Azot In Pneuri
#1
Scris 19 august 2006 - 10:09
Logica elementara si un calcul simplu ne arata ca efectului azotului in roti tinde spre zero.
1. Aerul deja contine 70% azot;
2. O roata dezumflata contine foarte mult aer, cand umfli roata mai intra doar cateva sute de cmc de azot, deci singurul efect va fi usurarea buzunarului, si imbogatirea nesemnificativa a concentratiei azotului din aerul din roata. Adica nu o sa aveti azot in proportie de 70%, ca noi muritorii care ne umflam rotile moka, ci probabil 80%. Sa ai 100% azot in roti, ar trebui intai vidata roata, si apoi umflata cu azot. Dar, chiar si cu 100% azot, efectele benefice (teorectice) se lasa asteptate.
Contraziceti-ma!
#2
Scris 19 august 2006 - 11:48
#3
Scris 19 august 2006 - 11:51
#4
Scris 19 august 2006 - 11:57
#5
Scris 20 august 2006 - 12:07
Credeti ca merita aruncati banii pt efectul placebo numit "azot in pneuri?"
pt a spune NU - apasati pe FastReply
pt a spune DA - apasati Alt F4 sau scoateti calculatorul din priza.
Multumesc.
#6
Scris 20 august 2006 - 12:14
cum ai ajuns tu de la 70% la 80% cand dupa ce iese aerul si ramane sa zicem 10% din cat a fost bagi restul de 90% azot 100% ?
mie imi da 97% la ora asta dar e destul de tarziu
asta la prima schimbare dar procentul creste daca ramai fidel.
#7
Scris 20 august 2006 - 12:39
#8
Scris 20 august 2006 - 11:45
- Fizica spune ca avem in aer 78% azot, 21% oxigen si 1% alte gaze. Nu va faceti iluzii ca e mic procentul de oxigen. Noi traim "bine" cu el iar pestishorii se descurca in apa unde e mult mai putin . Daca acest procent ar fi mai mare (aduceti-va aminte de exp la lab de chimie, ala cu cloratul de potasiu) chestii care in aer doar oxideaza ar arde cu flacara vie sau ar exploda. Concluzia e ca oxigenul e facut sa arda tot ce prinde, mai repede sau mai incet.
- Practicand umflarea rotilor cu azot se reduce concentratia de oxigen de la 21 la 10% la o umflare (a se retine acest procent) la ~5% la a doua, la ~2.5% la a treia si la 1.25% la a patra. Daca va uitati pe specificatiile aparatelor folosite in vulcanizari se spune clar ca operatiunea de umflare a rotii se considera incheiata cand puritatea azotului este de peste 98.5% ! Aici SAMA fura iar pentru ca nu-ti fac decat un singur ciclu de golire-umplere ! Te lasa cu 10% oxigen ceea ce nu e corect de loc
- Efectele benefice ale presiunii cu azot corect facute s-ar vedea ele si in Romania. E adevarat ca gropile si cuiele "rezolva" orice cauciuc inaintea oxigenului dar daca totusi ai noroc si nu dai in nimic ? Eu am avut pe Cielo niste Goodyear-uri cu care am mers 6 ani timp in care am luat 2 cuie din alea lungi de la sina de tramvai. Plecam din Bucuresti cu 1.9 la toate pneurile si ajungeam in Constanta cu 2.3-2.4.
Inainte sa le schimb nu mai erau negre ci ... galbene, la fel cum ni se fac diferitele tampoane si chedere prin masina. La exterior nu poti face mare lucru, dar pe interior poti mentine anvelopele negre cu ajutorul azotului. Nu insa si la SAMA, trebuie gasiti unii corecti.
#9
Scris 20 august 2006 - 12:35
de ce la curse se foloseste azot? aia-s mai prosti ? azotul limiteaza din variatiile de presiune. tot o sa varieze (si chiar simtitor) insa mai putin
exact cum zicea si vane..nu va uitati ca e azot peste 70% deja in atmosfera....
#10
Scris 20 august 2006 - 01:41
#11
Scris 20 august 2006 - 01:49
asta nu inseamna ca efectul azotului tinde spre 0 sau ca e o mare abureala cum zice titlul topicului
#12
Scris 20 august 2006 - 02:06
BTW: am scos calc din priza ca s-a-ncarcat bateria
#13
Scris 20 august 2006 - 03:16
Cauciucul imbatraneste mai mult pe exterior, suprafata care este expusa umezelii, razelor solare .... Dar imbatranirea nu a fost niciodata o problema, cauciucurile se uzeaza mai repede decat ar apuca sa imbatraneasca. Merita facut un experiment, doua roti identice umflate una cu azot, una cu aer, si sa vedem daca apar diferente de comportament sau daca cea umflata cu aer (78% azot) va imbatrani mai repede. Eu bag mana in foc ca nu va exista nici cea mai mica diferenta intre cele doua pneuri.
azot in pneuri
#14
Scris 20 august 2006 - 04:03
Problema: cauciucuri suprasolicitate;
Solutia: Azot in pneuri !
Dragilor, adevarul e ca nu stim noi cum sta treaba; dar intre un gaz inert si cu coeficient de dilatare termica mic si unul care "oxideaza" si cu coeficientul respectiv mai mare, pe o vreme torida, alegerea nu e tocmai grea, ce ziceti ?
#15
Scris 20 august 2006 - 07:12
Similar la pneuri: dupa mine e un bullshit de marketing. Ca la F1 o fi asa ceva, totusi traim in Romania si e o prostie sa vrei sa ai pe factura alt tip de aer...
Parerea mea...
Si apropo de uzura, cand am schimbat cauciucurile suprafata lor interioara era impecabila, nici urma de uzura...
Iar cu cele noi am mers si cu 170 fara probleme...
#16
Scris 20 august 2006 - 07:37
Daca te uiti intre geamurile care au argon, vei vedea ca acolo sunt doua dopuri: pe unul se introduce gazul, pe celalalt se masoara concentratia argonului din aer. Cand aceasta ajunge la 95%, se inchid ambele orificii si e gata geamul. Dar in cazul termopanelor nu argonul face minunea, ci sticla Low-E (cu pelicula metalica) cu care vine in combinatie.
Apropo, spune-i la prietenul tau de nota 20 ca daca tine o briketa aprinsa in fata unui geam cu argon, va vedea 4 flacari reflectate, din care 2 rosiatice. In cazul geamurilor fara argon, nu se vede nicio flacara rosiatica.
#17
Scris 20 august 2006 - 08:24
eu nu mi-as pune azot pt ca nu merg pe afara prea mult. masina o tin in oras peste 90% din timp. insa e folositor.
#18
Scris 20 august 2006 - 08:46
In afara de efectele discutate mai sus ar mai fi ceva care tine de practica pura. Instalatia de azot e un mecanism cat de cat ingrijit iar azotul vine in butelii. Presiunea obisnuita o faci cu un compresor care sufla aer cu praf, cu ulei si cu umiditate ... cat e in aer. Aceste "bonusuri" (dupa unii) au efecte mai rele decat oxigenul insusi.
Un compromis ar fi presiunea de la un compresor cu aer filtrat: stiti asa ceva ?
#19
Scris 20 august 2006 - 09:13
In cauciucuri nu este bun aerul.. trebuie azot
Lichidul de spalat parbrizul a ajuns sa coste mai mult ca litrul de benzina.
Apropos.. apa de la robinet este curata sinucidere.. trebuie apa minerala sau plata imbuteliata..
Asta este societatea de consum..
#20
Scris 20 august 2006 - 09:32
Man, multumesc de info. Habar nu aveam dar dupa mine paralela ramane valabila...
#21
Scris 21 august 2006 - 10:52
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#22
Scris 21 august 2006 - 11:36
Doar uleiul pus in motoare nu este bun.. trebuie neaparat un aditiv..
In cauciucuri nu este bun aerul.. trebuie azot
Lichidul de spalat parbrizul a ajuns sa coste mai mult ca litrul de benzina.
Apropos.. apa de la robinet este curata sinucidere.. trebuie apa minerala sau plata imbuteliata..
Asta este societatea de consum..
Bine spus!!!!!!!!!!!!!!
Daca in Motorsport conteaza orice poate imbunatati performantele masini cu 0.0000001%, in uzul cotidian sunt putine lucrurile care fac diferentza.....
Plus ca producatorii de pneuri nu impun folosirea azotului.......
#23
Scris 21 august 2006 - 11:43
Cat despre azot: nu zice nimeni ca "se impune". Fiecare face ce vrea. Dar vehementa lui Sharanel (ma rog, cred ca trece printr-o perioada mai grea, a e vehement cam peste tot...) este un pic (mai mult) deplasata. Am scris ce am remarcat eu, au remarcat si altii pe pielea (masinile) lor. Cine nu crede, sa fie sanatos. Eu vad. Si mie imi ajunge asta.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#24
Scris 21 august 2006 - 01:00
Da, te contrazic si eu. CUm mi-am dat seama ca am altceva? Ma uit simplu la roata si o vad ca sta la fel de umflata indiferent ca afara sunt 10 grade (vin de la munte) sau 40. Inainte, cu aer? Ma duceam la acelasi manometru si aveam: 1.7 dimineata pe racoare, 1.9 ziua la o temperatura decenta a aerului inconjurator, si 2.1 cand era deja foarte cald. Se schimba foarte clar si comportamentul masinii, mai exactpe caldura mare incepea sa tzopaie. Acum oare de ce sta guma mea frumos si are aceeasi forma indiferent de temperatura de afara? O fi placebo? Io zic ca nu.
Daca stai si faci asta , ai PREEEEA mult timp liber .
#25
Scris 21 august 2006 - 01:09
Daca stai si faci asta , ai PREEEEA mult timp liber .
sau te intereseaza foarte tare masina si siguranta
chestia cu ne-variatia presiunii in functie de temperatura este, dupa parerea mea, cel mai mare avantaj al azotului. am verificat si eu de multe ori. un downside pe care l-am observat este acela ca rotile se simt ca si cind ar fi mult mai tare umflate, mult mai rigide, desi presiunea la care am testat e aproximativ aceeasi (plus/minus erorile aparatelor).
Kenny, stii ca, de exemplu, presiunea in pneuri trebuie reglata in functie de incarcarea masinii ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi