Salt la continut


AlexC

Inregistrat la: 05 apr 2006
Offline Ultimul click: mar 13 2014 02:16
-----

Topicele mele

SUV second had cu 5/7 locuri (USA)

20 mai 2013 - 11:30

Salutare,

 

Este foarte posibil ca in urmatoarea perioada sa fac o relocare cu familia in USA, prin Valea Siliconului. Cum mutarea implica sotie si 2 bucati de copii, stiu ca am nevoie de 2 masini. Una din ele va fi ceva mic, insa cheltuiala mare va fi pe masina de familie, unde imi e greu sa ma hotarasc.

 

Initial am avut in vedere Sedan, Minivan sau SUV. Datorita flexibilitatii, confortului si oarecum si a imaginii, am ales sa merg pe ultima varianta, insa si aici optiunile sunt cu duiumul. Una noua este foarte scumpa, mult peste ce as vrea sa platesc pt o masina noua (35-50k $), asa ca m-am setat pe una SH, veche de 3-5 ani, cu 35-60k mile la bord, aflata inca sub garantia producatorului pana la 100k mile. Suma pe care sunt dispus sa o platesc este 17-25k$, variind in functie de vechimea masinii, confortul ei si garantia ramasa.

 

Din ce am cautat eu pe acolo (atat pe net cat si pe la dealeri), variantele ramase in cursa sunt:

- Hyundai Santa Fe Limited (full options) 2009-2012 - 5 locuri - motor 2.4l ~180CP sau 3.5l V^ cu ~250CP

- VW Touareg 2008-2009 - 5 locuri - motor 3.6 V6

- Volvo XC90 full options - 2008-2009 - 7 locuri utilizabile - motor 3.2l I6 si cutie cu 6 trepte

- Mazda CX-9 Grand Touring (full options) 2009-2011 - 7 locuri utilizabile - motor 3.6l V6

- Subaru B9 Tribeca full options - 7 locuri (ultimele utilizabile doar de copii mici) - motor 3.6 V6

- Chevrolet Traverse LTZ (full-options) 2011-2012 - 7 locuri (cu fotolii in randul 2) - motor 3.6 V6

 

Alte 2 masini dupa care intorc ochii pe strada sunt Mercedes ML350 sau Mercedes R350. Sunt in general cu 2-3k$ mai scumpe decat restul, iar fiabilitatea lor scazuta e renumita, mai ales pentru modelele de pana in 2008. Astea nici nu se gasesc cu garantia producatorului, ar insemna sa risc sa le iau de la persoana fizica sau dealeri locali...

 

Momentan ordinea optiunilor mele este:

- Mazda CX-9. Spatiul interior este cel mai generos dintre toate. Comportamentul rutier este peste toate celelalte masini din lista, dupa ce am citit pe forumuri pe acolo si in comparatii ale revistelor de profil de pe acolo. Ca design poate cea mai sportiva, cea mai moderna dintre toate. Ce nu ma incanta este designul la interior, doar varianta full options avand Navigatie, piele, trapa panoramica si alte nebunii d-astea utile intr-o zona cu soare 90% din an. Costurile de intretinere sunt rezonabile

- Subaru Tribeca. Cel mai fain design interior, iar varianta full-options vine cu DVD-player incorporat in tavan, pretios pentru copii :). Randul 3 de scaune e f. inghesuit, dar ma gandesc ca le voi folosi probabil in 5-10% din timp.... Umbla vorba ca este masina cu motorul cel mai reusit, costuri de intretinere cele mai mici, dar cu zgomotul la rulare cel mai mare.

- Chevrolet Traverse. E cel mai incapator SUV din clasa medie. Randul 2 are fotolii cu spatiu liber intre ele, pt acces usor la randul 3. Are probabil cele mai mici costuri de intretinere. Ca design interior e f. OK, chiar daca nu e asa SF precum Tribeca. Are una din cele mai mari rate de devalorizare, insemnand o masina mai noua la aceeasi bani.

- Volvo XC-90. Americanii zic ca e cea mai sigura dintre toate, si ca are spatiul pt randul 3 cel mai mare, lucru confirmat de un coleg care are unul acasa. Ca design e foarte "suedeza", insa nu ma deranjeaza. Ca design interior e cam spartana fata de ce as vrea eu, dar e OK. Ca si consum am inteles ca e cea mai gurmanda dintre toate, si cu cele mai mari costuri de intretinere

- Hyundai Santa Fe - spatiu cel mai mare pt o masina cu 5 locuri, insa nu vine cu varianta de 7 locuri. Designul bordului e probabil cel mai putin atragator dintre toate.

- VW Touareg. Cel mai atragator la VW cred ca este motorul si cutia de viteze DSG. Consumul e mai mare ca la restul, dar finisajul posibil mai bun. Vine doar cu 5 locuri. Multi acolo se plang de costurile de intretinere (la ei, nu comentez la noi) si fiabilitate.

 

Aveti vreo experienta cu vreuna din masinile astea? Este ceva ce nu iau in calcul in sumarul de mai sus? Merita sa ma uit din nou la R350 (un crossover intre E-Klasse break si minivan, construit pe aceeasi platforma cu ML si G). Alte idei sau pareri?