Salt la continut


Fotografie
- - - - -

EURO NCAP - pro sau contra?


  • Please log in to reply
178 replies to this topic

Poll: POLL EURO NCAP (30 membri au votat)

Crezi ca testele sunt concludente?

  1. Nici gand! Viata bate filmul! (11 voturi [36.67%])

    Procentaj din vot: 36.67%

  2. Evident ca sunt concludente, testele sunt clare. (10 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. Nu stiu ce sa cred... (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

Va bazati pe testele Euro-ncap cand cumparati o masina?

  1. Nu. (12 voturi [40.00%])

    Procentaj din vot: 40.00%

  2. Da. (5 voturi [16.67%])

    Procentaj din vot: 16.67%

  3. In parte ma influenteaza. (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

Credeti ca marii constructori fac masinile astfel incat sa aiba protectie marita in special la testele astea?

  1. Evident, Fiat 500 are 5 stele! (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

  2. Nu, masina este facuta sigura pentru orice test. (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

  3. Inca nu-mi dau seama... (8 voturi [26.67%])

    Procentaj din vot: 26.67%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#26 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 03 septembrie 2007 - 09:06

Pe scurt .. in Fiat 500 ai sanse de 5 stele doar daca te lovesti de un alt Fiat 500 sau ceva asemanator. Daca te lovesti de un seria 5 atunci ai cam pus-o .. in schimb in seria 5 ai sanse indiferent ca te lovesti de un alt seria 5 sau de un Fiat 500.

La lovirea de un obstacol fix cum forta egal masa ori acceleratia presupunand ca acceleratia este aceeasi la ambele masini, masa fiind clar mai mare in cazul seria 5 atunci si forta de lovire a obstacolului fix este mai mare in cazul seria 5 totusi numarul de stele este tot 5.

Deci daca folosesti aceeasi referinta pentru ambele masini seria 5 este mai sigura decat Fiat 500. Daca le privesti la nivelul fiecarei clase ambele sunt bune insa in timp ce conduci Fiat-ul roaga-te sa nu intre unul cu seria 7 in tine :)
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#27 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 03 septembrie 2007 - 09:55

Concluzia ca seria 5 este mai sigura este pripita, si oricum nu acopera orice scenariu de accident. Pot exista cazuri in care este mai sigura, insa la impact frontal a scos mai putine puncte decat Fiatul 500. Pana la urma nu conteaza marimea masinii, deoarece ranirile provin de la lovirile de obiectele dure din habitaclu, si aici Fiatul sta f. bine.

Fiat 500:

The passenger compartment remained stable during the impact. The driver's knees were well protected by an airbag. Fiat showed that the airbag would also protect larger and smaller occupants and those sat in different seating positions. There were no structures in the dashboard that presented a risk of injury to the passenger's knees and femurs.

Seria 5:

The body structure performed well with minimal distortion to the footwell and door aperture. Displacement of the foot pedals was also well controlled. However, the driver's chest and to a lesser extent the passenger's chest were loaded by the seat belt and both risked knee injury from contacting hard points behind the fascia. The center rear belt was a three point type that has been shown to give far superior protection to that of a lap belt alone. A good safety feature was that the center seat belt could not be used unless the hinged seat back was correctly latched.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 03 septembrie 2007 - 09:55

  • 0

#28 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 03 septembrie 2007 - 11:20

Pai nici nu trebuie sa fie. In testul propus de EuroNCAP impactul nu este unul masina/masina, ci unul masina/bariera deformabila - obiect fix (important ca este fix, deci el nu se deplaseaza la impact) si care prin deformare controlata simuleaza impactul real masina/masina (obiecte care amblele nu sunt fixe) la o viteza ceva mai mica decat cea la care are loc testul.


pai stai ca o fi el fix si masina mobila, de acord. dar exact in momentul impactului botul masinii tot resimte intreaga forta, iar masina e decelerata violent pana la 0 si apoi accelereaza in spate la fel de violent.
in rest sunt perfect de acord cu tine :)
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#29 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 03 septembrie 2007 - 12:13

Pai nu discutam doar de forte, ci de impuls, care in cazul barieriei este si ramane practic 0, asa ca energia vehiculului se poate disipa doar in deformarea barierei, caldura, si energia cinetica a vehiculului dupa impact. In caz real insa, energia se mai transmite si in enerigia cinetica a celuilalt vehicul dupa impact.
  • 0

#30 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 03 septembrie 2007 - 01:32

Ok, deci fraierul insista... si nu degeaba.

Intreb inca o data: din punct de vedere universal (stiu, putin utopic) care e mai sigura: fiat 500 sau seria 5? Nu ma refer fiecare in clasa ei si alte situatii rar intalnite. In conditiile traficului de la noi, care e mai sigura?
In care ai sta cu mai putine griji?
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#31 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 03 septembrie 2007 - 01:44

In oras cred ca ambele sunt la fel de sigure. Accidente grave nu prea vezi in aglomeratia din timpul zilei. Poate doar noaptea cand ies racerii la plimbare.
Insa in afara orasului e clar ca seria 5 sau chiar un SUV poate sa prezinte mai multa siguranta. Desi daca iti aduci aminte de accidentul din Constanta in care a luat foc acel Porsche Cayenne nimic nu e sigur cand ai viteza mare si singura solutie e sa mai treci din cand in cand pe la biserica.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#32 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 03 septembrie 2007 - 02:08

Siguranta universala este ceva greu cuantificabil. Siguranta mai este si cea activa, si cea data de tinuta de drum, de frane, nu doar cea a comportamentului la impact.

Cert este ca in conditiile simulate de EuroNCAP, care sunt alese destul de rational zic eu, Fiatul 500 este ceva mai sigur decat seria 5 sau decat un Q7 :D

P.S. Si totusi subiectul acesta ce legatura are cu sectiunea de noutati ? :)

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 03 septembrie 2007 - 02:14

  • 0

#33 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 03 septembrie 2007 - 02:58

in 500 esti mai sigur decat mergand pe jos..(cred)
in seria 5 esti mai sigur decat in masini mai mici la impact.. daca lovesti un tir.. ghinion..
in suv esti mai sigur decat in porsche 911.. pr ca in caz de impact ai mari sanse sa il incalici..
in tir esti mai sigur decat in masini gen 500, seria 5 sau suv...daca lovesti zidul sau alt tir... ghinion.
in tanc esti mai sigur decai in toate cazurile de mai sus, cu conditia sa nu lovesti alt tanc.
pana la urma siguranta o fac cei de la volan, circuland legal, atent si preventiv..
daca asdtea sunt respectate... pt avioane, bolovani sau copaci pe masina inca nu s-au inentat stele ncap sa te salveze
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#34 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 03 septembrie 2007 - 05:10

Si tocmai ce a fost e discovery un documentar despre subiectul ce il discutam aici...
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#35 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 03 septembrie 2007 - 05:20

nu a fost documentar, a fost fifth gear :D din 2005 parca. si da, au testat cum se comporta masinile mici la impactul cu SUV-urile, ma rog pajero e chiar offroader, dar la impact nu conteaza :) rezumat: pajero 100 km/h loveste din lateral o honda civic care mergea cu 50 km/h, rezultatul? civic e pilaf, usa din dreapta aproape ca intra in aia din stanga si nici o sansa pt pasageri (de mentionat ca era un civic de vreo 10 ani), iar pajero trece prin ea ca prin branza aproape, dar se agata de ea si se rastoarna (tipic SUV/offroader), soferu tot mort ar fi fost, pentru ca fiind model vechi nu avea nici un airbag, cu airbag lateral si/sau cortina se pare ca ar fi supravietuit si nu ar fi fost nici grav ranit.
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#36 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 septembrie 2007 - 05:48

civic e pilaf, usa din dreapta aproape ca intra in aia din stanga si nici o sansa pt pasageri
[...] cu airbag lateral si/sau cortina se pare ca ar fi supravietuit si nu ar fi fost nici grav ranit.


@msbls ... nu ti se pare ca ti se contrazic cele 2 afirmatii? Cu ce crezi ca ajuta un airbag lateral daca usa din dreapta aproape ajunge in cea din stanga? Sau e ca'n bancul ala cu purtatul centurii? :)

Cred ca de asta e vorba ... si a mai fost pe forum, daca nu ma inseala memoria


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#37 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 03 septembrie 2007 - 06:07

dupa cum se vede si din filmul de mai sus, prefer oricand sa fiu in suv-ul ala care intra in civic, artanis zice ca ii place masina de clasa mica cu stele multe, eu prefer una mare cu stele mai putine, nu ma preocupa ca intru eu in copac sau zid ca nu intru, ma preocupa ca intra altul in mine si atunci marimea conteaza

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 03 septembrie 2007 - 06:08

  • 0

#38 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 03 septembrie 2007 - 07:01

@andrei aloooo vorbeam despre pajero

iar pajero trece prin ea ca prin branza aproape, dar se agata de ea si se rastoarna (tipic SUV/offroader), soferu tot mort ar fi fost, pentru ca fiind model vechi nu avea nici un airbag, cu airbag lateral si/sau cortina se pare ca ar fi supravietuit si nu ar fi fost nici grav ranit.

@sandu nu e chiar asa, mai conteaza si de ce te lovesti in interior. si din punctul meu de vedere siguranata activa e mult mai importanta (si aici un SUV sta mai prost), de ce sa ajungi sa te salveze (sau nu) airbagurile, centurile, zonele deformabile etc., cand poti in multe cazuri sa eviti.
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#39 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 03 septembrie 2007 - 07:14

@sandumbogdan ... SUV - SUV, da si la ala conteaza cat de cat cum se descurca la EuroNCAP. Nu cred ca te'ai simti mai sigur intr'un SUV ca cel din filmuletzul de mai jos decat intr'o berlina de clasa medie, sa zicem, cu 5* NCAP




Ca idee ... marimea conteaza ... dar mai conteaza si cum e gandita masina
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#40 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 03 septembrie 2007 - 09:36

Poate sandubogdan nu a auzit ca singura masina care a obtinut 0 (zero) stele EuroNCAP a fost un SUV, cel chinezesc de mai sus :P
  • 0

#41 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 07:32

pai 1. nu imi iau masini chinezesti, nici macar haine nu imi iau chinezesti iar masini nu mai iau nici macar coreene sau japoneze care oricum sunt bune, si 2. chiar si suv-ul ala chinezesc daca se ciocnea cu un fiat albeea sau clio symbol sau logan, tare cred ca iesea mai bine suv-ul si dupa cum spuneam, asta ma preocupa mai mult, cine intra in mine ca zidurile si copacii stau linistiti pe margine, nu vin ei in mine de capul lor

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 04 septembrie 2007 - 07:32

  • 0

#42 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 09:59

Ei afla ca din pacate, nu sunt sansele chiar atat de mici sa te loveasca o masina cu greutate comparabila cu a ta...
  • 0

#43 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 10:27

eu cred ca sansele sunt mai mari intr-un smart de 900kg sa fii lovit de o masina mai grea decat intr-un suv de 2500kg si chiar si acel suv chinezesc vs. smart eu zic ca iese mai bine suv-ul ala
  • 0

#44 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 04 septembrie 2007 - 11:19

@sandu nu cred ca iesi mai bine in SUV-ul ala decat intr-o masina din clasa mica/subcompacta. cum am mai zis conteaza si de ce te lovesti in interior si la ala airbagu frontal e pus degeaba ca-ti vine volanu in fata. cat despre haine iti zic eu ca iei si chinezesti fara sa stii :lol:
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#45 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 11:26

da o pagina inainte si vezi filmul pus de andrei041 la #36
  • 0

#46 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 04 septembrie 2007 - 11:33

stiu de ala. doar am povestit inainte sa-l puna andrei, ca-l vazusem la tv. ce nu observi tu e ca ala e un pajero care e mult mai rigid decat chinezaria asta. pun pariu ca daca SUV-ul chinez se rastoarna montantii cedeaza.
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#47 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 11:44

ok, suvul ala chinezesc e varza, dar in general vorbind, un suv cu 3 stele e de 10 ori mai sigur ca un smart cu 5 stele din punctul meu de vedere
  • 0

#48 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 04 septembrie 2007 - 12:17

Asta incercam sa spun si eu...

Comparam un seria 5 cu un fiat 500 si spunem ca (dpdv al euro-ncap) are mai multe stele.
wtf?! as alege sa fiu intr-un 5-ar oricand decat intr-o cutie cu air-bag la genunchi...

Ca sa nu mai zic ca ideea ca daca te lovesti de o masina cu aceeasi masa este de o probabilitate mai mult decat mica in tara asta unde toti au o manie catre SUV-uri...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#49 R&D

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 212 Mesaje:
Inregistrat: 06-februarie 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:Volvo
  • Model:V40 transat
  • Motorizare:2.0T 165cp

Scris 04 septembrie 2007 - 12:22

Pe pagina celor de la EuroNCAP, pe site-ul vechi, scria clar si raspicat ca "stelutele" au relevanta doar in aceiasi clasa de masini. Nu se poate spune ca un super-mini cu 5 stele este mai sigur decat un executive-car cu 4 stele. Nu se poate judeca asa.
Dar sigur, un super-mini cu 5 stele este mai sigur decat un super-mini cu 4 stele.
  • 0
Ford Mondeo limousine 2.0TDDI GHIA 116cp 2001 - de vanzare 6500 euro
Proud to be Renault F1 fan

#50 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 12:46

Bineinteles ca se poate spune, chiar cei de la EuroNCAP o spun :lol: Numai sa fie indeplinite conditiile descrise destul de limpede de ei, conditii despre care am tot vorbit, conditii care sunt chiar foarte des intalnite in accidentele reale.

Nu te ajuta cu nimic ca te afli intr-un executive-car daca iti rupi genunchii de bordul dur, sau in pedale, sau in podeaua care se fractureaza (cum a fost la testul cu Q7) in cazul unui impact fontal ceva mai serios, cum ar fi cel cu o masina cu masa similara sau cu un obstacol dur.
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi