Salt la continut


Fotografie
- - - - -

EURO NCAP - pro sau contra?


  • Please log in to reply
178 replies to this topic

Poll: POLL EURO NCAP (30 membri au votat)

Crezi ca testele sunt concludente?

  1. Nici gand! Viata bate filmul! (11 voturi [36.67%])

    Procentaj din vot: 36.67%

  2. Evident ca sunt concludente, testele sunt clare. (10 voturi [33.33%])

    Procentaj din vot: 33.33%

  3. Nu stiu ce sa cred... (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

Va bazati pe testele Euro-ncap cand cumparati o masina?

  1. Nu. (12 voturi [40.00%])

    Procentaj din vot: 40.00%

  2. Da. (5 voturi [16.67%])

    Procentaj din vot: 16.67%

  3. In parte ma influenteaza. (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

Credeti ca marii constructori fac masinile astfel incat sa aiba protectie marita in special la testele astea?

  1. Evident, Fiat 500 are 5 stele! (13 voturi [43.33%])

    Procentaj din vot: 43.33%

  2. Nu, masina este facuta sigura pentru orice test. (9 voturi [30.00%])

    Procentaj din vot: 30.00%

  3. Inca nu-mi dau seama... (8 voturi [26.67%])

    Procentaj din vot: 26.67%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#126 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 septembrie 2007 - 12:52

Maine voi uploada pe youtube si filmuletzul
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#127 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 11 septembrie 2007 - 04:20

in primul rand vreau sa zic ca institutii de genul euroncap, iihs si altele de genul, sunt printre principalele institutii care au incurajat cresterea sigurantei pasive in ultimul deceniu. poate au fost constructorii la inceput, insa aparand o asemenea institutie, a aparut si posibilitatea de a avea un avantaj real si cert fata de concurenta, ceva care sa foloseasca soferului. e de ajuns sa ne uitam la tot felul de masini care nu au structuri de rezistenta bine gandite, structuri deformabile, airbaguri etc. Care au evoluat pentru ca cumparatorii incepeau sa constientizeze ca siguranta lor in caz de accident e importanta, datorita unui sistem care clasifica masinile, fara sa fie vre-un dubiu asupra metodelor de testare bla bla. Nu punem in discutie siguranta activa si cum ca au ajuns unii sa se creada invincibili doar pentru ca au masina de 3 tone si 5 stele euroncap. fara suparare insa aia is idioti si nu au auzit ca exista totusi o fizica care cu greu poate fi invinsa.

Asa cum zicea si mike, intrebarea e putin prost pusa de la inceput. care e mai bun? masina mica de 5 stele sau masina mare de 5 stele? clar ca masina cu masa mai mare. Insa euroncap spune clar ca stelelele alea nu sunt echivalente intre masini cu diferente mari de masa.

Deci am stabilit ca intr-un impact dintr-o masina ceva mai mica insa moderna dpdv al sigurantei pasive vs massina veche ,insa cu avantaj dpdv al masei, in mare parte a accidentelor ti-ai dori sa fii in masina mai moderna pt ca are modalitati de disipare a energiei impactului, de protejare a ocupantilor etc. Lasam la o parte cazul defavorabil cand unul cu un landcruiser din anii 80 intra in laterala unui clio3 full de airbaguri.. cu toate ca nu stiu cat de usor ar scapa si ala din landcruiser pt ca socul ala mic ce il transmite landcruiseru, nu prea e atenuat de nimic, ajunge in totalitate la sofer.

intre masini cu acelasi nr de stele euroncap dar diferente de masa, probabil cel mai bine e sa fii in cel cu masa mai mare. Cu conditia ca cel cu masa mai mare sa nu aiba deficiente de stabilitate.

Ce se intampla insa intre o masina cu 5 stele de clasa mica si una de 3 stele de clasa mare? aici ar fi de discutat, depinde de la model la mode etc.
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#128 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 septembrie 2007 - 09:02

tot astept "pronosticuri" la rezultatul din emisiunea de mai sus
ceva pareri?
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#129 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 09:07

eu as pune banii mei pe volvo ala mare si urat :lol: fa upload la filmulet sa il vedem

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 11 septembrie 2007 - 09:08

  • 0

#130 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 septembrie 2007 - 09:21

mai asteptam niste voturi :lol:
P.S. asta a fost si votul meu cand m-a intrebat ssilviu
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#131 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 09:23

Daca as sti diferenta de mase, m-as pronunta mai hotarat. Asa pot doar sa banuiesc ca iese mai bine Modus, macar prin dotarile de siguranta moderne.
  • 0

#132 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 09:46

pai modus cred ca are pe undeva pe la 1000kg si volvo ala pe undeva pe la 1600kg, asa din ochi, le-am nimerit oare?
  • 0

#133 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 11 septembrie 2007 - 09:54

Modus iese lejer castigator din confruntarea de mai sus. Mai mult, vor trai si pasagerii. Nici nu imi fac probleme ca asa este. Nu am vazut filmul, dar mi se pare logic.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#134 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 11 septembrie 2007 - 10:08

hai ca iau si eu episodu 2 acuma, dar mai dureaza ceva.
@mike am zis si eu de test cu vreo 2 pagini in urma, dar la cat se posteaza aici :unsure:
eu zic ca modus castiga, daca nu se deformeaza prea rau. si totusi 940-ul e volvo :lol:
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#135 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 10:12

Daca diferenta de masa este mare, sansele Modusului scad considerabil.
  • 0

#136 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 10:15

faza e ca una din masini e cu 15 ani, cinsprezece ani, mai veche, si siguranta a progresat destul de mult, daca ai pune un volvo nou de doua tone contra unui clio de acum 15 ani nu cred ca vrea cineva sa se gandeasca ce s-ar intampla, probabil clio vechi ar fi pur si simplu facut evantai

in cazut asta, un tank vechi si o buburuza moderna cred ca e interesant de vazut rezultatul, raman pe volvo deocamdata, cred ca e stransa lupta totusi

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 11 septembrie 2007 - 10:16

  • 0

#137 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 11 septembrie 2007 - 10:20

a fost un accident cu ceva asemanator cu ce spuneti voi-BMW serie 5 E39-versul Logan taxi in Voluntari rezultatul a fost tragic pentru cei din Logan :lol:
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#138 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 10:22

Amuzant este de vazut ca Modus e cam cat capota lui 940 :lol: Asta ca se tot vorbea de zone de deformare&co.

Si eu sunt curios sa aflu rezultatul, deja conditiile depasesc cele simulate de EuroNCAP, ambele masini avand peste 55km/h in sensuri opuse.

a fost un accident cu ceva asemanator cu ce spuneti voi-BMW serie 5 E39-versul Logan taxi in Voluntari rezultatul a fost tragic pentru cei din Logan

E39 e un model mai recent decat Volvo 940, iar Loganul are 3 stele, fata de 5 cat are Modus. E drept, ca de la Modus incoace s-au mai facut progrese si in clasa mica, dar tot ramane un test interesant.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 11 septembrie 2007 - 10:25

  • 0

#139 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 10:24

pai e39 deja face parte din epoca moderna a sigurantei, cu airbaguri, centuri pretensionate, etc, si loganul nu e cea mai mare stea a sigurantei, dar in testul asta e o masina veche simpla si grea vs. una mica noua super moderna si teoretic super sigura, fix extremele, si daca iese volvo mai tare chiar daca e cu 15 ani mai veche atunci chiar toate testele astea encap si toate eforturile de siguranta is fix inutile, daca ies egale e corect :lol:
  • 0

#140 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 10:28

Evident ca eforturile raman utile, pentru ca asa cum am mai spus de n ori, scenariul de mai sus, oricat de interesant ar fi, se regaseste in mai putin de un sfert din nr. total de accidente.
  • 0

#141 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 10:30

pai volvo de 15 ani oricum nu mai gasesti decat la fier vechi, dar intre un seria 5 noua si un logan nou este ceva comun, si atunci cei din masina usoara ii ia cu sacul
  • 0

#142 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 10:39

Nu ma refeream strict la Volvo 940 vs. Modus, ci la car-to-car crashes cu diferente de mase asa de mari. Statistic, acestea sunt rare.
  • 0

#143 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 septembrie 2007 - 12:05

In ~30 min e gata de uploadat si filmuletzul si veti vedea toti deznodamantul.

Eu ma asteptam ca pe dinafara sa arate mai rau Modus'ul, dar la interior pasagerii sa fie mai bine protejati decat in Volvo. Chiar daca botul Volvo'ului e f lung in comparatie cu cel al Renault'ului, ma gandeam ca la interior se vor deplasa mai mult cooana de directe sau bordul

Pretul de achizitie:
Volvo: 695 lire
Modus: 4500 lire

Raspunsul la intrebarea care e mai sugur ... imediat :lol:

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 11 septembrie 2007 - 12:05

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#144 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 septembrie 2007 - 12:20

Enjoy!


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#145 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 12:49

Desi rezultatul da clar dreptate polologhiei mele de pana acum, nu pot sa nu remarc superficialitatea masuratorilor. Adica ei isi dau seama "la ochi", ca dummy-urile sunt sifonate sau nu. Este clar ca cei din Volvo sunt loviti brutal de elementele din bordul masinii, si ca cei din Modus arata evident mai bine, insa acceleratiile la care sunt supusi pasagerii din masina mica, sunt clar mai mari. EuroNCAP masoara si aceste acceleratii in zone vitale, cum este zona gatului, pt. ca degeaba arati bine dupa accident, dai ai fractura de vertebre sau hemoragie interna. Just my 2c...
  • 0

#146 sandumbogdan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 639 Mesaje:
Inregistrat: 01-septembrie 04
  • Location:Iasi
  • Marca:VW
  • Model:Jetta 2007
  • Motorizare:1.9TDI 105cp

Scris 11 septembrie 2007 - 12:59

Desi rezultatul da clar dreptate polologhiei mele de pana acum.

nu uita ca e diferenta de 15 ani intre ele, si ca masini de 15 ani vechime nu mai sunt pe strazi, in schimb e mult mult mai probabil sa te intalnesti cu un volvo s80 nou si atunci lucrurile se schimba dramatic, dupa cum spunea si in film, acel volvo a fost facut cand ncap nici nu exista

oricum interesant testul, si raman pe ideea de greutate/inaltime = siguranta, evident in limitele tehnologiilor folosite

Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 11 septembrie 2007 - 01:01

  • 0

#147 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 septembrie 2007 - 01:31

adevarat sandu, insa pe aici s-a vehiculat si ideea ca ncap n-ar fi adus nimic bun ci e doar marketing. se vede din testul asta ca s-au schimbat totusi multe in domeniul sigurantei.

eu si acum imi aduc aminte cat caz s-a facut ca loganul e nesigura avand doar 3 stele si se spunea ca masina x din germania de 10 ani e mai sigura. poate acu cei care sustineau lucrurile alea or sa vada ca nu e chiar asa.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#148 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 11 septembrie 2007 - 01:53

nu uita ca e diferenta de 15 ani intre ele, si ca masini de 15 ani vechime nu mai sunt pe strazi, in schimb e mult mult mai probabil sa te intalnesti cu un volvo s80 nou si atunci lucrurile se schimba dramatic, dupa cum spunea si in film, acel volvo a fost facut cand ncap nici nu exista

Vrei sa spui ca lucrurile se schimba dramatic pentru pasagerii din Volvo, pentru ca pt. cei din Modus va fi fix acelasi lucru :lol: Presupunand bineinteles ca acel Volvo nou nu va fi mai greu de 1.6 tone.
  • 0

#149 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 11 septembrie 2007 - 02:08

adevarat sandu, insa pe aici s-a vehiculat si ideea ca ncap n-ar fi adus nimic bun ci e doar marketing. se vede din testul asta ca s-au schimbat totusi multe in domeniul sigurantei.

eu si acum imi aduc aminte cat caz s-a facut ca loganul e nesigura avand doar 3 stele si se spunea ca masina x din germania de 10 ani e mai sigura. poate acu cei care sustineau lucrurile alea or sa vada ca nu e chiar asa.

E39 ala care a facut muci Loganu a intrat in fabricatie acum 10 ani...
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#150 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 11 septembrie 2007 - 02:13

Sandu ... unde nu mai gasesti masini de 15 ani in circulatie? Pe ce drumuri nu le'ai mai vazut tu? Chiar adineauri am vazut ezac un 940 d'asta. Si inca arata f bine
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi