Salt la continut


Fotografie
* * * * * 2 Voturi

Azot In Pneuri


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#51 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 23 august 2006 - 07:57

Mai oameni buni, nu are cum. Eu stiu ca legile termodinamicii presupun gaz perfect dar tot acolo poti citi ca un gaz normal e aproximare foarte buna a unui gaz perfect in conditii normale. Diferentele sint minore in conditiile noastre. Io-te, pun mina pe calculator si va fac un calcul:
La 0C (273K) pui presiunea 2. La 60C (vara pe asfalt, 333K) o sa ai: 2*333/273= 2.44. Simplu, o variatie de 25%. INDIFERENT de gaz, atita vreme cit nu se produc reactii chimice sau condensari, etc. Ce naiba, ne certam cu legile de baza ale fizicii acum?

Ce spune vane la punctul 2 e foarte posibil sa fie adevarat, pentru ca intradevar daca bag aer umed vara si noaptea pe frig aburul se condenseaza, o sa scada presiunea mai mult decit dupa legea de mai sus. Dar asta pare a fi singurul avantaj. Aer uscat e la fel de bun. Culmea e ca presiunea scazuta nu prezinta asa mare pericol, doar ca mareste putin consumul de benzina si uzeaza cauciucul.

Cit despre acr-uri, blablablauri, sint si ei oameni si pot fi pacaliti de reclama ca oricare altii. Singurii cu o opinie competenta sint producatorii de cauciucuri, de aia nu m-am uitat decit pe un site. Cam suspect ca singurele asociatii care s-au prins de aceste avantaje majore ale azotului sint in Australia.
Jaffar: eu merg des la munte si urca nu de la bucuresti la sinaia, ci de la 15-20C la 3000m si -10C (mai pe seara). Am variatii de presiune evident dar in nici un caz ce spui tu. Nu se vad cu ochiul liber decit daca il ai foarte format.

Parerea mea: azotul este noul duralube. In general poti vinde orice daca ai o explicatie pseudo stiintifica cu o tira de adevar de care sa te agati. Luati-va un manometru bun si faceti-va presiunea o data pe luna si o sa aiba mult mai mult efect decit tot azotul din lume.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#52 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 24 august 2006 - 07:36

si eu am observat o rigiditate crescuta cu azot in roti. pe piatra cubica se simte f. tare..
si eu radeam pana sa-mi bag azot, de un prieten care se vaita ca e rigida masinaa. am fost la autosoft intr-o zi cu el sa ii scoata azotul si sa-i bage aer (eram prin zona).
am crezut si eu si aia de acolo ca e paranoic, dar la intoarcere am putut sa-mi dau seama din diferenta eu care am stat in dreapta pe drum.
  • 0

#53 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 24 august 2006 - 07:45

Ti-a bagat presiuni diferite. Nu exista diferenta de "elasticitate" intre gaze.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#54 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 24 august 2006 - 07:53

Omule, zau ca esti turc... Da si matale search si ia ce alte site-uri vrei tu... Eu le-am pus pe primele care mi-au iesit in fata, si s-a intamplat sa fie mai multe din Australia. Cat despre fizica, viata bate filmul, nu uita asta...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#55 florin83

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 Mesaje:
Inregistrat: 06-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:E36 325i
  • Motorizare:192CP

Scris 24 august 2006 - 07:57

Ti-a bagat presiuni diferite. Nu exista diferenta de "elasticitate" intre gaze.


nu. aceiasi presiune.
  • 0

#56 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 24 august 2006 - 11:21

E bun azotul asta, bagati cu incredere, face minuni ca Duralube, ca celebrele economizoare de benzina sau Razatoarea Worner, plus ca in pret primiti CADOU 4 capacele verzi!

"-Desi la inceput eram cam sceptic, la insistentele unui prieten de-a meu, sofer de Oltcit, mi-am umflat rotile cu azot. Efectele au fost IN-CRE-DI-BI-LE!!! le-am observat dupa prima suta de metri! Buzunarul meu s-a subtiat considerabil, dar acum masina mea merge mult mai bine, nu mai am nevoie nici macar de telescoape, atat de bine sta pe sosea! Si consuma mai putin, masina este mai silentioasa si are aderenta marita!!! Nu inteleg cum am putut folosi pana acum masina cu doar 78% azot in roti! Multumesc prietenului meu ca mi-a deschis ochii! Iar ca ziua mea sa fie perfecta, am primit BO-NUS!!! 4 capacele pt ventil! Grabiti-va!"
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#57 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 25 august 2006 - 06:36

Eu l-am sfatuit pe cel de la Sama sa-si puna capacelele alea verzi la borcanele cu muraturi si mie sa mi le lase negre !

Am si o observatie: se pare ca unii sunt impotriva azotului in pneuri din cauza ca-l considera un fel de tuning de fitze. Cum capacelele verzi sunt singurul indiciu in acest caz, cred ca, noi ceilalti, am scapa de critici daca am renunta la ele, corect ?
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#58 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 august 2006 - 06:57

Mai e si varianta: cine nu crede, problema lui. Dar de aici pana la mistouri ieftine care ataca pe multi dintre noi, ar trebui sa fie calea mai lunga...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#59 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 25 august 2006 - 07:06

Si eu am azot in pneuri... desi nu sunt adeptul ideii... nu-i gasesc nici o explicatiei stiintifica. Am avut ocazia sa-l primesc bonus la o echilibrare de roti, altfel nu eram dispus sa investesc in asa ceva. Singura diferenta pe care am observat-o fata de obisnuitul aer a fost o oarecare rigiditate a pneului si un zgomot mai pronuntat la viteze mai mari (mai exact, suna a gol). La mine, cei de la IPSO au fost foarte dezamagiti ca n-am vrut capacelele alea verzi care sa arate la toata lumea "Bah, io am azot pur, nu 78%". Insa io am niste capacele prea misto ca sa le dau pe din-alea de 2 lei.

Imagine amplasata
  • 0
Imagine amplasata

#60 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 august 2006 - 01:25

si eu mi-am pus azi azot, tot moca si tot la academie
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#61 AlexC

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 737 Mesaje:
Inregistrat: 05-aprilie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Laguna III 2009
  • Motorizare:2.0dci - 150CP

Scris 28 august 2006 - 01:51

Unde la Academie? Am trecut pe acolo ieri la pranz si nu era nimeni. EU am fost pe platforma jos, in fata statuii.
  • 0

Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP


#62 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 august 2006 - 02:42

pai ieri a fost duminica, ma indoiesc ca erau...azi erau, acolo la baza
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#63 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 28 august 2006 - 06:48

Cate cicluri de golire-umplere ti-au facut ?
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#64 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 august 2006 - 07:14

unul
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#65 nicukla

    membrru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 893 Mesaje:
Inregistrat: 02-octombrie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Scenic II 2004
  • Motorizare:1.5 DCI 101 CP

Scris 28 august 2006 - 09:11

si eu am azot in pneurile de pe fata.
am luat acum 2 saptamani un canal si s-au deformat jentile si anvelopele de pe partea dreapta.Am schimbat o janta noua de la renault + 2 cauciucuri noi Michelin tot de la ei si indreptat janta si geometrie roti de la sama service din zona Pipera.( totul pe casco bineinteles)
Am vazut ca aia de la Sama aveau panouri ca baga Azot in pneu.Ziceau acolo e mentine temperatura mai constanta,protejeaza cauciucul,are masina o stabilitate mai buna la viteza mare etc.
Cauciucurile astea noi le-am pus pe fata si am azot in ele,nu am simtit diferenta.Si nici nu am fost curios sa intreb cat costa .
  • 0
In acest birou , O zi se munceste , O zi nu se munceste , AZI NU se munceste.

#66 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 28 august 2006 - 10:00

unul

Daca nu te-au notat pe undeva, mai treci de 2-3 ori ca sa ai azot de-adevarat !
Ce magari domn'e ! Tot Sama, parca ?
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#67 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 august 2006 - 10:08

dap, ei erau
m-au notat evident :))
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#68 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 29 august 2006 - 03:33

auzi sharanele ca e moca....acum ce zici se merita sau nu ? :)
  • 0

#69 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 29 august 2006 - 07:46

...poi oricum 78% e moka... Se duce oxigenul, ramane azotul. Deci, daca pierd presiune pt ca nu le-am umflat cu azot, la fiecare ajustare de presiune concentratia azotului din roti creste. Asta, conform teoriei sustinatorilor azotului.

:)
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#70 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 august 2006 - 08:32

daca 78% azot e moca...
atunci iti dau eu 78% din benzina pe care o consumi tu moca, doar sa o amesteci cu 22% motorina (nu zic apa)
si apoi sa imi zici cum merge masina...:)
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#71 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 august 2006 - 09:56

Pai ... daca e sa faci logica asta ... 78% benzina de la el si restul de 22% un amestec cu 78% benzina si 22% altceva. Dar oricum comparatia nu e viabila ... pentru ca oricum in pneuri poti sa bagi linistit si aer, pe cand cu o benzinara nu poti samergi cu motorina :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#72 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 august 2006 - 09:57

era vb de compartie, normal ca nu e valabila complet
vroiam sa arat doar ca intre 78% si 99% e diferenta.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#73 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 august 2006 - 12:55

Mi se pare stupida faza aia cu: azotul e mai bun ptr ca are molecula mai mare si nu iese prin masa de cauciuc a pneului. Pentru ca altfel ar deveni corecta logica lui Sharanel ;)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#74 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 30 august 2006 - 04:31

@andrei: Logica (la modul aparent, imediat) nu merge intotdeauna. Cateodata o "bate" experimentul ! Te intreb, ce logica are sa bagi heliu in buteliile scafandrilor de mare adancime ? ;)
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#75 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 30 august 2006 - 07:32

Imi permit sa ma citez de pe alt forum (sunt si io un clasic, in felul meu):

"... acuma, daca tot o dam in chimie (o veche placere de a mea de care nu ma pot lasa): azotul nu este prezent in aer sub forma de element ci sub forma de molecula (N2). Molecula respectiva este acceasi si in azotul pur si in aerul nostru de toate zilele, nu-si schimba proprietatile. Iar masa moleculara este aceeasi indiferent de conditii si de combinatii. Faptul ca azotul trece mai greu prin membrana rotii se datoreaza razei atomice a azotului care este cu 10% mai mare decat la oxigen. Cu toate acestea, daca e sa fim extrem de corecti intre moleculele de N2 si O2 nu este chiar asa de mare diferenta (numai 1%) deoarece in cazul legaturilor covalente din cele doua molecule nu se foloseste raza atomica ca referinta ci raza Van der Waals care este similara in cele 2 cazuri"
  • 0
Imagine amplasata




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi