Cind si cum se mai circula in Bucuresti ?!
#726
Scris 28 aprilie 2008 - 11:05
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#727
Scris 28 aprilie 2008 - 11:28
Politia ar trebui sa ia masuri si sa ia carnete la greu... eu am ramas fara carnet 2 luni din cauza ca m-a lovit politia si m-au bagat pe mine vinovat... si ambele masini aveau cate-o sgarietura mica... si sa nu mai zic ca eu asteptam sa ies din parcare si aveam botul putin scos...
#728
Scris 14 mai 2008 - 01:06
Consecinte? Ma simt mult mai activ ziua, mult mai bine, tonusul psihic si muscular e crescut, si asjung si mai repede
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#729
Scris 14 mai 2008 - 02:59
Si in CT in ultima vreme au inceput sa apara zone in care circulatia se gatuie in anumite intervale orare. Si asta fara a fi picior de turist prin oras. Nu vreau sa ma gandesc ce va fi la vara
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 14 mai 2008 - 03:05
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#730
Scris 14 mai 2008 - 03:24
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#731
Scris 14 mai 2008 - 04:04
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#732
Scris 14 mai 2008 - 04:04
#733
Scris 14 mai 2008 - 06:03
Pana cand vom avea soferi inteligenti.. sau macar cu bun simt tot vor fi probleme..
ma uit in intersectia Calea Victoriei-campineanu.. semafoare noi care merg in relatie cu restul.. atata timp cat sunt idioti care patrund in intersectie cand clar e blocata..degeaba unda verde.
#734
Scris 14 mai 2008 - 07:01
Corespondenta din Irlanda
Studiu de caz: Traficul rutier din Dublin � solutii pentru Bucuresti?
de Cristian Roman HotNews.ro
Marţi, 13 mai 2008, 10:46 Economie | Auto
Galerie foto: Cum e organizat traficul rutier in Dublin Mai sint doar citeva saptamini pina la alegerile pentru postul de primar al Bucurestiului. Satui de promisiunile facute de candidati, campanie dupa campanie, haideti sa vedem cum au reusit alte orase sa-si organizeze mai bine politicile de transport. Poate candidatii Bucurestiului vor avea ceva de invatat de aceasta data. Studiu de caz - capitala Irlandei, Dublin. Beneficiind de mai multe puncte comune cu Bucurestiul, pe care le vom enumera mai jos, orasul si-a dezvoltat infrastructura foarte mult in ultimii 10 ani.
Cu toate acestea, locuitorii din Dublin nu sint prea multumiti: fie se pling ca sistemul de autobuze este slab pregatit fie ca aglomeratia din trafic este prea mare.
Cum arata insa in prezent traficul in Dublin?
SOSELELE:
S-au construit multe artere care fac legatura mult mai usor intre periferii si centru.
Autostrada M50 inconjoara ca un inel capitala Irlandei. Nu trebuie sa treci prin centru daca vrei sa ajungi din nord in sud, sau din est in vest. Accesul pe M50 se face contracost (aproximativ 2 euro taxa). Autostrada se afla in plin proces de modernizare.
Zonele rezidentiale (foarte comune in Dublin, marea majoritate a oamenilor locuiesc la case) au strazi foarte bune. Nu exista strazi de pamint sau cu piatra cubica.
Strazile si intersectiile sint supravegheate de foarte multe camere de luat vederi.
Toate intersectiile principale functioneaza dupa sistemul sensului giratoriu, cu prioritate de dreapta (in Irlanda se circula invers decit in Europa continentala).
Pe multe strazi exista si piste speciale pentru biciclisti, vopsite in visiniu, nu pe trotuare (cum se fac in Bucuresti) ci pe sosea, linga bordura.
SEMAFORIZAREA:
Un sofer bucurestean ar fi uimit sa vada o mica intersectie in care sint chiar si 30 de semafoare. Toate functioneaza.
Acolo unde sint trei benzi de circulatie, exista cite un semafor pentru fiecare banda.
Pietonii trebuie sa apese pe un buton pentru a primi unda verde. Nu exista semafor fara un asemenea buton.
TRANSPORTUL PUBLIC:
Este compus din Dublin Bus (autobuze cu etaj), DART (metrou de suprafata, rapid), LUAS (tramvai), taxi.
Autobuzele din Dublin, precum si taximetristii, au culoar unic pe majoritatea arterelor importante, chiar si pe unele strazi din centru. In unele statii exista orar afisat al liniilor. Soferii au comunicatie directa cu centrul de coordonare. In prezent, soferii sint foarte amabili, asta si dupa mai multe incidente in care acestia au fost reclamati. Accesul in autobuz, dar si coborirea, se fac doar prin usa din fata: biletul se cumpara pe loc, cu monede. Tariful variaza in functie de cite statii se merge si variaza de la 1,05 euro la 2 euro. Exista si cartele speciale/abonamente. Ca si client in statie, trebuie sa faci semn autobuzului cu mina pentru ca acesta sa opreasca, altfel va trece pe linga tine: nu se pierde timpul aiurea cu oprit/stationat/deschis usi pentru care nimeni nu are nevoie. Trebuie insa sa cunosti oarecum orarul autobuzelor, unele circula foarte rar. Toate autobuzele au camere de luat vederi: 3 la parter, 3 la etaj. Deasemenea, locurile sint capitonate.
Metroul de suprafata DART are citeva statii chiar in centrul orasului, de unde poti pleca spre nordul sau sudul orasului. Multe statii se afla chiar pe malul Marii Irlandei, peisajul fiind foarte spectaculos. Fiecare statie este dotata cu panouri de afisaj in care se arata sensurile de mers, intervalul de timp pina la sosirea in statie a garniturilor.
Tramvaiul LUAS este relativ nou, modern si beneficiaza de gard intre linie si sosea, exact ca tramvaiul 41 in Bucuresti.
Autoritatile din Dublin tocmai au semnat contractual de construire a metroului subteran din Dublin. Costul este de aproximativ 3 miliarde de euro pentru primele opt statii. Se estimeaza darea in functiune in anul 2013, insa, ca si in Romania, acest termen este luat in deridere de societatea irlandeza.
Taxiul are banda separata fata de restul vehiculelor. Practic, foloseste linia speciala pentru autobuze.
Dublin Bus are linii de noapte pentru vineri si simbata, cind oamenii petrec mult timp in puburi.
PARCAREA:
Nu este permisa sub nici o forma parcarea pe trotuare, nu este permisa parcarea in zonele marcate cu vopsea destinate magazinelor (marcate cu �Loading�).
De asemenea, pe foarte multe strazi, in special in centru, zonele in care nu se poate parca deloc sint vopsite cu doua dungi galbene paralele cu bordura.
Exista locuri de parcare la centrele comerciale, subterane sau la suprafata. Magazinele de tip Carrefour sau Cora nu sint insa permise in centrul orasului, tocmai din cauza aglomeratiei pe care acestea le-ar crea.
Acolo unde poti parca in centru, o poti face doar intr-un anumit interval orar. In unele zone se plateste si o taxa, la automate.
CONTROALELE RUTIERE:
Orice sofer trebuie sa aiba asigurare. Politia (�Garda�) face controale dese pe arterele mari. In Irlanda este permis pentru soferi consumul unei halbe de bere. Se incearca in prezent eliminarea acestei forme de bunavointa.
Echipaje pe biciclete ale Politiei se plimba pe strazi, in cautare de masini parcate neregulamentar.
CE NU FUNCTIONEAZA:
Locuitorii Dublinului se pling cel mai mult de aglomeratia de dimineata si de cea de seara: practic, momentele in care oamenii se duc si se reintorc de la lucru.
De asemenea, unele linii de autouze circula foarte rar.
Exista aglomeratie in centru, fiindca o parte importanta a centrului Dublinului este brazdata de riul Liffey, exact in genul riului Dimbovita/Splaiului Unirii din Bucuresti. Prin urmare, autobuzele isi pierd banda separata.
Cite dintre masurile luate de autoritatile din Dublin credeti ca se pot aplica si in Bucuresti?
#735
Scris 14 mai 2008 - 07:58
Butoane pentru treceri de pietoni - greu de implementat la noi din pricina lipsei de civilizatie. Ar fi vandalizate sau s-ar abuza de ele.
Tren de suprafata - o solutie, dar e greu sa faci asa ceva in centrul Bucurestiului pentru ca infrastructura nu prea iti permite sa faci acel traseu elevat pe unde merg trenurile.
In rest...cam greu de facut ce au facut ei...Poate cu parcarile sa fie mai usor de rezolvat problema.
#736
Scris 14 mai 2008 - 08:42
Si in CT in ultima vreme au inceput sa apara zone in care circulatia se gatuie in anumite intervale orare. Si asta fara a fi picior de turist prin oras.
Pai daca nu sint marcaje rutiere (delimitarea benzilor de mers si chiar a sensurilor ...) ... in mijlocul intersectiei sint gropi (de fapt cred ca sint ceva decupaje pt. refacerea carosabilului) si pt. ca nu poti trece prin ele trebuie sa le ocolesti ... azi cred ca am facut mai mult de la intrarea in Constanta pina la Mamaia decit de la Olimp pina la intrarea in Constanta ...
In ceea ce priveste circulatia in Bucuresti ... luni pe la h 17 mi-a trebuit cam o ora si 15' sa traversez de la A1 la A2 (aveam in dreapta un coleg care stia drumu asa ca am avut curaj sa trec prin oras)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#737
Scris 14 mai 2008 - 10:23
Insa, spre deosebire de Buc, totusi se circula. Iar daca stii stradute laterale sau trasee alternative, pot spune ca inca e ok
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#738
Scris 14 mai 2008 - 10:39
ce avem noi? parcari lipsa, semne cu parcarea interzisa absolut peste tot (daca s-ar aplica legea ar da astia sute de mii de amenzi zilnic), semafoare care abia acum incep sa fie gandite (20 de ani s-au chinuit sa faca asta), gropane in care rupi masina, canale din care nu mai iesi, oameni care merge peste tot (sa mor daca budapesta si viena, orase cu MULTI turisti, am vazut asa puhoi de lume pe strada la orice ora, la noi e ceva de speriat, unde si de unde vin astia?), etc etc. practic nu as putea spune ca e ceva bun. centura noastra e o gluma. sa aduci o autostrada in bucuresti acum e imposibil iar caile de acces in bucuresti sunt parca in mod intentionat gandite sa nu faca fata.
nu inteleg de ce s-a renuntat la semanfoarele cronometrate. nu inteleg de ce s-a renuntat la semafoarele cu buton. nu inteleg de ce trebuie sa cumparam alte semafoare. nu inteleg de ce tipa polistii la soferi sa mearga si fac semne disperate (azi era sa mor cu doi cimpalaci in fata, care mergeau cu 30 la ora desi politaii din intersectie mai aveau putin si se tavaleau pe jos, poate or merge astia mai repede). desigur mergeau pe banda 2, ca acolo e bine.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#739
Scris 15 mai 2008 - 06:25
Insa eu nu ma refer la acea zona, unde circulatia e aiurea datorita celor spuse tine,
Mie putin imi pasa din ce cauze se circula prost (lucrari facute aiurea si neterminate ...) ... pe mine ma afecteaza faptul ca se circula prost
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#740
Scris 15 mai 2008 - 10:04
e ok timpulIn ceea ce priveste circulatia in Bucuresti ... luni pe la h 17 mi-a trebuit cam o ora si 15' sa traversez de la A1 la A2 (aveam in dreapta un coleg care stia drumu asa ca am avut curaj sa trec prin oras)
#741
Scris 15 mai 2008 - 10:18
e ok timpul
Aproximativ ok am zis si eu vis a vis de timp (mai ales ca era o ora cam de virf) ... si traseul pe care m-a dus colegul a fost destul de ok (semafoare, marcaje rutiere, s-a circulat binisor)
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 15 mai 2008 - 10:19
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#742
Scris 15 mai 2008 - 10:46
care strada, aici sau la servici ?Nu am calculat ca bani, dar zau ca nu mai conteaza... Cand vin si cand plec, ma uit pe strada pe unde ar trebui sa merg cu masina si ma ia groaza de ce vad... Si inca o data ma felicit pentru vointa
#743
Scris 15 mai 2008 - 10:56
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#744
Scris 15 mai 2008 - 11:05
Azi am facut 15 minute pana la servici (9-10km). Am si calcat-o n-am stat. Da e destul de volatila treaba. Saptamana asta prind un anume/oarecare semafor o singura data, in a 6-a zi ma trezesc ca e coada mare la el. La aceeasi ora.
Ce se mai aude cu lucrarile la eroii revolutiei ? la p-ta sudului sunt in toi.
Aceasta postare a fost editata de cornel001: 15 mai 2008 - 11:09
#745
Scris 15 mai 2008 - 01:51
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#746
Scris 15 mai 2008 - 03:05
#747
Scris 15 mai 2008 - 03:26
Nici politisti nu fac fata,..
Traiasca soferul roman idiot.. cat mai putin.
#748
Scris 15 mai 2008 - 03:29
mai aici la noi nu stiu la ce ora te duci , posibil pe la 8 sa fie, da pe la 9 , pe la rebreanu - grigorescu spre sud e lejer.
Azi am facut 15 minute pana la servici (9-10km). Am si calcat-o n-am stat. Da e destul de volatila treaba. Saptamana asta prind un anume/oarecare semafor o singura data, in a 6-a zi ma trezesc ca e coada mare la el. La aceeasi ora.
Pai intre 8 si 8:45. Ca pe la 8 il duc pe Kinder la gradi, apoi revin home si apoi pe jos pana la metrou. Si e crima pe sensul de mers spre oras...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#749
Scris 15 mai 2008 - 06:43
azi, cu ocazia inaugurari semafoarelor inteligente am vazut cel mai mare blocaj posibil pe Calea Victoriei..
Nici politisti nu fac fata,..
Traiasca soferul roman idiot.. cat mai putin.
eu am observat 2 treburi:
1. pana sa se anute treaba cu semafoarele, soferii nu stiau si s-a mers bine. ce s-a intamplat?
si doi, azi, in zonele unde se stie de la tv ca sunt camere, mi s-a acordat prioritate de suspect de multe ori. chiar am avut impresia ca nu sunt in bucuresti. desigur pe celelalte strazi esti mort.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#750
Scris 15 mai 2008 - 06:56
Aceasta postare a fost editata de Dee: 15 mai 2008 - 06:57
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi