Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Golf 5 4motion vs Octavia DSG vs Astra IDS+ vs Toyota vs Mondeo


  • Topic inchis Acest topic e inchis
417 replies to this topic

Poll: .. (49 membri au votat)

Golf 5 4motion vs Octavia DSG vs Astra IDS+

  1. Golf 5 2,0 TDI DSG (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  2. Golf 5 2.0 GTI DSG (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  3. Opel Astra 1,9 CDTI IDS+ (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  4. Golf 5 1.4 TSI 140 cp DSG (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

  5. Golf 5 1.4 TSI 170 cp DSG (0 voturi [0.00%])

    Procentaj din vot: 0.00%

Voteaza

#1 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 martie 2007 - 05:44

ipotetic. daca ati fi pusi in situatia de a alege una de mai sus, care ar fi?

fiecare are cate un avantaj mai consistent ( 4motion , DSG sau IDS+ ), in rest toate cu + si - aferente.
golf si octavia , daca e , vor fi cu pachet de drumuri grele. astra cu ids+ , deci ori la bal , ori la spital :)

preturile cu optionale, sunt la toate cam pe acolo ~20.000 eur cip.

Aceasta postare a fost editata de oaspetele: 29 februarie 2008 - 07:40

  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#2 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 martie 2007 - 06:08

greu cu functia asta edit care "dispare" :)

daca ati putea si argumenta decizia, ar fi mult mai ok.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#3 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 16 martie 2007 - 06:31

daca te referi strict la tehnica dsg/4motion/ids+ eu as alege intre
1. 4motion pentru mers mai linistit iarna, desi ma descurc f. bine si cu tractiune fata atata timp cat am cauciucuri de iarna bune
2. dsg - comoditate la mers in oras
ids-ul ma lasa aproximativ indiferent, cu sau fara el mi-e tot una

cat tine de caroserie, coincidenta, vezi masina care am ales-o pentru mine in urma cu o luna fix in banii astia care zici si tu, si nu regret nimic, pentru mine este mult peste toate cele trei elemente tehnice de mai sus

ce nu imi place la masinile de mai sus: golf-ul e cu hayon drept, astra h nu imi place, desi pana acum am avut vectra si astra g desi am o oarecare afinitate catre opel, dar h-ul nu prea ma atrage, skoda e tot cu hayon si ramane o skoda (aka low cost vw) insa dif. de pret fata de original e f. mica (500-1000 euro = 5%)

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 16 martie 2007 - 06:41

  • 0

#4 canan17ro

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 821 Mesaje:
Inregistrat: 21-septembrie 04
  • Location:Bucuresti - Lausanne
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.9 CDTI 200

Scris 16 martie 2007 - 06:33

Dpmdv conteaza mult si cine va folosii masina si ce asteptari are de la ea, oricare ar fi ele.
  • 0
Opel Astra 1.9 CD<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->TI<!--colorc--></span><!--/colorc--> 200 de cai by<a href="http://www.flash-tuning.ro" target="_blank"> <!--coloro:#cc0000--><span style="color:#cc0000"><!--/coloro-->Flash-tuning<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

#5 rzv74

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 Mesaje:
Inregistrat: 28-octombrie 02
  • Location:bacau

Scris 16 martie 2007 - 07:22

eu as merge pe dsg. e comod. schimba super. parca si aia la top gear au laudat-o.
dsg iti foloseste tot timpul
4 motion doar in conditii naspa. si la noi vad ca nun prea mai ninge
ids+ e folositor in situatii limita. e mare diferenta fata de esp? esti cascador de felul tau?

Aceasta postare a fost editata de rzv74: 16 martie 2007 - 07:25

  • 0

#6 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 martie 2007 - 07:36

sa zicem ca masina ar fi ptr mine. ( sau va puteti pune voi in locul utilizatorului ), si da sunt "cascador" in limitele bunului simt.

masinile trebuie tratate ca un "tot" nu doar ca "4motion","dsg" sau "ids+". ca un over-all.
nu ma deranjeaza ca astra e mai mica la int ca octavia, sau ca octavia e un golf low cost, sau chestii dinastea.
eu m-as impaca foarte bine cu oricare 3 dintre ele :)

masinile ar fi foarte apropiate ca bani, dotari, si chestii dinastea, desi le diferentia destule aspecte.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#7 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 16 martie 2007 - 07:37

ids+ franeaza pe 3 roti fata de 1 singura roata la esp-ul clasic, insa intrebarea cu cascadoria e bine pusa :)
  • 0

#8 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 16 martie 2007 - 08:25

De fapt ESP + care e inclus in IDS + franeaza, controleaza 3 roti insa acum sistemul e disponibil pe mai multe modele.
As opta intre Octavia si Astra dupa un drive test in functie de ce mi-a placut mai mult. DSG-ul e super si e un atu pt Octavia insa Astra are optiuni si motor pentru un pasionat de automobil. Octavia e mai spatioasa deci..fiecare are ceva. Golful nu-mi spune nimic configurat asa. De ce 4 motion? ai simtit vreodata nevoia? ti s-a parut iarna atat de grea incat sa merite plusul de greutate. Crezi ca intr-o situatie limita te poate salva..Ma indoiesc.
Eventual as merge pe un Golf 2.0 TDI Sportline de 140 cp cu manuala de 6. Are un prieten si e super. Are sasiu coborat cu setare sport, motorul si interiorul sunt de nota 10 si cu jante pe 17 arata bengos. Astra H Facelift cu farurile alea cromate nu-mi place deloc. Doar GTC-ul e frumos acum in gama Astra.
Prietenul meu a dat cam 21.000 DDP pe Golful lui si dintre aceste 3 modele are cea mai buna pozitie la volan, sau cea mai sportiva iar scaunele sport fac toti banii. 16 900 CIP si ai cam toate dotarile necesare (mai putin ESP care trebuie platit in plus). Exista si varianta cu DSG. Eu asta as lua! bafta!

Aceasta postare a fost editata de Dee: 16 martie 2007 - 08:33

  • 0
On a self-imposed forum break...

#9 Alllexandru

    Membru senior

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPip
  • 792 Mesaje:
Inregistrat: 17-iunie 04
  • Marca:.....
  • Model:.....
  • Motorizare:....

Scris 16 martie 2007 - 09:05

Am votat ce am :)
Nu numai de asta dar G5-ul 4 motion nu ma atrage de fel iar O2 chiar si cu DSG nu ma caracterizeaza, oricum ciudat versus :)
  • 0

#10 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 16 martie 2007 - 09:13

Acum am vazut ca rzv74 confunda IDS+ cu ESP. IDS + e un sistem integrat de control al mai multor functii ale masinii dupa cum urmeaza:
intarirea suspensiei
activarea CDC - control continuu de amortizare (suspensia inteligenta amortizeaza socurile in functie de suprafata de rulare
ESP +
UCL_ understeer control logic - pentru corectarea subvirarii
Servodirectie sport cu reactii mult imbunatatite
Raspuns imbunatatit al acceleratiei - throttle control

Este dupa cum vezi un sistem menit sa imprime un comportament sportiv masinii asigurand o interactiune mai buna a soferului cu masina. Practic iti poti folosi masina in regim sport cand vrei si te poti distra cu ea. Poti avea o masina sport la apasarea unui buton si una normala in regim de rulare normal. Asta doar de dragul unei clarificari.
  • 0
On a self-imposed forum break...

#11 Legionaru'

    master of VVT-i

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Mesaje:
Inregistrat: 28-iulie 05
  • Location:Craiova
  • Marca:Toyota
  • Model:Avensis
  • Motorizare:1.8 VVT-i

Scris 16 martie 2007 - 09:56

Am votat Astra cu IDS+.
Fiind un oltean in care clocoteste sangele am ales varianta sportiva dintre cele trei.
  • 0
TODAY TOMORROW TOYOTA

#12 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 16 martie 2007 - 10:08

Poate parea surprinzator pt unii dintre voi, dar STRICT intre cele 3 variante aleg Golf.
Confortabil, excelent finisat, materiale de calitate; motor zgomotos si papa si ceva ulei intr-adevar, insa e un motor matur care duce sute de mii de km fara probleme majore. Mecanica si electrica sunt aproape bullet-proof.
Octavia este ruda saraca a Golfului, materiale mai naspa, asamblarea e sub VW clar; o masina buna zic eu, dar cu un pret cam maricel.
Astra e o revolutie daca ne uitam la Astra G, insa faptul ca au compensat un sasiu si o suspensie nu chiar stralucita cu multa electronica, vezi IDS+, pe mine nu ma incanta; materialele, asamblarea, confortul sub Golf, in mod clar.
Tin sa spun ca am mers cu toate cele 3, Octavia nu avea DSG insa.

Aceasta postare a fost editata de Mugur_Cosma: 16 martie 2007 - 10:11

  • 0

#13 canan17ro

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 821 Mesaje:
Inregistrat: 21-septembrie 04
  • Location:Bucuresti - Lausanne
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.9 CDTI 200

Scris 16 martie 2007 - 10:50

La treaba cu fiabilitatea nu te mai poti baza prea mult pe o masina noua in ziua de azi. Numai cate turbine de 2.0 tdi stiu eu ca au cazut si e mult. Deci aia cu bullet-proof nu mai merge la nici masina.
  • 0
Opel Astra 1.9 CD<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->TI<!--colorc--></span><!--/colorc--> 200 de cai by<a href="http://www.flash-tuning.ro" target="_blank"> <!--coloro:#cc0000--><span style="color:#cc0000"><!--/coloro-->Flash-tuning<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

#14 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 16 martie 2007 - 11:03

Stiu si eu doua motoare 2.0 TDI la care a cazut turbina, insa ambele motoare au fost chipuite.
  • 0

#15 Bmw19

    100% Predator

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 Mesaje:
Inregistrat: 11-mai 02
  • Location:Bv
  • Marca:Renault
  • Model:Megane Hatch 2001
  • Motorizare:1.6 16v 107CP

Scris 16 martie 2007 - 11:03

Eu as alege Octavia. Ar spatiul interior cel mai mare iar DSG-ul , zic eu , face ca diferenta de putere sa nu fie sesizabila intre Skoda si Opel. Asta pentru un utilizator "normal". Daca nu ai nevoie de spatiu si DSG-ul nu te impresioneaza...atunci Astra e solutia ideala.
  • 0

#16 canan17ro

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 821 Mesaje:
Inregistrat: 21-septembrie 04
  • Location:Bucuresti - Lausanne
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.9 CDTI 200

Scris 16 martie 2007 - 11:19

Cele doua au fost cipuite dar au cazut alte cateva (multe) stock care erau facute la o anumita fabrica dar nu are rost sa detaliem asta acuma.

Eu nu cred ca mai trebuie sa zic ce as alege ca am ales acum 2 ani si de atunci nu mi-am schimbat parerea si as face aceiasi alegere si acuma.
  • 0
Opel Astra 1.9 CD<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->TI<!--colorc--></span><!--/colorc--> 200 de cai by<a href="http://www.flash-tuning.ro" target="_blank"> <!--coloro:#cc0000--><span style="color:#cc0000"><!--/coloro-->Flash-tuning<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

#17 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 17 martie 2007 - 08:52

Electrica buletproof la VW? That's a new one. Mecanica se poate, de ce nu. Dar electrica e notorie.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#18 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 martie 2007 - 09:08

daca vrei electrica slaba, ia opel, am avut doua opeluri si electrica e slabuta, nu am ramas niciodata in drum/pana dar nu mi-a placut per ansamblu
  • 0

#19 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 17 martie 2007 - 10:33

Corect la faza cu bullet proof Canan17ro. Prietenul meu a avut deja vreo 2 bube si masina a necesitat cateva completari de ulei...Golful insa are o calitate foarte buna overall, dar la interior nu este peste Astra H decat la pozitia la volan (un pic mai joasa in Golf, cu bordul oarecum ridicat peste sofer). Unele materiale, in special fetele de usi sunt superioare la H, la Golf optandu-se pentru un material foarte aspru si dubios. Insa per total as alege Golful in varianta sus mentionata>Sportline 2.0 TDI.(eventual cu DSG, clima si ESP).
@Mugur Cosma - IDS+ nu este numai electronica. Avem alt shasiu, coborat, cu alta rigiditate alte amortizoare, practic alta suspensie (amortizoare SACHS de ultima generatie care costa enorm) decat la varianta standard. Mi-e greu sa inteleg, desi s-au discutat si explicat pagini intregi cum de nimeni nu stie macar ce este acest sistem inainte sa posteze si sa-si dea cu parerea.

Aceasta postare a fost editata de Dee: 17 martie 2007 - 10:37

  • 0
On a self-imposed forum break...

#20 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 17 martie 2007 - 10:49

...

cat tine de caroserie, coincidenta, vezi masina care am ales-o pentru mine in urma cu o luna fix in banii astia care zici si tu, si nu regret nimic, pentru mine este mult peste toate cele trei elemente tehnice de mai sus

...



Ai noroc de acel ,,pentru mine''dar,tot trag ceva ,,concluziuni''...

Ska,io ,pe Golfulet as mere... :beerchug:
  • 0

#21 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 17 martie 2007 - 11:08

nu am inteles ce vrei sa zici mol :)
eu ziceam ca dpvd al careseriei si asta ma intereseaza pe mine cel mai mult, jetta>>octavia>>golf=astra
dpvd al tehnicii pe mine ma intereseaza consum mic>>4motion>=dsg>>ids

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 17 martie 2007 - 11:10

  • 0

#22 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 17 martie 2007 - 05:55

deci...

sa le luam pe rand. golfu.
e singuru din clasa care ofera tractiune integrala ( nu punem la socoata octi break )
4motion + esp + pachet de drumuri grele, va face fata cu brio coclaurilor cu care ne/ma confrunt zi de zi.
in plus, poate ca e doar o pasarica, dar in conditii de aderenta slaba ( zapada - da , tot mai rar pe la noi :) , ploaie, soseaua umeda - conditii in care eu personal circul o idee mai tare ) 4motion e mai mult decat binevenit, si sunt mai mult ca sigur ca isi va face simtita utilitatea.
am vazut cum e cu tractiune spate + esp pe aderenta precara, stiu cum e cu tractiunea fata pe aderenta precara, si am vazut cum e cu 4x4 pe adr prec. oricat de ESP ar fi, tot 4x4 e mai bun. da, poate e o pasarica...
nu voi face escapade stiu eu cat de off-road, dar e bine sa fie 4x4 acolo cand trebuie.

octavia.
mie golfu sincer nu prea imi place ( design, forme ), si mai degraba as lua octavia. daca ar fi O2 "sedan" 4x4 ar fi perfect :)
dar nu este. atunci , pun in discutie , daca e sa fie fara 4x4, atunci macar sa fie "usor de condus"
din cate am inteles, DSG a primit multe laude, fiind o cutie foarte reusita. schimba foarte repede in + si schimba ok in -
spatiu, dotari, confort.

astra
sincer, imi place cel mai mult cum arata, iar IDS+ cu ESP+ ii ofera o stabilitate foarte buna. eu unul cum am un stil de condus mai "constant", franez cat de putin in curbe, si le iau destul de tare. deci, o stabilitate f buna, este binevenita.
dar , punand in calcul starea drumurilor ( prin oras si pe afara ) ( si cum nu voi face doar oradea-cluj :) ) am un mare semn de intrebare asupra unei masini cu suspensie mai "sport"... va fi pacat de masina.
stiu de la prietenul meu cu vectra, ca pe la 25k+ km deja incepea sa scartaie una alta, din cauza "drumurilor"...

mi-ar place o masina care sa le aiba pe toate sincer, si 4x4 si DSG si IDS+, dar nu se poate :)
dar, oricare dintre ele m-ar "coafa" vorba unui coleg...

mai astept pareri, observatii, argumente...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#23 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 17 martie 2007 - 11:46

intre cele de sus, astra as alege
in afara listei, la banii aia insa mi-as lua megane rs

Aceasta postare a fost editata de Alllexandru: 18 martie 2007 - 11:06

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#24 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 18 martie 2007 - 03:36

@Ska- eu asta spun ca la Golf 2.0 TDI Sportline le ai pe toate. Ai stabilitate, ai sasiu sport coborat insa suspensia nu este una care sa-ti rupa dintii iar puntea spate a Golfului fiind independenta filtreaza mai bine gropile decat Astra, la care si suspensia standard e destul de tare. Pui una bucata DSG si ramai in buget si n-ai dureri de cap. Ai cuplu berechet, putere le discretie, masina aproape complet echipata daca adaugi ugprade climatronic 143 Euro si ESP (nu stiu exact cam vreo 600 euro). Desigur ca si la Astra, sasiul sport nu se pupa cu pachetul de drumuri grele asa ca in acest caz alegi varianta Confortline pe care mai pui niste chestii. Dar vezi ca masina va fi destul de ridicata. La Astra ai de fapt doar sasiu normal si scut insa la VW este o chestie foarte complexa cu alte arcuri si aspectul masinii e cam ciudat ridicata fiind. 4 motionul e pozitiv si are avantaje insa in regimul in care rulezi tu sincer nu vad cum si-ar justifica banii pe de-o parte si consumul mai ridicat de combustibil pe de alta parte. Cam asta ar fi parerea mea. Octavia II e okay masina chiar foarte buna insa e mai de afacerist sau familist pe la 35 40 de ani nu de tanar.
La Astra ai si varianta Sport Chassis, deci nu IDS+ cu buton sport, sasiu sport etc insa fara toate elementele IDS+ ului. Aici e un compromis bun pentru ca deja amortizoarele sunt altele si amortizarea e in limite decente. Vezi insa la jante. Am mers cu Astra H 2.0 T 170 cu jante de 17 cu IDS+ si zici ca avea de 19 pe linia de tramvai. Era foarte dura suspensia si ti-era mila cum faceau rotile la gropi. Rezuma-te la 16 inch.

Aceasta postare a fost editata de Dee: 18 martie 2007 - 03:39

  • 0
On a self-imposed forum break...

#25 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 18 martie 2007 - 05:33

singurul atu in fata mea al golfului este 4motion. altfel as lua intre octi si astra. nicidecum un golf "simplu"...
ideea e ca stiu cum e cu 17", sasiu sport si IDS+ de pe vectra aia. si e prea mult. jante pe 16" suficient.

s-ar putea sa mai intre in schema si o avensis 2,2 dizel 150cp, care in echipare de varf e tot pe la 20.500 eur cip.
stiu ca nu e aceeasi clasa, sau ca nu prea "se compara" dar ...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.





1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi