Pas Cu Pas ... Cumparare Masina din Belgia si Germania - partea a II-a
#151
Scris 11 iunie 2008 - 06:01
Pe de alta parte, altii ziceau ca poti verifica oficial o masina contra cost.
Care e realitatea pana la urma? Prin pile si cunostinte sau e si o metoda mai oficiala?
#152
Scris 11 iunie 2008 - 06:13
Din pacate le Ford vezi doar dotarile din fabrica si aici poti vedea daca este sau nu Ghia cum spune vinzatorul sau poate este Trend ori alt nivel de echipare.
De exemplu la mine a fost un punct forte pentru ca neamtul vrind sa imfloreasca a trecut citeva dotari pe care nu le avea printre care si Tempomatul si ea avind volan ST nu avea cum sa aibe asa ceva iar cu aceasta okazie am mai negociat citeva zute de euro.
Acum am Tempomat pentru ca am schimbat volanul dar pot spune ca verificarea VIN te ajuta.
Pe acest soft de la Ford nu vezi operatiunile din service.
#153
Scris 16 iunie 2008 - 03:29
#154
Scris 16 iunie 2008 - 11:50
daca vrea cineva softul lasati pm
ai ultima varianta sau cea veche ?
#155
Scris 16 iunie 2008 - 01:22
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#156
Scris 16 iunie 2008 - 02:36
Din pacate asa cum am spus reprezentantele sint f zgarcite cu aceste info. Asta e, ne descurcam si noi cum putem.
#157
Scris 16 iunie 2008 - 04:00
Povestea e destul de scurta, ca a durat doar 3 zile...
Duminica seara la 8 plecam din Cluj cu destinatia Saarbruken (SB) unde era prima masina din cele 3 care voriam sa le luam.(~1550km)
Am mers toata noaptea cu opriri scurte pentru vignete, alimentare si alte nevoi urgente si la ora 13 eram la primamasina. Un Renault Megane , benzina 1.6 din 2000, ~ 130k km, jante aliaj, AC, 4 geamuri electrice si bordcomputer, set de roti de iarna, carte service. Pret 3500 euro. Am platit-o si doi oameni au ramas sa scoata numere pe 5 zile, eu cu ceilalti doi am plecat spre Saarlouis(SLS) (~18km) sa vedem o laguna 1.9dCi din 2000. Am ajuns la masina, era cu acte de Luxemburg, interiorul f. bine intretinut, exteriorul fara zgarieturi, dar farurile matuite. 108k km, AC manual, 4 geamuri el, 2 anvelope de iarna, radio CD si cam atat.Pretul a fost de 3500 euro. Am cumparat-o, dar la numere era inchis, aveau program pana la 12 desi stiam ca au pana la 15. Am sunat tovarasii care erau in SB sa ne scoata si noua numere, dar ei plecasera si se indreptau spre noi cu Megane-ul.
Laguna avea pe ea numerele de Luxemburg si am povestit cu vanzatorul, arab, sa faca carte verde pe ele si sa nu mai stea oamenii inca o zi. Asta si-a chemat un prieten , a scris o carte verde pe 5 zile pe care voia sa ne ia 90 de euro. In iarna am facut la ADAC in SLS cu 100 euro pe 30 de zile. Stiam ca pe 5 zile nu este mai mult de 45 de euro... si am zis ca ii dau maxim 50 , dat fiind si drumul aluia. Dupa o vreme a acceptat cu greu, si doi oameni cu Laguna au pornit spre casa.
Au aparut si tovarasii cu Megane-ul, si trebuia sa mai luam o masina, plus un utilaj agricol micut. Ultima masina, o Laguna 2 1.9dCi era la un privat in Bochum (zona 4, ~350km de SLS). Trebuia sa fim la ora 18 acolo, dar am prins si un ambuteiaj la intrarea in Bochum, asa ca am ajuns la 20. Am gasit masina, dar era groaznica, indoita, arsa cu tigara, plafonul infundat. Si peste toate astea avea distributia sarita, cu toate ca vanzatorul scria ca este voll fahrbereit, adica se poate conduce. Normal ca nu am luat-o... omul mai avea ceva in Berlina, dar a sunat si se vandusera.
Asa ca am intrat la un internet cafe sa vedem ce masini se pot cumpara, omul oricum le aducea de vanzare.
Am bagat o fisa de 2 euro, asa ca aveam 2 ore de net... Era trecut de ora 20... Am cautat masini ieftine... Laguna 1 limuzina, laguna 2, Megane 1 sau 2, Ford Focus, Mondeo... nimic care sa merite sa fie adusa de vanzare.
Am cautat masinile care intrasera in ultima zi, dupa 2001, si undeva in zona 2, langa Hamburg, era un BMW 320d 150cp din 12/2002, jante, climatronic, la 5400 euro, cu acte de Italia. Am sunat, masina inca nu se vanduse, si a zis ca ne face rezervare pana a doua zi la prima ora... mai erau de mers inca ~300km pana acolo. Am hotarat ca eu sa ma duc spre sud dupa utilajul ala agricol, iar ei sa mearga cu Megane-ul pana la masina sa vada daca era ok. Aveau numere galbene de SB scoase cu o zi inainte. Am mancat un doner kebab imens si tare picant de la un fast food deschis, si am pornit fiecare in directia lui, urmand sa povestim a doua zi.
Am dormit cateva ore in masina, si apoi la drum ca aveam si eu de inghitit ~350km.
Marti dimineata
Pe la 9 si un pic ma suna baietii ca mai avem o masina. Au ajuns la parc, BMW-ul era intr-o stare mai buna decat se asteptasera la pretul ala. Ei aveau setat naviul pe drumuri fara taxe, asa ca in loc sa mearga prin Praga, au coborat la Regensburg... asa ca ne-am intalnit marti seara la Regensburg.
Am intrat sa mai facem cumparaturi marunte (ulei, cafea, scutece, dulciuri,detergent ca le ei sunt mai bune si uneori si mai ieftine), ne-am mai odihnit in masini si am pornit spre casa miercuri dimineata. Pe miercuri dupa amiaza eram in Cluj, cu toate 3 masinile luate.(Laguna ajunsese marti seara, ca cei doi care au venit cu ea au dormit la ceva Etap in Manheim si au pornit marti dimineata buna de la ~ 1350k km).
Asa ca se pot lua si 3-4 masini in 3 zile, dar depinde de mai multe lucruri:
1. Sa fii la prima ora la prima masina. Noi nu am putut porni mai repede de 8 seara din anumite motive, daca am fi pornit cu 6-8 ore mai repede era mai lejer.
2. Masinile sa fie corecte... adica nu avioane/superoferte ca ajungi la ele si te sperii, cum am patit cu Laguna aia din Bochum. BMW-ul a fost la super pret, dar daca nu eram la el la prima ora, sigur era vandut.
3. Masinile sa fie cat de cat grupate. Macar 2 cate 2 sa nu fie la o distanta mai mare de 150-200km.
4. Neaparat scoateti toti numere galbene din primul loc de unde luati masina. Asa, la orice ora ajungeti in parc puteti lua masina, cei din parc vin sau te asteapta uneori si la 9-10 seara daca ii suni, sa isi vanda masina. Dar la numere se inchide repede(11,12), ba in unele locuri, miercuri sau joi e inchis toata ziua. sa aveti si adresele de la inmatriculari din locul unde mergeti, pentru operativitate. http://www.strassenv...ulassungsstelle
Pentru numere rosii, mai ales daca masina nu are TUV facut, se pierde mult timp... si oricum, in tara scoti numere pe 30 de zile si tot prinzi noua taxa. Nu mai are sens complicatia cu nr. rosii.
5. Sa fie 2 soferi care sa conduca alternativ 3-4 ore, mai ales spre dimineata cand creste oboseala si traficul se aglomereaza.
Proud to be Renault F1 fan
#158
Scris 22 iunie 2008 - 06:45
4 insi dupa 4 masini.
3 masini deja platite si nu trebuia decat sa le ridicam.
Ajungem la Brussel cu avionul luni pe 16 iunie ( 3 bilete cumparate cu 10 zile inainte au fost 102 euro bucata si un bilet cumparat duminica la 160 euro )si de acoloo ne asteapta un prieten cu masina.Ne duce la cele 2 masini sa luam actele ca sa putem face numere si asigurare.
Una in Leuven la 30 km est de Brussel si celalta la 20 de km NV de Brussel intr-o zona industriala.Dupa ce luam actele de la fecare masina mergem in centru sa facem numere de Germania pe 5 zile si asigurare.Numerele costa 160 de euro fiecare set.
Plecam si luam prima masina un Volvo S40 si pe urma sa luam un Opel astra 1.9CDTi din 2006.Ne despartiam de prietenul ostrau care ne-a plimbat la acte si la numere si plecam spre Germania.
A 3-a masina deja platita era tot un Opel Astra din 2005 de 1.7 CDTI cu 100CP.Ne cazam la un hotel la Etap langa Mainz cu 39 euro camera, luam 2 camere si mergem la o pizzerie sa mancam ceva.Fac cinste eu, avand motive personale si pe la 11 noaptea ne retragem in camere.
Dimineata la 8 ajungem la masina luam actele si merge sa facem actele si numerele , tot pe 5 zile am facut si au costat 102 euro.
La 9 scapam si mergem sa vedem niste masini in apropiere .Aveam de vazut cateva golfuri si 2 focusuri.
Golfuri IV pe la 6000 euro din 2001-2002 de 1.4 benzina cu AC manual si un focus cu 3 usi din 2002 la 4500 euro cu AC.Ne oprim la un focus care de abia ajunsese la parc.Focus sedan cu 4 usi, 1.6 benzina, euro 4, argintiu, echipare Ghia, cu xenon, jenti al.,clima automata, 4 geamuri electrice etc.Pret cam mare , 6900 euro.Negociem si mai lasa cava dar nu suficient.A vazut tipul ca eram cu 3 masini cumparate si ne-a intrebat cat putem oferi.I-am zis ca 6000 euro si el a inceput sa rada spunand ca e foarte foarte putin.Negoiem pana la urma la 6800 euro inclusiv numerele pe o luna care costau 180 euro.
Plecam cei 3 cu masinile spre Nurunberg sa cumparam cauciucuri si il lasam pe tipul cu focusul sa astepte numerele , el vrand sa se opreasca langa Munchen la niste rude.
La Nurnberg facem cumparaturi la Toys'R'Us si pe urma la cauciucuri, Vredstein de 205/55/16 la 65 euro bucata, 2 seturi de 4 bucati.Plecam spre cazarea de la Linz unde aveam facuta rezervarea.De aici pana la hotel erau 330 de km si in 3 ore incepea meciul Romania-Olanda si vroiam sa-l vedem la TV.Normal eu trebuia sa merg la meci facand rost de un bilet de la ING cu 50 de euro insa tipul care vindea biletul mi-a spus pe urma dupa ce a vazut ca eram interesat ca vrea de fapt 150 de euro pe bilet.L-am lasat si nu am mai cumparat biletul, ramanand cu biletul nevandut.
De la Nurunberg masinile nu au vazut viteza sub 160km/h decat cand am oprit la o benzinarie pt vineta.Am avut si perioade de 210-220 km/h dar ma indepartam de cei cu astra si reveneam la 160 km/h.Nici9 statiile nu mai bateau daca ma indepartam prea mult de ei.
Ajungem la hotel insa pe 4 posturi dadeau astia meciuri insa numai Franta-Italia.Schimbau la Olanda-Romania numai cand era vreo faza importanta sau la goluri.Am comandat niste pizza la hotel cand am ajuns insa nu a fost asa grozava si mai era si cam scumpa. 20 euro o pizza si o bere.
Dimienata micul dejun la hotel si plecarea spre Romania.Am ajuns in Bucuresti la 12 noaptea.
Masini cumparate:
Volvo S40 din 2005 cu piele,scaune incalzite, aer conditionat,6 trepte
Opel Astra 1.9 cdti de 120 CP ,6 trepte,argintie cu piele, clima automata,navigatie, jenti, pilot automat, 4 geamuri electrice,etc.etc.
Opel Astra 1.7 cdti de 100 CP albastru, aer conditionat, lemn interior,jenti al.,pilot automat,computer de bord, senzor ploaie si lumini etc.etc.
Ford Focus 1.6 de 100 Cp, argintie, clima automata, xenon, jenti al.,4 geamuri electrice, echipare Ghia.
Consumul a fost de 6 % la Volvo , 5% la Astra de 1.9cdti si 5,1 % la Astra de 1.7 cdti.
Astra de 1,7 cdti si Volvo S40 sunt de vanzare.
Urmatoarea plecare e pe 30 iunie sau pe 7 iulie.
Aceasta postare a fost editata de nicukla: 22 iunie 2008 - 06:50
#159
Scris 23 iunie 2008 - 08:37
@RaduR: Am recitit povestea ta, frumoasa, am vazut ca ai scris legat de verificare VIN. Cred ca toti sint f interesati de asta. Si eu am verificat la Passatul meu VINul inainte sa o cumpar, dar cu mari greutati, tipul care a facut-o a zis ca e o chestie "one time only", desi i-am oferit bani, a refuzat, spunand ca nu e voie si ca s-ar putea sa aiba probleme si blablabla.
Pe de alta parte, altii ziceau ca poti verifica oficial o masina contra cost.
Care e realitatea pana la urma? Prin pile si cunostinte sau e si o metoda mai oficiala?
Intrebare de profan: ce inseamna VIN si cum se verifica?
De pe ce siteuri se pot rezerva camere mai ieftine la pensiuni/ hoteluri?; m-ar interea zona Stuttgart.
#161
Scris 23 iunie 2008 - 09:56
Unele reprezentante auto, dupa VIN-ul masinii, iti pot verifica ce operatiuni de reparatie a suferit masina respectiva, daca aceasta reparatie a fost facuta in reteaua de service a marcii. Deasemenea se poate verifica km la bord pe care i-a avut masina la ultima vizita in service.
Aceste verificari nu se fac decat la anumite marci, ex VAG.
#162
Scris 23 iunie 2008 - 11:03
cu VINul ti s=a raspuns...Intrebare de profan: ce inseamna VIN si cum se verifica?
De pe ce siteuri se pot rezerva camere mai ieftine la pensiuni/ hoteluri?; m-ar interea zona Stuttgart.
www.booking.com poti incerca... eu am stat la hansa, cam aproape 30 euro cu taxiul de la aeroport... si camera a costat vreo 55 parca... un mic dejun super am avut... din pacate in germania e mai greu cu internetul. Daca te prezinti la receptie fara rezervare pe net e mai scump. Sa ne povestesti ce ai facut, nu uita:)
#163
Scris 24 iunie 2008 - 02:10
cu VINul ti s=a raspuns...
www.booking.com poti incerca... eu am stat la hansa, cam aproape 30 euro cu taxiul de la aeroport... si camera a costat vreo 55 parca... un mic dejun super am avut... din pacate in germania e mai greu cu internetul. Daca te prezinti la receptie fara rezervare pe net e mai scump. Sa ne povestesti ce ai facut, nu uita:)
k, o sa va spun cum a fost. multumesc tuturor de info.
#164
Scris 01 iulie 2008 - 01:56
Am plecat Miercuri 25.06.2008 seara, din Craiova, impreuna cu un prieten si inca doua persoane, cu masina acestora. Rezervasem anterior o masina pe gustul meu, dintr-un parc auto situat intre Stuttgard si Zurich (Trossingen).
Pe drum, cand eram in Ungaria aproape de granita cu Austria, am telefonat la dealer sa-l anuntam ca ajungem seara (Joi 26.06.2008), iar acesta ne-a spus ca a vandut masina in urma cu o ora la un roman.
Initial am vrut sa ma intorc cu trenul in tara, eram foarte dezamagit si suparat, dar la insistentele prietenului am decis sa continuui drumul si sa caut o alta masina.
Sperantele sa gasesc o alta masina erau foarte mici, deoarece imi doream o masina obligatoriu diesel, cu transmisie automata, climatronic, xenon si din grupul VAG, iar suma alocata nu depasa 10 000 euro.
Seara, am ajuns in Wurzburg si am inchiriat un apartament cu 3 camere de la o romanca stabilita acolo, cu 50 euro pt noaptea aceea. Mi-a pus la dispozitie si accesul la calculatorul personal si internet. Dupa ce am cautat toata noaptea, am gasit doua masini, un Golf 4 Variant si un Touran.
A doua zi, Vineri (27.06.2008), am mers dimineata si am luat numere pt 5 zile pe numele meu, dupa care am mers la Stuttgard, unde cele doua persoane cu care calatoream, aveau de rezolvat unele probleme. Am hoinarit de la 11 pana la 16 prin oras, depindeam de cele doua persoane cu transportul, iar dupa ce acestea au terminat am plecat spre Regensburg, unde se afla Golful 4. Intre timp optasem pt aceasta masina, dupa mai multe telefoane in tara.
Am ajuns langa masina dupa terminarea programului de lucru al dealerului, dar am fost asteptat. Mi-a placut masina si dupa ce prietenul meu a negociat la sange, am luat-o. Cele doua persoane cu care calatorisem au plecat deja spre Romania, iar eu m-am intors la Wurzburg unde l-am lasat pe prietenul meu (locuieste acolo).
Dupa ce am mancat, am plecat singur spre tara. Dupa 30-40 km pe autostrada, ma simteam foarte obosit si imi era foarte somn, am oprit la o statie peco cu parcare si am dormit in masina pana dimineata la 7.
Dimineata, Sambata (28.06.2008), am continuat drumul si seara la orele 23 am ajuns acasa.
In privinta costurilor, cheltuieli cu drumul dus-intors, mancare si cazare, am cheltuit 350 euro.
#165
Scris 01 iulie 2008 - 03:01
Da mai multe detalii despre achizitie , masina etc
#166
Scris 01 iulie 2008 - 03:10
Despre masina, voi deschide un topic in aria Masina mea.
#167
Scris 01 iulie 2008 - 04:41
InTrossingen am luat si eu o tzeapa cu o Laguna 2. Am mers din Frankfurt pana in Trossingen sa vad masina, si ea era lovita de gheata. Dar lovita rau de tot... parbriz, trapa, oglinzi, aripi sparte. Interesant, in anunt nu specifica nimic de asta. Ba mai mult, masina avea si poze si arata impecabil.
Mai este un parc vizitat de romani acolo, cu nume predestinat... Autopark HOTZ. Oricum, atunci mi-am gasit o bomboana de Laguna in Ingolstadt... Si tu ai prins o masina MAI buna, asa ca e ok...
Cum ai facut rezervarea masinii? Doar telefonic sau ai trimis ceva formular de rezervare prin fax, el sa-l semnezei si sa-l stampileze si sa ti-l trimita inapoi?
Proud to be Renault F1 fan
#168
Scris 01 iulie 2008 - 05:19
Cred ca despre acela e vorba.Mai este un parc vizitat de romani acolo, cu nume predestinat... Autopark HOTZ.
Adevărata personalitate a unui individ este redată de felul în care tratează o persoană ce nu-i poate oferi nimic în schimb...
#169
Scris 01 iulie 2008 - 05:20
Puteti sa imi spuneti ce inseaman BMW Premium Selection?Am vazut Bmw care aveau recomandarea aceasta.La ce se refera?
#170
Scris 01 iulie 2008 - 05:59
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#171
Scris 01 iulie 2008 - 06:24
Da, aveti dreptate!Sa o stapanesti sanatos...
InTrossingen am luat si eu o tzeapa cu o Laguna 2. Am mers din Frankfurt pana in Trossingen sa vad masina, si ea era lovita de gheata. Dar lovita rau de tot... parbriz, trapa, oglinzi, aripi sparte. Interesant, in anunt nu specifica nimic de asta. Ba mai mult, masina avea si poze si arata impecabil.
Mai este un parc vizitat de romani acolo, cu nume predestinat... Autopark HOTZ. Oricum, atunci mi-am gasit o bomboana de Laguna in Ingolstadt... Si tu ai prins o masina MAI buna, asa ca e ok...
Cum ai facut rezervarea masinii? Doar telefonic sau ai trimis ceva formular de rezervare prin fax, el sa-l semnezei si sa-l stampileze si sa ti-l trimita inapoi?
Dealerul acesta nu este serios. Patronul este de nationalitate turca. A incercat sa se scuze, mintind ca a sunat, dar telefonul a fost inchis.
www.autoparkhotz.de
Feriti-va de aceasta firma!!!
#172
Scris 22 iulie 2008 - 11:44
M-ar interesa achizitia unei remorci si/ sau auto kombi mai vechi.
1. Aveti idee in Austria cum se procedeaza cu numerele provizorii (galbene)?
E asemanator cu Germania ?
2. Dar in germania, numerele galbene pe 5 zile se dau chiar daca masina nu are TUV (pickerl austria) ?
Trebuie prezentate actele masinii pentru a obtine numerele ?
Birourile de inmatriculare sunt ale statului sau privati ?
3. Inca o intrebare:
Ce acte trebuie sa aduc in tara pt inmatricularea aici?
Ma duc la om (sau dealer) de unde cumpar masina, fac un contract (de mana sau la birou specializat?)
dau banu, iau actele = brieful mare, brieful mic, cumpar numere provizorii si la drum ?
4. Cat despre remorca - e ceva gen platforma auto, pentru alte scopuri decat transport auto.
Astea in general au 2000kg greutte max autorizata, si trebe ca masina sa poata tracta 2000kg, chiar
daca duci remorca goala.
Cam ce masini pot tracta 2000kg ? In general pe detaliile din brosuri nu apare nimic, doar pe talon.
Ca astea mici pot tracta cam 1000 kg.
5. In ideea in care gasesc si platforma si auto, si pun masina pe platforma, ce acte trebuie sa am?
ma intreaba cineva la vama sau politia de masina de pe platforma?
Mergi in Germania la un birou de inmatriculari si cumperi numere galbene cu 70-100 de euro, cu carte verde inclusa. Cu ele mergi la masina, le pui pe ea si apoi pornesti spre tara.
Ai 5 zile sa ajungi cu ea in tara
#173
Scris 23 iulie 2008 - 07:43
sint f nou pe aici .
Vreau sa imi iau o masina SH din germania si am o gramada de intrebari.
poate sa mai raspuns la ele insa va rog sa nu ma trimiteti pe alte linkuri sau sa imi dati niste raspunsuri cu N situatii despre ce ar fii daca ...adica va rog sa raspunde-ti daca vrei si daca stiti la obiect
1.anunturile de pe mobile.de la pretul afisat sint cu TVA sau fara TVA? nu imi dati exemple cu firme cu returnari de tva etc etc ....sint persoana fizica.
2. cit de serioase sint anunturile de pe mobile.de ????
3. am vazut in unele posturi ca unii isi iau numere inainte sa isi ia masina ...este posibil sa faci asta ??? nu iti trebuie actele masini pt ati procura numerele ???
4.cam cit costa numerele provizorii cu asigurare pe o luna + acte pentru masina ???? se poate si sub termenul de 1 luna asigurarea si la ce bani este ??
5. stiti cumva adrese de net sau locatii cu parcuri mari de masini peste citeva sute sau mii de masini? pentru ca nu am de gind sa ma plimb in toata germania ...prefer sa cauta intr-un parc imens ...pt ca nu am in cap o idee preconceputa despre o anumita marca de masina ...doar o pretentie sa fie EU
6. pretul afisat in parc al masini ....este cu TVA sau fara TVA ?ca nu vreau sa am surprize la acte sa imi bage ala TVA
7. pretul din parcul auto se poate negocia?
Daca mi-ati raspunde la aceste intrebari mi-ati fii de mare ajutor
multumesc
#174
Scris 23 iulie 2008 - 08:37
2. Majoritatea sunt serioase, insa. cum s'a mai zis si pe topicul asta, pomeni nu face nimeni, deci daca e super'oferta, sansele sunt mari sa fie teapa
3. se pot lua numere provizorii (cele galbene, din cate retin), care sunt pe numele persoanei, nu pe masina
4. aici nusht
5. autohus.de, de ex, insa aici nu prea au masini mai vechi de 4-6 ani
6. depinde de fiecare parc, insa in mod normal ar trebui sa fie pretul cu TVA. Surprizele le poti evita intreband
7. da
Incearca sa citesti topicul asta si vei gasi raspunsuri detaliate ma intrebarile tale
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#175
Scris 24 iulie 2008 - 10:05
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi