Salt la continut


holloch

Inregistrat la: 10 ian 2008
Offline Ultimul click: ian 21 2008 09:36
-----

Mesaje scrise de mine

In subiectul:Pas Cu Pas ... Cumparare Masina din Belgia si Germania - partea a II-a

18 ianuarie 2008 - 10:23

Eu am cumparat asta vara o masina din germania de la particular. Uite pasii care i-am urmat:

1. Omul a venit cu un model de contract vanzare-cumparare in germana. E datoria lor sa vina cu asa ceva pentru ca au nevoie sa faca dovada vanzarii.

2. Am semnat contractul dupa ce am completat cu toate datele.

3. Am mers la un centru de inmatriculari unde:

- Am platit asigurare pe 15 zile - 90 eur la biroul de asigurari
- la ghiseul unde se fac briefuri am platit doua taxe parca de 30 euro
- o doamna de acolo a facut brief-uri mare si mic pe numele meu si a retinut brieful mic de la neamt.

In final mi-am montat numerele pe masina iar ca acte am avut:
- brief mic pe numele meu de la inmatriculari
- brief mare pe numele meu de la inmatriculari
- brief mare original al masinii de la neamt dar stampilat cu "Vandut" parca la inmatriculari
- contract de vanzare-cumparare de la neamt

Nota: Din cate am vazut brief-ul mic e talonul si cel mare cartea de identitate raportat laactele noastre.

M-au mai intrebat daca vreau nu stiu ce carte verde dar am zis ca nu ne trebuie.


Merci :)

La ghiseul de inmatriculari te-ai dus cu cel care ti-a vandut masina? Iar daca da, si prezenta lui e necesara acolo, ce anume trebuie sa faca el acolo?

Nu vad de ce ai lua o masina din Germania ca sa o inmatriculezi in Italia. Pe langa faptul ca nu poti sa o inmatriculezi pe numele tau (decat daca ai cetetenie italiana) ai iesi mai scump in termeni de asigurare si impozit decat daca ai inmatricula-o in Romania si apoi sa o folosesti in Italia. Doar ca in Romania va trebui sa platesti taxa de inmatriculare. Cred ca e mai simplu sa cauti o masina buna in Italia si sa o tii inmatriculata acolo.

Pe de alta parte fara T�V valabil nu poti sa iesi afara din Germania iar daca o inmatriculezi in Italia T�V nu mai are nici o treaba fiind valabil doar pe actele de inmatriculare germane.


E o situatie mai aparte. E vorba de un job care-mi permite sa inmatriculez masina pe numele meu fara sa am cetatenie italiana, care ma scuteste de impozit si taxe, dar care ma impiedica sa cumpar o masina folosita din Italia. Stiu ca suna ciudat. :)

Oricum, merci pentru informatia cu TUV-ul. Cu alte cuvinte, la inmatricularea in Italia se face oricum o inspectie tehnica a masinii si TUV-ul nu ma ajuta cu nimic, nu?

In subiectul:Pas Cu Pas ... Cumparare Masina din Belgia si Germania - partea a II-a

10 ianuarie 2008 - 04:32

Daca cumperi numere "de zoll" (Ausfuhrkennzeichen http://www.nondos.co...bestellung.html ) care se dau numai cu carte verde (15, 30 zile sau mai mult) poti sa iesi linistit cu masina din tara. Singurul dezavantaj este ca nu se incheie asigurare CASCO care sa acopere si furtul.
In schimb cu numere galbene(Kurzzeitkennzeichen ), cele valabile 5 zile, chiar si cu carte verde nu prea cred ca te lasa sa iesi din tara.
Nici cu numere rosii romanesti nu poti sa iesi din tara, sun valabile doar in Ro.


In primul rand multumesc celor care contribuie pe acest forum, cred ca faceti un serviciu substantial unui numar considerabil de oameni.

M-ar ajuta foarte mult, si cred ca si pe altii, daca ai putea, tu sau altcineva in tema, sa treci in revista pas cu pas formalitatile la cumpararea unei masini din Germania de la o persoana fizica. Eu as vrea sa-mi iau o masina ieftina de acolo, cu numere de zoll valabile 3 luni. Intrebarile mele se refera strict la proceduri si hartogarii, mai putin la partea tehnica de cumparare a masinii. Din ce am inteles citind, ca si altii, ore bune acest topic grozav, ar fi asa:

1. Descarc un contract de vanzare cumparare de pe net. Aveti careva un link cu un astfel de contract, care sa acopere tot ce e necesar? Preferabil in germana/engleza.

2. Ma duc la proprietar, si daca totul e okay cu masina, semnam acest contract si ii dau banii.

3. Mergem apoi la cel mai apropiat centru de inmatriculari (Zulassungstelle, daca bine am inteles). Aici el face radierea masinii, iar eu cumpar numerele rosii si asigurarea pe 3 luni.

Corecteaza-ma te rog daca am incurcat ceva. :)

Cateva intrebari suplimentare:

4. De ce acte are nevoie masina in mod obligatoriu ca sa o pot cumpara? Talon, carte de service, mai este ceva?

5. Ce se intampla de fapt la serviciul de inmatriculari? Fostul proprietar face singur radierea, obtine o hartie pe care daca mi-o da el poate pleca? Dupa care merg cu dovada radierii si contractul de vanzare cumparare la asigurare (din cate am inteles, un chiosc in fata centrului de inmatriculare), cumpar asigurarea si ma intorc sa depun actele pentru numerele de zoll?

6. Am intrat pe site-ul de la linkul dat de tine (nondos.com). Am vazut ca asigurarea pe 3 luni + cartea verde costa 240 de euro. Desi nu prea inteleg ce inseamna Doppelkarte. Pretul acestei asigurari depinde de firma? De aici diferentele pe care le-ati platit voi cumparand asigurarea la centre de inmatriculare diferite? Pe site-ul respectiv poti comanda online. Banuiesc insa ca poti face asta doar dupa ce ai contractul de vanzare-cumparare incheiat si datele masinii, nu?
7. Verificarea tehnica intr-o tara UE e valabila la exportul in alta tara UE? Eu practic as vrea sa folosesc masina asta vreo doua luni, dupa care sa o duc in Italia, unde incep un job, si sa o inmatriculez acolo. Perioada de valabilitate a TUV-ului din Germania s-ar continua in Italia?



Stiu ca-s multe intrebari, si imi cer scuze pentru asta. Dar cred ca ati fi de un real ajutor, raspunzand, celor ca mine - care vrem sa incercam sa ne descurcam singuri cu tranzactia, fara sa avem vreo experienta in acest sens. Merci anticipat. :beerchug: