EURO NCAP - pro sau contra?
#51
Scris 04 septembrie 2007 - 04:09
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#52
Scris 04 septembrie 2007 - 04:27
#53
Scris 04 septembrie 2007 - 04:45
#54
Scris 04 septembrie 2007 - 04:50
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 04 septembrie 2007 - 04:50
#55
Scris 04 septembrie 2007 - 04:57
#56
Scris 04 septembrie 2007 - 06:01
Statisticile culese din realitate nu-ti prea dau dreptate, sorry. Daca ai tu alte date care sa-ti sustina ipoteza te invit sa ne-o arati.ai sanse mult mai mare intr-un X5 de 2.5tone vs. raba/saviem de 3.5-7 tone de care e plin pe sosele decat in fiat 500 sau smart de 900kg
#57
Scris 04 septembrie 2007 - 06:05
stii de cazul paunescu cred, a intrat cu un "gip" intr-o dacie nova si pe aia i-am omorat si ea nu a patit nimic, nu ca o fi nova mare masina sigura, in nici un caz, dar chiar daca era smart/clio/etc nu cred ca avea mare sanse in fata bullbarului si celor 2.5 tone
accidentul pe autostrada soarelui in care a fost accident in lant, masinile mici erau facute praf, si era chiar un test pe topgear sau 5th gear cu o masina grea care loveste din spate o masina mica, rezultatul era ca masina mica era facuta PRAF in timp ce masina mare (clasa medie, un mercedes vechi parca era) avea doar botul botit putin, pur si simplu masina de clasa medie trecea prin toata masina de clasa mica din spate pana in fata, insa daca era un gip sau ceva inalt intra sub el
ceea ce vreau sa zic e ca teoria suna bune, si is bune si testele aste ncap ca fac pe producatori sa gandeasca putin cand proiecteaza fierul acolo dar practica e foarte diferita si foarte des practica difera de teorie
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 04 septembrie 2007 - 06:10
#58
Scris 04 septembrie 2007 - 06:09
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 04 septembrie 2007 - 06:11
#59
Scris 04 septembrie 2007 - 10:17
Intreb inca o data: din punct de vedere universal (stiu, putin utopic) care e mai sigura: fiat 500 sau seria 5?
Din tot spectrul de accidente posibile, eu sint sigur ca seria 5 iese mai bine. Cu alte cuvinte prefer sa-mi rup un picior in conditiile accidentului "standard" testat de NCAP decit sa mor la un accident nestandard.
@Sandu: daca intra ala in tine am inteles. Da daca intri tu in el, ce te faci? Il omori, dai spaga, nu faci puscarie ca asta e, dar cum ramine cu somnul pe restul vietii? Tu poate oi fi cel mai sigur sofer de pe planeta, dar statistic vorbind, 50% din accidente se intimpla din vina alui cu suv-ul.
Statisticile culese din realitate nu-ti prea dau dreptate, sorry. Daca ai tu alte date care sa-ti sustina ipoteza te invit sa ne-o arati.
Pai cauta datele cu oamenii morti la suta de mii de masini (daca am timp le caut eu). X5 pare foarte sigura ("pare" pentru ca e greu de spus ... depinde si de profilul soferului care la X5 e relativ "linistit"), pe de alta parte insa alte SUV-uri sint de vreo 5-6 ori mai nesigure ca o Honda Civic.
Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 04 septembrie 2007 - 10:20
#60
Scris 05 septembrie 2007 - 12:49
@Sandu: daca intra ala in tine am inteles. Da daca intri tu in el, ce te faci? Il omori, dai spaga, nu faci puscarie ca asta e, dar cum ramine cu somnul pe restul vietii? Tu poate oi fi cel mai sigur sofer de pe planeta, dar statistic vorbind, 50% din accidente se intimpla din vina alui cu suv-ul.
Pai stai serifule ca nu asta era discutia... Si chiar si asa, decat somn de veci mai bine somn agitat, DOAMNE FERESTE DE ORICARE DINTRE ELE!
#61
Scris 05 septembrie 2007 - 07:17
Pai cauta...Nu am gasit statici in care subiectul sa fie axat (si) pe X5, deci care sa fie efectuate pe un esantion reprezentativ din care se poate deduce siguranta unui BMW X5. V-am aratat doar studiul suedez: link direct la site-ul oficial EuroNCAP.Pai cauta datele cu oamenii morti la suta de mii de masini (daca am timp le caut eu). X5 pare foarte sigura ("pare" pentru ca e greu de spus ... depinde si de profilul soferului care la X5 e relativ "linistit"), pe de alta parte insa alte SUV-uri sint de vreo 5-6 ori mai nesigure ca o Honda Civic.
#62
Scris 05 septembrie 2007 - 07:45
Si chiar si asa, decat somn de veci mai bine somn agitat,
Naspa... eu prefer sa plateasca fiecare pentru greselile lui, adica inclusiv eu pentru ale mele. Apoi somnul de veci nu e obligatoriu de veci: esti cam la fel de sigur in seria 5 numai ca nu-l mai omori pe alalalt. Preferabil 2 oameni in spital decit ala mort si eu plecat pe picoarele mele.
Ce naiba, tu stii foarte bine cum e cu responsabilitatea pesronala, ca motociclist.
Gata cu offtopicele. Da asa s-a dus topicul, astia disperati ca mor militeaza pentru masini cit mai grele si mari ca-s sigure. Nu ca-s practice, nu ca-s offroad, dar ca-s sigure. Rationamentul e scirbos, da nu pot s aspun ca Sandu mi-a surprins vreodata asteptarile .
Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 05 septembrie 2007 - 07:48
#63
Scris 05 septembrie 2007 - 08:15
#64
Scris 05 septembrie 2007 - 08:22
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 05 septembrie 2007 - 08:29
#65
Scris 05 septembrie 2007 - 08:50
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 05 septembrie 2007 - 08:52
#66
Scris 05 septembrie 2007 - 08:57
#67
Scris 05 septembrie 2007 - 09:16
#68
Scris 05 septembrie 2007 - 09:37
#69
Scris 05 septembrie 2007 - 09:59
#70
Scris 05 septembrie 2007 - 10:22
Ideea cu care ar fi fost bine sa ramai, daca nu aveai ochelari de cal, este ca siguranta trebuie dezvoltata prin metode mult mai subtile si mai eficiente decat cresterea masei masinii, metode pe care EuroNCAP le incurajeaza.
#71
Scris 06 septembrie 2007 - 01:41
INTEPATURILE DE PANA ACUM AU FOST TOLERATE. DE ACUM INCOLO NU MAI E CAZUL.
Eu nu stiu cate accidente ati avut voi, stiu cate am avut eu. Pe scurt, cel mai aglomerat an a fost 1997, am avut 17 accidente in anul respectiv. Sa nu aud comentarii ca am dosarul complet cu PV-urile...
Eu va spun ca intr-o cutie de 10 stele pe stilul Smart, sau orice altceva din clasa mica sau chiar compacta nu ma stiu in siguranta never-ever. Ma tot streseaza euro-ncap cu pleasna asta cu materialele friendli si care protejeaza ocupantii, si care au airbag-uri pentru genunchei si pentru degetelele de la picioare...
Pna la urma conteaza fiecare centimetru de tabla care e intre tine si beleaua care vine catre tine.
Acum nu ma apuc sa contest rezultatele testelor, nu sunt cretin... Sunt de acord ca in conditiile date (cele in care se desfasoara testele) masinile se comporta asa cum zic ei.
Problema eu o vad asa: producatorii se axeaza pe ranforsarea masinilor pe care le fac astfel incat sa se tina bine la testele euro-ncap. Si astfel se creeaza un top la care cumparatorii se raporteaza.
Am ajuns, in urma acestor teste sa comparam o cutie de chibrit cu un sedan cat toate zilele...
Frate, daca seria 5 ar avea doua stele iar smart-ul 15 la testele astea pe mine nu m-ar convinge nimeni vreodata ca Smart-ul e mai sigur. Vorbim de un accident in oras, doua masini care circula cu 45km/h... Un smart si un Seria 5. Seria 5 iese pe contrasens (pe Magheru) si se loveste frontal cu Smart-ul. In care masina alegi sa fi? Cat material deformabil e la smart? Dar la seria 5? A, ca poate cel din seria 5 da cu genunchiul in nu stiu ce muchie din masina si isi sparge rotula. Posibil... Insa si cu rotula sparta tot se da jos din masina si are timp sa-si sune toti prietenii in timp ce descarcerarea se joaca de-a conserva de peste cu Smart-ul...
Alt aspect. Hummer H2. Se stie foarte bine ca nu are stele, ca e nesigura, ca euro-ncap nu da doi bani pe americance.
trei oameni in masina, pe serpentine, drum forestier de munte, virajat si umed.
Lasam alte aspecte acum, soferul era racing si ii dadea in dinti. Cam 70 km/h, pe o curba se pierde controlul si masina sare intr-o rapa de vreo 10m. Masina de da de doua ori peste cap pe laterala si inca o data peste bot, pierde o roata (smulsa cu tot cu bascula & stuff) si se opreste pe burta.
In masina trei oameni, cei doi din fata cu centuri, se ridica si pleaca fara probleme. Al treilea, fara centura (mult mai prost, facea poze si nu putea sa tina si centura) s-a blambecit prin masina de colo-colo. S-a lovit la spate in cotiera (pe care a rupt-o), s-a ridicat din masina si a inceput sa faca poze (am reusit niste poze chiar misto).
1. Daca eram cu alta masina nu stateam pe strada nici pana acolo, in ritmul ala si la viteza aia.
2. Daca eram cu alta masina mai mica ni se facea plafonul masinii guler, am vazut Fabia data peste cap pe teren plat o singura data si montantii erau la jumatate din inaltime.
3. Masina asta fara stele a cazut in rapa aia printr-o superba cascadorie si a avut grija de noi, si sincer sa fiu nu stiu cat a contat materialul din care este facuta dar cu siguranta a contat faptul ca e mare, pana la noi tot ai spatiu sa se deformeze...
Nu stiu cat am fost de clar in afirmatii, e ora asta, sper ca am fost destul de coerent.
ps. daca vreti mai multe amanunte de la accidentul cu H2 mai puteti intreba pe cineva de pe garajul, era la volan...
#72
Scris 06 septembrie 2007 - 07:23
Cam ai dreptate in cele spuse.
17? Ma gandeam la 5,exagerat undeva spre zece...Ai fi bun de consilier (cobai) la NCAP.--nu sunt comentarii.
#73
Scris 06 septembrie 2007 - 08:08
Ei iata, ca mi-am racit gura degeaba. Problema nu se pune asa, ba chiar a propune un scenariu ca cel de sus denota o crunta neintelegere a ideii de siguranta auto in perspectiva moderna si a obiectivelor EuroNCAP. Poate in anii '80 se judeca asa, sa ai o masina cat mai mare pentru a fi in siguranta. Intr-un scenariu ca acela, si asa probabil mai rar intalnit real-life daca consideram totalitatea accidentelor rutiere, siguranta este relativa, adica siguranta ta in seria 5 este strict dependenta de conditia ca cel in care te izbesti sa fie mult mai mic si/sau mai usor. La fel de bine te poti izbi pe Magheru pe contrasens cu un autobuz...Cu alte cuvinte, "siguranta" de care vorbesti tu spining, dar si altii precum sandubogdan, se bazeaza pe caracteristica altor autoturisme, care trebuie sa fie neaparat mai usoare ca voi sa va simtiti in siguranta, adica "siguranta" unora se bazeaza pe "nesiguranta" altora. Numai ca EuroNCAP are alta misiune. Sa nu mai amintesc avantajul de a fi mai greu, devine brusc un dezavantaj in accidentele in care este implicata doar masina respectiva. Eu nu spun ca asemenea cazuri in care o masina mai grea pur si simplu spulbera una mai usoara nu sunt intalnite, si ca o masina foarte grea poate fi si mai sigura, insa eu am avut impresia ca se doreste a se discuta cu totul altceva, se pare ca m-am inselat...Frate, daca seria 5 ar avea doua stele iar smart-ul 15 la testele astea pe mine nu m-ar convinge nimeni vreodata ca Smart-ul e mai sigur. Vorbim de un accident in oras, doua masini care circula cu 45km/h... Un smart si un Seria 5. Seria 5 iese pe contrasens (pe Magheru) si se loveste frontal cu Smart-ul. In care masina alegi sa fi? Cat material deformabil e la smart? Dar la seria 5? A, ca poate cel din seria 5 da cu genunchiul in nu stiu ce muchie din masina si isi sparge rotula. Posibil... Insa si cu rotula sparta tot se da jos din masina si are timp sa-si sune toti prietenii in timp ce descarcerarea se joaca de-a conserva de peste cu Smart-ul...
Propun un exercitiu de imaginatie: presupuneti ca toate autovehiculele ar avea mase aproximativ egale. EuroNCAP sustine ca statistic, accidentele cele mai intalnite in Europa sunt cele in care sunt implicate masini ale caror mase sunt similare (si posibil sa difere doar cu max. 20%). Si sa porniti rationamentul de la ipoteza asta.
#74
Scris 06 septembrie 2007 - 09:23
Aceasta postare a fost editata de AND1: 06 septembrie 2007 - 09:25
#75
Scris 06 septembrie 2007 - 01:42
dezavantajul la suv e pretul si intretinerea scumpa si faptul ca suvurile ieftine is cam slab facute calitativ la finisaje si materiale in interior
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi