa isi revina. Dupa ce pui bornele la loc, dai drumu la motor astepti vreo 2-3 min la relanti fara sa apesi acceleratia.
Consumul corect se afla dupa metoda cu plin/100km.
consum nubira
Started by EvilOne, May 15 2005 01:55 PM
1 reply to this topic
#1
Posted 15 May 2005 - 01:55 PM
#2
Posted 19 May 2005 - 02:34 PM
flman,
nu cred ca te-au facut din vorbe, mai ales ca spui ca aparea si pe tester. e vorba de senzorul de pozitie a clapetei de acceperatie, TPS (Throttle Position Sensor).
acesta functioneaza cam asa: are 3 pini, si 3 pozitii (nu, nu e un potentiometru, e format din 2 switchuri):
- la relanti (pedala complet libera, clapeta e aproape total inchisa) - se manifesta prin scurt pe pinii 1 si 2, computerul stie ca esti la relanti si iti baga un anumit amestec, plus ca activeaza Idle Control Valve, sau stie ca esti in frina de motor (daca turatia este peste o anumita valoare, uneori 1500 rpm) si atunci taie complet alimentarea cu benzina.
- la Wide Open Throttle (pedala complet apasata, clapeta deschisa la maxim) - se manifesta prin scurt pe pinii 2 si 3, computerul stie ca vrei tot ce se poate din motor si uita de sonda lambda si de debitmetru si iti baga gaz la greu
- pozitia intermediara, cind nu e scurt pe nici unul din pini
acest senzor se "Deregleaza" prin jeg sau prin miscare. pozitia de relanti trebuie sa se deschida imediat ce clapeta a inceput sa se miste; daca nu se intimpla asa, ori stai pe loc cu amestec de mers, ori mergi cu amestec de relanti. in ambele cazuri motorul merge ca draq si consuma ca draq.
[Edited on 19-5-2005 by jaffar]
nu cred ca te-au facut din vorbe, mai ales ca spui ca aparea si pe tester. e vorba de senzorul de pozitie a clapetei de acceperatie, TPS (Throttle Position Sensor).
acesta functioneaza cam asa: are 3 pini, si 3 pozitii (nu, nu e un potentiometru, e format din 2 switchuri):
- la relanti (pedala complet libera, clapeta e aproape total inchisa) - se manifesta prin scurt pe pinii 1 si 2, computerul stie ca esti la relanti si iti baga un anumit amestec, plus ca activeaza Idle Control Valve, sau stie ca esti in frina de motor (daca turatia este peste o anumita valoare, uneori 1500 rpm) si atunci taie complet alimentarea cu benzina.
- la Wide Open Throttle (pedala complet apasata, clapeta deschisa la maxim) - se manifesta prin scurt pe pinii 2 si 3, computerul stie ca vrei tot ce se poate din motor si uita de sonda lambda si de debitmetru si iti baga gaz la greu
- pozitia intermediara, cind nu e scurt pe nici unul din pini
acest senzor se "Deregleaza" prin jeg sau prin miscare. pozitia de relanti trebuie sa se deschida imediat ce clapeta a inceput sa se miste; daca nu se intimpla asa, ori stai pe loc cu amestec de mers, ori mergi cu amestec de relanti. in ambele cazuri motorul merge ca draq si consuma ca draq.
[Edited on 19-5-2005 by jaffar]
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users