Salt la continut


Fotografie
- - - - -

EURO NCAP - pro sau contra?


  • Please log in to reply
178 replies to this topic

Poll: POLL EURO NCAP (30 membri au votat)

Crezi ca testele sunt concludente?

  1. Nici gand! Viata bate filmul! (11 voturi [36.67%])

    Procentaj din vot: 36.67%

  2. Evident ca sunt concludente, testele sunt clare. (10 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. Nu stiu ce sa cred... (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

Va bazati pe testele Euro-ncap cand cumparati o masina?

  1. Nu. (12 voturi [40.00%])

    Procentaj din vot: 40.00%

  2. Da. (5 voturi [16.67%])

    Procentaj din vot: 16.67%

  3. In parte ma influenteaza. (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

Credeti ca marii constructori fac masinile astfel incat sa aiba protectie marita in special la testele astea?

  1. Evident, Fiat 500 are 5 stele! (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

  2. Nu, masina este facuta sigura pentru orice test. (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

  3. Inca nu-mi dau seama... (8 voturi [26.67%])

    Procentaj din vot: 26.67%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#101 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 12:03

Tu ai tot ramas blocat pe scenarita cu A8 vs smart... :crazysanta: Vezi ca nu se mai discuta de mult asta...
  • 0

#102 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 07 septembrie 2007 - 12:07

ba fix asta discuta initiatorul topicului, accident real intre o clasa mica de 5 stele si o clasa "mare = generic" de 5 stele sau chiar mai putin, si cum se comporta in accidente reale de rasturnat, etc una si alta, daca tot nu te-ai prins dupa 6 pagini de discutii e grav

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 12:07

  • 0

#103 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 12:17

Un refresh nu cred ca ti-ar strica:

Frate, mi se pare ca lumea a luat-o razna!

Am vazut acum pe topicul celalalt a Fiat 500 are 5 stele la testarea Euro-ncap!

Mi-am manifestat deja de cateva ori neincrederea fata de testele astea, as vrea sa vedem cum stam cu increderea voastra la acest capitol.

Parerea mea e simpla: constructorii fac masinile astfel incat sa treaca testele astea cu brio.

Inca de la proiectare sunt atenti astfel incat masinile sa tina la impacturile din test. Pentru mine asta nu inseamna decat ca la x km/h, din anumite unghiuri si in anumite conditii date, masinile se comporta intr-un anume fel.

Starea de fapt se poate insa modifica oricand prin schimbarea unei singure constante. Iar cum in viata niciodata nu e ca in filme... nu cred ca mai mult de 3% din accidente se intampla exact ca in teste.

Asadar, unde este relevanta testelor acestora?

So, what u say?


Asadar, asa cum am tot aratat, EuroNCAP testeaza in conditiile cele mai intalnite in realitate, nu testeaza scenarita cronica a unora...

Apoi, mai avem si ce spune NHTS sau IIHS despre rasturnarea unui SUV mare si greu:

Noul SUV compact al marcii Jeep, repectiv Liberty, a primit din partea Consumer Reports o nota buna la capitolul stabilitate fapt care permite intr-o oarecare masura soferului sa evite un eventual accident. La capitolul rasturnare IIHS a catalogat aceasta masina drept una de trei stele. In cazul unui impact aceasta masina sufera la siguranta frontala. Caroseria nu este capabila sa ofere o siguranta buna pasagerilor.


Dar testele unora care se ocupa cu asa ceva sunt bune de aruncat la gunoi, important e ce vrem noi sa credem... :sleeping_03anim:

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 12:28

  • 0

#104 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 07 septembrie 2007 - 01:06

si nu, euro-ncap nu testeaza situatiile cele mai intalnite in realitate, ci testeaza doar anumite situatii pe care le pot ei reproduce in mod usor si egal pentu toate masinile testate, dar ideea e ca accidentele reale nu sunt in nici un caz egale pentru toate accidentele asa ca euro-ncap ramane un oarecare reper de comparatie in lipsa de altceva, nimic mai mult, e ca si cum ti-ar spune un eschimos ca apa e calda la 10 grade si ca se poate face baie, dar daca el e singurul care zice asta si altcineva nu mai este, acel eschimos ramane etalon

tu chiar nu vezi ca in testele alea clasa mica e varza cu carne si din 10 masini 2 is suv, restul is clasa mica? si inafara de asta, acolo is 10 masini la extrema, e 1 suv rau si 8 din clasa mica, te uiti si la restul sau ti-ai fixat ochii pe jeep-ul ala?

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 01:09

  • 0

#105 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 01:12

Da' tu chiar nu citesti nimic din topicul asta...

Each car tested is subjected to an offset impact into an immovable block fitted with a deformable aluminium honeycomb face. This impact is intended to represent the most frequent type of road crash, resulting in serious or fatal injury.

Ca tu nu esti de acord, sau ca e posibil ca EuroNCAP sa se insele, este cu totul si cu totul alta poveste...

tu chiar nu vezi ca in testele alea clasa mica e varza cu carne si din 10 masini 2 is suv, restul is clasa mica? si inafara de asta, acolo is 10 masini la extrema, e 1 suv rau si 8 din clasa mica, te uiti si la restul sau ti-ai fixat ochii pe jeep-ul ala?

Mai e si Ford Ranger, si Nissan Frontier, tot "varza cu carne". Poate mai exista sanse sa citesti si tu cu o oarecare atentie ce se discuta pe-aici.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 01:15

  • 0

#106 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 07 septembrie 2007 - 01:17

pai asta spunem noi, ca euro-ncap se inseala si inca grav, vezi filmele si demonstratiile de pe paginile anterioare, pana si ACEEASI MASINA, una incarcata si una fara bagaje se comporta FOARTE diferit, repete, ACEEASI MASINA, identica, si rezultatele sunt total diferite de ce zice euro-ncap in condiitile in care ai spune ca e ar trebui sa fie egale
  • 0

#107 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 01:20

Ca spuneti voi, e una, ca mai si demonstrati, este din nou alta chestiune. Filmuletele acelea nu sunt relevante, pentru ca nu reprezinta o statistica, si nu cunoastem nici macar nr. ranitilor sau mortilor rezultati in urma lor.
  • 0

#108 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 07 septembrie 2007 - 01:22

orice statistica are anumite abateri de la medie si depinde in care parte a abaterii vrei sa inclini atunci cand nu te incadrezi fix in statistica aia, in partea cu cei vii sau in partea cu cei morti

si acuma pe bune, cate accidente ai vazut tu pana acuma intre masini identice? pentru ca testele alea is FIX NUMAI pentru masini identice cu aceeasi incarcare si cu pasagerii care au mancar aceeasi cantitate de iaurt dimineata, care au FIX aceeasi greutate, si care in momentul impactului au FIX aceeasi inclinare ca sa se izbeasca in acelasi punct, sau mai exact sa nu aiba nici o inclinare ca testul ncap face impactul fara franare, deci masina nu este inclinata spre fata ca intr-un accident real

daca tu te bazezi pe atatia de daca si cu parca treaba ta, eu nu

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 01:25

  • 0

#109 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 01:26

Orice statistica studiaza un esantion reprezentativ, cele cateva exemple de care vorbesti tu nu reprezinta asa ceva. Pana una alta, pana la intocmirea unei statistici mai bune on real-life basis, trebuie sa luam drept adevarate concluziile statisticii suedeze, de care am mai vorbit.

testele alea is FIX NUMAI pentru masini identice cu aceeasi incarcare si cu pasagerii care au mancar aceeasi cantitate de iaurt dimineata, care au FIX aceeasi greutate

Evident fals, EuroNCAP nu spune asta. Spune despre mase aproximativ egale, deci, daca retin bine pe unde am mai citit, este vorba de diferente de masa de max. 20%.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 01:29

  • 0

#110 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 07 septembrie 2007 - 01:35

repet a zecea oara poate te uici la filmul ala cu 2 mondeo, unul inacrcat, altul fara bagaje, diferenta nu e asa mare de mase ci de pozitia masinii, una e lasata de greutate de suspenzii si una e ridicata, si comporta TOTAL diferit, si iti zic asta a zecea oara, uzez tastatura degeaba cu tine, sanatate si la multi ani
  • 0

#111 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 07 septembrie 2007 - 01:42

Multumesc pentru urari. Nu stiu despre ce film vorbesti, dar prefer sa ma uit pe studii, statistici si masuratori EuroNCAP si NHTSA, decat pe filmulete de pe net, din care reies 0 concluzii...
  • 0

#112 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 07 septembrie 2007 - 11:46

Din care iese Mr. Dummy mai sifonat?


Identic.
Ce contest eu e ce se intimpla la viteza mult mai mare, unde clasa mare ar putea cistiga.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#113 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 08 septembrie 2007 - 10:03

trebuie sa retineti ceva : se poate muri in orice masina , chiar daca are 1.000 de stele. Soarta fiecaruia e scrisa acolo sus, n-o stabilim noi. Revenind la subiect, Vrajitorul a spus foarte corect. Poti avea o masina tare ca nuca, la 200km/h lovita de zid sa nu aibe nici o zgarietura , dar... nu uitati ca omul dinauntru trebuie protejat, nu masina. Organele interne nu poti sa "le intaresti" prin urmare ele trebuie sa sufere o deceleratie maxima bine stabilita, sa nu fie prea mare. Daca ai o masina mica cu multe stele dar te lovesti de ceva cu masa mult mai mare , chiar daca masina va ramane intacta organele interne vor prelua impulsul si e posibil sa apara probleme..... deci intr-un accident e bine sa te aflii in masina cu masa mai mare, chiar daca nu este asa de capatzanoasa precum cea mica, adica un "gip" e mai bun. Cele mai periculoase masini sunt sportivele provenite din masini de serie , acolo tentatia sa alergi e mare si prin urmare si probleme pot aparea mai usor.
  • 0

#114 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 09 septembrie 2007 - 10:57

mie mi se pare incredibil cum oameni pe care ii consider ca fiind inteligenti (chiar foarte) pot sa se certe pagini intregi pe tema ce e mai sigur, un matiz sau un tanc.
fratilor, discutia asta nu are sens. daca viata reala arata ca cele mai multe accidente sunt intre masini de mase diferite, atunci oarecum evident ai probleme intr-o masina usoara intrucat probabilitatea sa dai peste una mai grea e evident mai mare. daca insa discutam de impact cu un pom, rasturnare, lovirea unui zid etc, atunci o masa mare inseamna si o inertie imensa contra unui obiect de masa practic infinita, deci ghinion...
puteti sa va certati cu sandu cat vreti, si eu m-am certat uneori :) dar aici are dreptate, intr-o masina de 2 tone sansele sa dai peste unul mai mare decat tine sunt mai mici. ce se intampla cand dai e alta discutie, dar se va intampla destul de rar.
pt cei care zic ca euro ncap e vrajeala ar tb sa invete sa se uite pe valori. nu comparati o seria 5 cu un fiat 500, ci o seria 5 de acu cu una de acu 10 ani...si o sa vedeti ca pct ncap nu sunt chiar vrajeli. comparati si voi chestii care chiar se pot compara, nu 2 masini care nu au in comun decat faptul ca ruleaza pe 4 roti de cauciuc.
intrebare care masina e mai sigura, fiat 500 sau bmw seria 5 ma duc cu gandul sa pornesc si eu un topic la versus..ce masina sa imi iau, bmw seria 7 nou sau matiz nou?...rog seriozitate :D
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#115 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 09 septembrie 2007 - 11:20

Uite ca asta micu' a pus punctu' pe i :)
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#116 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 septembrie 2007 - 12:59

mie mi se pare incredibil cum oameni pe care ii consider ca fiind inteligenti (chiar foarte) pot sa se certe pagini intregi pe tema ce e mai sigur, un matiz sau un tanc.

Asta ai inteles tu ca se discuta aici ? Credeam ca doar sandu a ramas blocat pe ideea asta, care ar reprezenta o fractiune din nr. total de accidente. Citeste din nou topicul, rog seriozitate...:)
  • 0

#117 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 septembrie 2007 - 10:43

pai vad ca va contraziceti cu el pe tema asta :) restul discutiei il inteleg si apreciez, dar nu mai va tot contrati pe tema aia ca nu are sens :D
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#118 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 septembrie 2007 - 11:37

Pai eu sustin ca scenariul ala reprezinta doar o anumita parte minoritara din totalul accidentelor auto. Siguranta globala nu inseamna masini mari si grele. Daca din totalul de accidente, avem max. 60% car-to-car crashes, si cel mult jumatate sunt cele in care vehiculele difera cu mai mult de 20% in greutate, vorbim de max. 30% din cazuri...asa ca dupa mine nu are rost sa ne cramponam fix in acelea.
  • 0

#119 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 10 septembrie 2007 - 11:50

30% pentru moarte aproape sigura mi se pare destul de mult

am vazut alaltaieri un accident pe mijlocul podului, un istet cu un bmw seria 3 intorcea la mijlocul podului si un taxi a intrat in plin in mijlocul lui, ambele masini pareau ca au suportat dragut impactul, loganul era botit destul de corect la capota cu partea soferului mai stricata dar portiera era ok, bmw-ul cred ca ii da dauna totala, destul de varza fiind luat in mijloc, dar a protejat destul de ok pasagerii, si uite ca loganul are 1000kg, bmw-ul probabil pe undeva pe la 1500, diferenta mare de greutate, daca era invers nu cred ca rezultatul era la fel de bun pentru masina lovita in lateral

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 10 septembrie 2007 - 11:53

  • 0

#120 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 10 septembrie 2007 - 11:54

Din alea 30% nu sunt toate accidentele la viteza mare si cu un impact pe suprafete mari care sa duca direct la moarte ... deci procentul se micsoreaza ... zic eu
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#121 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 septembrie 2007 - 02:03

Da, si in plus avem min. 40% single-car crashes, in care greutatea e mai mereu un dezavantaj...
  • 0

#122 AlexC

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 737 Mesaje:
Inregistrat: 05-aprilie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Laguna III 2009
  • Motorizare:2.0dci - 150CP

Scris 10 septembrie 2007 - 02:40

Parerea mea este ca in tarile cu apa calda unde 90% din traficul interurban este pe autostrada accidentele car-to-car la viteze mari reprezinta ~5%, restul fiind ori car-to-object sau car-to-car in oras (viteze mici). Pentru tarile alea testele EURONCAP sunt foarte relevante, caci releva faort ebien accidentele posibile in oras si accidentele cu obiecte fixe (copaci, parapeti, masini parcate, etc).

Dupa ce am citit tot topicul asta am ajuns la concluzia personala ca cel mai bun echilibru il ofera o masina din clasa medie de 5 stele la crash. Ai si greutate medie (~1500kg), protectie foarte buna la impact cu alte masini protectie foarte buna la impactul cu obiecte fixe (spatiu mare de absorbtie al socului). E clar ca e mai bine sa ai un SUV, dar pana la bani de SUV mai e mult...
  • 0

Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP


#123 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 10 septembrie 2007 - 02:45

in general clasa medie trece usor peste 1500km, clasa compacta e acum de 1500kg, astra mea veche avea 1350kg, jetta are 1500, asta GOL, daca pui persone, o compacta ajunge la aproape doua tone, 2000kg
  • 0

#124 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 10 septembrie 2007 - 04:36

Corelarea directa a masei masinii cu siguranta, nu este ceva facil, cum nu este nici cea a nr. de stele cu rezultatele din viata reala...Insa putem pleca de la niste statitstici, care ne spun ca o dif. de 3 stele EuroNCAP inseamna 30% sanse de a iesi teafar.
  • 0

#125 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 10 septembrie 2007 - 11:54

foarte pe tema asta...mi-a povestit acum un vechi membru de pe aici/ash (ssilviu) ca a vazut la fifth gear azi un test intre un Renault Modus si un Volvo break 940 gle (dinala mare si greu) lovite frontal la 40 de mile pe ora fiecare.

rezultatul va las sa-l ghiciti, va zic doar ca diferenta a fost imensa la siguranta

edit...masinile in cauza
Imagine amplasata

Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 10 septembrie 2007 - 11:57

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi