Salt la continut


vis-a-vis

Inregistrat la: 15 feb 2006
Offline Ultimul click: mai 30 2010 12:34
-----

Mesaje scrise de mine

In subiectul:Grinch pe doua roti

04 mai 2009 - 09:09

Si eu care credeam ca ai cateva mii de kilometri deja...
Ce mobra ai hotarat sa-ti iei?

In subiectul:Grinch pe doua roti

12 august 2008 - 05:58

Mi se pare suficient ca la vitezele cu care rulezi prin poligon sa folosesti frana pe spate. Te poti ajuta de fata cand esti pe linie dreapta, inainte de a vira.
Eu in general franez cu amandoua odata la fel de puternic cand trebuie sa ma opresc rapid, doar pe spate cand trebuie sa mentin o viteza sau sa corectez traiectorie pe vreo curba sau alternativ-progresiv cand merg mai repede si vreau sa ies rapid dintr-un viraj. Adica mai tare pe fata si pe spate doar cat sa nu opresc roata (pentru ca pe frana spatele se descarca mult si aderenta e scazuta), dau usor drum pe fata si apas inca putin pe spate, pana intru usor pe traiectorie, las doar putin spatele pana am viteza optima de intrat in viraj si apoi accelerez treptat sau blana, depinde de largimea virajului sau de ce treapta a cutiei folosesc.

E normal ca cu a-ntaia sa nu poti doza un mers lejer... nici mie nu-mi iese, mai ales la motoare puternice. In general treapta intai si la motocilete este mai scurta si ai cuplu mare la roata, insa din treapta doi, raportul se mareste simtitor. Ai cuplu mai mic la roata, dar creste viteza de rulare chiar daca mergi cu turatia de relanti. O poti lasa in treapta 2 si s-o mai dozezi din ambreiaj si frana spate. Ai grija insa la cat de brusc dai drumul apoi la ambreiaj... indicat e s-o faci fara sa accelerezi. Ca sa te obisnuiesti, incearca sa pleci cu motocicleta doar din ambreiaj, fara sa accelerezi.

In subiectul:Grinch pe doua roti

08 august 2008 - 07:08

Pe mine m-au salutat si am salutat aproape toti motociclistii pe care i-am intalnit. Indiferent de categorie.
In schimb ai dreptate cu scuteristii... doar unul m-a salutat si i-am raspuns.
Si apropo' de accident... fiecare suntem datori c-o moarte, daca e sa fie din asta, n-ai cum sa eviti.

In subiectul:Grinch pe doua roti

07 august 2008 - 04:51

Sa stii ca omu' are dreptate... e bine ca primul motor sa n-aibe mai mult de 50 de cai (si asa-s multi si astia). Chiar daca ti se pare ca poti controla ceva peste suta de cai, pana la urma tot vei capata mai multa incredere decat experienta si te vei da la ea. Asta tot din experienta o spun :(
La mine scoala a fost compusa din 3 sedinte, din care 2 de invatat poligonul si una de asa zis traseu. Mi-a pus nenea instructoru' (care avea vreo 70 de ani atunci) o tichie legata cu sarma-n cap, ca nu-i pot spune casca, m-a scos cu Minskul de scoala si m-a invartit un pic pe la Ilioara. Dar asta era cu multi ani in urma, prin '93. Acum este alta era si motociclismul se vede dintr-o perspectiva mult mai larga in Romania.

In alta ordine de idei, aveam cont de mult, dar n-am postat nimic pe forumul asta. Si cum noi motociclistii ne salutam de fiecare data cand ne intalnim, chiar daca nu ne cunoastem, asa am simtit si eu sa las doua vorbe pe topicul asta.

In subiectul:Grinch pe doua roti

06 august 2008 - 06:21

Domnu' Relu, inainte de a cataloga pe cineva, nu ar fi mai bine sa gandesti putin inainte de a scoate ceva pe goarna?
Nu oricine e facut sa stapaneasca un vehicul pe doua roti, iar unele sfaturi fie ele luate si de pe net, sunt sigur ca nu-i vor dauna viitorului motociclist.
Cat despre experienta mea... insumez cateva sute de mii de kilometri pe diverse vehicule cu 4 sau mai multe roti, cateva zeci de mii pe doua roti motorizate (dintre care ultimii ii puteti vedea aici) si cateva mii bune cu bicicleta. Eu zic ca asta-mi da dreptul moral de a-mi da cu parerea...