Pai scuterul e scuter si motocicleta e altceva.Nu stiu daca scuter sau motocicleta, problema ar fi :
-bugetul
-parcarea acasa peste noapre incat sa nu dispara.
-intretinerea/consum(abile).
Cerinte:pret mic si zgomot putin. Urasc sa fiu deranjat de zgomot si nu as vrea sa fac si eu asta.
Scuterele se fura mai des, se inmatriculeaza la primarie fara acte. Motocicletele se dezmembreaza dupa furt, modelele polulare sunt mai cautate. Exista alarma cu pager. Eu o tin legata de gard cu alarma cu pager. N-ai cum s-o bagi in scara blocului ca nu-i bicicleta si nu te urci pe scari cu ea. Toate au macar 200kg. Casco nu e o optiune decat la cele noi.
Intretinerea la o motocicleta costa cat la o masina, chiar mai mult, daca e una puternica si trebuie musai consumabile performante. 200-300E un set de cauciucuri, 150E un kit de lant, 100E placute de frana, 50E un schimb de ulei, 50E simeringuri si ulei furca, 50E filtru de aer, 100E o baterie buna. Astea sunt consumabile se schimba la 1-3 ani. Piesele sunt si ele foarte scumpe. Consumul e 6-10 in funcite de stilul de mers. Deci nu faci economie cu motocicleta, din contra, bagi o gramada de bani. Mai costa si echipamentul 500-1000E, una peste alta e gaura in buget o motocicleta dar iti ofera si niste satisfactii si senzatii deosebite, scuterul e doar de transport.
La modelele mai cuminti e ceva mai ieftina intretinerea probabil si la scutere, daca nu sunt chinezarii care se strica de 3 ori pe saptamana. Consumul e de 4-5 la modelele de 500cmc, 2-3 la alea mai mici, 125/250.
Cu toba de fabrica toate fac zgomot in limite rezonabile si nu deranjeaza. Trebuie sa se incadreze in normele de zgomot pana la o anumita turatie. La 10000rpm urla si cu toba standard.