Salt la continut


Dragos (Dee)

Inregistrat la: 13 ian 2013
Offline Ultimul click: feb 02 2013 11:08
-----

Mesaje scrise de mine

In subiectul:Taxa de prima inmatriculare

02 februarie 2013 - 11:06

Baieti am citit articolul de pe homepage si am tras urmatoarele concluzii:

1. Draga de Rovana este o imbecila. De obicei nu judec oamenii dupa fata insa dupa ce am auzit-o vorbind si argumentand (ma rog incercand sa..) raman la parerea ca este o casnica frustrata neo-comunista (doar este membra Socialist International Women) cu permanent de membru marcant al partidului comunist si cu o mentalitate de om care nu a lucrat vreodata in mediu privat (ma rog a lucrat la Gerovital..) si intr-un mediu concurential, unde performanta conteaza si nu mediocritatea si resemnarea. Ea are niste idei fixe si chiar incearca sa se autoconvinga de faptul ca acest timbru in forma actuala este corect.

2. De acord cu oaspetele, Pai draga mea, motivul pentru care erau putine masini non-euro sau E1 si E2 este pentru ca oamenii nu le mai aduceau, taxele fiind mari. Acum, datorita generozitatii tale vom fi invadati de astfel de cazaturi. Ideea este ce se intampla in viitor nu cum este in prezent piata.

3. Euro 3 si Euro 4 reprezinta pericol. Adica un VW Golf 5 sau Astra H din 2005-2006 masini cu sisteme de siguranta pasiva si activa standard si motoare relativ moderne plus o stare de functionare foarte buna sunt periculoase iar "pisicutele", "ursuletii" si alte patrupede ruginite fara ABS si cu ITP-ul luat pe naspa din 1998 incoace sunt super safe. Pentru ca au viata scurta si, mai nou, volan pe dreapta. Buuuun rationament, nu ma mira faptul ca ai ajuns ministru. Zice ea ca masinile astea au durata scurta de viata..HA HA HA. Am spus-o si o repet. Vor trage romanasii de rable cat vor putea si peste 5 ani tot ce s-a intinerit prin programul RABLA se va fi naruit. 

Au spus-o nenumarati specialisti si sunt de acord cu ei: problema in RO nu este neaparat vechimea parcului auto, ci starea tehnica deplorabila a majoritatii automobilelor din care este alcatuit. Avem masini fara frane, care polueaza cat 3 camioane RABA, cu anvelope uzate si vechi de 10 ani, cu instalatie ilegala de xenon din China care lumineaza orice numai drumul nu, cu beculete albastrui. Nu am vazut filtru in trafic ca sa le luam talonul acestor inconstienti care reprezinta un real pericol. Dar marim taxele la Euro 3 si Euro 4...make a lot of sense right?

4. Ma incurajeaza sa cumpar masina noua zicea ea din spatele cocului de cuconeta ne fe he he. Oare? Pai tocmai mi-ai compromis efortul de a cumpara o masina noua deci cum functioneaza treaba? poate nu stiu eu si trebuie sa ma indrume" d-na Doctor in managementul sistemelor industriale. Ti-oi fi luat si tu doctoratul ca mentorul Victoras? Pun pariu ca da.

5. Hai sa vedem cati bani colecteaza din taxa asta?...Sa tragem linie la final de an..si apoi sa vedem cat ar fi colectat din TVA incasat pe masinile noi pe care nu si le vor mai lua oamenii plus taxele de prima inmatriculare ce nu vor mai fi incasate pt aceleasi masini. 


In subiectul:Taxa de prima inmatriculare

27 ianuarie 2013 - 04:19

@cata69 - ai dreptate. Cred ca si Ponta se foloseste de argumentul "dezbatere publica" pentru a vedea care va fi reactia. Daca incep oamenii cu protestele atunci o dau la intors...Chuckie nu cred ca se va apropia de subiect tocmai pentru a nu fi expus...dupa cum spuneai si tu.

 

Cert este ca incertitudinea din piata are acelasi efect. Blocarea tranzactiilor fie ca vorbim de masini noi sau SH. Chiar sunt curios daca ajuta acest lucru pe cineva. 

 

Eterna tergiversare romaneasca..



Nu stiu cat de accurate este acest calcuator.

 

Pentru masina mea, 2006, E4, 156 g CO2, 1598 cmc vine 3,181 RON tax

 

http://www.4tuning.r...bru-mediu-2013/


In subiectul:Taxa de prima inmatriculare

27 ianuarie 2013 - 11:08

Pot sa vorbesc din perspectiva unui om care dorea sa-si achizitioneze o masina noua, deci sa contribuie la revenirea pietei auto, sa plateasca TVA la stat pentru aceasta masina, sa plateasca taxa de inmatriculare, sa aduca o masina noua in circulatie (in "parcul auto") (atentie nu spun ca as fi salvat eu piata auto cu o masina cumparat - vorbim de o analiza la scara micro pentru exemplificare). Ce s-a realizat cu aceasta taxa in cazul meu:

1. Dealerul de masini noi nu mi-a mai cumparat masina la trade in ca avans pentru cea noua;

2. Nestiind exact cat si daca trebuie sa plateasca, potentialii cumparatori din piata nu vor sa cumpere masina mea (productie aprilie 2006), masina excelent intretinuta si achizitionata de la dealer - nu din import SH.

3. Eu nu dispun de toata suma pentru avans deci NU pot sa cumpar o masina noua.

 

Oricat am analiza situatia, rezultatele acestei taxe in formatul actual sunt:

1. se incurajeaza importul de masini SH vechi pentru care taxa a scazut simtitor - vezi chiar Dacia 1310, Grand Cherokee din 19..toamna si lista poate continua. Deci platim mai multi cei cu masini Euro 3 si 4 si taxa devine acceptabila pentru Euro 1 si 2. Asadar, liber la "cazane" si sa creada Rovana Plumb ca acele autoturisme vor avea durata scurta de viata. Fara a investi in revizii, dar cu multe elemente de personalizare tip jante cu marime neomologata la RAR, folie din targ, xenon din China si anvelope SH din 2001, aceste bombe pe roti ne vor pune in pericol viata tuturor.

2. se afecteaza grav vanzarile Dacia (si Ford cat erau ele pt B-max). Publicul amator de masini SH nu va mai lua in considerare un Logan/Sandero nou ci se va orienta spre Focus, Astra, Golf mai vechi (o spune chiar dl Stroe). Dacia va conta doar pe export si locurile de munca de la Dacia si Ford ar putea fi afectate.

3. incertitudinea va afecta grav piata auto per ansamblu. Desi am ajuns la cifre de vanzari similare celor din 2008, acum acest proiect de lege da lovitura de gratie pietei auto (de masini noi). Urmeaza groapa Marianelor pentru graficele de vanzari.

Nesiguranta din piata nu mai motiveaza clientii sa ia un credit si sa cumpere o masina noua, platind CASCO pentru ea. 

 

Ce solutie mi s-ar fi parut cea mai ok: modelul european cu impozit anual, asa ar fi crescut si colectabilitatea taxei. Nu o platesc doar la o eventuala revanzare, o platesc anual (desi oricum plateam impozit deja pe ea dar ma rog..accept si taxarea pentru poluare). Sa nu mai spun ca ar plati si cei care isi lasa rablele sa putrezeasca in fata blocului si poate asa s-ar mobiliza sa elibereze miile de locuri de parcare transformate in cimitir ad-hoc de masini.

 

Va recomand si acest interviu din Ziarul Financiar

 http://www.zf.ro/zf-...u-auto-10522792

 

Sunt foarte dezamagit de asteptarea acestei taxe in forma actuala.


In subiectul:Opel Astra H 2006

20 ianuarie 2013 - 10:37

NU mai știu exact modul de funcționare. Din ce-mi aduc aminte ai 1-3-5 cu 2-4-6, dar nu poți să te duci din 4 în 2 fără să treci prin 3.
 
Când am timp o să fac niște teste la mine.


Cata69 - eu au am condus DSG 7 si pot sa-ti spun ca in modul Drive, masina schimba in treapta superioara imediat pana in 2000 rpm. Se pare ca modulul de gestionare electronica a modului de functionare opereaza schimbarea treptelor pt a obtine un consum foarte bun si imediat iti taie elanul. Te trezesti frecvent ca mergi cu 70-80 km la ora si esti in treapta a 6-a sau a 7-a. Acel lag se produce la un kick-down in D, daca vom comuta in modul Sport cutia schimba la 3600 rpm (cel putin pe masina de test de la PBN - 1.2 TSI 105 cp, Highline, DSG7).

Alexx - man sunt convins ca la GTI avem cu totul alt set-up si cutia schimba mai rapid. Si lag-ul nu este produs de lipsa de cuplu in DRIVE, pur si simplu se simte o jumate de secunda de "gandire" pentru selectarea treptei potrivite in functie de apasarea acceleratiei ceea ce nu este anormal deloc, ci doar diferit de o manuala.
Referitor la probleme variantei 1.2 TSI am precizat mai sus ca m-am documentat foarte bine inclusiv de pe forumurile monomarca dar si la Service-ul VW si problema a fost limitata la 3 luni de productie (masini cu CIV 2011). Motorul de pe versiunea Golf VII este unul cu nou ca layout si componente (turbina, distributie) - chiar si codul motor intern e a altul. De aceea se spune ca nu e recomandat sa iei un motor in primul an de productie. Inevitabil apar probleme de copilarie. Atentie, problema a existat si la 1.4 TSI insa pentru ca 1.2 TSI reprezinta grosul vanzarilor din gama (in Romania cu atat mai mult) era normal dpdv statistic ca sesizarile cele mai multe sa existe in legatura cu aceasta varianta. Totodata, VW ofera acum 4 ani garantie- un rol in aceasa masura l-a jucat si o ancheta a AutoBild Germania, demarata in urma unor sesizari de la posesori privind problemele cu lantul de distributie. Drept urmare s-a si renuntat la lant pe toate versiunile 1.2 si 1.4 TSI, iar la vremea respectiva furnizorul de lanturi a fost schimbat imediat.

Daca stiti germana sau utilizati Google translate puteti citi mai multe aici. Macar pentru a vedea ce inseamna jurnalism auto de calitate, multe peste ce se intampla la noi..Cei de la Auto Bild chiar au solicitat (si obtinut) o intrevedere cu reprezentatii Customer Service/Quality Assurance de la VAG pentru a lamuri problema.

http://www.autobild....en-3342557.html

In subiectul:Opel Astra H 2006

19 ianuarie 2013 - 03:34

Sa va raspund pe rand :) 

 

Greutate Golf VII: Pai un Golf VI 1.2 TSI avea aproximativ 1240 kg in talon (1,4 TSI 1290 kg in talon). Astra mea are 1260 kg in talonul. Jetta trebuie sa aiba cam 1340-50 kg in functie de motor. Golful 7 1.2 TSI are, conform datelor de la producator 1170 kg. Scaderea de greutate este obtinuta prin utilizarea unor oteluri ultra rezistente (aluminiul a fost pastrat pentru Audi ;) cea mai mare scadere fiind obtinuta de la caroserie.

Conform Autozine la unele versiuni (2.0 TDI 150 cp) diferenta este de doar 20 de kg ceea ce este oricum de laudat avand in vedere ca toate modele din clasa au crescut greutatea de la o generatie la alta:

"The MQB also stresses on lightweight construction. In the new Golf, the monocoque body employs a lot of high-strength steel and hot-stamped steel to cut 23 kg while improving rigidity and crash performance. Other areas see similar weight reduction, such as engines (up to 40 kg), running gears (up to 26 kg), seats (7 kg), air conditioning (2.7 kg) and electrical system (6 kg). Volkswagen claims total weight saving is up to 100 kg, although in most cases we found the actual weight saving is between 20 and 80 kg when compared with the equivalent old models."

 

Suspensie- cata69 are dreptate. VW a decis ca motoarele de baza pana la cel de 122 cp nu au nevoie de o suspensie multi link, alegand in schimb sa puna standard programul XDS - diferential blocabil electronic.

 

"Another major change is the rear suspension. While most models continue to employ multi-link setup, those with less than 122 hp are now served with torsion-beam axle. Why? Volkswagen believes the base models hardly need a sophisticated suspension, so it would rather save money and weight by adopting the simpler torsion-beam setup"

 

@bleunitdanger : am spus ca discountul este foarte bun si raman la parerea mea. Chiar va invit sa incercati sa obtineti unul mai bun sau similar :). Doar tu spuneai ca VW nu are aceasta politica de soldare :) 20% ar fi fost frumos :)) dar nerealist pentru VW. Si spun asta dupa ce am cerut oferte de la 4 dealeri autorizati, chiar si din afara BUC.

Comparatia cu 1.6 GDI avea doar rolul de a ilustra ideea ca, desi pe hartie acel motor are 135 de cai, lipsa supraalimentarii inseamna practic acelasi comportament in conditii normale ca al oricarui alt 1.6 aspirat pe benzina.

Vopsea metalizata am pus doar ca probabil nu am editat bine textul ca sa fac lucrul asta vizibil, mi-a placut si albul pure white uni (120 EUR) insa. Vopseaua sa fie problema..Composition Media este spectaculos in comparatie cu modelul standard Composition Color (are o interfata animata, antena Diversity pentru receptie imbunatatita si am mai multe posibilitati de conectivitate). Pachetul lumini si vizibilitate nu l-am dorit pentru ca nu prea ma omor dupa senzori (am si lumini diurne oricum si din reflex tot timpul aprind luminile chiar si la Astra) >> pachetul de iarna l-am dorit pentru ca iernile de la noi m-au facut sa realizez ca tot ce are este foarte util. Dotarile nu sustin ca sunt spectaculoase, tocmai asta spuneam ca am vrut o masina de bun simt. Insa pretul final, tinand cont si de costul acestor optionale este foarte ok. De asemenea, daca ne uitam pe lista de dotari standard, vedem ca unele dintre acestea nu se regaseau pe versiunile anterioare de Golf sau erau disponibile contra cost (Multi collision Prevention system, airbaguri cortina, XDS, ESP, lumini cu iluminare statica la viraj, start-stop etc)

Un alt avantaj al configuratiei alese este faptul ca sunt multe masini astfel configurate pe stoc, deci daca reusesc sa o cumpar, nu astept masina decat maximum 2-3 saptamani.

DSG-ul m-a cucerit la test dar era pur si simplu prea scump pt bugetul meu. Cutiile acestea reprezinta viitorul dupa parerea mea mai ales pt masinile de oras. Doar ca, v-am spus asta, pe modul Drive motorul este un pic gatuit, exista un lag acolo.