Salt la continut


GolfIII

Inregistrat la: 31 aug 2003
Offline Ultimul click: sep 21 2009 04:18
*****

Mesaje scrise de mine

In subiectul:Audi Quattro versus restul 4x4- videoclips

21 septembrie 2009 - 04:18

GolfIII ai luat toata treaba asta personal si nu era cazul; in atare situatie care crezi ca este urmarea ?

Pai am cam luat-o, recunosc. Atata timp cat am fot luat la mistori in repetate randuri, am ripostat, dupa care am fost sanctionat ca ulterior sa mai fiu si urechiat de ceilati... e putin frustrant, crede-ma.
De intalniri, nu stiu. Deocamdata prefer sa nu... sper ca intelegi.

In ceea ce ma priveste, am incheiat subiectu'.

In subiectul:Audi Quattro versus restul 4x4- videoclips

21 septembrie 2009 - 03:52

si ca sa-ti raspund la intrebare, consider ca experienta bate teoria si ca bunul simt nu trebuie ignorat niciodata.

Posibil sa ai dreptate, insa as vreau sa adaug ceva:
1 Experienta este foarte importanta, este adevarat. Mi-ai dat cateva exemple de colegi cu cursuri de specializare, garaje, masini desfacute etc. Insa ce relavanta are asta in acest topic? Pe ei ii cunosti, inteleg, dar pe mine ma cunosti? Nu esti cumva nedrept considerandu-ma pe mine "de nebagat in seama"? Cum spunea Relu, poate sunt inginer la Porsche, sa poate chiar la Subaru sau poate sunt un bucatar. Judeca-mi opiniile, nu face judecati la adresa persoanei mele.

2. Bunul simt nu trebuie ignorat niciodata, e adevarat. Insa nu te-am vazut luand atitudine la lipsa de bun simt manifestata de unul dintre prietenii tai. Dar asta e valabil doar cand ne avantajeaza, nu-i asa? Lovesti in unu', lovesti in toti. Ai fi avut tot respectul meu daca ai fi avut acea interventie la adresa am�ndurora, dar asa nu-l ai. Stiu, nu te intereseaza respectul meu, pe-al lui Relu sa-l ai...

In subiectul:Audi Quattro versus restul 4x4- videoclips

21 septembrie 2009 - 02:17

Uite si dispozitivul. Nu costa xxxxx mii de dolari. Este cu actionare mecanica. Nu tragi de sfoara, pune mina si studiaza sistemul Syncro si dupa aia mai vorbim. Deci se poate. Deci n-ai avut dreptate.
http://en.wikipedia....wiki/FreewheelT


:D Scuza-ma, asa e cea mai buna "gluma" de la omleta lui Relu. De fapt, a lui n-a fost gluma, a ta sper sa fie.

Nu mai intru in detalii legate de imposibilitatea functionarii unei astfel de solutii luand in considerare turatii motorului, respectiv a rotilor. Este absolut imosibil sa mearga.

Te intreb ceva foarte simplu: Cum dai cu spatele? O impingi? :D

Torsen e foarte OK, o sa imi pun in curind. Ce n-ai inteles tu e multi n-au probleme cu torsen, au cu altceva.

Eu am inteles foarte bine, daca nu crezi, forumul imi este martor, vin cu exemple... Si care sunt problemele?

Asa patesc cind n-ascult de Relu.

Relu ti-a zis s-o lasi balta, asa-i? :D
Ce sa spun... asculta-l ;)

In subiectul:Audi Quattro versus restul 4x4- videoclips

20 septembrie 2009 - 01:54

Exista un dispozitiv care decupleaza sistemul Visco de transmisie cind apesi frina. El este prezent pe Syncro si in general pe orice care are cuplaj Visco
(fara diferential).

Sigur ca exista, el se numeste AMBREIAJ si nu ma refer la ala prezent pe aproape toate masinile ci la inca unul, in plus.

El se poate monta si intre punti (Syncro) si intre roti (Subaru, Fiat Coupe Turbo).

:) Pai si care e solutia ta? Cea de la Syncro? Stii cumva unde este situat ambreiajul ala la Syncro si cum este actionat?

Deci punem un ambreiaj suplimentar ca la Syncro, tocmai pe axa din spate? Si cum il actionam? Tragem de o sfoara sa decupleze puntea inainte sa intre ESP-ul?
Nu cred ca merge... Stai, punem unul actionat electronic. Hmm, adica cum are Skyline, Evo, Porsche etc?
Adica bagam cateva mii de $ doar ca sa demonstram ca merge cu vascocuplaj?
Hai sa fim seriosi. Vorbeam de solutii ingineresti de bun-simt, nu pentru a demonstra cu tot dinadinsul ca putem adapta vascocuplajul la orice

Nu exista NU SE POATE ESP DACA AI VISCO SPATE/FATA si VISCO CENTRAL (adica afirmatia ta).

Sa zicem ca punem ambreiajul ala sa demonstram ca se poate cu VC. Dar stai asa, ia citeste conditia nr. 1 pe care am scris-o:
1. "Diferentialul" central cu vascocuplaj se fie de tip ambreiaj (adica de tip Haldex, Multiplate Clutch etc)
Cu deoasebirea ca nu-l mai montezi central ci pe spate.
:blink: :lol: :lol: Adica am avut dreptate :D

Nu ma intereseaza ce a facut Subaru, probabil in proportie de 99% este o decizie economica, este MULT mai ieftin sa implementezi blocaj cu frinele.

Subaru reduce drastic fondurile, taind 200-300$ cat costa LSD-ul de pe spate si inlocuindu-l cu Torsen care costa probabil de 10 ori mai mult...

Legacy GT vechi - diff central + diff spate (vascos) FARA ESP
Legacy GT spec B - diff central + diff spate (torsen) + ESP
STI vechi - ambreiaj central + diff spate (vascos) + ESP
STI nou - ambreiaj central + diff spate (Torsen) + ESP
Legacy vechi cu automata - ambreiaj central + diff spate (vascos) + ESP
Legacy nou cu automata - ambreiaj central + diff spate (vascos) + ESP

Voi chiar nu vedeti ca la modelele vechi de Subaru singurele care aveau ESP erau cele cu ambreiaj central?
La cele noi cele cu ESP au ramas cele cu ambreiaj la care se adauga cele care n-au vascos pe spate? :D

Pt. fanii Subaru care criticau absolut orice in afara de Subaru:
Cat am citit eu topicul asta, fanii Subaru spuneau despre implementarea Audi ca e ieftina si neperformanta (cu EDL-ul). Oare fanii amintitei marci nu stiau ca si Subaru a migrat catre aceasta abordare la absolut toate modelele?
STI-ul are o transmisie mult mai scumpa si, probabil, semnificativ mai performanta. Dar STI e STI, ala nu-l are concurent decat pe Evo, dar restul modelelor sunt pamantesti
M-au amuzat unele comentarii negative la adresa quattro sau a X-drive-ului. Cica nu s-ar descurca la nu stiu cati cm de zapada, sau cum ramane blocat un Audi daca o roata este in aer, cat de multe dezavantaje are un Torsen etc :)
Inainte de a aduce critici unei alte masini ar trebui sa vedem cum e cu a noastra, abia apoi sa vedem cum e cealalta... si in final sa le putem compara
Nu-i asa Salesman?

In concluzie toate au avantaje si dezavantaje. Asa am inceput sa scriu pe acest forum...
Sper ca nu v-a stricat atmosfera pe forum un copil care lucreaza la Porsche. :)
Numai bine!

In subiectul:Audi Quattro versus restul 4x4- videoclips

19 septembrie 2009 - 11:49

Nu e asa rau stai linistit, daca pe Syncro se putea pune ABS si pe R8 si Gaiardo, gasea si Subaru solutia aia amarita de decuplare cind intra ESP sau cind frinai.

Mai omule, ori tu nu intelegi ce spun eu, ori eu nu inteleg unde bati.
N-am spus ca R8 si Gallardo ar avea vreo tehnologie secreta de le permite sa aiba ESP si vascocuplaj. Nu, tehnologia asta nu e secreta pentru nimeni. Marea majoritate a modelor Subaru sunt exact la fel.

Daca R8 ar fi avut in plus si LSD cu vascocuplaj pe spate, da, atunci ai demonstra ca m-am inselat. Insa ceea ce spui doar confirma ceea ce sustin eu

Sau poate vrei sa spui ceva de genul: "Uite, vascocuplajul este folosit si pe R8 si Gallardo, inseamna ca nu este asa de vechi si slab precum spui"
Daca asta vrei sa spui, si aici te inseli.
VAG are 3 tipuri de diff central
- vasco
- torsen
- haldex
Torsen-ul nu se poate monta pe o astfel de masina. Si nu, aici nu merge cu "NIMIC NU SE POATE". Chiar nu se poate :lol:

Haldex-ul este o varianta buna, mai ales ca acesta a inlocuit vasco, numai ca R8 are un cuplu imens, la care ambreiajul Haldex nu rezista. Singura solutie sa pui Haldex este sa folosesti o varianta modificata cum a fost pus pe Veyron, dar Bugatti a avut un buget de realizare a masinii de 6 milioane $. Deci si asta pica.
Ramane vasco...

Noul SpecC are "clutch type" pe spate pentru simplu fapt ca e tunabil, nu pentru ca Torsen e prost

Nici nu am spus ca ar fi mai prost unu decat altul. De fapt, nici n-am vorbit de Spec C, deci IRELEVANT

Nu exista NU SE POATE, exista e mai ieftin blocajul cu frinele.

Am spus mai inainte cum vad eu ca ar functiona ESP la o masina AWD. Unde zici tu ca am gresit?
Sau daca totusi nu ai suficiente data despre asta, dar iti menti punctul de vedere, hai sa ne convingem prin exemple:

Incep eu:
Pana in 2008, Legacy nu avea standard ESP insa avea standard pe cutie manuala diff central + diff vasco pe spate
In aceasta configuratie, ESP-ul era indisponibil.
Pe cutie automata, Legacy avea diff central de tip ambreiaj + diff vasco pe spate + ESP. Intelegi acum?

Din 2008, Legacy are standard ESP + diff central DAR nu mai are LSD vasco pe spate
LSD vasco pe spate gasesti doar la modelul cu cutie automata, adica cel cu ambreiaj central
Ai inteles ce vreau sa spun?

Bun, a fost o reducere de fonduri si au taiat LSD-ul. Dar de ce au facut aceasta reducere de fonduri doar la modelele cu cutie manuala, adica cele cu dff central vasco?
Iti raspund eu: pentru ca nu este o taiere de fonduri, este o imposibilitate tehnica. Au ales ESP in dauna LSD


Iar diferential spate cum s-a trezit audi sa bage acu, au altii de ani buni....deci nici o inovatie. Si nu numai audi, mai sint unii care viseaza numa premiere si iunovatii.

Mai, Audi a bagat diff pe spate, pentru prima data, prin anii 80, nu e vorba ca le-a venit ideea abia acum. Acum au scos ceva pe care ei il considera foarte bun. Vom vedea daca si cat vor fi de bune.
Si la ce alte diferentiale asemanatoare te referi? Sa nu-mi spui ca cel de pe STI sau Evo, pentru ca n-au nimic in comun... decat ca toate sunt pe spate

Cel mai scump (si, discutabil, performant) diff a fost montat pe Porsche, deci tot in gradina Audi. Numai ala costa cat o masina normala, asa ca n-avea cum sa fie un succes