crash test clio symbol
traducerea...
Pentru crash test am cumparat un symbol nou cu completatia de baza de 8700$. In dotarea standart a celei mai ieftine versiuni ale berlinei intra airbagurile pentru sofer si centurile frontale cu limitatorul de forta. Deci, l-am lovit de peretele de beton. Airbagul a functionat. Portiera a ramas absolute intreaga. Caroseria a rezistat. Salonul a ramas aproape neatins. Bordul frontal s-a miscat in urma cu citiva milimetri, volanul cu doar 40 de mm in urma si 50 mm in sus. Podeaua de sub picioarele manechenului sofer practic nu e deformat, pedalele sunt doar putin miscate in urma. Misto!
Totusi, usa soferului a fost blocata pe veci. Pe de o parte, asta e un indice al durabilitatii constructiei, doar la usile din fata ale Symbol-ului sunt prevazute nu doar bare puternice de siguranta, dar si niste �colti� speciali, care in urma loviturii intra in caroserie si fixeaza usile pentru a nu se misca intr-un mod nedorit. Pe de alta parte, sa deschizi usa soferului dupa un astfel de accident e posibil doar cu ajutorului rangii sau a altor unelte. Si in plus la aceasta incuietorile usilor din spate s-au blocat de la lovitura � butoanele de pe use sunt apasate, cu toate ca la start Symbolul era cu incuietorile deblocate. Reiese ca pentru a nimeri din afara in interiorul unui Symbol dupa un accident pentru a ajuta victimele e posibil doar prin usa din dreapta fata. Sau poate victimele or sa iasa singure vii si nevatamate?
Soferul a fost foarte bine ajutat de airbag � cind manechenul a inceput sa se aplece catre volan, in fata lui deja s-a deskis aribagul. Contactul cu airbagul a fost stabil � capul s-a infipt exact in centru. Judecind dupa accelerometru, airbagul nu a fost spart. Incetinirea la virf nu e mai mare de 52 g, coeficientul integral al probabilitatii traumei creierului HIC e de 489, mult mai jos de limita periculoasa de 1000 de unitati. Si cu vertebrele cervicale ale e totul in regula � indicii tuturor celor 3 senzori �vertebrali� ale manechenului sunt departe de limitele periculoase.
Toate acestea nu sunt doar meritul airbagului: in urma accidentului Symbol a �functionat� ca un complex bine calculat. Lonjeronul (?) din stinga s-a indoit, inghitind energia impactului: usa in acest timp a stat de-a lungul orificiului si a �tinut� caroseria, ajutind structura de forta sa imparta sarcinile uriase ale impactului. Scutul motorului aproape ca nu s-a miscat din loc, de aceea si miscarea volanului nu a fost mare � el nu s-a miscat intr-o parte si, corespunzator, nu a luat cu el airbagul. Mai adaugati si functionarea exacta a fixatorilor centurilor si blocului electronic de conducere a airbagului. Mai mult, electronica s-a grabit putin sa deskida airbagul. Insa asupra eficacitatii functionarii ei aceastat nu a influentat, iar in cazul unui accident aceste citeva milisecunde de graba pot fi cum nu se poate de necesare.
Priviti ce forma a luat airbagul deschis � cupola e mare, nu ai cum sa ratezi. Si, normal, odata cu deschiderea aribagul a inceput imediat sa se desumfle � gazul iesea afara prin niste orificii mari de la baza cupolei.
In cazul Symbolului indicele TI la glezna este putin ridicat, adica minus 0,8 baluri din maximele posibile 16. in plus, a trebuit sa reducem nota pentru protectia capului � daca probleme soferului au fost rezolvate cu ajutorul airbagului, pasagerul totusi a ajuns cu capul pina la bordul frontal. E bine ca acest bord la Symbol e sigur din punct de vedere al pericolului traumelor � plasticul moale a slabit puterea impactului eficient, si coeficientul nu a depasit limita periculoasa de 68 de grame. Dar coeficientul HIC pentru pasager (801) e undeva la mijlocul dintre limitele zonelor rosii si verde. Si asta inseamna inca minus 1,7 baluri.
In plus, indicatorii senzorilor toracici ai ambilor manecheni au fost mari � 2,6 puncte.
In schimb Symbol a obtinut toate cele 4 puncte pentru protectia coapselor si genunchilor. Cu toate acestea, cind expertii EuroNCAP au incercat hatchbackul Renault Clio in 2000, ei au scazut nota protectiei coapselor cu un punct pentru zonele periculoase de sub bord, din cauza unei placi de metal sub cilindrul volanului. Insa aceasta placa a fost facuta anume pentru protectia picioarelor. Ea este neteda si in plus, fixata cu resorturi, in cazul impactului pur si simplu se infunda inauntru, nepermitind picioarelor sa intre in contact cu detaliile cilindrului volanului. Statistica confirma eficienta acestei masuri: in nici un accident in care a fost implicat Clio nu au fost traume ale genunchilor.
Symbol a adunat 11 puncte din 16 posibile in cazul impactului frontal. Si aceasta reflecta destul de bine realitatea. Crash testul nostru a confirmat ca sedanul Symbol si Clio sunt facute dupa acelasi standard. Au caroserii rezistente, centuri foarte bine functionabile si airbagul soferului, interiorul trauma free. Aprop, pentru 300 $ in plus, symbolul poate fi comandat cu pachetul de siguranta, in care intra ABS si airbagul pentru pasager.
Asa ca in seria crash testelor Autorevu dupa regulile EuroNCAP a aparut un nou leader. Acum stim sigur ca renalut symbol de productie turceasca chiar si cu dotarile standard in cazul unui impactului protejeaza soferul si pasagerul mult mai bine decit Lada 1100 sau Sviatogor, nemaivorbind de astfel de masini ca Ij-2126, Volga, Oka sau Daewoo Nexia de productie uzbeca...
- Vede profil: Mesaje: danutz_r
Community Stats
- Grup: Members
- Mesaje: 4
- Vizualizari: 632
- Titlu User Nou venit
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Male
-
Location
bucuresti... tr...ue
-
Marca
renault
-
Model
symbol
-
Motorizare
1.5 dci 80
Mesaje scrise de mine
In subiectul:Crash tests / Rezultate EuroNCAP
06 decembrie 2007 - 11:21
In subiectul:Stiri si zvonuri din industria auto
06 decembrie 2007 - 11:11
PEUGEOT 407 SE PREGATESTE PENTRU FACELIFT, IN ASTEPTAREA LUI PEUGEOT 408 - 06 Decembrie 2007
Anul 2008 va marca o mare confruntare intre noile berline lansate pe piata de constructorii francezi.
Dupa deja anuntatele Renault Laguna III si Citroen C5 II, ultima venita in aceasta categorie va fi Peugeot 407 `Phase 2`.
Este vorba de viitorul Peugeot 407 cu facelift, care isi va face intrarea pe piata, dupa toate probabilitatile, la primavara, la un pret putin mai mare decat cel al actualului 407 (cateva sute de euro). Majorarea de pret va fi justificata, insa de dotarile de baza complete (climatizare cu doua zone, toate geamurile actionate electric, stergatoare de faruri, etc) si de noile variante ale motoarelor pe benzina. In privinta infatisarii, posteriorul este inspirat din 407 Coupe, in timp ce partea frontala este preluata de la noul 308.
Peugeot 407 facelift va fi disponibil pe piata timp de trei ani, pana cand va fi inlocuit de viitorul Peugeot 408, anuntat pentru anul 2010.
detalii...
Anul 2008 va marca o mare confruntare intre noile berline lansate pe piata de constructorii francezi.
Dupa deja anuntatele Renault Laguna III si Citroen C5 II, ultima venita in aceasta categorie va fi Peugeot 407 `Phase 2`.
Este vorba de viitorul Peugeot 407 cu facelift, care isi va face intrarea pe piata, dupa toate probabilitatile, la primavara, la un pret putin mai mare decat cel al actualului 407 (cateva sute de euro). Majorarea de pret va fi justificata, insa de dotarile de baza complete (climatizare cu doua zone, toate geamurile actionate electric, stergatoare de faruri, etc) si de noile variante ale motoarelor pe benzina. In privinta infatisarii, posteriorul este inspirat din 407 Coupe, in timp ce partea frontala este preluata de la noul 308.
Peugeot 407 facelift va fi disponibil pe piata timp de trei ani, pana cand va fi inlocuit de viitorul Peugeot 408, anuntat pentru anul 2010.
detalii...
- Vede profil: Mesaje: danutz_r
- Privacy Policy
- Regulament ·