Propunere legislativa - creste limita de viteza legala
#176
Scris 02 septembrie 2009 - 08:24
Auzi mah, sa nu-mi zica cineva ca daca ai permis luat pe bune stii si sa conduci. Cind iti iei permisul, teoretic ar trebui sa nu fugarestii pietonii pe trotuar si sa nu treci pe rosu. De invatat sa conduci, abia dupa ce iei cartonul incepi sa.. Asa ca aia cu permisul luat pe spaga, mie personal nu-mi spune nimic. Nesimtirea si inconstienta lemurianului roman e aceeasi, atit la cei cu permis luat corect cit si la aia care au dat spaga.
Dupa parerea mea, "matritele" au fost nasoale...
#177
Scris 02 septembrie 2009 - 08:34
era o vorba mai veche, ca un SOFER e ala care are macar 100.000km la babord.
vor fi victime si stiri la ora 5, atata timp cat nu vor fi autostrazi. cand 99% din trafic trece prin mii de comune si sate, probabilitatea unui accident sare de cotele normalului.
nu stiu care dintre noi astia forumisti e SFANT. toti am calcat pe bec, cel putin odata.
ca nu am berbelito, poate ca stim unde e limita, atat a bunului simt cat si a pericolului.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#178
Scris 02 septembrie 2009 - 08:39
Rata de promovare ar fi de 10% poate.....cel mai important ar fi EXAMENUL PSIHOLOGIC,
Pai aia e nene, sa stii cind poti si cind nunu stiu care dintre noi astia forumisti e SFANT. toti am calcat pe bec, cel putin odata.
ca nu am berbelito, poate ca stim unde e limita, atat a bunului simt cat si a pericolului.
#179
Scris 02 septembrie 2009 - 08:43
si care ar fi pb? fie si 5%... cu atat mai bine...Rata de promovare ar fi de 10% poate.....
Pai aia e nene, sa stii cind poti si cind nu
my point exaclty. e o linie f fina intre LIMITA si INCONSTIENTA. trebuie pastrata...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#180
Scris 02 septembrie 2009 - 08:52
era o vorba mai veche, ca un SOFER e ala care are macar 100.000km la babord.
Sofer e ala care-si vede limitele, il duce putin capul si are o urma de bun simt. Poate sa aiba 5km la bord, poate sa aiba un meleon. Oricum, la 100.000+ km la bord, deja experienta poate lucra impotriva ta.
#181
Scris 02 septembrie 2009 - 08:53
#182
Scris 02 septembrie 2009 - 08:55
Repet nu am cum sa dezvolt chestiunea aici.Pentru a face o afirmatie de genul asta, ori ai probe, ori spui "eu cred ca"....
Mie imi spune multe; de ex sunt cazuri (la Gaesti de ex.) in care s-a dat permis de conducere unor pers (apartinand unei anumite minoritati) care nici nu stiu sa scrie............................
Asa ca aia cu permisul luat pe spaga, mie personal nu-mi spune nimic.
............................
Evident ca nu toti care au dat spaga nu stiu sa scrie; dar din moment ce au dat spaga e clar ca nu puteau sa ia permisul pe bune, deci intr-un fel sau altul nu sunt apti sa conduca pe drumurile publice. Ca unii dintre ei mai recupereaza pe parcurs, se prea poate; insa nu vad de ce noi ceilalti trebuie sa ne supunem acestui risc.
In fine, noi aici discutam cam degeaba despre acestea; atat timp cat leguitorul nu ia hotararile si atitudinea corespunzatoare.............
#183
Scris 02 septembrie 2009 - 08:57
#184
Scris 02 septembrie 2009 - 08:59
Nu la ce ai zis tu ma refeream. Ci la 1Q cind a zis ca se dau permise pe spaga peste tot.Repet nu am cum sa dezvolt chestiunea aici.
......
#185
Scris 02 septembrie 2009 - 08:59
02 septembrie 2009 20:55
Antena 3
Codul rutier se modifică din nou. Cei care au obiceiul să mai bea c�te-o duşcă �nainte să urce la volan, trebuie să ştie că se reduce nivelul alcoolemiei tolerate. 0,65 la mie �nseamnă dosar penal. Şi conducerea sub influenţa stupefiantelor se pedepseşte mai aspru dec�t p�nă acum.
Legislativul �ncearcă să-i determine pe şoferi să fie c�t mai disciplinaţi �n trafic. Astfel, potrivit modificărilor codului rutier, apar noi constr�ngeri asupra şoferilor �n ceea ce priveşte viteza sau consumul de alcool.
Parlamentarii estimează că noul cod rutier va intra �n vigoare �n aproximativ o lună.
Adica iar un (cuvant urat).
.....se pot modifica atatea si ei....
Aceasta postare a fost editata de aztec: 02 septembrie 2009 - 09:01
#186
Scris 02 septembrie 2009 - 09:02
te rog sa detaliezi ultima parte.Sofer e ala care-si vede limitele, il duce putin capul si are o urma de bun simt. Poate sa aiba 5km la bord, poate sa aiba un meleon.
Oricum, la 100.000+ km la bord, deja experienta poate lucra impotriva ta.
referitor la limite, bun simt si restul, se subinteleg cand vorbim de un SOFER, nu de un maniac schumi wannabe.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#187
Scris 02 septembrie 2009 - 09:43
adica unde densitatea de masini e mult mai mare ca in rest.
desi pot zice ca ma situez undeva peste medie ca viteza...medie de deplasare.
deci NU respect 50 in oras si 100 afara.
cred ca acelasi lucru e valabil in cazul majoritatii de aici.
masura luata este una aproape disperata, din lipsa de masuri. si cum zicea viper, din foame bugetara.
#188
Scris 02 septembrie 2009 - 10:38
Nu la ce ai zis tu ma refeream. Ci la 1Q cind a zis ca se dau permise pe spaga peste tot.
Unde am zis asta bre?! Ca mi-e lene sa caut, da nu cred ca am zis io
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#189
Scris 02 septembrie 2009 - 11:10
te rog sa detaliezi ultima parte.
Cel mai intalnit caz e relaxarea (mai mult decat e cazul) la volan. Cred ca ar fi interesanta o statistica cu vechimea in sofat a celor care adorm la volan.
Nu-i foarte bine nici cand iti intra totul in reflex si nu te mai gandesti activ la condus.
#190
Scris 02 septembrie 2009 - 11:42
pe mine DOAR experinta m-a salvat de MULTE ori de la moarte, din cauza altor soferi psihopati.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#191
Scris 03 septembrie 2009 - 07:36
Cred ca ai dreptate, nu gasesc nici io. Te-oi fi scufundat cu ciprian..... :crying:Unde am zis asta bre?! Ca mi-e lene sa caut, da nu cred ca am zis io
#192
Scris 03 septembrie 2009 - 09:04
Pai si am zis eu ca experienta nu ajuta? Nu, am zis ca poate lucra impotriva ta. Cat esti incepator (adica sub 50000km) esti mai "in priza", mai atent, mai precaut. Evident, ma refer la oamenii mai cu capu' pe umeri.pe mine DOAR experinta m-a salvat de MULTE ori de la moarte, din cauza altor soferi psihopati.
#194
Scris 04 septembrie 2009 - 01:19
#195
Scris 04 septembrie 2009 - 07:25
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#196
Scris 06 octombrie 2009 - 10:18
Guvernul insistă să le confişte maşina celor care depăşesc viteza legală
de Gabriela ŞTEFAN, Dan CARBUNARU, Adrian BĂRBULESCU | 07 OCTOMBRIE 2009
Rom�nia va avea o Strategie Naţională pentru Siguranţa Rutieră, care a fost amendată de CSM şi de Poliţia Rutieră
Poliţia Rutieră se opune, CSM a formulat observaţii, Ministerul Transporturilor nu retrage �nsă proiectul care prevede �nfiinţarea ANCA - agenţia care poate confisca maşini şi intra �n conturile rău-platnicilor.
3 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere
Agenţia de Colectare a Amenzilor la v�nătoare de rău-platnici /// Foto:Octav Ganea
Proiectul Hotăr�rii de Guvern pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţa Rutieră intră �n linie dreaptă. Ministerul Transporturilor nu pare impresionat de instituţiile care contestă actul normativ. Printre cele mai stranii prevederi se numără eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, testarea alcoolemiei indiferent de motivul pentru care şoferul e oprit de poliţie, confiscarea autoturismului �n cazul depăşirii cu 50km/h a vitezei maxime legale. Prin aceeaşi hotăr�re, se va naşte ANCA - Agenţia Naţională de Colectare a Amenzilor, care va avea dreptul să �ţi intre direct �n cont pentru a reţine amenda, să revoce permisul de conducere sau, prin hotăr�re judecătorească, să aresteze rău-platnicul la un "centru de arest".
Ce prevede actul normativ
Un şofer implicat �ntr-un accident rutier nu �şi va putea dovedi nevinovăţia prin declaraţiile martorilor oculari. De asemenea, un şofer care nu a achitat o amendă rutieră se poate trezi, �n cel mai bun caz, cu contul micşorat ca urmare a faptului că amenda i-a fost reţinută direct din contul bancar. �n varianta rea, şoferul s-ar putea trezi cu maşina confiscată sau chiar cu puţin arest. De asemenea, toţi şoferii opriţi �n trafic la controalele poliţiei rutiere ar putea fi testaţi pentru stabilirea alcoolemiei. Toate acestea nu sunt ipostaze din filme horror ci ar putea deveni reale �n Rom�nia dacă Executivul va adopta o Hotăr�re de Guvern privind aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţa Rutieră 2009 - 2013. Proiectul acesteia este publicat deja pe pagina de web a Ministerului Transporturilor iar o serie de instituţii şi ministere au fost solicitate să se pronunţe asupra textului prin acordarea sau nu a avizului prevăzut de lege.
CSM a găsit erori
Consiliul Superior al Magistraturii(CSM) a formulat o serie de observaţii la Proiectul de Hotăr�re de Guvern privind aprobarea Strategiei pentru Siguranţă Rutieră 2009 - 2013. Astfel, CSM susţine că "nu se poate elimina instituţia martorului din procedura contravenţională şi nici obligativitatea efectuării analizei de s�nge pentru stabilirea alcoolemiei". De asemenea, avizul favorabil al CSM mai este condiţionat şi de remedierea altor aspecte.
"Strategia" abordează şi �mbunătăţirea legislaţiei rutiere, enumer�nd c�teva modificări care pot fi avute �n vedere. Cele mai aberante dintre aceste modificări sunt: l eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, ceea ce �nseamnă că un şofer implicat �ntr-un accident rutier nu �şi va putea dovedi nevinovăţia prin declaraţiile martorilor oculari l mutarea responsabilităţii săv�rşirii contravenţiei de la şoferul care a condus vehiculul la proprietarul vehiculului, ceea ce �nseamnă că, dacă nu este identificat şoferul implicat �ntr-un accident rutier, atunci amenda va fi plătită de proprietarului autoturismului chiar dacă acesta nu se afla la volan l testarea alcoolemiei de către agenţii de poliţie de fiecare dată c�nd aceştia opresc autovehiculele, ceea ce ar �nsemna că, indiferent de motivul pentru care eşti oprit de poliţie, automat trebuie să sufli �n alcoolmetru l eliminarea obligativităţii analizei de s�nge, ceea ce �nseamnă că stabilirea gradului de alcoolemie se va face doar prin metoda contestată a alcoolmetrului.
De asemenea, va exista o Agenţie Naţională de Colectare a Amenzilor(ANCA), care se va ocupa de procesarea, administrarea şi colectarea de amenzi. �n Strategie se arată că "�n cazul amenzilor neplătite p�nă la data scadenţei, ANCA investighează cazul şi determină ca plata amenzii să fie făcută prin emiterea unui ordin de plată direct din contul bancar al plătitorului. �n cazul �n care această procedură eşuează, ANCA recurge la un executor judecătoresc. Dacă şi acesta eşuează �n procedura de colectare, ANCA dispune �n continuare de un număr de alte metode de constr�ngere, cum ar fi �n cazul amenzilor de trafic revocarea permisului auto, confiscarea autoturismului sau chiar (printr-un ordin judecătoresc) arestarea plătitorului la un centru de arest pe o perioadă determinată de tribunal pe l�ngă obligaţia de a-şi achita amenda".
Berceanu spune că strategia nu-i aparţine, dar merge cu ea mai departe
�ntrebat de G�ndul cum comentează proiectul �n contextul obiecţiilor CSM, ministrul transporturilor a răspuns: "Proiectul va sta �n dezbatere publică at�t c�t prevede legea, adică 30 de zile de la data postării lui pe site. Problema siguranţei rutiere are o parte de rezolvare �n bani, care merge p�nă la 90%, şi altă parte �n cheltuirea cu folos a acelor bani", a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Numai că proiectul e �n dezbatere pe site de c�teva luni. Direcţia Informare Publică şi Comunicare din cadrul Ministerului Transporturilor susţine că ministerul a promovat strategia dar că aceasta nu-i aparţine: "Propunerea privind proiectul Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră aparţine Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră. Propunerea a fost promovată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii doar pentru că M.T.I. asigură secretariatul Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră. Textul propunerii de Strategie de Siguranţă Rutieră sintetizează discuţiile şi propunerile din Delegaţia Permanentă a Consiliului Interministerial pentru Siguranţa Rutieră". Oficialii ministerului nu au comentat obiecţiile CSM şi nici nu au dat de �nţeles că vor modifica sau retrage proiectul.
Poliţia Rutieră nu este de acord
"Poliţia Rutieră a fost consultată �n acest domeniu dar consultarea a fost �n sensul �n care ne-au trimis documentul gata făcut. Nu este normal. Poliţia Rutieră răspunde de siguranţa rutieră şi am decis să nu avizăm acest proiect. El trebuie revizuit şi discutat la nivel de experţi. Documentul conţine foarte multe erori. Cele două exemple scoase �n evidenţă de CSM sunt doar c�teva. Nici noi nu suntem de acord cu eliminarea martorului din procedura contravenţională şi nici cu eliminarea obligativităţii efectuării analizei de s�nge pentru stabilirea alcoolemiei", a declarat pentru G�ndul comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere. Exemplele oferite de cei de la Poliţia Rutieră nu se opresc aici. "Ei propun acum să se dea examen din nou pentru redob�ndirea dreptului de a conduce pentru mai multe categorii de abateri rutiere. O altă propunere este ca, la depăşirea vitezei cu peste 50 km la oră, să fie confiscată maşina contravenientului".
[email protected], [email protected], [email protected]
http://www.gandul.in...-legala-4966645
#197
Scris 06 octombrie 2009 - 10:50
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi