Azot In Pneuri
#51
Scris 23 august 2006 - 07:57
La 0C (273K) pui presiunea 2. La 60C (vara pe asfalt, 333K) o sa ai: 2*333/273= 2.44. Simplu, o variatie de 25%. INDIFERENT de gaz, atita vreme cit nu se produc reactii chimice sau condensari, etc. Ce naiba, ne certam cu legile de baza ale fizicii acum?
Ce spune vane la punctul 2 e foarte posibil sa fie adevarat, pentru ca intradevar daca bag aer umed vara si noaptea pe frig aburul se condenseaza, o sa scada presiunea mai mult decit dupa legea de mai sus. Dar asta pare a fi singurul avantaj. Aer uscat e la fel de bun. Culmea e ca presiunea scazuta nu prezinta asa mare pericol, doar ca mareste putin consumul de benzina si uzeaza cauciucul.
Cit despre acr-uri, blablablauri, sint si ei oameni si pot fi pacaliti de reclama ca oricare altii. Singurii cu o opinie competenta sint producatorii de cauciucuri, de aia nu m-am uitat decit pe un site. Cam suspect ca singurele asociatii care s-au prins de aceste avantaje majore ale azotului sint in Australia.
Jaffar: eu merg des la munte si urca nu de la bucuresti la sinaia, ci de la 15-20C la 3000m si -10C (mai pe seara). Am variatii de presiune evident dar in nici un caz ce spui tu. Nu se vad cu ochiul liber decit daca il ai foarte format.
Parerea mea: azotul este noul duralube. In general poti vinde orice daca ai o explicatie pseudo stiintifica cu o tira de adevar de care sa te agati. Luati-va un manometru bun si faceti-va presiunea o data pe luna si o sa aiba mult mai mult efect decit tot azotul din lume.
#52
Scris 24 august 2006 - 07:36
si eu radeam pana sa-mi bag azot, de un prieten care se vaita ca e rigida masinaa. am fost la autosoft intr-o zi cu el sa ii scoata azotul si sa-i bage aer (eram prin zona).
am crezut si eu si aia de acolo ca e paranoic, dar la intoarcere am putut sa-mi dau seama din diferenta eu care am stat in dreapta pe drum.
#53
Scris 24 august 2006 - 07:45
#54
Scris 24 august 2006 - 07:53
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#55
Scris 24 august 2006 - 07:57
Ti-a bagat presiuni diferite. Nu exista diferenta de "elasticitate" intre gaze.
nu. aceiasi presiune.
#56
Scris 24 august 2006 - 11:21
"-Desi la inceput eram cam sceptic, la insistentele unui prieten de-a meu, sofer de Oltcit, mi-am umflat rotile cu azot. Efectele au fost IN-CRE-DI-BI-LE!!! le-am observat dupa prima suta de metri! Buzunarul meu s-a subtiat considerabil, dar acum masina mea merge mult mai bine, nu mai am nevoie nici macar de telescoape, atat de bine sta pe sosea! Si consuma mai putin, masina este mai silentioasa si are aderenta marita!!! Nu inteleg cum am putut folosi pana acum masina cu doar 78% azot in roti! Multumesc prietenului meu ca mi-a deschis ochii! Iar ca ziua mea sa fie perfecta, am primit BO-NUS!!! 4 capacele pt ventil! Grabiti-va!"
#57
Scris 25 august 2006 - 06:36
Am si o observatie: se pare ca unii sunt impotriva azotului in pneuri din cauza ca-l considera un fel de tuning de fitze. Cum capacelele verzi sunt singurul indiciu in acest caz, cred ca, noi ceilalti, am scapa de critici daca am renunta la ele, corect ?
#58
Scris 25 august 2006 - 06:57
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#59
Scris 25 august 2006 - 07:06
#60
Scris 28 august 2006 - 01:25
#61
Scris 28 august 2006 - 01:51
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#62
Scris 28 august 2006 - 02:42
#63
Scris 28 august 2006 - 06:48
#64
Scris 28 august 2006 - 07:14
#65
Scris 28 august 2006 - 09:11
am luat acum 2 saptamani un canal si s-au deformat jentile si anvelopele de pe partea dreapta.Am schimbat o janta noua de la renault + 2 cauciucuri noi Michelin tot de la ei si indreptat janta si geometrie roti de la sama service din zona Pipera.( totul pe casco bineinteles)
Am vazut ca aia de la Sama aveau panouri ca baga Azot in pneu.Ziceau acolo e mentine temperatura mai constanta,protejeaza cauciucul,are masina o stabilitate mai buna la viteza mare etc.
Cauciucurile astea noi le-am pus pe fata si am azot in ele,nu am simtit diferenta.Si nici nu am fost curios sa intreb cat costa .
#66
Scris 28 august 2006 - 10:00
Daca nu te-au notat pe undeva, mai treci de 2-3 ori ca sa ai azot de-adevarat !unul
Ce magari domn'e ! Tot Sama, parca ?
#67
Scris 28 august 2006 - 10:08
m-au notat evident )
#68
Scris 29 august 2006 - 03:33
#69
Scris 29 august 2006 - 07:46
#70
Scris 29 august 2006 - 08:32
atunci iti dau eu 78% din benzina pe care o consumi tu moca, doar sa o amesteci cu 22% motorina (nu zic apa)
si apoi sa imi zici cum merge masina...
#71
Scris 29 august 2006 - 09:56
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#72
Scris 29 august 2006 - 09:57
vroiam sa arat doar ca intre 78% si 99% e diferenta.
#73
Scris 30 august 2006 - 12:55
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#74
Scris 30 august 2006 - 04:31
#75
Scris 30 august 2006 - 07:32
"... acuma, daca tot o dam in chimie (o veche placere de a mea de care nu ma pot lasa): azotul nu este prezent in aer sub forma de element ci sub forma de molecula (N2). Molecula respectiva este acceasi si in azotul pur si in aerul nostru de toate zilele, nu-si schimba proprietatile. Iar masa moleculara este aceeasi indiferent de conditii si de combinatii. Faptul ca azotul trece mai greu prin membrana rotii se datoreaza razei atomice a azotului care este cu 10% mai mare decat la oxigen. Cu toate acestea, daca e sa fim extrem de corecti intre moleculele de N2 si O2 nu este chiar asa de mare diferenta (numai 1%) deoarece in cazul legaturilor covalente din cele doua molecule nu se foloseste raza atomica ca referinta ci raza Van der Waals care este similara in cele 2 cazuri"
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi