Azot In Pneuri
#26
Scris 21 august 2006 - 01:13
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#27
Scris 21 august 2006 - 03:30
#28
Scris 21 august 2006 - 04:12
Azot am pus in martie cand am trecut de la gumele de iarna la cele de vara. De atunci nu am simtit nevoia sa verific presiunea, pentru ca nu am simtit nici o modificare (nici vizuala, nici in mers). Cat am stat cu aer faceam cam la fiecare alimentare...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#29
Scris 21 august 2006 - 05:46
la academia militara, in fata se ofera gratis umflarea cu azot , verificarea presiuni(firesc).. si verificarea aerului conditionat
eu unul mi-am pus, ca e superoferta, altfel era bun si aerul..
nu zic cine face asta, ca sunt huliti de sama.. cred ca dupa ce au luat banii forumistului au bani de 10 buteli
#30
Scris 21 august 2006 - 06:12
dar nu aveam timp sa opresc
#31
Scris 22 august 2006 - 08:32
#32
Scris 22 august 2006 - 12:22
Un alt coleg vine cu teoria ca pompa de aer baga praf si impuritati in roata. Asta e cea mai mare problema, ne facem griji ca intra un firicel de praf in roata, in schimb nu ne stresam ca motorul trage un aer plin de praf. Sau poate vreti sa spuneti ca dupa filtrul de aer (care este pasiv) aerul este pur si ozonat, ca la 2000 metri altitudine. Praful in combinatie cu vaselina actioneaza ca un polizor asupra pieselor in miscare, dar pt asta nu ne facem griji, e mult mai important sa nu intre niciun pic de praf in roata.
Chiar am citit pe undeva ca si azotul isi schimba volumul la variatiile de temperatura, termodinamica se aplica tuturor gazelor. Probabil isi schimba volumul intr-un procent mai mic, doar creste concentratia de la 78% la 90%... ce sa mai zic eu.
Niciun producator nu indruma spre umflarea rotilor cu azot, mai mult decat atat, daca ar avea efecte atat de benefice, sunt convins ca macar modelele sportive veneau din fabrica cu azot in pneuri.
Daca as fi in "perioada dificila a lunii", nu cred ca mi-as bate capul cu o asemenea problema existentiala, "azot in pneuri".
Imi pare rau daca vi s-a parut ca am fost drastic, pana la urma din partea mea puteti sa va bagati si whiskey in roti, dar ma asteptam si eu la o explicatie logica si realista in favoarea azotului, care sa-mi demonstreze ca se imbunatatesc performantele in mod semnificativ. Bine ca avem Tico si circulam cu 60km/h, dar ne bagam azot in roti.
http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif
#33
Scris 22 august 2006 - 12:48
http://www.toyo.com....ech_info11.html
http://www.bridgesto...re/nitrogen.asp
http://www.racq.com....es_ENA_HTML.htm
http://www.rsc.org/c...ly/15070502.asp
Sunt acolo explicatii de la stiintifice pana la statistici si explicatii tip "racing".
P.S. ultima remarca, cea cu Tico, e rautate gratuita... Ce e rau sa vrei sa mergi safe intr-un Tico cu 60km/h? Si daca azot in roti inseamna un + de 0.1% la siguranta, nu vad unde e problema...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#34
Scris 22 august 2006 - 01:56
Se si spune in diverse manuale de reparatii ca piesele de cauciuc NU se sufla cu aer de la un compresor obisnuit din cauza uleiului ! In special daca faci asta cu niste furtune din circuitul de frana ... Anvelopele fiind mai mari sunt mai insensibile. Sunt foarte sensibile insa la umiditate pentru ca (legea aia a lu' Avogadro) 18 grame de apa evaporata se duc in 23 de litri de vapori si-ti fac roata ca pe sticla de cola agitata ! Valabil si invers ! Ti-a bagat aer cald si umed ramai cu roata dezumflata pe vreme rece.Un alt coleg vine cu teoria ca pompa de aer baga praf si impuritati in roata. Asta e cea mai mare problema, ne facem griji ca intra un firicel de praf in roata, in schimb nu ne stresam ca motorul trage un aer plin de praf.
OT: Filtrul de aer se schimba des, daca tii la motor, cum sa nu ne stresam ?!?
#35
Scris 22 august 2006 - 02:31
#36
Scris 22 august 2006 - 02:54
#37
Scris 22 august 2006 - 10:39
Chiar n-a fost cu intentie, sorry. Initial am scris "Dacie berlina", dar apoi m-am gandit (chiar daca va surprinde, cateodata gandesc ) deci dupa cum spuneam, m-am gandit ca e prea de tot combinatia "berlina+azot" si atunci mi-a venit in cap Tico: o masina uzuala, ieftina si "unsafe", dar cu azot in pneuri, frate.P.S. ultima remarca, cea cu Tico, e rautate gratuita... Ce e rau sa vrei sa mergi safe intr-un Tico cu 60km/h? Si daca azot in roti inseamna un + de 0.1% la siguranta, nu vad unde e problema...
In rest am inteles din linkuri ca e important cateodata sa ai azot in roti.
In particular circumstances, pure Nitrogen is used as the inflation medium in earthmover, racing, and aviation tyres to where they are required to perform under conditions of high stress and in critical environments, generating higher than usual temperatures. Examples are:
Where exceptionally high loads are carried by the vehicle,
High-speed travel,
Where high pressure must be maintained.
In rest, nu a spus nimeni ca dauneaza, si intr-adevar teoretic creste siguranta cu un anumit procent, eu ma intrebam doar daca are vreun efect palpabil sau macar masurabil cresterea concentratiei de azot de la 78% la 90%. Si mi-am expus parerea mea, cum ca singurul efect masurabil al azotului din roti este usurarea buzunarului. Eu personal am azot in 3 roti (e drept, am mai bagat aer peste), a patra e umflata cu Aer Curat ( ) si va spun cu mana pe inima ca toate rotile arata si se comporta exact la fel.
Parerea mea de Gica Kontra, care este.
http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/thumb.gif
#38
Scris 22 august 2006 - 11:47
Io le umflu cu Aer Curat...
Mai nu mai am, tot se duce la trade international. De cand s-au prins ai nostrii ca au pus botu' straini la cota noastra de poluare ceva mai mica decat a lor (a unora), le vand Aer Curat pentru "drepturi de poluare".
Asta este. Voua nu va mai ramane decat poluare si aer cu diverse particule.
Sa aveti grija sa nu va alunece roata pe nisipul din interiorul anvelopei.
End Off T.
#39
Scris 23 august 2006 - 04:05
Despite the advantages in specialised tyres subject to extreme conditions, the benefits of Nitrogen inflation for tyres used primarily on ordinary roads in standard driving conditions are not at all clear
Asta spune bridgestone, da unii stiu mai bine.
Fizica de liceu spune ca : P1/T1=P2/T2 la volum constant. INDIFERENT de gaz. Asta inseamna ca daca bagi aer la 20C azi si ai presiunea X, daca miine il incingi pe asflat la 80C presiunea va creste proportional cu cresterea de temperatura absoluta, fara sa tina cont de cit a costat umflatul cauciucului cu gazul minune.
@viper, vane: ce spuneti acolo e o aberatie. Nu azotul e important ci presiunea. Daca tu nu iti verifici presiunea cu anii, poti sa bagi si xenon in cauciucuri ca tocmai ai uitat lucrul cel mai important. E ca si cum ai baga ulei sintetic high performance racing si ai uita sa schimbi uleiul pentru 100.000km, si asta la o masina care consuma ulei. Variatiile de temperatura intre martie cind e inca ud si zapada pina in august cind temperatura asfaltului e de 60-80C sint foarte mari. Cum aerul are 80% azot prin porii cauciucului scapa numai 20% din gaz (ca sa nu mai spun ca ramii cu azotul GRATIS ). E absolut normal sa ai variatii mari de presiune in cauciucuri la diferentele astea de temperatura indiferent ce gaz pui inauntru. Cu alte cuvinte presiunea verificata iarna nu are nici o legatura cu cea verificata vara, si in plus cauciucul scapa aer/azot (prin pori, roata si ventilul imperfect). Ceea ce mi se pare o dovada clara a efectului placebo: tu n-ai vazut variatii de 30% poate ale presiunii dar ai sesizat avantajul de 0.01% dat de azot! mai sa fie.
Eu credeam ca pe forumul asta toata lumea are un manometru si isi verifica presiunea la fiecare plin ... si cind colo "eu pun azot dar nu-mi verific presiunea decit cind simt". Iarasi, sa tii 6 ani un cauciuc da sa pui in el azot in numele securitatii personale e aberatie. E ca si cum te-ai duce in Iran cu steaua lui David pictata pe piept, da cu un briceag in buzunar. E absolut uimitoare capacitatea oamenilor de a crede in magie si vrajitorii de pe tot felul de site-uri obscure dar a nu baga in seama ce recomanda producatorii auto si de cauciucuri (NU azot, nici unul nu recomdanda asta, ci sa verifici presiunea des si sa inlocuiesti cauciucurile uzate sau imbatrinite dupa 3 ani).
Nu stiu de roatele voastre da ale mele au probleme in ordine: asfalt care le uzeaza, imbatrinirea partii exterioare a cauciucului numai de la oxigen ci de la UV, gauri de la tot felul de obiecte pe strada. Cauciucurile bune se schimba la 30-40.000 de mile (deci vreo 3 ani), alea de cacao la 80.000 da iti pui mult mai tare viata in pericol cu cauciucuri dure (si zgomotoase) chiar daca le umfli cu azot. Si la o tura pe transfagarasan fortele din cauciuc variaza cu vreo 25% numai de la schimbarea de presiune cu altitudinea (la 2000m sint numai 0.75 atmosfere, la 3000, 0.66). Focalizati-va pe ce e important, nu magiile de colt de strada.
#40
Scris 23 august 2006 - 04:20
asta chiar e tare de tot, oricum cred ca are dreptateNu azotul e important ci presiunea. Daca tu nu iti verifici presiunea cu anii, poti sa bagi si xenon in cauciucuri ca tocmai ai uitat lucrul cel mai important.
pana imi iau masina ramane sa ma gandesc cu ce sa imi uflu rotile
#41
Scris 23 august 2006 - 06:41
Eu cred ca am aberat destul, asa ca trag o concluzie si o las mai moale.@viper, vane: ce spuneti acolo e o aberatie. Nu azotul e important ci presiunea
..... Focalizati-va pe ce e important, nu magiile de colt de strada.
Avantajele azotului in pneuri sunt de 2 categorii:
- directe
- previne oxidarea in masa a materialului anvelopei
- e ceva mai insensibil la variatiile de temperatura
- indirecte
- provenind dintr-o instalatie cu ceva pretentii, se evita introducerea apei, uleiului si a altor impuritati in anvelopa
Alte consideratii. Cand mai vorbiti de diverse legi ale termodinamicii tineti cont de definitia lor exacta. Daca incep cu: "Pentru un gaz perfect..." ... ati prins ideea, da ?
Daca sunteti spioni NU umflati rotile cu azot ca n-o sa puteti respira cand sunteti (cu tot cu masina) sub apa iar deasupra se trag focuri de pistol !
#42
Scris 23 august 2006 - 07:05
A, si de ce dai numai citatul unde se zice ca nu face nimic? Ai citit ce zic cei de la Toyo? Sau cei de la RAC ("ACR"-ul din UK)?
O sa ma duc zilele astea in acelasi loc unde am pus azot, sa "fac presiunea". O sa fac si poze. Va asigur pe aceasta cale, foarte serios, ca ar fi prima data din martie. Voi pune pozele aici. Sunt aproape convins ca ca am in cel mai rau caz 1.8 (initial avand 1.9).
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#43
Scris 23 august 2006 - 09:06
Daca nu e Sama, vin si eu !O sa ma duc zilele astea in acelasi loc unde am pus azot, sa "fac presiunea".
#44
Scris 23 august 2006 - 09:10
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#45
Scris 23 august 2006 - 09:17
Variatiile de temperatura intre martie cind e inca ud si zapada pina in august cind temperatura asfaltului e de 60-80C sint foarte mari. Cum aerul are 80% azot prin porii cauciucului scapa numai 20% din gaz (ca sa nu mai spun ca ramii cu azotul GRATIS ). E absolut normal sa ai variatii mari de presiune in cauciucuri la diferentele astea de temperatura indiferent ce gaz pui inauntru. Cu alte cuvinte presiunea verificata iarna nu are nici o legatura cu cea verificata vara, si in plus cauciucul scapa aer/azot (prin pori, roata si ventilul imperfect). Ceea ce mi se pare o dovada clara a efectului placebo: tu n-ai vazut variatii de 30% poate ale presiunii dar ai sesizat avantajul de 0.01% dat de azot! mai sa fie.
culmea, eu am comparat presiunea cu azot (sau ce-or baga aia de la autosoft) in bucuresti dupa o ora de virf prin soare puternic apoi a doua zi la munte dupa o noapte extrem de friguroasa si cu multa zapada. ce sa vezi, era cam tot p-acolo, ceea ce n-as putea spune pentru cazul cind aveam "aer curat" in ele.
mai concret: eu merg cu 2.0 bar pe fata si 2.1 pe spate. cu aer, cind ajungeam la munte, iarna, trebuia sa umflu zdravan rotile, pentru ca mai raminea doar 1.2-1.3 in ele. evident, cind ma intorceam in bucuresti trebuia sa le dezumflu ca sa nu explodeze sau sa-mi sara toti dintii din gura de la gropi. cu marea vrajeala de azot, am si uitat de acest aspect.
cam multa vehementa p-aici, noroc ca unii chiar observa si apreciaza diferenta
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#46
Scris 23 august 2006 - 10:34
Creca sunt surd ca n-am auzit cand mi-ai zis ... !Ti-am zis ca e tot o Sama, dar alta, cu alti oameni si alte gandiri... Dar daca vrei, vino pentru a fi martor la minune
Ce martor la minune ? Eu merg din februarie pe N2 dar nu-mi place Sama ca face doar un ciclu de umplere (in loc de 3-4) si costa si mult !
#47
Scris 23 august 2006 - 10:44
P.S. scuze, zisesem pe topicul cu patzania lui Alllexandru cu Sama din Pipera...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#48
Scris 23 august 2006 - 11:24
in afara de faptul ca mi-am facut si eu o idee despre azot, nu am putut sa nu ma amuz de posturile acide si mai mult decat funny, sharanel textul ala cu tico in coada e fenomenal. o sa fie selectat pentru... veti vedea
felicitari si pentru faptul ca desi este o contrazicere generala pe topic au fost atacate numai ideile, nu si membrii.
Bafta!
#49
Scris 23 august 2006 - 11:28
Oricum nu m-am simtit lezat, ca doar nu am dat banii pe azot..
Mai trebuie sa si glumim, ca si asa suntem stresati..
#50
Scris 23 august 2006 - 07:12
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi