Noul cod rutier
#76
Scris 01 octombrie 2003 - 04:43
a, si ca ei au masini mai scumpe, chiar daca asta inseamna sa-si puna faruri de golf 4 pe dacie si multi nu stiu sau nu vor sa se asigure inainte de a face orice manevra.
pacat, mare pacat. nemtzii de ce or fi in stare sa respecte legea si sa aiba si bun simtz, iar noi nu ?
na, si acum sariti-mi in cap, da' asta e crudul adevar.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#77
Scris 03 octombrie 2003 - 09:23
oficial, se ia permisul ca si inainte. nu se stie cind se va aplica treaba cu punctele, pentru ca la 6-7 luni dupa ce au dat legea s-au prins ca nu au sistemul informatic necesar, asa ca au aminat-o pe termen nedefinit.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#78
Scris 04 octombrie 2003 - 10:37
Cat despre taiat calea, nesemnalizat schimbarea directiei, recunosc ca sunt si eu vinovat, da asta nusht daca are sau nu legatura cu orasul sau cu nr de inmatriculare ori cu marca masinii. Depinde doar de dispozitia mea
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#79
Scris 06 octombrie 2003 - 09:53
pentru bucuresteni e mai usor de inteles; o sa prezint doua situatii:
1. exemplu semnificativ - rondul de la "baba novac" (un desen destul de handicapat dar asta e mspaintul)
este o intersectie intre doua drumuri mari (deci 4 "intrari" in intersectie" plus inca doua mai mici, care se termina in rond. mai exista si o suta de milioane de semafoare.
cind vii dinspre muncii si vrei sa faci stinga pe baba novac (traiectoria rosie), trebuie sa ocolesti rondul prin dreapta, unde ai un semafor inainte de a trece de mijlocul intersectiei (bulina verde). linga semafor e si un semn "cedeaza trecerea".
cei care vin pe traiectoria albastra au si ei un semafor inainte de a intra in intersectie (a doua bulina verde), care e si el insotit de un semn "cedeaza trecerea".
cele doua semafoare primesc verde simultan.
cine are prioritate in acest caz, si de ce ? argumentati, dar nu cu "eu ca-s jmecher" sau "eu ca am autobuz".
practic, eu cred putem vedea marea intersectie ca o multime de intersectii mici, si ca cei care vin pe linia rosie au trecut deja de semaforul lor si au intrat in ultima intersectie, unde cei de pe linia albastra au "cedeaza" si ar trebui sa astepte acolo. evident, nimeni nu asteapta si toti trec ca bezmeticii.
am intrebat pina si un militian si mi-a zis senin "nu stiu"
2. asta e mult mai simpla. linga foisor, cum vii dinspre dacia si ocolesti foisorul ca sa faci stinga pe ferdinand, exista o mica straduta cu senz interzis in ambele capete, cu exceptia RATB. bineinteles ca toti berbecii circula pe acolo, ca sa evite semaforul si aglomeratia, si cind cei care ocolesc foisorul primesc verde, "berbecii" umplu intersectia si trec in mare viteza si cu mari claxoane ca "baaaa am prioritate de dreapta". am vazut si in bucuresti si in tara mai multe intersectii in genul asta, cind unii circula pe interzis dar au pretentia sa le dai prioritate.
eu n-am reusit sa gasesc clar in lege care ar fi treaba daca te pocnesti cu unul din astia... cine e vinovat si cine plateste ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#80
Scris 06 octombrie 2003 - 10:33
acuma nici eu nu sint sigur daca are prioritate rosu sau albastru... cert e ca acolo e mereu haos si as fi tare curios sa stiu care e realitatea.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#81
Scris 06 octombrie 2003 - 11:37
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#82
Scris 27 octombrie 2003 - 06:40
semnul de la foisor s-a scos !? in capatul dinspre protv/brd e la locului... am parcat sub el chiar acum doua zile. poate pe celalalt l-au rupt jmecherii ca sa le dam prioritate
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#83
Scris 27 octombrie 2003 - 06:41
Originally posted by pretorius
conform noii reglementari cei care sunt in rond au prioritate. deci rosul trece.
art.56 alin.3
nu e "sens giratoriu" insa...
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#84
Scris 28 octombrie 2003 - 02:12
Hmm... eu tot cred ca indiferent de intersectie exista o regula prin care se acorda proritate de dreapta in cazurile de egalitate...
Gandeste-te un pic din perspectiva celor care vin de pe Ramnicu Sarat... (traiectoria albastra) - primeste verde, vrea sa mearga inainte... ce motiv ar avea sa acorde prioritate?
semnul de "cedeaza trecerea" ? iti reamintesc ca stabilirea prioritatii se face in ordine dupa:
1. militian
2. semafor
3. semn de circulatie
4. prioritate de dreapta
evident, cel mai normal ar fi sa fie fazele complet separate sau cele doua drumuri cu verde simultan sa aiba semne de prioritate diferite, nu ambele cu "cedeaza"
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#85
Scris 28 octombrie 2003 - 02:32
stii semafoarele intermitente la dreapta ? toate au linga ele un "cedeaza trecerea". fara semnul ala ai avea prioritate fata de ceilalti, pentru ca le vii din dreapta.
oricum, sint sigur ca cei care au facut intersectia aia nu s-a gindit nici o clipa si au montat semafoare in dorul lelii sau dind cu banul, si putin le pasa lor cine are sau nu prioritate sau cine pe cine se omoara. militienilor, cu atit mai putin. problema noastra nu are solutie deci.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#86
Scris 30 octombrie 2003 - 02:17
din pacate nu stiu ce-am facut cu noul cod rutier pe care mi l-am cumparat spre citire da' l-am pierdut inainte sa il incep
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#87
Scris 30 octombrie 2003 - 04:37
pina o sa fie bunul simtz al soferilor ca in vest, legea asta e total gresita.
nu, m-am razgindit. textul (ca orice text de lege romaneasca) este scris de un cretin analfabet. cum se defineste "masina care circula inaintea mea" ?? eu inteleg ca masina care e in fata mea, pe aceeasi banda si in nici un caz care mi se baga din lateral, de pe alta banda, si care ar fi obligat sa se asigure si sa dea prioritate inainte de a schimba banda (directia de mers).
[Edited on 30-10-2003 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#88
Scris 01 noiembrie 2003 - 06:32
La tata la firma a venit de la politie o instiintare sa se prezinte soferul autoturismului x din data de 8.06.2003 ora y. Chestia e ca habar nu am daca eram eu, tata sau sora-mea la volan, mai ales ca e din iunie si a venit ieri hartia. Mai scrie sa vina cu actele etc.....banuiesc ca e un radar, dar chiar habar nu am cine era la volan. De ce nu zic si ei macar strada pe care ai fost "prins", sau sa trimita o poza cu masina, sa vad si eu cine o conducea?!?!
Asta era intrebarea....dar e mai mult retorica...
[Edited on 1-11-2003 by MikeTekRacing]
#89
Scris 10 iunie 2005 - 08:50
- nu mai ai voie sa vinzi capsuni, rosii, ceapa, castraveti, etc pe marginea drumului
- statiile de autobuz vor fi obligatoriu cu alveola sau refugiu
- parnaie 2 ani pentru cine distruge indicatoare rutiere sau pentru cine construieste sau pune panouri publicitare in locul lor
-parnaie 7 ani pentru curse ilegale
-parnaie 3 ani pentru condus chestii neinmatriculate
Nota: diferenta dintre "parnaie" si "parnaie stricta" este ca in cel de-al doilea caz nu mai ai cum sa scapi nici cu amenda penala, nici cu munca in folosul comunitatii, nici cu suspendare. Adica parnaie pe bune.
[Edited on 10-6-2005 by LaScurt]
#90
Scris 10 iunie 2005 - 09:27
http://www.avocatnet...cod/rutier.html
-lumini: 49. (2) �n cazul circulatiei pe autostrazi, pe tronsoanele de drum expres si drumuri nationale europene, din afara localitatilor, conducatorii de autovehicule pot folosi, �n timpul zilei, luminile de �nt�lnire. Deci as spune ca e optional, nu obligatoriu.
-detectoare: 49. (4) Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera �n legatura cu prezenta, �n trafic, a dispozitivelor de masurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei.
-viteza: Art. 481. - (1) Limita maxima de viteza �n localitati este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehicule din categoria B, si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere.
(3) Pe anumite sectoare de drum din interiorul municipiilor si oraselor, tin�nd seama de �mprejurari si de intensitatea circulatiei, administratorul drumului, cu avizul politiei rutiere, poate stabili si limite de viteza inferioare dar nu mai putin de 30 km/h. (4) Limitele maxime de viteza, �n afara localitatilor, sunt:
a) pe autostrazi, 130 km/h;
pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E), 100 km/h;
c) pe celelalte categorii de drumuri, 90 km/h.
Deci vom avea si 80 km/h in localitati daca vrea organu'.
-interesant: parnaie sau amenda pentru aia care fac si ei o groapa in mijlocul drumului si nu anunta pe nimeni: 86.3) Persoana autorizata de administratorul caii ferate care nu ia masurile corespunzatoare pentru semnalizarea trecerilor la nivel cu calea ferata se pedepseste cu �nchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
(4) Cu pedeapsa prevazuta la alin.(3), se sanctioneaza si persoana autorizata de administratorul unui drum public sau de catre executantul unei lucrari pe partea carosabila care nu ia masurile corespunzatoare pentru semnalizarea obstacolelor sau a lucrarilor."
De pietoni n-am gasit nimic exact, in afara faptului ca se spune clar ca autovehiculele au prioritate fata de pietoni.
[Edited on 10-6-2005 by LaScurt]
#91
Scris 10 iunie 2005 - 09:53
Starea o poti urmari aici:
http://80.97.216.132...?cod=9957&pos=0
[Edited on 10-6-2005 by LaScurt]
#92
Scris 10 iunie 2005 - 10:01
ACrew style
#93
Scris 10 iunie 2005 - 10:01
Originally posted by Soferu Roman
Limita 80 in localitati (unde vor primaria si politia) era si pina acum.
Pana acum era 70, ffinca articolul respectiv permitea o derogare cu numai 20 km/h.
Pacat ca nu s-a dispus obligativitatea fazei scurte si ziua. In cazul asta nu inteleg rosul articolului: pot folosi?!?! Pai puteam si pina acum.
Pai nu prea puteai daca dadeai de un politist mai ciufut care nu era de acord cu tine ca ziua este intuneric fiindca in regulament zice:
luminile de intalnire sau de drum, in mers, atat in localitati, cat si in afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public .
[Edited on 10-6-2005 by LaScurt]
#94
Scris 10 iunie 2005 - 10:05
- "conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80g/l alcool pur in sange ori o concentratie ce depaseste 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat sau care se afla in stare de ebrietate", se pedepseste cu inchisoare stricta de la unul la cinci ani
- intre 2 si 7 ani este pedeapsa pentru conducatorii care "efectueaza transport public de persoane, transport de substante sau produse periculoase ori se afla in procesul de instruire practica a unei persoane pentru obtinerea permisului de conducere".
Faptele pentru care se aplica punctele de penalizare au fost reduse semnificativ, de la 184 in prezent la numai 29.
amenda si 2 puncte de penalizare :
folosirea incorecta a luminilor de drum, folosirea telefoanelor mobile in timpul conducerii, nerespectarea obligatiei de a purta centura de siguranta, depasirea cu 10-20 km/h a vitezei legale, circulatia pe un drum cu accesul interzis, stationarea neregulamentara sau refuzul prezentarii actelor la cererea politiei
3 puncte :
oprirea nejustificata sau circulatia pe banda de urgenta a autostrazilor, depasirea cu 21-30 km/h a vitezei legale, nerespectarea regulilor privind manevra de intoarcere, mersul inapoi, schimbarea benzii de circulatie, daca prin aceasta s-a produs un accident, sau nepastrarea distantei corespunzatoare fata de vehiculul din fata sunt sanctionate
4 puncte :
nerespectarea indicatorului "STOP", depasirea cu 31-40 km/h a vitezei legale, conducerea unui autovehicul pe spatiul destinat circulatiei tramvaiului atunci cand drumul public este prevazut cu mai mult de o banda pe sens
6 puncte :
refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia, depasirea cu 41-50 km/h a vitezei legale, nerespectarea semnificatiei indicatoarelor de trecere a caii ferate, incalcarea liniei continue la virajul spre stanga sau patrunderea intr-o intersectie dirijata prin semafoare, daca prin aceasta manevra se produce blocarea intersectiei
Cat ne costa pe noi?
1 punct de amenda echivaleaza cu 10% din salariul minim brut pe economie ! In noul proiect de lege s-a stabilit ca valoarea unui punct de penalizare sa fie egala cu 10% din salariul minim brut pe economie. Practic, amenzile vor fi traduse in puncte, existand si o clasificare a acestora in cinci categorii, dupa cum urmeaza:
Clasa I - intre 2 si 3 puncte;
Clasa II - intre 4-5 puncte;
Clasa III - 6-8 puncte;
Clasa IV - 9-20 puncte
Clasa V - 21-100 puncte.
Ultima clasa de amenzi este destinata exclusiv persoanelor juridice.
Salariul minim brut fiind 3.100.000 lei, 2 puncte inseamna o amenda in valoare de 620.000 lei.
A fost reintrodusa posibilitatea platii pe loc a amenzii la agentul de politie, daca pentru fapta respectiva nu se impune si aplicarea unei sanctiuni mai drastice, respectiv suspendarea dreptului de a conduce. Acest lucru nu se aplica si pentru persoanele juridice. Mai mult, pentru aceasta categorie nu exista nici posibilitatea achitarii a jumatate din minimul amenzii in termen de 48 de ore.
15 puncte de penalizare aduc suspendarea permisului!
Suspendarea dreptului de a conduce se dispune pe o perioada de 30 de zile daca titularul permisului a savarsit contraventii care cumuleaza 15 puncte. Automat, politia rutiera trimite o instiintare si, daca persoana vizata nu se prezinta, suspendarea se majoreaza cu inca 30 de zile. In caz de recidiva, respectiv daca posesorul permisului de conducere cumuleaza din nou 15 puncte in urmatoarele 12 luni de la data expirarii ultimei suspendari, perioada de retinere a permisului creste la 60 de zile.
Responsabilitati si pentru pietoni
Pietonul surprins si accidentat traversand prin loc nepermis poarta intreaga raspundere a accidentului. Aceasta prevedere este inclusa de altfel si in regulamentele de circulatie ale multor tari vest-europene.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#96
Scris 10 iunie 2005 - 11:07
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#98
Scris 28 iunie 2005 - 10:41
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#99
Scris 29 iunie 2005 - 02:58
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#100
Scris 29 iunie 2005 - 04:29
Originally posted by Extremero
Nasoala faza.
Ai cum sa-l reclami? Mai erai cu cineva in masina? Daca da, acel cineva poate sa-ti fie martor? Sau cuvantul lui garcea e mai presus de tot si de toate.
pai de ce sa-l reclam ?
da, am si martor si puteam sa-l si filmez daca chiar vroiam sa ma pun cu prostul. mai ales ca stiu 100% sigur ca masina mea are seriile in regula... dar cine stie ce se poate descoperi la un "control" in curte la udriste.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi