Salt la continut


Fotografie
* * * * * 1 Voturi

Transmisia automata sau manuala


  • Please log in to reply
151 replies to this topic

Poll: Ce preferati? (62 membri au votat)

Ce preferati?

  1. automata (28 voturi [45.16%])

    Procentaj din vot: 45.16%

  2. manuala (34 voturi [54.84%])

    Procentaj din vot: 54.84%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 18 aprilie 2007 - 09:03

Sa detaliem preferintele fiecaruia in privinta transmisiei autoturismului pe care il conducem.
In prezent sunt posesor al unui autoturism cu transmisie manuala dar imi doresc o masina cu transmisie automata.
Voi ce parere aveti?

Aceasta postare a fost editata de freexs4all: 18 aprilie 2007 - 09:05

  • 0

#2 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 18 aprilie 2007 - 09:04

AUTOMATA.

Argumentele ,un pic mai tarziu,amu imi e lene...
  • 0

#3 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 18 aprilie 2007 - 09:18

manuala, e mai obositoare la mers prin oras dar mie unul imi place sa am control asupra puterii masinii.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#4 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 18 aprilie 2007 - 09:35

...inainte de Octavia,am birjarit o Laguna,avand cutie automata,4 trepte.Desi m-am fript(mi-a cazut),distractia costandu-ma acum cca. 3 ani ,1500 de euro,imi doresc o masina avand cutie automata. As putea face rabat doar la masinile supersport.

N-a existat Octavia cu automata ...

Imi doresc un AUDI allroad,musai cu automata.

Argumente,ceva mai tarziu,acum au fost sentimentalisme...
  • 0

#5 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 18 aprilie 2007 - 09:36

Automata ! De preferat non-clasica (adica ori robotizata ori CVT) !
M-am saturat de amestecat. Toate drumurile cu masina parca au devenit o insiruire de segmente pentru care trebuie sa ma preocup sa schimb viteza.
Piciorul stang doreste sa se odihneasca ! Data viitoare stiu ce o sa aleg.
  • 0
... looking for a Journey

#6 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 aprilie 2007 - 09:56

manuala tata. mesteci in ea, da o tii si o controlezi cum vrei tu... :)

automata e pentru leneeeeesi ! :(
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#7 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 18 aprilie 2007 - 09:58

manuala CLAR
nu obligatoriu cu pedala de ambreiaj (poate fi robotizata cu comanda manuala), dar vraeu ca eu sa decid cand se schimba treptele, nu ea
CVT nu am condus, nu ma pronunt. automata clasica in nici un caz, dupa ce ca e varza la senzatie mai e si proasta.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#8 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 18 aprilie 2007 - 10:38

manuala, din motivele mentionate mai sus: vreau sa am eu controlul asupra schimbarii treptelor, urcarii in ture etc.

daca masina are un motor cu destul cuplu, nu e nevoie sa schimbi tot timpul treptele de viteza.

nu prea inteleg si nu agreez tendinta actuala prin care multe variante de motorizare si chiar modele intregi sunt oferite numai cu automata (S-Classe, ML-Classe, noul X5, motoarele peste 3.0 litri cilindree sau cele cu 4Matic la Mercedes etc). People should be able to enjoy the free will !
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#9 nicukla

    membrru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 893 Mesaje:
Inregistrat: 02-octombrie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Scenic II 2004
  • Motorizare:1.5 DCI 101 CP

Scris 18 aprilie 2007 - 11:19

Acum am manuala dar am avut automata cand eram mai tanar si mai nelinistit si era OK.
As alege oricand automata in locul celei manuale pentru comoditate,simplitate si siguranta in condus.
  • 0
In acest birou , O zi se munceste , O zi nu se munceste , AZI NU se munceste.

#10 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 19 aprilie 2007 - 12:45

Automata all the way...
Din comoditate sau nu, din lejeritatea pe care ti-o da o automata o aleg oricand unei manuale. Recunosc, este de preferat una la care sa ai controlul asupra treptelor de viteza dar folosesc chestia asta de maxim 2 sau 3 ori pe luna.
In Bucuresti treaba e simpla: prima treapta incet, schimbi a doua, franare cu scoatere in neutru. Si repeti acest pattern la infinit. Pai nu mi-e mai simplu sa stau cu amandoua coatele pe cotiere si sa "relax in a smooth style"?!
Sunt momente in care vrei s-o tii turata, sa storci tot ce poate motorul... si intr-adevar, acolo o manuala sau o automata robotizata te ajuta.
Si mai e ceva: la automatele mai moderne kick-down-ul chiar ajuta, la a mea in kick imi schimba si din 5 in 2 daca e nevoie, si o tine in ture si schimba sus de tot. Daca nu e nevoie schimba lenes si relaxat la turatii mici, imi sta tot timpul in 1500 de ture, chiar si la viteze de 80-90 km/h.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#11 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 19 aprilie 2007 - 07:23

Spining,eu ,plus ,,majoritatea covarsitoare ''de aici(chiar de nu va recunoaste),avem carute,prin comparatie cu cl-ul.(macar atat pot face ,sa-l scriu cu litere mici :laugh: ).
Timid,am mai batut ,,apropouri''(chiar multicele) si tot timid,ai putea incepe un topic la masina mea? :tomato:
Eu (n-are treaba cu logica) recunosc ,mijloace de deplasare si, masini.(cu riscul de a-mi face noi ,,prieteni'',cl-ul,m3-ul---dintre garajisti---si,c-am atat. :crying:

--doar o parere ceva mai seaca,poate... :beerchug:
  • 0

#12 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 19 aprilie 2007 - 08:32

Votat manuela. Prietenii stiu de ce... :(

Lasand gluma la o parte, asa cum au spus si premergatorii, prefer sa am cat mai mult controlul asupra masinii in mana mea. Si asa, acum, sunt pline de electronice si tot felul de gadget-uri care nu stii cand pica. Automata poate cu puteri peste 300CP sa ma tenteze.
Si ca sa ma credeti pe cuvant, aceeasi masina pe care o am acum, am condus si varianta automata...total nesatisfacator rezultatul. :)

Aceasta postare a fost editata de adytzu: 19 aprilie 2007 - 08:35

  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#13 alex25

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 47 Mesaje:
Inregistrat: 14-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Mondeo 2004
  • Motorizare:1.8 125 CP

Scris 19 aprilie 2007 - 12:12

Daca masina are destula putere (150-200 cp), automata, daca are sub 150 cp, manuala. Automata e mult mai comoda, de condus, dupa ce te inveti un pic cu ea, schimba vitezele tot atuncii cand vrei tu. Totusi nu e de dorit automata la masini cu putere mica, de exemplu Cielo, unde e relativ chinuitor sa depasesti si sa folosesti puterea masinii.
  • 0
Lenea este mama a 9 inventii din 10

#14 Legionaru'

    master of VVT-i

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Mesaje:
Inregistrat: 28-iulie 05
  • Location:Craiova
  • Marca:Toyota
  • Model:Avensis
  • Motorizare:1.8 VVT-i

Scris 19 aprilie 2007 - 12:27

Manuala.
Chiar imi place sa mestec in benzina.
  • 0
TODAY TOMORROW TOYOTA

#15 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 19 aprilie 2007 - 12:34

Off Topic

Spining,eu ,plus ,,majoritatea covarsitoare ''de aici(chiar de nu va recunoaste),avem carute,prin comparatie cu cl-ul.(macar atat pot face ,sa-l scriu cu litere mici :laugh: ).

Pregatim o treaba misto, poate atunci fac si eu ceva la "masina mea".


ON TOPIC
Articol dezbatere
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#16 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 19 aprilie 2007 - 07:05

...
In Bucuresti treaba e simpla: prima treapta incet, schimbi a doua, franare cu scoatere in neutru. Si repeti acest pattern la infinit. Pai nu mi-e mai simplu sa stau cu amandoua coatele pe cotiere si sa "relax in a smooth style"?!
...


Exactamente !
  • 0
... looking for a Journey

#17 scaevola

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 Mesaje:
Inregistrat: 21-octombrie 04
  • Location:In my office ...
  • Marca:Dodge
  • Model:Nitro SXT - silver
  • Motorizare:2.8 CRD

Scris 19 aprilie 2007 - 07:10

manuala tata. mesteci in ea, da o tii si o controlezi cum vrei tu... :)
automata e pentru leneeeeesi ! :(


Pai da ! Mi s-o fi acrit si mie de 15 ani de 'mestecat !
  • 0
... looking for a Journey

#18 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 19 aprilie 2007 - 07:25

Manuala all the way , si mie imi place sa mestec in bezina . Dar sincer prefer si varianta propusa de Mike : cutie robotizata cu comanda manuala.
  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#19 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 19 aprilie 2007 - 07:40

Pai da ! Mi s-o fi acrit si mie de 15 ani de 'mestecat !

unui sofer adevarat nu i se acreste :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#20 DOOM

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 287 Mesaje:
Inregistrat: 03-aprilie 07
  • Marca:Audi
  • Model:S3 8P
  • Motorizare:2.0TFSI 265cp

Scris 19 aprilie 2007 - 09:25

Si eu sunt fan al "mestecatului" in benzina, si contrar celor spuse de unii colegi cred ca cu cat masina e mai tare cu atat merita o cutie manuala pentru ca devine clar ca e luata pentru placerea condusului.Nu as putea sa imi iau porsche cu cutie automata :) , mi s-ar parea un fel de sacrilegiu :(
Dar pentru o masina de oras , gen smart, mijloc de transport dintr-un punct in altul, mi se pare potrivita automata.

Aceasta postare a fost editata de DOOM: 19 aprilie 2007 - 09:26

  • 0
Audi S3 8P
VW Passat B6

#21 Diesel

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Cluj-Napoca

Scris 19 aprilie 2007 - 10:30

nu prea inteleg si nu agreez tendinta actuala prin care multe variante de motorizare si chiar modele intregi sunt oferite numai cu automata (S-Classe, ML-Classe, noul X5, motoarele peste 3.0 litri cilindree sau cele cu 4Matic la Mercedes etc). People should be able to enjoy the free will !



Tendinta de care zici tu nu e de data recenta...inca din anii 90 Mercedes echipa 95% din modele lor de 3 litri si peste cu cutii automate.
Explicatia deriva si din faptul ca majoritatea clientilor optau pentru asa ceva, iar la modele de peste 3200 cmc am impresia personala ca nu s-au oferit cutii manuale din cauza ca acestea nu faceau fata cuplului motor considerabil (din perspectiva fiabilitatii), cutiile de viteza automate fiind mult mai potrivite pentru asa ceva datorita managementului electronic. Personal nu tin minte sa fii vazut vreun 320 cu cutie manuala. Cel mai mare model la care am vazut asa ceva era un E280 (W124) sau C280 (primul C).


Am condus de cateva ori un E270 CDI (ultimul) cu cutie automata 5G si am gasit agreabila o astfel de cutie prin oras...

Totusi am impresia ca atunci cand parchezi masina (mai ales cu spatele), un sistem cu ambreaj e mai facil...

Chiar, cum vedeti comparatia manuala- automatica, atunci cand efectuati o parcare (laterala sau cu spatele) ?
  • 0

#22 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 aprilie 2007 - 10:36

aiurea. nu am reusit deloc sa ma inteleg cu automata sa mearga cu spatele cum vroiam eu. daca luam doar de pe frana mergea prea incet, apoi era prea sensibila la acceleratie si smucea prae brusc
manevrele de parcare erau mult mai "lente" pt ca solutia era sa o las din frana si gata (fara acceleratie).

de compromis, foloseam frana de mana pe post de ambreiaj :)..asa mergea cat de cat
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#23 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 20 aprilie 2007 - 01:19

Singura data cind am dat intr-un zid cu spatele (l-am sters, abia am zgiriat bara) a fost cu automata :D. Cu toate astea automata se poate controla usor la mersul cu spatele prin impulsuri in acceleratie variind "factorul de umplere" :D. Automata necesita la rindul ei o perioada de acomodare, nu se conduce (bine) asa simplu cum pare la prima vedere.
Am condus zecii de mii de km cu automata dar in viata mea nu o sa-mi cumpar asa ceva. Nevasta-mea e exact de aceeasi parere. E adevarat ca unele automate se misca mult mai bine ca altele. E adevarat ca in San Francisco manuala e o problema majora la plecatul in panta si la parcat. E adevarat ca automatele pot fi manilulate din acceleratie sa se duca in ce viteza vrei, sau multe au control manual. Totusi automatele imi displac asa de tare ca nici nu ma gindesc la ele.
Cit despre fiabilitate automat vs. manual, hai sa fim seriosi. Daca masini de 4-600CP vin numai cu manuala, daca un Corvette de 7 litri e manual, cum nu se poate la 3L? Explicatia e alta: Merc (si alele) e masina de lux, nu de condus. Ideea e sa fie confortabila, nu sportiva.

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 20 aprilie 2007 - 01:23

  • 0
Salam. Florin Salam.

#24 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 20 aprilie 2007 - 03:05

Cum inca nu am fost pe nici un circuit auto pana acum, m-am descurcat destul de bine cu automata prin oras. Sincer, mie imi place tare mult, fiind mult mai fina (smooth) si silentioasa decat o manuala.
Ma mai apuca si pe mine cateodata sa ma bag printre masini, sa iau la semafor o banda care de fapt se termina dupa 100m, dar sa accelerez la verde astfel incat sa trec inaintea celor de pe banda alaturata. Deci, intr-un fel, sa folosesc masina in "sports mode", atat cat ma lasa. Atunci, desi conduc o automata clasica, schimb manual din treapta 1 in 2, in 3 si apoi in D (drive), astfel incat sa ii dictez eu masinii cand si cum sa schimbe viteza. Cum spunea cineva mai sus, de cateva ori pe luna, cand ma apuca o criza de genul, mi se pare un compromis multumitor. Mi-ar place sa cred ca sunt un spirit atat de tanar incat mereu sunt un mic Schumacher pe strada, dar nu e cazul. In rest, eu sunt pentru o automata (desi nu conduc incet). Cred ca mi-ar place urmatoarea masina sa fie semiautomata (???), gen tiptronic sau ceva asemanator, daca am de ales in acelasi pret. Daca nu, o automata clasica o prefer unei manuale.

PS: mi s-a intamplat si ca atunci cand depaseam pe cineva sa schimb eu intentionat din D in viteza a 3a pentru a fi sigur ca merge cum vreau eu si nu cum vrea ea, deci pentru amatorii mestecatului, va puteti juca si cu o automata. Nu stiu cat de bine e pentru viata cutiei de viteze, dar se poate. Impresia ca nu se poate este ca majoritatea persoanelor care conduc o automata nu sunt deloc interesati sa mestece, deci nu o fac, dar se poate. Iar daca sunt cumva si cutii in care nu se poate mesteca, luati oameni si mestecati o guma dementa sa aveti si respiratia proaspata la destinatie.
  • 0

#25 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 20 aprilie 2007 - 03:18

E adevarat ca in San Francisco manuala e o problema majora la plecatul in panta si la parcat.


In alta ordine de idei, chiar in San Francisco am descoperit si eu ca nu intotdeauna te tine automata pe loc cand esti in panta ci se duce masina la vale (in spate) ca si manuala, daca nu apesi frana. Ma intreb unde e punctul ala limita cand masina cu o automata sta pe loc in panta, fara a apasa nici acceleratia, nici frana. Presupun ca tine si de greutatea masina si de puterea ei si de inclinatia drumului, dar ma intreb daca e o regula cand proiecteaza baietii masinile.

Mai exact descoperirea am facut-o asteptand la coada de masini bara la bara care incerca sa ajunga acolo sus in aceasta imagine

Imagine amplasata
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi