Accident rezultat cu dauna totala. recuperare bani AND.
#1
Scris 04 august 2007 - 10:34
Prin iunie am cumparat masina din semnatura din Germania. Numere valabile o luna. Cand am intrat in tara am cumparat , ca orice om cinstit si rovigneta pe 6 luni. In urma cu doua saptamani am fost la RAR cu masina, i-am facut CI si ITP, masina in stare f. buna, apoi am scos numere rosii, RCA pe o luna urmand ca prin 14 august sa platesc taxa de prima inmatriculare , sa o inmatriculez definitiv si sa o asigur casco.. DAR...
vineri seara, mergand din Cluj pe drumul EUROPEAN 81, la km55+800 , intr-o curba usoara, pe prima banda, la o viteza de aproximativ 60km/h (dupa impact acul kilometrajului arata 0km/h), am pierdut contorlul masinii, am traversat contrasensul si am sarit peste un sant de ~1.5m si am aterizat pe taluzul de pamant in niste tufe de salcam. Dumnezeu m-a ferit din nou , pe mine si pe sora mea care era in dreapta, de lucruri mai rele. Am iesit doar cu mici arsuri de la airbaguri. Masina e distrusa total. (caroserie torsionata, airbaguri sarite, punte spate deformata... ce mai .. o epava )
Cauza derapajului a fost stratul gros de griblura nefixata care acoperea partea carosabila!!! Am fugit ca si pe bile de rulment fara nici o sansa de a controla masina.Asta pe un drum european pe o portiune pe care viteza maxima legala era de 100km/h!!! Singurele indicatoare de pe tronsonul de drum de la iesirea din localitatea Sanmihaiul Almasului pana la locul producerii accidentului erau de avertizare "Improscare cu pietris". Nu drum in lucru, nu limitare de viteza!!! La intoarcere spre Cluj,am vazut ca pe acelasi tronson dar numei pe sensul spre Cluj limitarea exista la 40km/h. Dar nu si pe sensul pe care ma deplasam eu.
Acuma, am proces verbal de la politie in care este scris ce am declarat mai sus plus "in urma constatarilor facute la fata locului s-a vazut ca pe tronsonul de drum Sanmihaiul Almasului si km 55+800 nu exista nici un indicator de drum in lucru". Si mai scrie si faptul ca griblura nu era fixata cu liant si nici tasata.
asta scrie in PV-ul intocmit de agentul sef, plus ca am martori care pot sa declare acest lucru. (Fratele meu care era cu o alta masina in spate, sora mea din dreapta, cei doi oameni care au transportat masina cu platforma spre Cluj)
Acuma:
Art 4 din Regulament pentru aplicarea Decretului nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice spune:
Lucrările care se execută �n zona drumului public, precum şi obstacolele producătoare de restricţii pentru circulaţie, trebuie să fie semnalizate conform instrucţiunilor comune elaborate de Ministerul de Interne şi Ministerul Transportunilor.
�n caz de producere a unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice a drumului public sau a semnalizării necorespunzătoare a obstacolelor sau a lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, respectiv executantul lucrărilor, răspunde contravenţional, civil sau penal, după caz.
Acuma eu o sa dau in judecata Administratia Nationala a Drumurilor sucursala Salaj. Odata pentru pagubele materiale care sunt in jurul sumei de 10k euro. Si ca sa fie pe viitor un exemplu pentru inconstientii care se joaca cu viata noastra. Ok, eu mi-am invatat lectia cu nici un km fara CASCO (eram adeptul acestui principiu, pe toate masinile anterioare am avut, si pe asta imi faceam cand o inmatriculam definitv) dar asa ceva este inadmisibil pe un drum european, intr-o tara europeana. Iau banii de la noi, si arunca criblura pe sosea (cine a mai vazut asta in Europa?) si nu o taseaza asa cum trebui, urmand ca noi cei care platim taxa de drum sa o si tasam... pe banii nostrii. Ba sa ajungem si in spitale... ca ei nu sunt in stare sa fac lucrul ca lumea. Daca nimeram intr-un tub de beton de pe marginea drumului? Daca de pe contrasens venea un TIR si ne facea carne de mici? Daca venea alta masina pe contrasens, de ex. o Dacia cu 5 persoane si intram inplin in ei? Eram terminat pe tot restul vietii si cu eticheta de criminal al soselelor... Cum am spus, doar Dumnezeu m-a ferit. Eu am invatat multe lectii de aici, dar si cei care provoaca aceste intamplari trebuie sa fie constientizati ca in joc e vorba de vieti omenesti!!!
O prietena, medic in Zalau, spunea ca cea mai grea garda a avut-o vineri noaptea spre sambata. Din cauza accidentelor provocate de criblura! Inadmisibil...
Astept sfaturi (de ce nu si incurajari ) si indiferent de rezultatul procesului, sam sa va tin la curent cu ce se intampla.
Pool-ul l-am facut ca sa fie un fel de pronostic )
Proud to be Renault F1 fan
#2
Scris 04 august 2007 - 10:47
Reg. ptr. aplic. Dec 328/1966 R este abrogat din anul 2002, cand a intrat in vigoare O.U.G.195/2002 Republicata prin O.U.G. nr.63/2006 si H.G. nr 1391/2006.
Monitorul Oficial nr.670 din 3 august 2006.
In prezent circulatia rutiera este reglementata de O.U.G. 195/2002 Republicata.
Aceasta postare a fost editata de freexs4all: 04 august 2007 - 10:48
#3
Scris 04 august 2007 - 10:47
Ideea e ca trebuie sa ai unul bazat .
Poti cere si unele daune morale.
Daca nu ai un avocat foarte bun, nu stiu care sunt sansele,..oricum multa bafta
#4
Scris 04 august 2007 - 10:52
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#5
Scris 04 august 2007 - 11:01
Ajutorul de la presa... deja e destul de tardiv. Am vorbit cu cei de la Antena 1, m-au sunat azi si au zis ca daca fac rost de o masina , dupa masa ne deplasam la fata locului. dar azi a plouat mult... si ori ploaia, ori altceva i-a facut sa nu mai vina...
Daune morale financiare, nu ma incanta ca idee. Dar chiar daca multi spun ca sunt sanse slabe, sunt dispus sa incerc. Pentru ca mi se pare o nesimtire mare ceea ce se intampla. La iesire in judetul Cluj, chiar unde incepe portiunea cu criblura, era fratele meu in fata. A "dansat" si el de cateva ori, pentru ca atat la inceput cat si la finalul portiunii (unde am patit-o eu) criblura era aruncata doar pe sosea, intr-un strat de cativa cm. Nu era tasata sau lipita. Asa ceva nu este permis. Dar marea problema de la final era ca lipseau indicatoarele de avertizare cu drum in lucru si limitare de viteza.
Proud to be Renault F1 fan
#6
Scris 04 august 2007 - 11:15
Regulament de aplicare OUG 195/2002 spune
Art. 112. - (1) Semnalizarea sectoarelor de drum public pe care se executa lucrari este obligatorie, are semnificatia interzicerii circulatiei in zona afectata de lucrari si scopul de a asigura desfasurarea in conditii corespunzatoare a circulatiei pe sectorul de drum ramas neafectat sau devierea acesteia pe variante ocolitoare, dupa caz.
(2) Limitele sectoarelor afectate de lucrari trebuie semnalizate vizibil cu panouri, bariere, stalpi de delimitare, conuri sau alte mijloace fluorescent-reflectorizante. Daca aceste mijloace nu sunt reflectorizante, ele trebuie insotite pe timp de noapte de lumini de culoare galbena, iar cand lucrarea afecteaza axul drumului, luminile pot fi de culoare alba sau galbena.
(3) Pentru organizarea circulatiei pe sectoarele de drum public aflate in lucru se instaleaza indicatoare si balize reflectorizante sau, dupa caz, amenajari rutiere tip "limitatoare de viteza" si se aplica marcaje, corespunzator situatiei create. Daca este cazul, dirijarea circulatiei se realizeaza prin semnale luminoase ori semnale ale lucratorului de drumuri desemnat si special instruit.
Raspundere contraventionala:
Art. 91.4
(1)Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta �n clasa a V-a de sanctiuni urmatoarele fapte sav�rsite de catre persoane juridice:
1.nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzatoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferata, conform standardelor �n vigoare; ne�nlaturarea obstacolelor care �mpiedica vizibilitatea conducatorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferata;
2.ne�ndeplinirea obligatiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutiera, precum si a dispozitivelor speciale de acest fel;
3.nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzatoare, conform standardelor �n vigoare, a obstacolelor sau lucrarilor aflate �n zona drumului public;
4.neasigurarea starii de viabilitate a partii carosabile potrivit standardelor �n vigoare, precum si neluarea masurilor de �nlaturare a obstacolelor aflate pe partea carosabila;
7.nerespectarea termenelor si conditiilor stabilite de administratorul drumului public si de politia rutiera privind amplasarea si executarea de lucrari �n zona drumului public;
8.nerespectarea obligatiilor de catre executant sau, dupa caz, beneficiar ca, dupa terminarea lucrarilor �n partea carosabila, acostament sau trotuar, sa readuca drumul public cel putin la starea initiala;
Proud to be Renault F1 fan
#7
Scris 05 august 2007 - 12:00
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#8
Scris 05 august 2007 - 07:59
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 05 august 2007 - 08:03
#9
Scris 05 august 2007 - 08:24
Mergea prea tare cu 60 pe un drum cu limita de 100?
In cele mai multe cazuri sunt catastofale marcajele in zonele de reparatii de sosele.
EDIT:
Si poti sta linistit, nu tu si statul veti plati masina lui r&d, ci constructorul care se ocupa de zona aia.
Aceasta postare a fost editata de Extremero: 05 august 2007 - 08:29
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#10
Scris 05 august 2007 - 08:43
"�n cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, �n conditiile legii."
Iti urez multa BAFTA !
#11
Scris 05 august 2007 - 09:40
r@d, sint sigur ca ai facut cateva poze sau chiar ai filmat toata zona si lipsa inidcatoarelor de avertizare ??!?!?!
plus o declaratie a doctoritei de garda si niste statistici de la spital n-ar strica.
#12
Scris 05 august 2007 - 11:04
Nu stiu daca exista, dar ar fi interesant daca cineva cu spirit civic, intreprinzator si nu in ultimul rand justitiar ar infiinta o asociatie specializata in astfel de cazuri care sa consilieze si apoi sa sprijine pagubitii, bineinteles contra cost. Cu avocati specializati in astfel de cazuri si tot ce trebuie...poate ca beneficiind de un asemenea sprijin mult mai multi pagubiti ar indrazni sa isi ceara drepturile, iar inmultirea proceselor i-ar responsabiliza mai mult pe drumarii si autoritatile ce isi bat joc de noi!
Exista tot felul de asociatii in tara asta, dar de asa ceva pana acum n-am auzit...ma gandesc ca poate nici nu e usor sa o faci, probabil ca iti trebuie oua mari ca sa te iei de piept cu rechinii la un nivel organizat si constant si sa nu dai inapoi la un moment dat!
@r: toata stima daca te dai la ei, nu trebuie lasati! Eu am avut acum cativa ani un proces cu politia Dambovita pentru ca imi luasera carnetul aiurea si i-am batut in doua termene pe baza pv-ului completat de ei! Ii bateam din prima dar nu am avut avocat prima oara(considerand ca e f simplu cazul si nu e necesar-mare greseala), politia a avut, judecatoarea habar nu avea de caz(nu citise dosarul) si a fost imbrobodita sa mai dea un termen. Cam asta este strategia in general...amanarea de cat mai multe ori ca sa te puna pe drumuri si sa te dai batut! La tine e insa vorba de bani la mijloc(nu un amarat de permis) si iti va fi mult mai greu!
Iti urez multa BAFTA si PERSEVERENTA!
#13
Scris 05 august 2007 - 12:17
CASCO nu aveam pentru ca nu era posibil, masina inca nefind inmatriculata definitiv in Romania. Nu aveam nici ESP care se pare ca m-ar fi scos din belea. Dar ambele sunt facultative. In schimb ce era OBLIGATORIU aveam: aveam platita taxa de drum. alcoolemie 0.00, ITP facut la RAR in urma cu 2 saptamani. Toate pe banii mei.
Procesul verbal intocmit de politist, (nu de sandu) atesta faptul ca accidentul se datoreaza drumului nesemnalizat.
Nefiind deloc materialist, deja m-am obisnuit cu ideea ca banii aia pot fi pierduti. Dar faptul ca in joc este vorba de vieti omenesti, ma fac sa ma duc mai departe in procesul acesta. Fac drumul respectiv de cel putin 2 ori pe luna asa ca lipsa de experienta pica. Nu am facut niciodata record de timp, in general respect limitarile de viteza . Dar nicaieri in Europa nu se face asa ceva. Cei care au iesit din tara au vazut ce inseamna lucrari pe carosabil. Ei stiu sa pretuiasca viata oamenilor platitori de impozite. Sau a oamenilor in general...
Daca nu recuperez banii, asta este... mai lucram un an-doi si umple Dumnezeu locul... Dar m-as bucura ca macar pentru firmele care executa lucrari pe carosabil sa fie un semnal de trezire sa ne putem deplasa in siguranta pe drumurile EUROPENE.
Deocamdata eu am doar un semn (arsura de la airbag pe mana stanga) si sora mea la fel, dar pe nas . Dar nu doresc nimanui sa aiba asemena experiente... nici macar tie sau familiei tale, Sandule.
Proud to be Renault F1 fan
#14
Scris 05 august 2007 - 12:21
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#15
Scris 05 august 2007 - 12:38
La a doua masina, in 2006 am facut CASCO dupa ~15 zile de la intrarea in tara, dupa ce era imatriculata definitiv. Sunt si eu adeptul "nici un km fara CASCO".
La asta, dupa cum ziceam, nu am apucat sa-i fac. Circulam prudent, in speranta ca nu o sa se intample in astea 2 luni ). Dar uite ca s-a intamplat. Poate nu am fost informat corect, pentru ca u lucrez in asigurari si nu pot sa le stiu pe toate.
Dar oricum, ideea este ca CASCO este FACULTATIV. Semnalizarea lucrarilor la drumuri este OBLIGATORIE!!!
Si pana la urma am sa cer si daune morale, atat eu cat si sora mea pentru faptul ca viata noastra a fost pusa in pericol. Eu cer 1 euro si sora mea va mai cere inca 1 euro. In caz de castig, sper ca firmele executante sa fie constiente ca se joaca cu vieti omenesti!!!
Proud to be Renault F1 fan
#16
Scris 05 august 2007 - 01:04
#17
Scris 05 august 2007 - 01:05
Si eu am scapat din diferite situatii limita, iarna, pe polei sau gheata, noapte sau zi. Acuma mi s-a intamplat. A fost vina mea? Da.. pentru ca trebuia sa nu circul pe un drum pentru care platesc taxe.
Nu zice niciodata ca mie nu mi se poate intampla. Sincer, nu-ti doresc... faptul ca azi ai CASCO nu te va ajuta cu nimic pe lumea cealalta, asa cum exista si cimitirul celor cu prioritate de dreapta sau a celor nevinovati.
Eu mi-am invatat lectia, desi probbail ca in viitor, o sa mai am accidente. Sunt lucruri care se intampla din vina altora, sunt lucruri care se intampla din vina ta... ideea este ca se intampla
Aceasta postare a fost editata de r&d: 05 august 2007 - 01:09
Proud to be Renault F1 fan
#18
Scris 05 august 2007 - 01:46
r&d mergi mai departe pe cai legale. tb sa rezolvi cumva
#19
Scris 05 august 2007 - 02:16
Ai zis ce-ai avut de spus. Urmatorul comentariu se sanctioneaza.
Revenind @r, cu un avocat bun eu cred ca sunt sanse mari sa castigi. Toata treaba e sa te apuci repede de treaba asta, daca se incheie lucrarile antreprenorul isi ia banii si atunci va fi mai greu.
Daca lucrarile nu sunt incheiate si tu castigi procesul atunci se poate ca AND sa-ti dea banii din onorariul antreprenorului.
Idee: vorbeste la Politie si vezi daca mai sunt si altii in situatia ta. Ia legatura cu ei si puteti face front comun, sunt mai multe sanse asa.
Neaparat avocat si neaparat repede.
Bafta si tine-ne la curent!
#20
Scris 05 august 2007 - 03:05
Spun asta pt ca in cazul in care un posesor de asigurare casco sufera un accident ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, toate firmele de asigurari actioneaza in judecata administratorul drumului in vederea recuperarii pagubei.
Totodata trebuie sa stii ca exista unele norme ale Ministerului Transporturilor in care sunt prevazute exact modul de semnalizare a tuturor lucrarilor ori obstacolelor de pe partea carosabila.
Bafta ! Si sa ne tii la curent !
#21
Scris 05 august 2007 - 10:40
Astfel vazand partea plina a paharului, cel mai important e ca voi sunteti in regula. Continuand ideea, sper ca in cele din urma sa-ti recuperezi banii pe masina. Fara sa vreau sa te descurajez, ci dimpotriva, trebuie sa fi pregatit pt acest proces, care va fi unul ce va dura ceva vreme (probabil in jurul a 1 an de zile, poate mai repede daca nu se impun expertize si amanari nejustificate, dar sa speram ca nu mai mult). Va fi ceva batatie de cap si deranj cu drumul la tribunal dar sa nu te descurajezi. Asa cum s-a mai spus iti trebuie neaparat un avocat f bun (asta nu inseamna f scump) care sa stie cum sa-ti rezolve necazul.
Sa ai grija sa le soliciti plata tuturor cheltuielilor (inclusiv onorariul avocatului ), si sa lasi portita ca sumele sa poate fi actualizate la finalul procesului, daca va fi cazul.
Capul sus, sa ai bafta si sa nu-i lasi sa scape pe nenorociti.
#22
Scris 06 august 2007 - 07:37
#23
Scris 06 august 2007 - 07:44
e bine ca mergi mai departe, dar va dura 1-2 ani pana iti vei recupera banii, de asta te pot asigura. procesele de genu asta dureaza... in romania...
succes !
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#24
Scris 06 august 2007 - 07:49
Multumesc de incurajari. Intr-adevar, cea mai mare multumire a mea este ca sunt in viata. Ca si pierderemateriala, m-am obisnuit cu ideea, asa ca faptul ca nu o sa recuperez banii, nu o sa fie mare dezamagire. Dar nici sa tac si sa ma fac ca totul este in regula nu pot. Acuma, timp este... vointa este, banii vin. Azi iau legatura cu un avocat sa vad ce pasi trebuie sa fac. Despre expertize nu-mi fac probleme. Viteza cu care ma deplasam era mult sub viteza maxima legala. Masina iesise cu doar 2 saptamani in urma de la omologarea RAR-ului. Indicatoarele de drum in lucru lipseau cu desavarsire.
Gata cu vorbele, am spus cam tot ce am avut de spus. De aici incolo va tin la curent doar cu faptele...
Ce ziceti de asta? Atutoturism 4x4... mi-e mila de soferul acela pentru ca stiu ca mare parte din vina nu ii apartine. Cei de la drumuri s-au scos pentru ca acolo era limitare de viteza. Mai incerc sa dau de cei de la Antena 1 Cluj... poate acuma vor sa faca un reportaj pe intreg tronsonul Topa Mica- Poarta Salajului.
http://www.monitorul...vina_20484.html
Oare pana cand in tara asta nu o sa se renunte la metoda ucigasa de a arunca criblura pe sosea? Eu ii multumesc lui Dumnezeu ca nu a mai fost nimeni implicat in accident in cazul meu. Daca pe contrasens loveam pe cineva? Sau daca sora mea de pe scaunul din dreapta murea? Sau poate muream si eu, si se eticheta sec: "Viteza excesiva!!!"
Aceasta postare a fost editata de VIPER: 06 august 2007 - 09:53
Proud to be Renault F1 fan
#25
Scris 06 august 2007 - 09:54
@r&d...vezi ca a mai existat un precedent in zona Piatra Neamt, cu un baiat cu Peugeot, care, tot asa, s-a rasturnat din cauza griblurii. El a avut si ESP si tot nu ia folosit la nimic. Intra pe forumul lor si cauta topicul respectiv. Ti-as pune eu link-ul aici dar o sa zica lumea ca fac reclama la alt forum. Incearca sa iei legatura cu el si vezi ce a rezolvat cu autoritatile.
Pune cu curaj, nu va zice nimeni nimic. Iar daca zice careva, il ard! Aici trebuie sa ne ajutam un coleg... Multam.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi