Autostrazile din Romania
#26
Scris 10 noiembrie 2006 - 09:55
Deci ... desi se poate ... e clar ca nu se vrea inca sa se faca treaba cand e vorba de mari sume de bani ...
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#27
Scris 10 noiembrie 2006 - 11:07
chestia buna, pe langa aspectul estetic si practic al investitiei, e ca am auzit ca s-a obtinut o garantie de 4 ani. uite ca se poate.
se pare ca e vorba de un imprumut la banca R., pe 20 de ani si cu o perioada de gratie de 3 ani. inteleapta miscare electorala.
am auzit ca si in restul oraselor din tara s-a lucrat din greu. se pare ca la anu incepe partea a doua. macar de ar tine 4 ani fara alte sparturi (cica daca se intervine in covorul asfaltic din diferite cauze - curent, apa, gaze etc - se va pierde garantia.
chestia figura e ca oamenii angajati sa lucreze au mai produs plusvaloare si la oameni in curte, cum era de asteptat. nu inteleg, nici macar privatii nu is in stare sa-si urmareasca investitiile ??
#28
Scris 11 noiembrie 2006 - 12:45
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#29
Scris 11 noiembrie 2006 - 01:01
un zvon sinistru dadea ca sigura inceperea de la anul a refacerii canalizarii muncipiului Bistrita...vom trai si vom vedea.
#30
Scris 11 noiembrie 2006 - 01:03
Dar deja ne indepartam de autostrazi ... care este
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#31
Scris 12 decembrie 2006 - 07:38
Centura de la Craiova se pare ca este gata, cineva din zona poate ne da mai multe detalii.
#32
Scris 12 decembrie 2006 - 11:18
mai multe detalii aici:
http://www.gov.ro/pr...php?idpresa=200
#34
Scris 13 decembrie 2006 - 07:50
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#35
Scris 22 decembrie 2006 - 07:47
#36
Scris 24 decembrie 2006 - 04:40
#37
Scris 02 ianuarie 2007 - 10:49
Consortiul autohton format din firmele PA&Co Holding, Euroconstruct Trading, UMB Spedition si Comaxa SRL, care a castigat licitatia pentru construirea unui segment din viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov, mai precis tronsonul Bucuresti - Ploiesti, a fost luat ieri in vizor de ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu (foto). Fara a da prea multe amanunte, Berceanu a afirmat ca "cei trei se cearta intruna de cand au castigat licitatia - (n.r. - septembrie a.c., dupa ce a oferit cel mai mic pret, de 200 de milioane de euro). Toti trei sunt niste banditi care vor sa se traga in piept unul pe celalalt". Din cauza certurilor, cele trei firme intarzie lucrarile, motiv pentru care ministrul le-a somat sa le inceapa pana in martie 2007. "Le-am spus: Daca nu incepeti sa lucrati pana in martie, o sa va calc in picioare, o sa va trimit toate controalele posibile!", a adaugat Berceanu.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a modificat conditiile impuse ofertantilor si data de prezentare a ofertelor, pentru a permite consortiului format din firmele Euroconstruct, Spedition UMB, PA&Co Holding si Comaxa sa obtina contractul privind tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Presa a relatat pe larg, in toamna, acest episod. CNADNR a extins, dupa aparitia anuntului de licitatie in Monitorul Oficial, conditia impusa ofertantilor privind experienta, de la un portofoliu de 40 de kilometri de autostrada, la 40 de kilometri de autostrada sau lucrari de constructie sau reabilitare a drumurilor nationale cu mixtura asfaltica. Totodata, termenul de prezentare a ofertelor, stabilit initial pentru data de 6 iulie, a fost prelungit, in doua etape, pana la 25 iulie.
Caracatita drumurilor a marit pretentiile
Cu scurt timp in urma, chiar Radu Berceanu recunostea ca suma ce va fi platita consortiului condus de firmele de la Golden Blitz pentru constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov va fi mai mare decat cea stabilita prin contractul initial. "Costurile finale ale unor astfel de lucrari depind de foarte multe elemente necontrolabile", completa, la randul sau, Liviu Damboiu, directorul general al CNADNR. "De exemplu, in ultimii doi ani, panza freatica pe unele portiuni de pe traseul Autostrazii Bucuresti-Brasov a crescut fata de acum patru ani, cand a fost realizat proiectul. De asemenea, pretul tonei de bitum a sarit de la 200 de euro in urma cu doi ani, la 340 de euro in prezent", explica Damboiu.
Ministrul nu s-a referit, ieri, doar la Euroconstruct, ci s-a luat si de americanii de la Bechtel, care "au un comportament indoielnic". Berceanu sustine ca acestia "cred ca, daca sunt americani, toata lumea e a lor. Nu mai conteaza ca au venit in tara noastra si ne omoara oamenii. Daca se intampla ca un roman sa omoare un american era spanzurat demult. Dar nu mai conteaza pentru ei. Stiti la ce ma refer", a explicat ministrul.
Casta Euroconstruct
Castigatorii licitatiei, firmele Euroconstruct Trading 98, Pa&Co, UMB Spedition si Comaxa, sunt abonate la contracte pe banii statului.
Firmele lui Sorin Vulpescu si Dan Besciu (Euroconstruct) si Costel Casuneanu respectiv Dorinel Umbrarescu. Daca Vulpescu si Besciu sunt si patronii "celebrului" restaurant Golden Blitz atat de drag lui Traian Basescu, Umbrarescu este un fervent cotizant al PSD, preluat, intrucat este un bun platitor, de alianta portocalie, iar Casuneanu este cel care i-a oferit presedintelui un automobil Mercedes si un teren de casa. Euroconstruct a obtinut contracte in valoare de 39 de milioane de euro, anul trecut, doar de la institutii conduse de membri PD. Trebuie spus ca fiica cea mare a presedintelui, Ioana Basescu a locuit, inainte de demararea procedurilor de divort cu sotul sau, Bogdan Marin (Bodo), intr-o vila care apartinea lui Sorin Vulpescu, unul din patronii societatii Euroconstruct. Castigurile acestei societati in urma unor contracte semnate cu Primaria Capitalei se cifreaza in jurul sumei de 1000 de miliarde de lei.
Mai ales dupa ce Alianta a castigat alegerile din 2004, Euroconstruct si-a trecut in portofoliu zeci de licitatii castigate, fata de doar trei in perioada 1998 - 2004. De altfel, chiar in acest an, Euroconstruct, in asociere cu P&CO International, a primit un contract de 31 de milioane de euro pentru reabilitarea Autostrazii Bucuresti-Pitesti.
Firele afacerilor cu "patronii" drumurilor Romaniei duc si la Dorin Cocos, nimeni altul decat "necunoscutul" sot al Elenei Udrea - fost consilier prezidential si actual lider al PD. Acesta este asociat cu patronul de la Golden Blitz si Euroconstruct Dan Besciu, in societatea West Tour 98 SRL, o firma profilata pe transport calatori, care, insa nu a functionat in realitate. Alaturi de cei doi, ca actionar in aceasta firma este si unul dintre fostii consilieri ai ex-ministrului Transporturilor Miron Mitrea, dar si ai lui Sergiu Sechelariu, Vladimir Sergiu Ionescu, impreuna cu doi dintre "locotenentii" lui Alexandru Bittner - Ion Petre si Gabriel Mihnea Lucov.
Conflict de interese
Ministrul Transporturilor, Constructiei si Turismului, Radu Berceanu, a atacat ieri practic firmele patronate de anturajul presedintelui Traian Basescu.
Fostul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre (foto), si el un apropiat al presedintelui, a oferit "cu dedicatie" licitatia pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti si nu numai. CNADNR a modificat conditiile impuse ofertantilor si data de prezentare a ofertelor, pentru a permite consortiului format din firmele Euroconstruct, Spedition UMB, PA&CO International si Comaxa sa obtina contractul. Marii perdanti ai respectivei licitatii au fost firmele Strabag (Austria), Vinci (Franta), Vegyepszer (Ungaria). Concluzile sunt simple. Ori Euroconstruct, Spedition UMB, PA&CO International si Comaxa au uitat de "cotizatii", ori exista un confilict de interese intre Basescu si Berceanu.
Mercedes si teren de la Regele asfaltului
Pe listele Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, societatea PA & CO International, firma condusa de omul de afaceri bacauan Costel Casuneanu, s-a aflat numai pe locuri fruntase.
Chiar seful statului a recunoscut, cu ceva timp in urma, ca afaceristul moldovean ii este un "bun amic". In anul 2000, presa a dezvaluit faptul ca Traian Basescu si Costel Casuneanu au facut afaceri impreuna. In urma acestei amicitii, presedintele s-a ales cu o limuzina Mercedes si un teren intr-o zona de lux a Capitalei. Pe banii statului, omul de afaceri bacauan a desfasurat nu mai putin de 31 de contracte pentru repararea drumurilor distruse de inundatii, atribuite majoritatea fara licitatie, unul mai "greu" ca altul. Cunoscut sub numele de "Regle asfaltului", Costel Casuneanu, unul din beneficiarii "prieteniei" prezidentiale, este luat acum si el in vizor de ministrul Breceanu.
De fapt, firma lui Casuneanu se poate mandri cu cele mai multe contracte atribuite fara licitatie, pentru repararea drumurilor distruse de inundatii, pe bani buni de la stat - nu mai putin de 31.
Licitatii cu dedicatie pentru Umbrarescu
Pe listele de contracte de achizitii publice de la Ministerul Transporturilor figureaza, cu contracte "avantajoase", si firma UMB Spedition Podu Turcului, care numai in luna octombrie 2005 a participat, in asociere cu firma A&R la circa 40 de licitatii pentru deszapezire, din care a castigat zece. Valoarea acestor contracte se situeaza la cateva sute de mii de euro. La fel ca si Pa&Co, si UMB a beneficiat de contractele de interventii in caz de calamitati, intervenind si pentru acoperirea craterului dupa explozia camionului cu fosfati de la Mihailesti - Buzau.
Drumarii se tepuiesc intre ei
Liviu Damboiu declara imediat dupa licitatia pentru Autostrada Bucuresti - Brasov ca timpul necesar pentru constructia acesteia va fi mai scurt intrucat se va folosi o noua formula. Pe atunci, s-a spus ca lucrarile vor incepe inca din anul 2006 si se vor finaliza in 2009. Acum, declaratiile lui Berceanu contrazic total aceasta teorie. Ministrul a somat cele trei firme din consortiu sa inceapa lucrarile pana in luna martie, anului viitor, considerand ca de la castigarea licitatiei acestea nu au facut decat sa se certe si sa "se traga in piept". Atata timp cat autostrada arata asa cum arata.
Afacerea deszapezirea
Iarna trecuta, stapani pe zapezile cazute in Oltenia si centrul tarii, au fost Sorin Vulpescu si Dan Besciu de la Euroconstruct Trading '98, care
si-au insusit in jur de zece milioane de euro. La randul lor, Costel Casuneanu si Dorinel Umbrarescu au intrat in posesia unor contracte grase de milioane de euro pentru a imprastia zapada de pe drumurile din Moldova, dar si din Transilvania. In timp ce firmele lui Vulpescu, Besciu, Casuneanu si Umbrarescu castiga aproape 20 de milioane de euro, alte 150 de firme si-au impartit restul de 50 de milioane de euro, atat cat a alocat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania pentru deszapezirea drumurilor.
Firme de o calitate indoielnica
Chiar Ministerul Transporturilor, cel care a oferit cu atata larghete firmelor citate contracte grase, a avut de facut observatii referitor la serviciile prestate de acestea. Astfel, potrivit specialistilor ministerului, oferta de utilaje facuta de Euroconstruct atunci cand a castigat licitatia de deszapezire s-a dovedit a fi nereala in teren. Utilajele trecute in oferta nu existau pe teren sau au fost inlocuite cu altele. In concluzia raportului, lipsesc vehicule, iar cele gasite nu sunt continute in oferta facuta in momentul adjudecarii licitatiei si nici nu au fost incheiate contracte suplimentare care sa justifice prezenta lor la punctul de stationare. Nici in privinta lucrarilor de asfaltare efectuate in Capitala, Euroconstruct nu are motive de lauda, acestea fiind in general de proasta factura. Si firmele lui Umbrarescu si Casuneanu au fost criticate pentru lucrarile indoielnice efectuate atat la deszapezire, cat si la lucrarile de asfaltare efectuate in special pe zona Moldovei. Cu toate acestea, respectivele societati primesc lucrari pe banda rulanta.
Texte de Carmen POPESCU, Mihnea TALAU / ZIARUL ZIUA
#38
Scris 02 ianuarie 2007 - 11:34
#39
Scris 02 ianuarie 2007 - 11:36
toti o sa "traim bine"...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#40
Scris 03 ianuarie 2007 - 03:48
n-ar face el asa ceva
#41
Scris 03 ianuarie 2007 - 03:53
#42
Scris 11 ianuarie 2007 - 08:10
Se aud zvonuri despre autostrada Nalac -Arad care sa fie gata la sf.lui 2008. Prima data de finalizare era 2010 dar se pare ca a venit o alta firma care va finaliza tronsonul acesta pana in 2009. Este vorba despre un drum cu profil de autostrada.
Centura de la Craiova se pare ca este gata, cineva din zona poate ne da mai multe detalii.
dragii mosului,
voi parca ati fi de la gradinita.
ce naiba dom'le ?
voi nu vedeti ca astia fac cate 40 km de autostrada in 3 ani?
nici nu s-au apucat de sectorul cernavoda constanta, si voi visati la mii de km de autostrada pana in 2010sau 2013.
in cel mai bun caz vor termina pana in 2010 autostrada pana la constanta , si sa dea drumul la un sector de autostrada de 50 km prin zona cluj.
apoi dumnezeu cu mila!!!
#43
Scris 12 ianuarie 2007 - 05:06
1 mai : autostrada completa Bucuresti - Cernavoda
1 octombrie: centura Pitesti (prelungirea A1 pana la Bascov, 15km)
... si evident, licitatii, lucrari intarziate, reparatii pe Bucuresti-Pitesti etc!
Cel mai grav mi se pare ca la anul, in 2008, se va deschide cel mult centura Sibiu (cu un foaaarte mare noroc), deci pana spre sfarsitul lui 2009 sa ne cam punem pofta in cui legat de autostrazi!
#45
Scris 25 ianuarie 2007 - 07:15
#46
Scris 25 ianuarie 2007 - 10:04
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#47
Scris 03 februarie 2007 - 09:36
Traseul "foarte" detaliat al Autostrazii Bucuresti - Brasov, inclusiv viaducte, tunele etc...
Din c�te lăsa să se �nţeleagă şi pe auto...show pare să fie angajat �n Ministerul Transporturilor. Cu toate astea pare totuşi prea optimist c�nd spune că prin 2013 Bucureştiul va fi legat de graniţa de vest printr-o autostradă
#48
Scris 07 februarie 2007 - 03:21
"Potrivit programului asumat de Ministerul Transporturilor, in perioada 2007 � 2013 se vor finanţa si executa:
- Studiul de Fezabilitate
- Studiul detaliat al traseului
- Proiectul Tehnic de Executie
- Exproprierea terenurilor pentru intreg traseul autostrazii
- Executia lucrarilor pe un singur fir, in profil real de autostrada, pe toata lungimea traseului aprobat.
Dupa 2014, va continua executia celui de-al doilea fir de autostrada.
Solutia adoptata reprezinta adaptarea optima la nevoile de trafic", a transmis senatorul PD Dan Carlan, intr-un comunicat de presa.
Sursa
#49
Scris 07 februarie 2007 - 03:37
#50
Scris 07 februarie 2007 - 03:54
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi