Salt la continut


Fotografie
- - - - -

EURO NCAP - pro sau contra?


  • Please log in to reply
178 replies to this topic

Poll: POLL EURO NCAP (30 membri au votat)

Crezi ca testele sunt concludente?

  1. Nici gand! Viata bate filmul! (11 voturi [36.67%])

    Procentaj din vot: 36.67%

  2. Evident ca sunt concludente, testele sunt clare. (10 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. Nu stiu ce sa cred... (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

Va bazati pe testele Euro-ncap cand cumparati o masina?

  1. Nu. (12 voturi [40.00%])

    Procentaj din vot: 40.00%

  2. Da. (5 voturi [16.67%])

    Procentaj din vot: 16.67%

  3. In parte ma influenteaza. (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

Credeti ca marii constructori fac masinile astfel incat sa aiba protectie marita in special la testele astea?

  1. Evident, Fiat 500 are 5 stele! (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

  2. Nu, masina este facuta sigura pentru orice test. (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

  3. Inca nu-mi dau seama... (8 voturi [26.67%])

    Procentaj din vot: 26.67%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#51 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 04 septembrie 2007 - 04:09

tocmai am vazut primul episod din noua serie fifth gear si in episodul urmator vor prezenta un crash test masina mica noua (modus) vs masina mare veche (volvo break, nu sunt sigur ce model :) :lol: ).
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#52 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 04:27

E interesant de urmarit, nu zic nu, dar nu ar fi rau sa vedem in aceeasi nota si X5 vs truck de 30 de tone. Sa nu spuneti ca acest scenariu nu e plauzibil, si ca nu exista mereu unul mai mare decat tine :)
  • 0

#53 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 04:45

faza e ca si cu modus si cu volvo break si cu x5 poti sa te duci sa iei copii de la gradinita, sa te duci in concediu, sa te duci la servici, sa te duci la cumparaturi, cu truck de 30 tone mai greu, nu imposibil dar nu cred ca ar incerca cineva sa isi ia truck de 30 tone ca masina personala pentru utilizare cotidiana, nu?
  • 0

#54 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 04:50

Ideea era de siguranta, si ca in cazul ciocnirii de un truck de peste 5 tone, devine irelevant ca esti in Fiat 500 de o tona sau in BMW X5 de 2 tone...

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 04 septembrie 2007 - 04:50

  • 0

#55 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 04:57

siguranta in cazul a ce? asa cel mai sigur esti in bunker dar ce sens are sa compari bunkerul cu truckul? noi vorbea despre autoturisme, si chiar si asa, ai sanse mult mai mare intr-un X5 de 2.5tone vs. raba/saviem de 3.5-7 tone de care e plin pe sosele decat in fiat 500 sau smart de 900kg
  • 0

#56 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 06:01

ai sanse mult mai mare intr-un X5 de 2.5tone vs. raba/saviem de 3.5-7 tone de care e plin pe sosele decat in fiat 500 sau smart de 900kg

Statisticile culese din realitate nu-ti prea dau dreptate, sorry. Daca ai tu alte date care sa-ti sustina ipoteza te invit sa ne-o arati.
  • 0

#57 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 04 septembrie 2007 - 06:05

pai dupa statistici asa din auzite si din accidente la tv cam toate accidentele intre masini de clasa mica/medie si camioane s-au soldat cu moartea celor din autoturism, asa ca decat 0 sanse, prefer 0.5% sanse intr-un suv ca fiind si mai inalt dar si mai greu altfel se impaca cu camionul decat o buburuza mica care e practic incalecata, fie de camion fie de suv,

stii de cazul paunescu cred, a intrat cu un "gip" intr-o dacie nova si pe aia i-am omorat si ea nu a patit nimic, nu ca o fi nova mare masina sigura, in nici un caz, dar chiar daca era smart/clio/etc nu cred ca avea mare sanse in fata bullbarului si celor 2.5 tone

accidentul pe autostrada soarelui in care a fost accident in lant, masinile mici erau facute praf, si era chiar un test pe topgear sau 5th gear cu o masina grea care loveste din spate o masina mica, rezultatul era ca masina mica era facuta PRAF in timp ce masina mare (clasa medie, un mercedes vechi parca era) avea doar botul botit putin, pur si simplu masina de clasa medie trecea prin toata masina de clasa mica din spate pana in fata, insa daca era un gip sau ceva inalt intra sub el

ceea ce vreau sa zic e ca teoria suna bune, si is bune si testele aste ncap ca fac pe producatori sa gandeasca putin cand proiecteaza fierul acolo dar practica e foarte diferita si foarte des practica difera de teorie

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 04 septembrie 2007 - 06:10

  • 0

#58 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 04 septembrie 2007 - 06:09

Pai in scenariu SUV vs Nova deznodamantul este destul de clar. Vorbeam despre siguranta rutiera la modul general, statistic, care ne spune (conform specialistilor suedezi) ca dintr-o masina cu 1 stea EuroNCAP au iesit cu 30% mai putin oameni teferi in urma accidentelor decat din masini de 4 stele - indiferent de clasa acestor masini.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 04 septembrie 2007 - 06:11

  • 0

#59 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 04 septembrie 2007 - 10:17

Intreb inca o data: din punct de vedere universal (stiu, putin utopic) care e mai sigura: fiat 500 sau seria 5?


Din tot spectrul de accidente posibile, eu sint sigur ca seria 5 iese mai bine. Cu alte cuvinte prefer sa-mi rup un picior in conditiile accidentului "standard" testat de NCAP decit sa mor la un accident nestandard.
@Sandu: daca intra ala in tine am inteles. Da daca intri tu in el, ce te faci? Il omori, dai spaga, nu faci puscarie ca asta e, dar cum ramine cu somnul pe restul vietii? Tu poate oi fi cel mai sigur sofer de pe planeta, dar statistic vorbind, 50% din accidente se intimpla din vina alui cu suv-ul.

Statisticile culese din realitate nu-ti prea dau dreptate, sorry. Daca ai tu alte date care sa-ti sustina ipoteza te invit sa ne-o arati.


Pai cauta datele cu oamenii morti la suta de mii de masini (daca am timp le caut eu). X5 pare foarte sigura ("pare" pentru ca e greu de spus ... depinde si de profilul soferului care la X5 e relativ "linistit"), pe de alta parte insa alte SUV-uri sint de vreo 5-6 ori mai nesigure ca o Honda Civic.

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 04 septembrie 2007 - 10:20

  • 0
Salam. Florin Salam.

#60 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 05 septembrie 2007 - 12:49

@Sandu: daca intra ala in tine am inteles. Da daca intri tu in el, ce te faci? Il omori, dai spaga, nu faci puscarie ca asta e, dar cum ramine cu somnul pe restul vietii? Tu poate oi fi cel mai sigur sofer de pe planeta, dar statistic vorbind, 50% din accidente se intimpla din vina alui cu suv-ul.


Pai stai serifule ca nu asta era discutia... Si chiar si asa, decat somn de veci mai bine somn agitat, DOAMNE FERESTE DE ORICARE DINTRE ELE!
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#61 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 septembrie 2007 - 07:17

Pai cauta datele cu oamenii morti la suta de mii de masini (daca am timp le caut eu). X5 pare foarte sigura ("pare" pentru ca e greu de spus ... depinde si de profilul soferului care la X5 e relativ "linistit"), pe de alta parte insa alte SUV-uri sint de vreo 5-6 ori mai nesigure ca o Honda Civic.

Pai cauta...Nu am gasit statici in care subiectul sa fie axat (si) pe X5, deci care sa fie efectuate pe un esantion reprezentativ din care se poate deduce siguranta unui BMW X5. V-am aratat doar studiul suedez: link direct la site-ul oficial EuroNCAP.
  • 0

#62 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 05 septembrie 2007 - 07:45

Si chiar si asa, decat somn de veci mai bine somn agitat,


Naspa... eu prefer sa plateasca fiecare pentru greselile lui, adica inclusiv eu pentru ale mele. Apoi somnul de veci nu e obligatoriu de veci: esti cam la fel de sigur in seria 5 numai ca nu-l mai omori pe alalalt. Preferabil 2 oameni in spital decit ala mort si eu plecat pe picoarele mele.
Ce naiba, tu stii foarte bine cum e cu responsabilitatea pesronala, ca motociclist.

Gata cu offtopicele. Da asa s-a dus topicul, astia disperati ca mor militeaza pentru masini cit mai grele si mari ca-s sigure. Nu ca-s practice, nu ca-s offroad, dar ca-s sigure. Rationamentul e scirbos, da nu pot s aspun ca Sandu mi-a surprins vreodata asteptarile :).

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 05 septembrie 2007 - 07:48

  • 0
Salam. Florin Salam.

#63 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 septembrie 2007 - 08:15

Replica de bun simt. Unde mai pui ca o masina mare si grea nu este neaparat si mai sigura, rationamentul de care vorbesti, pe langa ca e scarbos mai e si ilogic.
  • 0

#64 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 05 septembrie 2007 - 08:22

vrajitorule, plateste tu pentru greselile tale, dar eu nu vreau sa platesc pentru greselile tare, si cu atat mai putin familia mea, asa ca din partea mea as merge cu tancul, te bagi in fata aiurea trec peste tine cu totul, putin imi pasa, greseala ta, platesti dupa cum spuneai si tu, si fii sigur ca daca e de ales intre familia mea si a altuia o aleg pe a mea si dorm foarte linistit, si rationamentul nu e deloc ilogic, vezi mai bine filmele de mai inainte si ce se intampla la un accident suv vs. clasa compacta

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 05 septembrie 2007 - 08:29

  • 0

#65 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 septembrie 2007 - 08:50

Testul de care vorbesti este in conditii complet inegale, si nu doar ca mase implicate, dar si dpdv. al conditiilor: SUV-ul intra frontal in lateralul Civic-ului. Cu toate astea, si SUV-ul se rastoarna, si realist vorbind nu ai mari sanse de supravietuire nici in el, chiar daca s-a deformat mult mai putin.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 05 septembrie 2007 - 08:52

  • 0

#66 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 05 septembrie 2007 - 08:57

bine, m-am plictisit de discutiie inutile, cea mai sigura e smartul/clio/fabia, eu prefer oricand un SUV daca e de vorbit strict din punct de vedere al sigurantei, vezi cazul paunescu, vezi alte 100 de filme de teste de suv vs autoturisme mici, masini grele de clasa mare vs. masini de clasa mica, etc, daca voi va luati numai dupa reclama ca e cea mai sigura masina din clasa ei, dar clasa ei e facuta clatita cand intra o clasa mai mare in ea, sa fiti sanatosi
  • 0

#67 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 05 septembrie 2007 - 09:16

4 stele ,5 stele ,x stele... Sa fim seriosi! Tabla este tabla, viteza ramane viteza iar remorca plina cu busteni spre exemplu ramne o remorca plina cu busteni, si foarte peiculoasa cand te indrepti vertiginos spre ea ,fara sanse de oprire! Cu totii stim ce este acela un experiment in mediu vid,si ce inseamna. Datorita regulilor si regulamentelor oeuropene ,masinile au nevoie de o categorie de siguranta in momentul in care li se face omologarea de tip. Iar NCAP nu face altceva decat se le incadreze in acele categorii, dar in testele lor vorbim de ecuatii de gradul II iar pe strazile romaniei ne intampina integrale duble! Asa ca...
  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#68 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 septembrie 2007 - 09:37

Sandule, nu mi-amintesc sa te fi invitat cineva la discutie, asa ca daca daca te-ai plictisit, ai libertatea sa renunti oricand, nu trebuie sa ne anunti pe noi :)
  • 0

#69 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 05 septembrie 2007 - 09:59

ideea era ca voiam sa luminez pe unii uncuiati, dar daca e prea greu sa vezi fapte reale si teste concrete si tot crezi ca un civic e mai sigur ca un suv dupa filmuletul dinainte tre sa fii dus cu capul rau
  • 0

#70 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 05 septembrie 2007 - 10:22

Oricum, mai putin dus decat unul care crede ca un test de impact frontal pt. o masina, si lateral pentru alta care este si mult mai usoara, are relevanta la modul general cand discutam de siguranta autovehicolului.

Ideea cu care ar fi fost bine sa ramai, daca nu aveai ochelari de cal, este ca siguranta trebuie dezvoltata prin metode mult mai subtile si mai eficiente decat cresterea masei masinii, metode pe care EuroNCAP le incurajeaza.
  • 0

#71 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 06 septembrie 2007 - 01:41

OK, SE INCING SPIRITELE... CALM, CALM.
INTEPATURILE DE PANA ACUM AU FOST TOLERATE. DE ACUM INCOLO NU MAI E CAZUL.

Eu nu stiu cate accidente ati avut voi, stiu cate am avut eu. Pe scurt, cel mai aglomerat an a fost 1997, am avut 17 accidente in anul respectiv. Sa nu aud comentarii ca am dosarul complet cu PV-urile...

Eu va spun ca intr-o cutie de 10 stele pe stilul Smart, sau orice altceva din clasa mica sau chiar compacta nu ma stiu in siguranta never-ever. Ma tot streseaza euro-ncap cu pleasna asta cu materialele friendli si care protejeaza ocupantii, si care au airbag-uri pentru genunchei si pentru degetelele de la picioare...

Pna la urma conteaza fiecare centimetru de tabla care e intre tine si beleaua care vine catre tine.

Acum nu ma apuc sa contest rezultatele testelor, nu sunt cretin... Sunt de acord ca in conditiile date (cele in care se desfasoara testele) masinile se comporta asa cum zic ei.

Problema eu o vad asa: producatorii se axeaza pe ranforsarea masinilor pe care le fac astfel incat sa se tina bine la testele euro-ncap. Si astfel se creeaza un top la care cumparatorii se raporteaza.

Am ajuns, in urma acestor teste sa comparam o cutie de chibrit cu un sedan cat toate zilele...

Frate, daca seria 5 ar avea doua stele iar smart-ul 15 la testele astea pe mine nu m-ar convinge nimeni vreodata ca Smart-ul e mai sigur. Vorbim de un accident in oras, doua masini care circula cu 45km/h... Un smart si un Seria 5. Seria 5 iese pe contrasens (pe Magheru) si se loveste frontal cu Smart-ul. In care masina alegi sa fi? Cat material deformabil e la smart? Dar la seria 5? A, ca poate cel din seria 5 da cu genunchiul in nu stiu ce muchie din masina si isi sparge rotula. Posibil... Insa si cu rotula sparta tot se da jos din masina si are timp sa-si sune toti prietenii in timp ce descarcerarea se joaca de-a conserva de peste cu Smart-ul...

Alt aspect. Hummer H2. Se stie foarte bine ca nu are stele, ca e nesigura, ca euro-ncap nu da doi bani pe americance.

trei oameni in masina, pe serpentine, drum forestier de munte, virajat si umed.

Lasam alte aspecte acum, soferul era racing si ii dadea in dinti. Cam 70 km/h, pe o curba se pierde controlul si masina sare intr-o rapa de vreo 10m. Masina de da de doua ori peste cap pe laterala si inca o data peste bot, pierde o roata (smulsa cu tot cu bascula & stuff) si se opreste pe burta.
In masina trei oameni, cei doi din fata cu centuri, se ridica si pleaca fara probleme. Al treilea, fara centura (mult mai prost, facea poze si nu putea sa tina si centura) s-a blambecit prin masina de colo-colo. S-a lovit la spate in cotiera (pe care a rupt-o), s-a ridicat din masina si a inceput sa faca poze (am reusit niste poze chiar misto).

1. Daca eram cu alta masina nu stateam pe strada nici pana acolo, in ritmul ala si la viteza aia.
2. Daca eram cu alta masina mai mica ni se facea plafonul masinii guler, am vazut Fabia data peste cap pe teren plat o singura data si montantii erau la jumatate din inaltime.
3. Masina asta fara stele a cazut in rapa aia printr-o superba cascadorie si a avut grija de noi, si sincer sa fiu nu stiu cat a contat materialul din care este facuta dar cu siguranta a contat faptul ca e mare, pana la noi tot ai spatiu sa se deformeze...

Nu stiu cat am fost de clar in afirmatii, e ora asta, sper ca am fost destul de coerent.

ps. daca vreti mai multe amanunte de la accidentul cu H2 mai puteti intreba pe cineva de pe garajul, era la volan... :D
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#72 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 06 septembrie 2007 - 07:23

D'aia n-o avea trecuta in top 10? :D

Cam ai dreptate in cele spuse.
17? Ma gandeam la 5,exagerat undeva spre zece...Ai fi bun de consilier (cobai) la NCAP.--nu sunt comentarii.
  • 0

#73 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 06 septembrie 2007 - 08:08

Frate, daca seria 5 ar avea doua stele iar smart-ul 15 la testele astea pe mine nu m-ar convinge nimeni vreodata ca Smart-ul e mai sigur. Vorbim de un accident in oras, doua masini care circula cu 45km/h... Un smart si un Seria 5. Seria 5 iese pe contrasens (pe Magheru) si se loveste frontal cu Smart-ul. In care masina alegi sa fi? Cat material deformabil e la smart? Dar la seria 5? A, ca poate cel din seria 5 da cu genunchiul in nu stiu ce muchie din masina si isi sparge rotula. Posibil... Insa si cu rotula sparta tot se da jos din masina si are timp sa-si sune toti prietenii in timp ce descarcerarea se joaca de-a conserva de peste cu Smart-ul...

Ei iata, ca mi-am racit gura degeaba. Problema nu se pune asa, ba chiar a propune un scenariu ca cel de sus denota o crunta neintelegere a ideii de siguranta auto in perspectiva moderna si a obiectivelor EuroNCAP. Poate in anii '80 se judeca asa, sa ai o masina cat mai mare pentru a fi in siguranta. Intr-un scenariu ca acela, si asa probabil mai rar intalnit real-life daca consideram totalitatea accidentelor rutiere, siguranta este relativa, adica siguranta ta in seria 5 este strict dependenta de conditia ca cel in care te izbesti sa fie mult mai mic si/sau mai usor. La fel de bine te poti izbi pe Magheru pe contrasens cu un autobuz...Cu alte cuvinte, "siguranta" de care vorbesti tu spining, dar si altii precum sandubogdan, se bazeaza pe caracteristica altor autoturisme, care trebuie sa fie neaparat mai usoare ca voi sa va simtiti in siguranta, adica "siguranta" unora se bazeaza pe "nesiguranta" altora. Numai ca EuroNCAP are alta misiune. Sa nu mai amintesc avantajul de a fi mai greu, devine brusc un dezavantaj in accidentele in care este implicata doar masina respectiva. Eu nu spun ca asemenea cazuri in care o masina mai grea pur si simplu spulbera una mai usoara nu sunt intalnite, si ca o masina foarte grea poate fi si mai sigura, insa eu am avut impresia ca se doreste a se discuta cu totul altceva, se pare ca m-am inselat...:D

Propun un exercitiu de imaginatie: presupuneti ca toate autovehiculele ar avea mase aproximativ egale. EuroNCAP sustine ca statistic, accidentele cele mai intalnite in Europa sunt cele in care sunt implicate masini ale caror mase sunt similare (si posibil sa difere doar cu max. 20%). Si sa porniti rationamentul de la ipoteza asta.
  • 0

#74 AND1

    cascadorul

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 Mesaje:
Inregistrat: 16-octombrie 06
  • Location:Brasov
  • Marca:Mitshubishi
  • Model:EVO IX
  • Motorizare:2.0L 500+CP

Scris 06 septembrie 2007 - 09:23

La H2, montantii au insertii de titan. Despre accident, ei bine, cand incepi sa derapezi pe pietris cu o masina de aproape 3,000 kg, evident ca finalul este unul tragic, in cazul in care exista rape adinci in proximitate. Dar cu totii stim ca tragedie+timp=comedie, asa ca ... Ar mai fi de spus ca tastatura de pe care spin posteaza atat de mandru pe forum, a fost si ea implicata in accident! :D

Aceasta postare a fost editata de AND1: 06 septembrie 2007 - 09:25

  • 0
Quench my thirst with GASOLINE!

#75 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 06 septembrie 2007 - 01:42

e clar ca un suv va fi in 99.9% din cazuri mult mai bun si mai sigur ca un o compacta sau ceva din clasa mica, vrajitorul si artanis nu vor sa inteleaga, treaba lor, se fie sanatosi si sa nu aiba nevoie de stelel alea date de ncap
dezavantajul la suv e pretul si intretinerea scumpa si faptul ca suvurile ieftine is cam slab facute calitativ la finisaje si materiale in interior
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi