La pct 1 - sunt inductori de cale care sesizeaza ca trenul a depasit limita de viteza.Acestia declanseaza doar frana electropneumatica.Pai acea frana este declansata din diferiti factori .
1. Mecanicul trece cu viteza mai mare decat cea permisa pe un sector si inductorul crezand ca mecanicul a adormit la comenzi aplica frana de urgenta .
2.Mecanicul nu observa un semnal pus pe rosu iar sistemele trenului aplica automat frana de urgenta . Cei drept astfel de intamplari sunt extrem de rare . La metrou in 30 de ani de exploatare numai 2 mecanici au depasit semnale puse pe rosu . O fapta ca asta iti trebuie ca sa iti pierzi slujba si sa fii dat afara din siguranta
circulatiei. Din auzite am inteles ca nici macar taximetrist nu te mai poti face daca nu ai motive intemeiate pentru care ai depasit acel semnal .
3. Se apasa semnalul de alarma care din cauza pozitionarii foarte proaste se poate activa foarte usor cam de catre toata lumea . Este imposibil sa nu fie zi in care tata sa nu se planga ca i s-a tras semnalul de alarma de cel putin 2 ori .
4. Bruscarea controlerului de mers . Maneta care activeaza tractiunea cat si frana e foarte finuta si cred ca acesta este principalul motiv pentru care lumea injura . Este posibil ca mecanicul sa fie autorizat de curand pe BM si inca mai invata sa controleze rama . Dar in majoritatea timpului sunt doar mecanici badarani
La ramele vechi ( IVA ) mecanicii castigau in notorietate prin abilitatea lor de a opri trenul numai din frana KD2 . Este un fel de "frana de mana" la ramele de metrou . Maneta se afla undeva sub bord si franele sunt doar pe aer ... daca dozezi prea mult si sabotii se blocheaza pe roata , la revedere ! Umpli doua frigidere garantat . Testul consta in a intra in statie la viteza cat mai mare si de a frana trenul numai din KD2 in asa mod incat sa nu depasesti oglinda si fara sa rupi gaturi printre pasageri . Recordul lui tata e franare perfecta de la 72 km/h la statia Dristor 1 , cei drept in metrou aproape gol
Ce pot sa spun , decat ... of of , plictiseala asta !
La pct 2 - sunt si inductorii,dar intre sine sunt niste intreruperi (mai pe intelesul tuturor) care trecand roata peste ele practic fac contact intre ele.Ce-i drept, de vreo 2 ori s-a lasat cu consecinte grave trecandu-se peste rosu (Cristian,intreaba-l pe tatal tau de "Marmandel") una din ele fiind cand s-au lovit 2 trenuri,unul fiind in statie.Semnalul rosu a fost depasit de nenumarate ori,motivele fiind diverse.
La pct 4 - nu exista bruscare a controlerului de mers,poate a controlerului de bord.Controlerul de mers se afla sub tren,si e comandat de cotrolerul de bord,dar nu direct.Comanda se duce la un sistem automat de comanda(SACVAM) si de acolo mai departe...Iarasi e gresit sa spui ca il bruschezi,nu exista asa ceva.Sunt doar niste comenzi.Franarea se face pana la 10 km/h electric,iar de acolo trenul comuta pe frana electropneumatica.Doar daca e defect,deconecteaza automat etc,etc,etc