Leon este încă prea proaspăt pt a avea gama completă. Vor urma şi versiunile mai extreme.
Leon Cupra cu 240CP si 6,6 sec/0-100 nu era extrema? Dar poate datorita "liniei mai latine" facea concurenta "neloiala" la GTI si la R32.
stanley nu a adaugat prieteni inca
02 octombrie 2013 - 10:04
Leon este încă prea proaspăt pt a avea gama completă. Vor urma şi versiunile mai extreme.
Leon Cupra cu 240CP si 6,6 sec/0-100 nu era extrema? Dar poate datorita "liniei mai latine" facea concurenta "neloiala" la GTI si la R32.
01 octombrie 2013 - 10:45
Macar 1,4TSI e cu cutie manuala iar in echiparea FR se adreseaza unui anumit segment, acuma varful de gama a ramas Leon 1,8TSI doar cu DSG, iar la diesel, 2,0TDI cat cuprinde! Leon 2,0 TSI si Leon 2,0TSI Cupra de 240CP au iesit din gama. Poate VW a considerat ca s-au obraznicit si le-a mai taiat din elan
01 octombrie 2013 - 07:13
Discutia s-a indepartat de tema pe care am incercat eu sa o propun, e vorba de un fenomen pe care eu l-am constatat in special la clasa compacta a unor producatori mai "polulari". Ceva mai in urma, in afara modelului de varf al clasei care avea si un pret pe masura, exista, imediat sub el, o varianta mai ieftina ca dotari, dar tot cu veleitati sportive. De exemplu: la Golf, pe vremea cand nu aparuse inca R32 si GTI-ul cu motorul de 2,0 DOHC (2 axe cu came)150 CP era "varful" mai exista o varianta GT cu motorul de 2,0 de "doar"115CP dar cu conformare sportiva. La fel, la Opel, Astra GSI era varful de gama la clasa compacta (motorul era DOHC, similar cu cel de la GTI) dar mai era imediat in jos un Astra GT cu motorul de 2,0i de 115 CP dar tot cu conformare sportiva. Deci cine nu isi permitea financiar varianta de varf, gasea o masina cu motor de 2,0 conformata sportiv (sasiu sport, cutie de viteze cu rapoarte scurte, volan sport, etc) cu putere peste 100CP si la un pret rezonabil. Acuma se zambeste cand vine vorba de puterile astea, dar e vorba de anii 90 !. Ar mai fi exemple.
Acuma, daca nu-ti poti permite varianta de varf de la clasa compacta a marcii respective, in jos este un "gol" pana la prima motorizare (dar nu motorizarea este totul ci si conformarea "sport" a masinii conteaza). Din ce stiu eu pentru clasa compacta actuala, situatia asta s-ar intalni la VW Golf, Opel Astra, Honda Civic, Mazda 3 si poate ar mai fi exemple. Eram tentat sa-mi iau un Astra dar modelul actual a ajuns la 4,50m si 1500kg iar motorizarile pe benzina actuale misca greu o astfel de masina, iar Astra OPC este din alta lume
01 octombrie 2013 - 02:28
Esecuri se intampla si la case mai mari. Mercedesul clasa A, povestea cu distributia pe lant de la celebrul BMW 320 D( N47) si de la cooperarea BMW cu Peugeot la Mini Cooper S si Peugeot 207, prima generatie de la Audi TT - treaba cu aerodinamica, etc. Important este ca firmele sa-si asume cu demnitate esecul!
La generatia de Opel Astra F din anii 90 nu era rezolvata problema legarii la masa a busonului de cauciuc unde se introducea stutzul de alimentare cu benzina, se incarca electrostatic zona si de la o scanteie au fost cazuri de incendiu la pompa. M-au chemat la service (cu scuzele de rigoare ! )si mi-au montat un colier care strangea cauciucul pe metal pentru a asigura un contact electric perfect si treaba s-a rezolvat simplu.
01 octombrie 2013 - 01:10
nu m-as hazarda sa fac astfel de afirmatii in locul tau
In 2008 de curiozitate m-am programat sa fac un drive test, tocmai adusesera la dealer o masina noua special pentru asta. Inaintea mea a facut altcineva plimbarea, am intrat dupa el in masina impreuna cu tipul de la firma si in momentul ala am simtit un puternic miros de ferodou frecat. La intrebarea mea, mi se spune ca masina fiind noua e mirosul de la ceara arsa cu care vine masina protejata pe dedesubt. Povesti, era mirosul de la ambreiajul frecat datorita cuplului imens al motorului pe benzina turbo de 260CP si , se vede, al unei erori de conceptie. Dar senzatia pe care mi-a oferit-o masina la condus in minutele alea a fost cu totul speciala!
Nu stiu cum se comporta varianta diesel, dar (ca si la Subaru Forester) era asteptata cu interes!