EURO NCAP - pro sau contra?
#101
Scris 07 septembrie 2007 - 12:03
#102
Scris 07 septembrie 2007 - 12:07
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 12:07
#103
Scris 07 septembrie 2007 - 12:17
Frate, mi se pare ca lumea a luat-o razna!
Am vazut acum pe topicul celalalt a Fiat 500 are 5 stele la testarea Euro-ncap!
Mi-am manifestat deja de cateva ori neincrederea fata de testele astea, as vrea sa vedem cum stam cu increderea voastra la acest capitol.
Parerea mea e simpla: constructorii fac masinile astfel incat sa treaca testele astea cu brio.
Inca de la proiectare sunt atenti astfel incat masinile sa tina la impacturile din test. Pentru mine asta nu inseamna decat ca la x km/h, din anumite unghiuri si in anumite conditii date, masinile se comporta intr-un anume fel.
Starea de fapt se poate insa modifica oricand prin schimbarea unei singure constante. Iar cum in viata niciodata nu e ca in filme... nu cred ca mai mult de 3% din accidente se intampla exact ca in teste.
Asadar, unde este relevanta testelor acestora?
So, what u say?
Asadar, asa cum am tot aratat, EuroNCAP testeaza in conditiile cele mai intalnite in realitate, nu testeaza scenarita cronica a unora...
Apoi, mai avem si ce spune NHTS sau IIHS despre rasturnarea unui SUV mare si greu:
Noul SUV compact al marcii Jeep, repectiv Liberty, a primit din partea Consumer Reports o nota buna la capitolul stabilitate fapt care permite intr-o oarecare masura soferului sa evite un eventual accident. La capitolul rasturnare IIHS a catalogat aceasta masina drept una de trei stele. In cazul unui impact aceasta masina sufera la siguranta frontala. Caroseria nu este capabila sa ofere o siguranta buna pasagerilor.
Dar testele unora care se ocupa cu asa ceva sunt bune de aruncat la gunoi, important e ce vrem noi sa credem... :sleeping_03anim:
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 12:28
#104
Scris 07 septembrie 2007 - 01:06
tu chiar nu vezi ca in testele alea clasa mica e varza cu carne si din 10 masini 2 is suv, restul is clasa mica? si inafara de asta, acolo is 10 masini la extrema, e 1 suv rau si 8 din clasa mica, te uiti si la restul sau ti-ai fixat ochii pe jeep-ul ala?
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 01:09
#105
Scris 07 septembrie 2007 - 01:12
Each car tested is subjected to an offset impact into an immovable block fitted with a deformable aluminium honeycomb face. This impact is intended to represent the most frequent type of road crash, resulting in serious or fatal injury.
Ca tu nu esti de acord, sau ca e posibil ca EuroNCAP sa se insele, este cu totul si cu totul alta poveste...
Mai e si Ford Ranger, si Nissan Frontier, tot "varza cu carne". Poate mai exista sanse sa citesti si tu cu o oarecare atentie ce se discuta pe-aici.tu chiar nu vezi ca in testele alea clasa mica e varza cu carne si din 10 masini 2 is suv, restul is clasa mica? si inafara de asta, acolo is 10 masini la extrema, e 1 suv rau si 8 din clasa mica, te uiti si la restul sau ti-ai fixat ochii pe jeep-ul ala?
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 01:15
#106
Scris 07 septembrie 2007 - 01:17
#107
Scris 07 septembrie 2007 - 01:20
#108
Scris 07 septembrie 2007 - 01:22
si acuma pe bune, cate accidente ai vazut tu pana acuma intre masini identice? pentru ca testele alea is FIX NUMAI pentru masini identice cu aceeasi incarcare si cu pasagerii care au mancar aceeasi cantitate de iaurt dimineata, care au FIX aceeasi greutate, si care in momentul impactului au FIX aceeasi inclinare ca sa se izbeasca in acelasi punct, sau mai exact sa nu aiba nici o inclinare ca testul ncap face impactul fara franare, deci masina nu este inclinata spre fata ca intr-un accident real
daca tu te bazezi pe atatia de daca si cu parca treaba ta, eu nu
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 07 septembrie 2007 - 01:25
#109
Scris 07 septembrie 2007 - 01:26
Evident fals, EuroNCAP nu spune asta. Spune despre mase aproximativ egale, deci, daca retin bine pe unde am mai citit, este vorba de diferente de masa de max. 20%.testele alea is FIX NUMAI pentru masini identice cu aceeasi incarcare si cu pasagerii care au mancar aceeasi cantitate de iaurt dimineata, care au FIX aceeasi greutate
Aceasta postare a fost editata de Artanis: 07 septembrie 2007 - 01:29
#110
Scris 07 septembrie 2007 - 01:35
#111
Scris 07 septembrie 2007 - 01:42
#112
Scris 07 septembrie 2007 - 11:46
Din care iese Mr. Dummy mai sifonat?
Identic.
Ce contest eu e ce se intimpla la viteza mult mai mare, unde clasa mare ar putea cistiga.
#113
Scris 08 septembrie 2007 - 10:03
#114
Scris 09 septembrie 2007 - 10:57
fratilor, discutia asta nu are sens. daca viata reala arata ca cele mai multe accidente sunt intre masini de mase diferite, atunci oarecum evident ai probleme intr-o masina usoara intrucat probabilitatea sa dai peste una mai grea e evident mai mare. daca insa discutam de impact cu un pom, rasturnare, lovirea unui zid etc, atunci o masa mare inseamna si o inertie imensa contra unui obiect de masa practic infinita, deci ghinion...
puteti sa va certati cu sandu cat vreti, si eu m-am certat uneori dar aici are dreptate, intr-o masina de 2 tone sansele sa dai peste unul mai mare decat tine sunt mai mici. ce se intampla cand dai e alta discutie, dar se va intampla destul de rar.
pt cei care zic ca euro ncap e vrajeala ar tb sa invete sa se uite pe valori. nu comparati o seria 5 cu un fiat 500, ci o seria 5 de acu cu una de acu 10 ani...si o sa vedeti ca pct ncap nu sunt chiar vrajeli. comparati si voi chestii care chiar se pot compara, nu 2 masini care nu au in comun decat faptul ca ruleaza pe 4 roti de cauciuc.
intrebare care masina e mai sigura, fiat 500 sau bmw seria 5 ma duc cu gandul sa pornesc si eu un topic la versus..ce masina sa imi iau, bmw seria 7 nou sau matiz nou?...rog seriozitate
#115
Scris 09 septembrie 2007 - 11:20
Life must be taken one disaster at a time
#116
Scris 10 septembrie 2007 - 12:59
Asta ai inteles tu ca se discuta aici ? Credeam ca doar sandu a ramas blocat pe ideea asta, care ar reprezenta o fractiune din nr. total de accidente. Citeste din nou topicul, rog seriozitate...mie mi se pare incredibil cum oameni pe care ii consider ca fiind inteligenti (chiar foarte) pot sa se certe pagini intregi pe tema ce e mai sigur, un matiz sau un tanc.
#117
Scris 10 septembrie 2007 - 10:43
#118
Scris 10 septembrie 2007 - 11:37
#119
Scris 10 septembrie 2007 - 11:50
am vazut alaltaieri un accident pe mijlocul podului, un istet cu un bmw seria 3 intorcea la mijlocul podului si un taxi a intrat in plin in mijlocul lui, ambele masini pareau ca au suportat dragut impactul, loganul era botit destul de corect la capota cu partea soferului mai stricata dar portiera era ok, bmw-ul cred ca ii da dauna totala, destul de varza fiind luat in mijloc, dar a protejat destul de ok pasagerii, si uite ca loganul are 1000kg, bmw-ul probabil pe undeva pe la 1500, diferenta mare de greutate, daca era invers nu cred ca rezultatul era la fel de bun pentru masina lovita in lateral
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 10 septembrie 2007 - 11:53
#120
Scris 10 septembrie 2007 - 11:54
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#121
Scris 10 septembrie 2007 - 02:03
#122
Scris 10 septembrie 2007 - 02:40
Dupa ce am citit tot topicul asta am ajuns la concluzia personala ca cel mai bun echilibru il ofera o masina din clasa medie de 5 stele la crash. Ai si greutate medie (~1500kg), protectie foarte buna la impact cu alte masini protectie foarte buna la impactul cu obiecte fixe (spatiu mare de absorbtie al socului). E clar ca e mai bine sa ai un SUV, dar pana la bani de SUV mai e mult...
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#123
Scris 10 septembrie 2007 - 02:45
#124
Scris 10 septembrie 2007 - 04:36
#125
Scris 10 septembrie 2007 - 11:54
rezultatul va las sa-l ghiciti, va zic doar ca diferenta a fost imensa la siguranta
edit...masinile in cauza
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 10 septembrie 2007 - 11:57
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi