Scris 27 decembrie 2006 - 02:29
Luat de aici: www.daciaforum.forumup.com
�este un inceput promitator incare si cei din 'lumea'buna incepe sa nevada cu ati ochii privind acest sector LOGAN INCA NU ESTE APRECIATA LA VALOAREA LUI DIN CAUZA PIETI.Si a pretului redus..cred eu..si a marci renault.
Trimis de bilbie catalin, - November 15, 2006 la 21:49
Eu lucrez la o firma din platforma DACIA care este unul din furnizori si am participat indeaproape la introducerea in fabricatie a tuturor modelelor de la Solenza incoace. Va pot spune ca acordul de comercializare pt. proiectul F90 (F-de la 'fourgon') s-a dat in octombrie si lansarea in vanzare este prevazuta in februarie 2007. Renault se tine de termene, asta a demonstrat-o deja de 3 ori (Solenza, Logan berlina si MCV).
Parerea mea este ca utilitara F90 trebuie sa fie un adevarat 'smash-hit' pe piata romaneasca si nu numai. Este de fapt un MCV cu usile laterale spate blindate cu tabla in loc de geamuri, fara banchete (numai scaunele din fata), covorul in spate nu e mocheta, nu are garnituri laterale din mocheta, si alte elemente lipsa care ar trebui normal sa o faca mai ieftina decat MCV (adica plecand sub 8.000 Euro).
Daca tineti cont ca cea mai ieftina utilitara similara ar fi Fiat Doblo, care chiar cu echiparea �coaja� Panorama 1.4 77CP Actual te duce la 12.324 Euro, ajungi la un incredibil 60% din cea mai ieftina oferta de pe piata!
Chestia ca nu are usa glisanta laterala nu face oricum diferenta, usile laterale din spate sunt totusi functionale. Ar mai fi un usor avantaj pentru Doblo sectiunea de incarcare mai mare, dar Logan Furgon are lungime mai mare.
Ce sa mai, pentru micul, mediul si (in completarea parcului) mai marelui om de afaceri este parfum frantuzesc la pret de apa de colonie!
Exista evident cateva lucruri pe care trebuie sa le suporti pentru acest pret la orice Logan:
- e uratica saraca, dar nu mai rau ca berlina; aici sunt de vina numai francezii, care au conceput Loganul evitand racordarile rotunjite, presupunand ca la uzina din Mioveni nu se poate face decat lucratura din topor. In realitate masina e destul de bine fituita, puteau sa fie mai optimisti in loc sa cobeasca a rau. Nu stiu cine o fi designer-ul prinicipal al proiectului (nu i s-a facut pomenit numele nicaieri, evident!), dar designerului-sef Patrique le Quement ar trebui sa-i crape obrazul de rusine ca a dat verde la asa ceva. Si parca ce, a facut vre-odata Renault o masina frumoasa? Iar la Logan Furgon chiar problema se atenueaza, ca Doblo o fi vre-o frumusete? Iar Peugeot face niste furgoane ca niste fiare de calcat!
- plasticele arata a ieftine rau, desi nu sunt (mi s-a spus ca e aceeasi reteta ca la Clio 2), chestie de combinatie textura/luciu/nuanta aleasa prost. Negrul tehnic (adica griul inchis) al bordului arata rau si pe Clio 2, iar asortarea cu nuanta �muscade� a panourilor de usi si celorlalte garnituri de plastic interioare e de neam prost. Finisarile/imbinarile sunt cam de acelasi nivel - fata de un etalon ca Audi, pare de pe alta planeta. Totusi trebuie luat in considerare ca fata de defuncta �1300� distanta este intergalactica!
- am o cunostinta cu un Logan de 2 ani si 50.000 km care se plange ca dimineata, de cand s-a lasat frigul, ii scartie tare interiorul pana se incalzeste in masina. E adevarat ca treaba asta se intampla si la Golf-ul meu, dar asta are 5 ani, a trecut de 100.000 de km si nivelul sonor e totusi retinut. S-ar fi putut rezolva cred ca tot printr-o proiectare mai ingrijita, fara un cost prohibitiv, dar de, evident ca pt. proiectul Logan nu a fost adunata cea mai pe spranceana echipa de la �Renault Technocentre� si nici de la subcontractanti. Iar echipa de specialisti romani de la DACIA va spun eu, ca ii cunosc si sunt (cel putin inca) departe de profesionalismul francezilor, care nici ei nu sunt cei mai tari.
Proiectul U90 (pick-up) are planificat acordul de comercializare prin martie 2008, deci prin vara 2008 va incepe vanzarea. Nu am informatii despre intentia de a dezvolta si o varianta �double-cab�, cum avea Dacia veche. Pana atunci, va apare si un face-lift, dar despre asta am informatii nedocumentate si nu vreau sa difuzez aiureli.
Cu alte cuvinte, ce v-am insirat pana aici nu sunt impresii si vorbe de la marginea santului, luati-le de bune, v-am�